Täydellinen aminohappokoostumus on mm. soijapavussa, hampunsiemessä, lupiinissa ja kvinoassa. Lopuista kasvikunnan tuotteista kaikki aminohapot saa yhdistelemällä monipuolisesti eri ruoka-aineita, kuten aiemmissa kommenteissa jo todettiinkin. B12 on aivan turvallista ottaa tablettina, sitä on myös lisätty joihinkin kasvimaitoihin.
Itse olen siis vegaani. Olin sekasyöjä 23-vuotiaaksi asti, siitä eteenpäin vuoden muna-maito-vegetaristi ja nyt olen ollut puolisentoista vuotta vegaani. Syyt veganismiin ovat ekologiset ja eläineettiset, eivät niinkään terveydelliset...syön tällä hetkellä aivan liikaa herkkuja ja ylipäätään liikaa. Ruokavalioni koostuu täysjyväviljatuotteista kuten leivästä, puurosta ja pastasta, erilaisista pähkinöistä ja siemenistä, kasviöljyistä, pavuista, linsseistä, kikherneistä, tofusta, seitanista, tempehistä, soijarouheesta, -suikaleista ja -hiutaleista, lupiinijauhosta, kvinoasta, perunasta, marjoista, hedelmistä, sienistä, vihanneksista.. Pitäis käyttää oikeesti enemmän niitä vihanneksia terveyden kannalta. Juustot, jäätelöt, maitosuklaat, kermat, jogurtit ja maidot voi kaikki valmistaa kasviperäisistä aineksista. Pihvejä, makkaroita yms. ihanaa rasvamättöä saa tehtyä helposti tofusta tai seitanista.