Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 8

Miffy

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
  • so mothafuckin' zen
Vs: Avautumista
« Vastaus #105 : 06. Kesäkuuta 2011 klo 21:28 »
  • Tykkää (0)

• Pohdin koko päivän mitä tarkoitat, enkä ole hoksannut. Ehkä siksi etten tunne Timothy Learlyä tai hänen tuotantoaan. Voiko joku selittää?

Ihan lyhyesti ilmaistuna "turn on, tune in, drop out" tarkoittaa yhteiskunnan muuttamista psykedeelisten huumeiden käytön avulla.

Hm, eikös se viittaa siihen aineen nauttimistapahtumaan ja suhtautumiseen sen vaikutukseen?
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #106 : 06. Kesäkuuta 2011 klo 23:21 »

Ihan lyhyesti ilmaistuna "turn on, tune in, drop out" tarkoittaa yhteiskunnan muuttamista psykedeelisten huumeiden käytön avulla.

Väärin, Brooksiseni. Timothy Leary tarkoittaa yhteiskunnasta irtautumisen prosessia. Siinä toimivat apuna psykedeeliset huumeet, mutta saman asian voivat ajaa myös muut välineet kuten meditaatio, taide ja erityisesti musiikki tms. "Turn on" -vaiheessa räväytetään tajunnan silmät auki sille, mitä sovinnaisessa elämässä ei näe eikä koe. "Tune in" -vaiheessa "virittäydytään oikealle taajuudelle" eli löydetään uudesta tajunnallisesta tilasta se olennainen. "Drop out" -vaiheessa annetaan epäolennaisen ja sovinnaisen elämän jäädä ja aletaan elää sen ihanteen mukaan, joka on uudessa tajunnan ja tietoisuuden tilassa löydetty.

+Edit: Miffy, jossain määrin kyllä.
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #107 : 08. Kesäkuuta 2011 klo 14:24 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos kaikille selittelijöille. :) Taisin ymmärtää.

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #108 : 17. Kesäkuuta 2011 klo 12:42 »
  • Tykkää (0)

• Huvittaisi mennä Provinssiin, mutta kun ei ole lippua  >:( Se vaan jäi hommaamatta, yleensä viime tingassa sen olen ostanut. Toki kaikki on nyt sitten loppuunmyyty..
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #109 : 17. Kesäkuuta 2011 klo 22:48 »
  • Tykkää (0)

• Huvittaisi mennä Provinssiin, mutta kun ei ole lippua  >:( Se vaan jäi hommaamatta, yleensä viime tingassa sen olen ostanut. Toki kaikki on nyt sitten loppuunmyyty..

Sunnuntaina esiintyisi System of a Down. Jossakin vaiheessa suunnittelin meneväni, mutta eipä sitä sitten ollutkaan sopivaa saumaa.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #110 : 20. Kesäkuuta 2011 klo 05:53 »
  • Tykkää (0)

• Nyt selvisi miksi foorumin päivitys oli yhtä helvettiä. Foorumi itsessään päivittyi aivan oikein, mutta kun yritin asentaa tästä teemasta uusinta versiota, sen asennus ei onnistunut. Luulin että asennus oli mennyt jollakin tavoin pieleen, joten minun täytyi poistaa koko asennus ja koko tietokanta. Tuli siinä samalla opittua ettei foorumisoftalla itsellään pysty tekemään täydellistä kopiota tietokannasta, koska tietokannan palautus ei onnistunut kirveelläkään. Älytöntä sisällyttää ohjelmistoon ominaisuus varmuuskopiointiin, jos se ei toimi niin kuin pitäisi. Itse foorumisoftan sivujen ohjeissakaan tästä ei mainita mitään, mikä on sinänsä ymmärrettävää koska dokumennoinnin/foorumisoftan ei väitettykään olevan valmis vaan kokeiluasteella.

Jouduin ottamaan yhteyttä palveluntarjoajaan ja pyytämään heitä palauttamaan varmuuskopion tietokannasta. Kieltämättä syke hieman nousi, kun tajusin että pahimmillaan palveluntarjoajalla ei olisi varmuuskopiota tietokannasta ja hippejen kirjoittelut olisivat vain tallessa tietokannassa, jota ei voi millään tavalla helposti palauttaa. Onneksi palveluntarjoajalla oli varmuuskopio kuten he ovat toimintansa ajan luvanneet ja nyt tiedän kuinka varmuuskopioida foorumi oikein. Sama rumba jatkui teeman kanssa, uusi teema antoi edelleen virheen uudelleenasennuksen jälkeen. Annoin lopulta olla kun uudelleenasennukset eivät tehneet eroa, toivoin että asennus on mennyt oikein ja että teemaongelma selviäisi myöhemmin.

Nyt sain tietää että teeman asennuksessa on todellakin jokin ongelma. Hyvä näin, nyt tiedän tämän asennuksen toimivan kaikilta osilta niin kuin pitää. Pitää vain päivittää teema ja muokata sitä sitten kun korjattu versio tulee ulos.

Mutta kieltämättä olisi sen kuutisen tuntia voinut käyttää paremminkin kuin ihmetellessä missä vika.
    « Viimeksi muokattu: 20. Kesäkuuta 2011 klo 06:11 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #111 : 21. Kesäkuuta 2011 klo 00:17 »

Nyt saattaa täältä tulla aika ankaraa tekstiä, pyydän jo etukäteen anteeksi. Ja luultavasti kadun tätä huomenna. Mutta menköön.

Mielessä pyörii ajatuksia, kuten: "Jos ottaisin ja perustaisin jonkin Peacenik-foorumin ja alkaisin sen ylläpitäjäksi, tulisikohan sinne ketään keskustelemaan? Ketään tältä foorumilta? Olisiko siellä täysin hiljaista? Vai tulisiko sinne samaa väkeä kuin tällä foorumilla? Juttelisivatko he sielläkin oikeaoppisesta ekologisesta ruokavaliosta ja muista eettisistä kulutustottumuksista? Kertyisikö sinne marttoja, joiden elämänihanteet ovat samat kuin Tapani Kansan 70-luvun lopun iskelmissä?"

Tai: "Miksei kukaan vieläkään ole innostunut lähtemisestä kanssani sille hemmetin piknikille liikenneympyrään? Miksi niin monet ovat valmiita epäsovinnaiseen elämään omissa oloissaan, mutta eivät siellä missä sovinnaiset ihmiset aivan nimenomaan heidät näkevät?"

Ja vielä: "Miksi en löydä mistään ketään omanmielistäni? Tai, yhden löysin, mutta olen hänet puoliksi menettänyt, eikä syy siihen ole minussa tai hänen päätettävissään. Missä muut luuraavat? Tässä kaupungissa asuu yli 200 000 ja tässä maassa yli 5 miljoonaa. Eikö olisi jo kohtuullista, että se ensimmäinen (tai toinen) kävelisi vastaan?"

Älä luulekaan, että hippifoorumi olisi näihin ajatuksiin mitenkään inspiroinut, pois se minusta. >:D
    Kirjattu

Aura

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #112 : 21. Kesäkuuta 2011 klo 05:02 »
  • Tykkää (0)

• Huomenta. "Pakko" kommentoida tätä:

"Ja vielä: "Miksi en löydä mistään ketään omanmielistäni? Tai, yhden löysin, mutta olen hänet puoliksi menettänyt, eikä syy siihen ole minussa tai hänen päätettävissään. Missä muut luuraavat? Tässä kaupungissa asuu yli 200 000 ja tässä maassa yli 5 miljoonaa. Eikö olisi jo kohtuullista, että se ensimmäinen (tai toinen) kävelisi vastaan.""

Ei niitä vaan kävele joka kadunkulmassa vastaan. Eikä aina edes samassa kaupungissa...   :(

Mäkin kiersin useamman paikkakunnan ja viimein kun löysin sen miehen joka vei jalat alta pelkästään olemalla kiltti ja ystavällinen (apua-mullakin on heikkouksia), niin onnistuin kuitenkin sössimään koko jutun ja sen tiedän et tässä tuppukylässä (jos koko maassa) ei enää vastaavaa eteeni tule. Joten olen siis iki-sinkuksi itseni määritellyt, mutta JOS vaikka joskus jossain kun vähiten sitä etsii ja odottaa, joku kävelisi vastaan...
    Ei auta kuin odottaa ja toivoa...   :)
    Kirjattu
    "Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
    -Risto Ahti-

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #113 : 21. Kesäkuuta 2011 klo 08:38 »
  • Tykkää (0)

• Mielessä pyörii ajatuksia, kuten: "Jos ottaisin ja perustaisin jonkin Peacenik-foorumin ja alkaisin sen ylläpitäjäksi, tulisikohan sinne ketään keskustelemaan? Ketään tältä foorumilta? Olisiko siellä täysin hiljaista? Vai tulisiko sinne samaa väkeä kuin tällä foorumilla? Juttelisivatko he sielläkin oikeaoppisesta ekologisesta ruokavaliosta ja muista eettisistä kulutustottumuksista? Kertyisikö sinne marttoja, joiden elämänihanteet ovat samat kuin Tapani Kansan 70-luvun lopun iskelmissä?"

Tai: "Miksei kukaan vieläkään ole innostunut lähtemisestä kanssani sille hemmetin piknikille liikenneympyrään? Miksi niin monet ovat valmiita epäsovinnaiseen elämään omissa oloissaan, mutta eivät siellä missä sovinnaiset ihmiset aivan nimenomaan heidät näkevät?"

Ja vielä: "Miksi en löydä mistään ketään omanmielistäni? Tai, yhden löysin, mutta olen hänet puoliksi menettänyt, eikä syy siihen ole minussa tai hänen päätettävissään. Missä muut luuraavat? Tässä kaupungissa asuu yli 200 000 ja tässä maassa yli 5 miljoonaa. Eikö olisi jo kohtuullista, että se ensimmäinen (tai toinen) kävelisi vastaan?"

Toivottavasti Peacenik jättää muutaman keskustelijan hippeihinkin. ;D

Ainakin Suomessa ihmisiä pitää todella patistaa tekemään asioita ja ehdottaa aktiivisesti että ihmiset lähtevät mukaan. Näin olen todennut jokaisessa ryhmässä tai joukossa jossa olen ollut mukana. Minua esimerkiksi et ole kysynyt mukaan sinne liikeympyrään! :D (Toisaalta en ehkä lähtisi, meluisa ja saasteinen paikka, mutta enivei) Mutta toisaalta jos on ideoita ja tuo niitä aktiivisesti julki, on mahdollisuus saada ihmisiä mukaan, koska hyviin ideoihin kyllä ihmiset lähtevät kun heitä kysytään mukaan. Itseänikin kiinnostaa tehdä kaikenlaista epäsovinnaista, mutta toisaalta kuvittelen että niin harva ihminen olisi kiinnostunut samoista asioita kuin minä, että teen ne asiat mieluusti yksin. Oudoksihan pian leimaisivat. Mutta koska kuvittelun varaan on jäänyt, tarvinee kokeilla joskus pyytää ihmisiä mukaan. :D

Olen monesti pohtinut samaa, kuinka paljon on ihmisiä ja kuinka vähän hyviä ystäviä. Toisaalta uusiin ihmisiin tulee itselläni tutustuttua suhteellisen vähän. Tämä johtuu siitä, että itse leimaan ihmisiä. "Hän ajattelee noin, tuo on tuollainen, tämä on tämmöinen. Tuskin heillä mitään tarjottavaa on minulle." Kun oma kiinnostukseni lakkaa ihmisiin, myös heidän kiinnostuksensa lakkaa minuun. Tämän takia uskon siihen, että elämääni ilmaantuvat sopivat henkilöt silloin, kun olen valmis. En ole vielä valmis kaikelle. Kun huomaan oman onnellisuuteni riippuvan muista ihmisistä, palautan mieleeni että olen itse ehdollistanut itseni uskomaan toisten tekevän minut onnelliseksi. Jos tunnen itseni yksinäiseksi tai etten tunne samanhenkisiä ihmisiä tarpeeksi, kuvittelen tilanteen jossa asun luolassa, eikä maailmassa ole ketään muuta ihmistä.

Uskon että jokaisen ihmisen kanssa voi tuntea syvää samankaltaisuutta, sellaista mitä tuntee parhaan ystävänsä kanssa. Mutta kuinka monen kanssa se on mahdollista, riippuu itsestä.

"Yksi ystävä elinaikana on paljon,
    kaksi on monta,
    kolme on tuskin mahdollista."

- Henry Brooks Adams
    « Viimeksi muokattu: 21. Kesäkuuta 2011 klo 08:46 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #114 : 21. Kesäkuuta 2011 klo 12:33 »

Aura, juu. Hiukan samanlaisia fiiliksiä on.

Minua esimerkiksi et ole kysynyt mukaan sinne liikeympyrään! :D (Toisaalta en ehkä lähtisi, meluisa ja saasteinen paikka, mutta enivei)

Nimenomaan, useimpien ihmisten vastauksen tiedän jo etukäteen. Toisaalta, olen kyllä sen ajatuksen tällä foorumilla heittänyt.

Toisaalta uusiin ihmisiin tulee itselläni tutustuttua suhteellisen vähän. Tämä johtuu siitä, että itse leimaan ihmisiä. "Hän ajattelee noin, tuo on tuollainen, tämä on tämmöinen. Tuskin heillä mitään tarjottavaa on minulle." Kun oma kiinnostukseni lakkaa ihmisiin, myös heidän kiinnostuksensa lakkaa minuun. Tämän takia uskon siihen, että elämääni ilmaantuvat sopivat henkilöt silloin, kun olen valmis. En ole vielä valmis kaikelle. Kun huomaan oman onnellisuuteni riippuvan muista ihmisistä, palautan mieleeni että olen itse ehdollistanut itseni uskomaan toisten tekevän minut onnelliseksi. Jos tunnen itseni yksinäiseksi tai etten tunne samanhenkisiä ihmisiä tarpeeksi, kuvittelen tilanteen jossa asun luolassa, eikä maailmassa ole ketään muuta ihmistä.

KIIIITOOOOS!!! Ihan oikeasti! Tämä sekä lohdutti että osui jotenkin ihan kohdilleen.

Edit: :peukku
    « Viimeksi muokattu: 22. Kesäkuuta 2011 klo 01:32 kirjoittanut Colourflower »
    Kirjattu

Aura

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #115 : 21. Kesäkuuta 2011 klo 17:04 »
  • Tykkää (0)

• Yhden ystäväni kanssa keskustelen aina välillä puhelimessa (asuu niin kaukana et mahdotonta tavata usein) syntyjä syviä ja hän sanoi mulle joskus, et kun aika on oikea, meidän elämäämme tulee juuri ne ihmiset joiden on määrä siihen tullakin.
    Sama tietysti koskee niiden poistumistakin. Kohtaloaan ei voi vältellä, vaikka toisin ehkä luulisi.

Pitää vaan uskoa siihen et kaikella on tarkoitus - tälläkin suhteellani ko. mieheen on henkinen opetus mulle. Miksi juuri nyt ja miksi sen pitää tehdä niin hel*tin kipeetä, onkin sitten eri asia.
    Kaverini siis katsoo mulle tarot-korteista ja vielä ei ole kertaakaan erehtynyt...   ???
    Kirjattu
    "Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
    -Risto Ahti-

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #116 : 21. Kesäkuuta 2011 klo 17:46 »

Pitää vaan uskoa siihen et kaikella on tarkoitus - tälläkin suhteellani ko. mieheen on henkinen opetus mulle. Miksi juuri nyt ja miksi sen pitää tehdä niin hel*tin kipeetä, onkin sitten eri asia.

Olen ajatellut samaa jo niin kauan, että vaikkei käsitykseni vieläkään horju yhtään, minä itse aina välillä horjun. Esimerkiksi sillä rajalla, olenko ihan järjissäni... ???

Viisi ja puoli vuotta sitten löysin uuden valon vetäytymisestä sisemmäksi omaan maailmaani. Se on auttanut välillä myöhemminkin. Mutta en minä hyvän tähden ihmisenä malta uskoa siihen, että täällä voi olla onnellinen vain jonkinasteisena erakkona. Missä ne omanlaiset ihmiset luuraavat? I guess I just wasn't made for these times (Brian Wilson)? Ajattelen nyt sekä rakkauden löytämistä että sellaista ystäväpiiriä, jossa voisi oikeasti tuntea olonsa miellyttäväksi ilman minkäänlaista painetta.
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #117 : 22. Kesäkuuta 2011 klo 00:15 »
  • Tykkää (0)

• Mukavaa CF että sait uusia ajatuksia kommentistani! :) :peukku

Aura

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #118 : 22. Kesäkuuta 2011 klo 16:26 »
  • Tykkää (0)

• Mikäli siis olen oikein ymmärtänyt, niin tässä kohteessa saa avautua kaikesta mieltään kaivertavasta asiasta..?

Pahoittelen jos teksitini ei tänne kuulu (joku voi sen sitten poistaa), nutta nyt ottaa päähän ja kertakaikkiaan niin paljon että voisin räjähtää...

Asun ok-talossa vuokralla maalla (keskustaan matkaa 11km) ja olen mielestäni ollut hyvä vuokralainen- hoidellut pihaa jne. En ole valittanut mistään turhasta = seinätapetissa on reikä jne. Vuokraisäntä on vanha mies ja ihan ok meillä on keskustelutkin menneet - tähän asti.
    Moneen kertaan ukkeli on ilmaissut halunsa myydä talo ja olen yhtä monesti ilmaissut et sen haluasin ostaa, mutta voin vasta syksyllä sen tehdä (vanhoja velkoja joita täytyy ensin saada pienemmäksi, et voi uutta saada).

Nyt tuli ukkeli ilmoittamatta etukäteen ostajien kanssa mittailemaan tonttia ja taloakin oisivat tahtoneet katsoa, mutta sen kielsin - jo ihan sillä perusteella et en o kerinny siivoamaan hetkeen.

Että eikö nyt *paljon kirosanoja tähän väliin* voisi sitten odottaa paria kuukautta, et mä saisin asiani järkättyä ???  Näköjään ei - enää en kyl ihan helpolla luota yhdenkään ukon sanoihin-vaikka käsi raamatulla vannoisi...

Aura on nyt *kirosanoja* todella vihainen...  >:D
    Kirjattu
    -Risto Ahti-

Auroravalon

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #119 : 22. Kesäkuuta 2011 klo 19:43 »
  • Tykkää (0)

• Vastaus Auralle:
    Ymmärrän hyvin molempia puolia! (minulla on tällainen taipumus, joka ei ole aina ollut hyvästä!)
    Kuule Aura, ehdotan, että teette jo nyt joko esisopimuksen tai ihan kauppakirjan, jossa tarkasti määritellään, että maksu tapahtuu silloin ja silloin.... (pvm syksyllä) ja omistus tietysti siirtyy myös kauppahinnan maksun yhteydessä. Silloin sinun ei tarvitse pelätä muita ostajia eikä omistajan sitä, että sinä et ehkä sitten kuitenkaan osta sitä, kunhan vaan aiot....
     ;)
    Kirjattu