Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 25

Hypocrite

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Vs: Avautumista
« Vastaus #360 : 28. Huhtikuuta 2013 klo 13:58 »
  • Tykkää (0)

• Olisi niin kiva, jos kaverit joskus kysyisivät minulta miten menee, tai ihan vain, no, juttelisivat muuten vain. Jostain syystä kaikki ottavat yhteyttä silloin, kun jokin on hätänä ja tarvitsevat olkapään, jota vasten itkeä. Ei siinä, totta kai haluan olla tukena, mutta jos ei koskaan muuten ota yhteyttä kuin kertoakseen huolistaan, niin onko se nyt ihan oikein?
    Kirjattu
    Herää ja kukoista, ulkona venaa psykedeelisen kaunis maailma.

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #361 : 02. Toukokuuta 2013 klo 21:29 »
  • Tykkää (0)

• Ai vitsi kuinka pidänkään ihmisistä joiden elämän suurin ongelma on se, ettei isi osta uusinta iPhonea tai iPadia.
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #362 : 02. Toukokuuta 2013 klo 22:14 »
  • Tykkää (0)

• Olen viimeaikoina kokenut olevani jotenkin todella vihainen. Jotenkin vaan tuntuu siltä että maailma ympärillä on niin täynnä epärehellisyyttä, pinnallisuutta, itsekeskeisyyttä, rahanahneutta ja kylmää materialismia. Ja tuntuu myös siltä ettei itselle ole mitään paikkaa, tuntuu siltä että yhteiskunta yrittää vaan alistaa. Pitäisi mahtua johonkin ahtaaseen malliin, mikä annetaan yläpuolelta.

Haluan vaan että asiat muuttuisi jotenkin! Haaveilen että tulisi jonkinlainen vallankumous tai jotain. Mutta kun lukee uutisia ja katselee ympärilleen, niin eipä taida mitään tulla. Paitsi ehkä joidenkin persurasistien vallankaappaus... Kaikki tekee jotenkin aggressiiviseksi. Eikä mikään meditaatio tai rauhoittava musiikki auta. Ja ehken edes halua rauhoittua. Mutta sitten mietin että mihin laitan kaiken vihan? Vihan mikä on kertynyt sisälle vuosikaudet. Mieli on täynnä muistoja nöyryytyksestä, alistumisesta ja masennuksesta.

Joskus tuntuu siltä että ehkä jossain vaiheessa jokin tai joku vaan tuhosi mut täysin palasiksi ja palaset kasautui yhteen vain vihan voimalla. Vihaan itseäni ja tätä maailmaa... En oikein pidä kenestäkään, en itsestänikään.

En oikein usko että enää kirjoittelen tänne, usko rakkauteen ja rauhaan on aika lailla mennyt. Toivottavasti te vielä uskotte, se on hieno asia, mutta mulla ei ole uskoa enää.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Havina

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • Syväekologiaa ja parempaa elämää
    « Vastaus #363 : 02. Toukokuuta 2013 klo 23:25 »
  • Tykkää (0)

• Haluan vaan että asiat muuttuisi jotenkin! Haaveilen että tulisi jonkinlainen vallankumous tai jotain. Mutta kun lukee uutisia ja katselee ympärilleen, niin eipä taida mitään tulla. Paitsi ehkä joidenkin persurasistien vallankaappaus...

Minulla on samansuuntaisia tuntemuksia, mikä itseänikin surettaa ja ahdistaa suuresti. Mitä enemmän saa tietoa ja mitä enemmän näkee nykyajan elämää, sitä ahdistuneemmaksi olo muuttuu. Tahdon pois tästä oravanpyörästä.

Elämäni on hyvin erilaista kuin tavallisella suomalaisella työssäkäyvällä ihmisellä. Minä asun hippikommuunissa, katselen maailmaa aivan eri näkökulmasta ja käyn töissäkin vain osa-aikaisesti (oma valintani). Vaikka rahaa on vähemmän kuin koskaan, olen silti onnellisempi kuin koskaan aiemmin. :)  Yritän pysytellä jatkossakin mahdollisimman kaukana kilpailukykyä, talouskasvua sun muuta skeidaa korostavista piireistä.

Ole kiltti, Johnnyboy92, äläkä lähde täältä minnekään. Sinulla on paljon hyviä ajatuksia ja varmasti paljon vielä annettavaa tälle keskustelupalstalle.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #364 : 03. Toukokuuta 2013 klo 10:18 »
  • Tykkää (0)

• Ole kiltti, Johnnyboy92, äläkä lähde täältä minnekään. Sinulla on paljon hyviä ajatuksia ja varmasti paljon vielä annettavaa tälle keskustelupalstalle.

Voisi sanoa että edellinen kirjoitus ja ilta oli jotain hyvin synkeää. Sitten jossain vaiheessa kun ei unta tullut, päätin että jospa vielä kerran kokeilisin ihan normaalia ja pelkistettyä zeniä. Istun perseelleni, huone oli ihan pimeä. Ja tunsin jotain. Tunsin jotenkin sen kaiken pimeyden mitä omassa mielessä on. Ja olin helvetin peloissani. Tuntui kuin jokin outo haamu olisi kierrellyt mun ympärilläni. En tiedä tarkalleen kuinka kauan meditoin, mutta ajalla ei ollut hirveästi väliä. Lopulta sitten nousin ja avasin tietokoneen uudestaan ja törmäsin tähän Youtubessa:

Terence McKenna - The Challenge Small | Large

En tiedä miksi, mutta jotenkin toi vaan valaisi mieltä... Etenkin se, että on ihmisiä jotka uskoo tuohon.

Sitten tajusin että yksi fundamentaalinen tapa millä meitä koitetaan hallita, on se, että meistä yritetään tehdä raivopäisiä ja vihaisia. Alistamiseen kuuluu se, että koitetaan saada alistettava menettämään malttinsa ja tekemään jotain pahaa muille. Huomasin että mun kohdalla siinä oli lähes onnistuttu. Ymmärsin sen että jos reagoisin aggressiolla kaikkeen, tuhoaisin mahdollisuuteni.

En ehkä usko rauhaan ja rakkauteen pop-kulttuurin mielessä. Mutta uskon johonkin muuhun, nimittäin inspiraatioon, mielikuvituksen voimaan, universaaliin myötätuntoon ja luovuuteen.

Kenties vielä kirjoittelenkin tänne :)
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #365 : 03. Toukokuuta 2013 klo 11:57 »

Olen viimeaikoina kokenut olevani jotenkin todella vihainen.

Mielenkiintoista, että tämä tapahtui juuri nyt (eilen 2.5.). Itse kävelin kaupasta kotiin vilkkaasti liikennöidyn tien vartta pitkin ja minua ärsytti niin kerta kaikkiaan ihan kaikki. Siis kaikki, miten ihmiset ovat sellaisia ja tällaisia ja miksi yhteiskunta ja maailma on sellainen ja tällainen ja miksei mistään voi enää nauttiakaan, kun aina tulee mieleen, miten paljon enemmän siitä nauttisi jos ei asiaan liittyisi millään lailla mitään ihmisten idioottimaisuus- tai yhteiskunnan riisto-alistus-näkökulmia. Tms.

No, siinä sitten yhtäkkiä oivalsin, että kaikkein eniten ärsyttää se että ärsyttää. Miksen sitten lopeta sitä ärsyyntyneenä olemista, kun en tässä hetkessä voi muuttaa toisia ihmisiä enkä yhteiskuntajärjestelmää? Yhtäkkiä siinä kävellessäni vain käänsin sen ärsytyksen pois päältä. Huomasin käveleväni ihan tyynenä ja tyytyväisenä sitä keväistä tietä pitkin, liikenne pauhasi ohi pelkkänä surrealistisena taustaäänenä ja kaikki omat uhmani, vimmani ja täyttymättömät intohimoni katosivat. Sain erinomaisen fiiliksen koko iltaan, kun ymmärsin, että minähän pystyn tähän edelleen! En ole oman puolipakonomaisen maailmanparannusvimmani vanki, vaan oma inhimillinen itseni sen hyörinän ympäröimänä. Ja on parempi lähtökohta koettaa tehdä jotain sille hyörinällekin, jos on ensin vapauttanut siitä itsensä. Tämä on sikäli hassua, että olen ihan viime aikoinakin kyllä puhunut tuota näkökulmaa, mutta se on ollut "parantaja, paranna itsesi" -tilanne, ei voi mitään.
    :sydamia
    Kirjattu

Josefiina

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #366 : 04. Toukokuuta 2013 klo 13:43 »
  • Tykkää (0)

• Jännä juttu, mut mä oon kans ollu muutaman päivän ajan tosi kiukkunen ja kaikki ärsyttää ja tekis vaan mieli tiuskia ihmisille   :-[

Jonkinlainen kevätmasennus/väsymys?   :o
    Kirjattu
    - Jos keskustelet idiootin kanssa, varmistu siitä ettei hän tee samoin. -

Kitaristi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #367 : 04. Toukokuuta 2013 klo 14:39 »
  • Tykkää (0)

• Välinpitämättömyys, kaupallisuus, turistirysät.

Olen pyöräillyt todella paljon nähdäkseni nykyisen asuinmaani hienoimpia paikkoja ja eilinen reissu suuntautui hieman turistivoittoisammalle alueelle. Käteen ei jäänyt kuin paha mieli. Kaikki kuvankauniit paikat olivat turistikohteiden välillä ja rysien väenpaljous ahdisti. Tiedänpähän jatkossa pysyä poissa noilta seuduilta, pelkkää kuraa!

Autoin erästä naista nostamaan pyöränsä kun oli sen kaatanut. Päällä paljon painoa, reissussa kun oli, eikä saanut sitä yksin ylös. Vieressä, alle 2 metrin päässä, meni lammaspolku jota pitkin ainakin sata turistia kerkesi mennä naisen ohi ennen kuin itse paikalle kerkesin (paikka oli mutkan takana joten todennäköisesti vielä enemmän ihmisiä meni ohitse).

Matkalla kotiin häiritsin erään varakkaamman pariskunnan junailua tuoksumalla hieltä, voi sitä nyrpistelyn määrää. Olisivat menneet muualle istumaan, se paikka oli tarkoitettu pyörien kanssa matkaaville ja päivän pyöräilyn jälkeen saattaa hieman tuoksahtaa. Onneksi heidän jälkeensä tuli paikallinen pultsari kertomaan hyviä juttuja elämästä, vaikka välillä hieman kommunikaatio-ongelmia olikin.
    Kirjattu

Miracselad

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #368 : 04. Toukokuuta 2013 klo 19:32 »
  • Tykkää (0)

• Ihmiset tuntuvat kauhean itsekkäiltä... Harmittaa oikein.

Olimme kavereitten kanssa eilen Hesburgerin auto luukulla (tosin jalan, kun ei siihen aikaa autolla siihen saanut enään mennä) ja siellä oli töissä vain yksi henkilö. Meitä asiakkaita oli loppu peleissä 6 ja tällä naisella oli aivan kamala kiire tehdö meille kaikille ruuat. Sitten nämä kaikki muut alkaavat mollaamaan naisen työskentelyä ja väittivät, että hän oli kamalan kiukkuinen vaikkei ollut, vain hyvin kiireinen. Yksi miehistä sitten kommentoi, että tämän naisen pitäisi pysyä keittiössä, sinnehhän hän muka kuuluukin. Ja kamalaa mollaamista lisää vain. En itse asonnut asiaan kyllä sanoa yhtikääs mitään, mutta harmitti aivan kamalasti sen naisen puolesta, kun hän yrittää tehdä meidän tilaukset nopeasti yksin ja me vain mollaamme häntä...
    Inhottaa vain tuollainen ylestäminen, että naiset muka kuuluisi vain keittiöön yms, vaikka olemme jo 2000 luvulla.. Luulisi asioiden jo muuttuvan. Ja käy sääliksi muitakin työntekijöitä jotka joutuvat tuollaiseen tilanteeseen.. Maailma on julma paikka  mitään muuta en tuohon osaa sanoa. Toivon myös etten itse ikinä alkaisia samanlaiseksi, koska näin siitä naisesta, että hän kuuli ainakin osan näitten asiakkaiden mollaamisesta...

Pahoitteluni sille naiselle, kun en osannut edes avata suutani siinä tilanteessa, vaikka edes hieman olisin saanut puolustettua häntä..
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #369 : 04. Toukokuuta 2013 klo 22:44 »
  • Tykkää (0)

• Olen kännissä joten juttu voi olla sekavaa...

Oon vaan niin hiton surullinen... oon kai ollut liian kauan yksin. Aina välillä tulee näitä hetkiä kun kaikki tuntuu olevan sekavaa ja kaatuvan päälle. Tuntuu että oon niin surullinen että voisin kuolla. Jokin sisällä vaan huutaa apua. Huutaa että kumpa joku rakastaisi mua ja kertoisi sen. Kumpa kohtaisin sen jonkun kenen kanssa voisin tuntea jotain todellista rakkautta ja hellyyttä.

Nyt en vaan tiedä miten jatkaa. Kaikki tuntuu ylivoimaiselta. Pitäisi tässä lukea yliopiston pääsykokeisiin ja kaikkea, mutta jotenkin tuntuu että yksinäisyyden, sulkeutumisen ja eristäytymisen tuoma ahdistus käy vaan liian suureksi. Jotenkin tuntuu että vuosikausien kipu tuntuu kaikki juuri nyt. Luulen että hajoan ihan täysin... Ekaa kertaa pitkästä aikaa on sellainen olo että selviänköhän tästä elossa?

Oon kai vaan liian pelokas ja herkkä. Jossakin vaiheessa meni kyky luottaa muihin ihmisiin. Ehkä syynä oli ensirakkaus ja se miten se juttu päättyi tai jotain... En vaan ole pitkään aikaan pystynyt avaamaan itseäni muille. Edellisellä työpaikallakaan en oikein tutustunut kehenkään, vaikka olisi ollut mahdollista. Pysyin etäällä, henkisesti. Olin vaan mukava muille, mutten kertonut itsestäni mitään tai ollut oma itseni. SItä mun elämä on ollut viimeiset 8 vuotta. Piilottelua. Kerran avasin itseni ja sydämeni eräälle ja se päättyi ikävästi. En kai kestä jätetyksi tulemista oikein hyvin. Siitäkin on jo 3 vuotta... Ja vieläkin sattuu.

Haluisin vana löytää jonkun tien millä tää kaikki loppuisi. Ehkä haluan vaan kuolla pois, joskus tuntuu että kaikki kipu on vaan niin liikaa. Niin paljon ettei vaan kestä. Oon tunteunut fyysistäkin kipua, mutta se ei ole mitään verrattuna tähän. Tää on helvetti. Tekisi mieli viiltää reikä rintaan ja repia sydän ulos, jos sitten kipu loppuisi.

En tiedä mitä tehdä, minne mennä... joka paikassa on vaan kipu vastassa.

Olisikohan kuoleman paikka jo?
    « Viimeksi muokattu: 04. Toukokuuta 2013 klo 23:04 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #370 : 05. Toukokuuta 2013 klo 01:00 »

Olisikohan kuoleman paikka jo?

Ei. Oman minänsä, motiiviensa ynnä muun tarkistuksen paikka sentään. Voimia.
    Kirjattu

annika

• Vieras
    « Vastaus #371 : 05. Toukokuuta 2013 klo 09:17 »

Olisi niin kiva, jos kaverit joskus kysyisivät minulta miten menee, tai ihan vain, no, juttelisivat muuten vain. Jostain syystä kaikki ottavat yhteyttä silloin, kun jokin on hätänä ja tarvitsevat olkapään, jota vasten itkeä. Ei siinä, totta kai haluan olla tukena, mutta jos ei koskaan muuten ota yhteyttä kuin kertoakseen huolistaan, niin onko se nyt ihan oikein?

Hypocrite... mitä kuuluu? :sydamia

Olen huomannut ihan saman asian. ja hoksasin myös, että Kun keskustelee jonkun kanssa, esim. Kaverin, he mielellään kertovat mitä heille kuuluu ja mitä ovat tehneet. Sitten kun minä kerron kuulumiseni, kommentti on suurinpiirtein, että*kiva* sitten kyseinen henkilö vaihtaa taas puheenaiheena itseensä.....

Oletteko muut huomanneet/kohdanneet saman....?
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #372 : 05. Toukokuuta 2013 klo 10:57 »
  • Tykkää (0)

• Ei. Oman minänsä, motiiviensa ynnä muun tarkistuksen paikka sentään. Voimia.

Se on vaan niin että kun on vuosikaudet etsinyt ja etsinyt jotain helpotusta sisäiseen kipuun, ei oikein enää tiedä miten jaksaa jatkaa. Tuntuu että kaikki vaihtoehdot on jo kokeiltu... En vaan usko että ikinä voin olla tyytyväinen tai aidosti onnellinen. Mussa on vaan jokin niin perustavanlaatuisesti väärin. Enkä tiedä mika se on...
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #373 : 05. Toukokuuta 2013 klo 17:17 »

Mussa on vaan jokin niin perustavanlaatuisesti väärin. Enkä tiedä mika se on...

Anna nyt ystävä hyvä tilaisuus sille, että jonain lähitulevaisuuden päivänä tiedät mikä se on, otat asian haltuusi ja korjaat sen.
    Kirjattu

Josefiina

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #374 : 05. Toukokuuta 2013 klo 17:40 »
  • Tykkää (0)

• Se on vaan niin että kun on vuosikaudet etsinyt ja etsinyt jotain helpotusta sisäiseen kipuun, ei oikein enää tiedä miten jaksaa jatkaa. Tuntuu että kaikki vaihtoehdot on jo kokeiltu... En vaan usko että ikinä voin olla tyytyväinen tai aidosti onnellinen. Mussa on vaan jokin niin perustavanlaatuisesti väärin. Enkä tiedä mika se on...

Kaikissa meissä on jotain "vikaa"  :)
    Mä olen vasta viimeisen 4 vuoden aikana alkanut oivaltamaan et mitä ne mun viat on ja pystynyt korjaamaan niitä pikkuhiljaa. Ja ei meidän tarvitse olla täydellisiä kenenkään :)

Tsemppiä  :sydamia
    Kirjattu
    - Jos keskustelet idiootin kanssa, varmistu siitä ettei hän tee samoin. -