Alan oikeastaan nyt ymmärtää miltä maailma näytti silloin, kun en ollut vielä tutustunut ihmisiin, jotka luottavat siihen mitä kokevat, ja ottavat sen osaksi todellisuuttaan oli se mitä tahansa... Kauheasti epäilyä, hehän ovat päästään vialla, tekevät kummallisia asioita, uskovat ties mihin ja ovat pöpejä päästään. Mitä minusta mahdetaan ajatella kun ajattelen näin, tai kun olen tällainen. Mutta nämä ihmiset ovat kuin muulta planeetalta, jos on tottunut elämään yhteiskunnassa vallitsevan tiukan säännöstön mukaan. Minun kokemukseni mukaan "hipit" ovat olleet niin lämpimiä, ystävällisiä, iloisia, hyväntuulisia, auttavaisia, ymmärtäväisiä, rakastavaisia ja listaa voisi jatkaa vaikka kuinka. Tästä syystä minua kutkuttaa nähdä kuinka juuri tällaisia "hippejä" löytää tiensä tänne päivä päivältä, ja te kaikki tunnutte niin lämpimiltä
Nyt kun luen keskustelua täällä, havahduin siihen että monella ei varmasti ole hajua siitä mitä odottaa, millaisia ihmisiä Gatheringista löytyy ja voiko siellä olla oma itsensä. Jos lukemasi perusteella maailma, joka Gatheringissa vallitsee tuntuu uudelta, suositelen lämpimästi lähtemään. Itselläni ei ollut pitkään aikaan minkään sortin "hipeistä" kokemusta omassa elementissään, mutta se kuinka ajattelevaisia ihmiset olivat verrattuna mielikuvaani, hätkähdytti. Media ja yhteiskunta oli luonut minulle kuvan pelottavista hörhöistä, jotka puhuvat pelottavalla äänellä ja joilla on vihlova katse. Mutta tavattuani heitä, he hyväksyivät minut sellaisena kuin olen, ja huomasin että muu yhteiskuntahan tässä on hullu jos heitä hulluina pitävät. Heiltä jotka ovat tässä sosiaalisessa paineessa hyväksyneet sen, että ovat ihmisinä erilaisia, on tarvittu suurta rohkeutta ja energiaa olla sitä mitä he ovat. Nykyinen yhteiskunta asettaa ihmiset kulkemaan tiettyä polkua pitkin, jotta heitä olisi helpompi hallita, mutta kaikki eivät ole samanlaisia. Kaikki eivät voi kulkea polkua johon on jätetty vain muutama haara. Jos raha pyörittää yhteiskuntaamme, tavoittelemme tehokkuutta, ja päämääränä on lopputulos, keitä ovat ne jotka arvostavat rakkautta, lämpöä, luontoa, myötätuntoa ja tasa-arvoa. Yksi sanoo hulluksi, toinen haukkuu pöpiksi, kolmas sanoo uskovaiseksi, neljäs sairaaksi. Oli miten oli, moni varmasti on kuullut tällaisia arvoja ajaessaan sanan joka tuntuu olevan kuin kirosana joillekin.
Hipit

Halusin sanoa että kaikkia joita kyseinen tapahtuma epäilyttää, oudoksuttaa tai kummastuttaa, omasta kokemuksestani muu yhteiskunta vaikuttaa myöhemmin siltä, joka epäilyttää, oudoksuttaa ja kummastuttaa