Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Euroopan Rainbow Gathering 2010 Suomessa [Viimeisin päivitys 23.7] - 5

Jenn

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Voieivoieivoiei!
Mä en oo ikinä osannu edes unelmoida mistään tommosesta. Oon ajatellu etten ikinä tuu näkemään mitään tällästä kun missasin noi hippiliikkeen kultavuodet.
Ja nyt en voi ikinä päästä tonne! Olen 16 (kyllä vaan. Nuori ja ailahtelevainen. Ei tietenkään voi ottaa tosissaan. Muuta yrittäkää nyt kuitenki..:-\) Ja toiseks asun Porissa päin. Jos asuisin siellä päinkää voisin liihotta paikalle vaikka pyörällä ja hengailla ja jutella kaikkien mielenkiintosten ihmisten kanssa vaikka yhen päivän. Mutta myönnän etten edes itse päästäs itseäni yksin monen sadan kilometrin päähän. Ei mua kiinosta mikään riehuminen. Haluisin vaan jutella kokeneempien ihmisten kanssa ja oppia ja kokea.
Jos kuitenki yrittäsin keskustella asiasta vanhempien kaa.. ehkä äiti paljastaa sisäisen hippinsä ;).
Mutta todennäköisesti ei oo toivoa :(.  SIIS nauttikaa munkin puolesta siitä ihanasta tunnelmasta jonka mä voin vaan kuvitella täällä..
Kirjattu
All I can do is be me, whoever that is.

RetroHippi

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Olin tänään keskipäivällä UFF:ssä käymässä, kun korvani tavoitti radioäänen, joka kertoi tästä tapahtumasta. En kuullut kuin sanan sieltä, toisen täältä, mutta uteliaisuuteni heräsi. Eräs vanha rouva, kuultuaan sanat "ilmaiseksi kasvisruokaa", arveli jutun kertovan ruokajonoista  ;D, minulle tuli enemmänkin mieleen kymmenen vuoden takainen Hare Krishna -väen juhla Lontoossa Trafalgarin aukiolla. Siellä näet jaettiin myös ilmaiseksi kasvisruokaa kaikelle kansalle. Toki sen jälkeen ottivat vastaan lahjoituksia hengellistä kirjallisuutta vastaan  ;)

Tänne sivustolle eksyin eli löysin sattumalta, kun luin nettiuutisointia kokoontumisesta, ja olen yllättänyt itseni suunnittelemasta ykskaks matkaa Kuopion suuntaan minäkin. Hyttyset ja todennäköisesti sateiseksi muuttuva sää vaan mietityttävät ja huomaan myös välillä havahtuvani ajattelemaan, että en ole hippi (mikä tai kuka tai millainen on hippi vuonna 2010? Luulin, että moisia oli vain 60-70-luvuilla  :D ) ja että tuntisin olevani siellä kuin orpo piru vieraassa helvetissä. Toisaalta minussa on kyllä aina asunut pieni hippi, joka janoaa uusia ja erilaisia kokemuksia ja näkemyksiä, ja tuolla niitä varmasti saisi.

Luin kaikki tämän viestiketjun kirjoitukset mielenkiinnolla. Ja jos päätän lähteä Kuopioon (lauantaina), ja jos autossani on tilaa, laitan viestiä tänne sivuille. Asun Sipoossa ja reittini kulkisi joko Lahden-Mikkelin tai sitten Tampereen kautta. Ja Jenn - toivottavasti äitisi innostuu niin kuin minä ja lähtee kanssasi telttailemaan. Itse aion kysyä tyttäreltäni, josko hän ja tyttöystävänsä haluaisivat tuonne.

t. RetroHippi
Kirjattu

Katkeransuloinen

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Ain't Life Grand

Hurjasti mielessä päästä vaikka sitten käymään paikan päällä. Syntymäpäivä sattui sopivasti lähes minuutilleen keskiyön juhlan kanssa  ;D
Kirjattu
"Nothing is new, only forgotten" -Tyla

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa

Ottakaa lämmintä mukaan, säätiedotus näyttäisi jopa niin alhaista kuin +10 C lähes koko lauantaiksi..  :( Onneksi säätäti televisiossa sanoi samalla kun tuon huomasin, että tiedotukset ovat nyt muuttuneet kovasti, ylihuomisen sää voi olla nyt ihan päinvaastainen kuin mitä huomenna sitten taas luvataan..
Kirjattu

Ielmoere

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Osaakos joku suht tarkasti neuvoa miten Kuopiosta pääsee paikan päälle?
Kirjattu

bigfish89

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Hei kertokaapas käviät, mikä on se päihdepolitiikka oikeasti tuolla? meinaan lähinnä pyhää yrttiä, kun ei viittis kuitenkaan rikkoa sääntöjäkään, mutta on kuitenki kans kiva olla varautunu jos ilma piiri onki sitten vähän letkeempää?

Itse ainaki sain sellasen käsityksen että toi lukee tossa niin ettei sinne ketään kuosaajia ilmesty mutta jos ihan asiallisesti chillailee nii eikai siinä mitään?
Kirjattu

meedio

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Heippa!
Mietiskelin Gatheringiin lähtöä, ja vuoheni mukaan ottamista, jotta saan maitoa. Jos kerran sinne ei koiria saa ottaa, niin vuohi pärjäisi mainiosti mukana, mutta onko kotieläinten suhteen jotain kieltoja?
Kirjattu

Colourflower

• Vieras
Vs: Euroopan Rainbow Gathering 2010 Suomessa [Viimeisin päivitys 22.7]
« Vastaus #67 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 16:48 »

Hei kertokaapas käviät, mikä on se päihdepolitiikka oikeasti tuolla?
Joka paikassa kyllä selkeästi ilmoitetaan, että kaikki päihteet ovat kiellettyjä...
Kirjattu

bigfish89

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Mutta ottaako ihmiset sen siellä päihteenä vai yrttinä.
Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi

Mutta ottaako ihmiset sen siellä päihteenä vai yrttinä.
Kyllä se otetaan päihteenä sielläkin ;)

mökkimies

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

MORO!

Mitenkä siellä majoitus, onko oma teltta pakollinen?
Kun tulee bussilla, kuinka pitkästi pitää kävellä pysäkiltä?
Kirjattu

reikai

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Olisipa mukava osallistua tuollaiseen, mutta vaikka asun Kuopiossa niin en omista autoa jolla paikalle pääsisi, toisekseen ei olisi varaa ostaa nyt ruokaakaan ja kolmanneksi koirani ei voi olla yksin sitä aikaa, joten no can do, pitäkäähän siellä minunkin puolesta hauskaa  ;D Minun elämääni rajoittaa nykyisin aina tuo koira  >:(
Kirjattu
"If I had a world of my own, everything will be nonsense"

Brooks

• Hippi
  • Poissa Poissa

Hieman jo harmittaa, että tapahtuma on viime päivinä saanut niin valtavasti julkisuuttaa mm. iltapäivälehdissä. Se saattaa houkutella ensi viikonlopuksi paikalle paljon sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät ole kiinnostuneita itse hippiliikkeestä ja sen ideaaleista vaan pelkästään "alastomien hippien" tiirailusta ja kaikenlaisesta koheltamisesta.

PS: pistin postia v-i-p:lle.
Kirjattu
The Art Of Brooks

shine

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Olenkohan nyt ymmärtänyt oikein tuo ruokapuolen, eli itse tuodaan ainekset ja valmistetaan yhdessä/ yksin ja jaetaan muille mahdollisuuksien mukaan? Onko alueella erillisiä ruokapisteitä, joilla ruuan voi valmistaa? Reseptiehdotuksia?
Kirjattu

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa

Kyllä ja ei. Varmasti voi tuoda ruoka-aineita joista sitten valmistetaan ruokaa. Homma mennee niin että kokeiksi ilmoittautuneet valmistavat ateriat jokaiselle kokoontumisessa mukana olevalle ihmiselle. Varsinaisten ruoka-aikojen ulkopuolella voit syödä omia ruokiasi vaikka telttasi edustalla.
Ruokailujen jälkeen voit antaa "kolehtiin" rahaa, jolla ostetaan seuraavan päivän/aterian ruoat koko porukalle. Ei mikään pieni juttu jos porukkaa tuhat tai ylikin..
Kirjattu