Eli Joo ilmeisesti Italian oliko nyt melinassa lähellä slovenian rajaa..
En oo koskaan vielä päässyt käymään gatheringissa,vähän oon pohdiskellut et lähtis autoilemaan sinne ensvuonna,mietin vaan tässä et kuinkakohan lapsiystävällinen mahtaa olla niinkun ihan "järkevästi" pohdiskeltuna?
Te,jotka ootte käynyt..onko pienen lapsiperheen paikka?
Jonkun verran oon kuullut et aikas raisu meno on ollut...tietty jos jotenkin vähän syrjemmälle leiriytyis ehkä
Mennytkesänä European gatheringin piti olla Itävallassa, mutta onnettomien sattumien ja huonon suunnittelun vuoksi päätyi tarkalleen Slovenian ja Italian rajalle.
Ensi kesänä gatheringin pitäisi olla Italiassa. Toivottavasti tämä kuulemani päätös pitää paikkansa.
Olen ollut neljässä European gatheringissa ja voin sanoa, ettei meno ole lainkaan raisua. Gatheringissa on tosiaankin oma perheleiri. Kaikki perheelliset eivät sitä kuitenkaan käytä, mutta useimmat kyllä.
Oikeastaan gatheringissa on vain yksi ongelma, mutta se on tavallaan aika suuri. Samaa ovat sanoneet monet pitkän linjan rainbow'laiset. Nuoremmissa hippiäisissä on koko lailla paljon extremistejä, jotka ovat viemässä gatheringia pois sen alkuperäisestä tarkoituksesta. Perinteisten hippi-ideaalien tilalle on tullut äärimmilleen vietyä ekologista ajattelua ja enemmän tai vähemmän epähistoriallista "alkuperäiskansojen" ihannointia. Tämä on osaltaan johtanut siihen, että niin Romaniassa 2014 kuin viime kesänäkin gatheringissa raivosi vakava ripuliepidemia. Välillä tuntui siltä, että minä olin ainoa, joka ei siihen sairastunut. Hygieniaan ei kiinnitetä tarpeeksi huomiota, kun luotetaan kaiken maailman "luonnollisiin" menetelmiin, joita Pohjois-Amerikan intiaanit muka käyttivät. Ja vaikka olisivat käyttäneetkin, kannattaisi muistaa, että aika nuorina he myös kuolivat.
Tämä on tietenkin asia, johon erityisesti lasten kanssa matkustavat joutuvat kiinnittämään vakavaa huomiota. Tai ainakin heidän pitäisi kiinnittää.
Yksinkertaisia ratkaisuja olisivat mm. shitpitien korvaaminen kuivakäymälöillä, tai ainakin shitpitien sijoittaminen kauemmaksi leiristä ja aivan ehdottomasti leirin alapuolelle, käsidesin käyttö ja aivan erityisesti keittiöllä työskentelevien pitää noudattaa parempaa puhtautta.