Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Aborteista - 1

JA

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Aborteista
« : 06. Toukokuuta 2016 klo 04:56 »
  • Tykkää (0)

• Mulla on osallisuutta kahteen aborttiin joskus kauan sitten.
    En siis miehenä niitä ole tehnyt, mutta toiseen aborttiin painostin sanallisesti. eli ilmoitin selvästi etten halua lasta ja vaadin että abortti tehdään.
    Joka tapauksessa vastuuta mulla on ollut kummassakin tapauksessa.
    Ekassa tapauksessa ei ollut ehkäisyä käytössä mikä oli tyhmää.
    Tokassa tapauksessa oli ehkäisypillerit, mutta antibioottikuuri heikensi niiden tehoa.

Tätä asiaa jos pohtii karmisesti, se on kaikkein pahin rikos mitä voi tehdä. kaikkein pahimman mielenrauhan esteen saa siitä itselleen. ihmiselämän, vaikkakin vasta sikiön asteella olevan tappaminen on karmisesti pahin teko.
    Eli karman puolesta puhtaalta pöydältä en voi lähteä enää. (Tosin eikai kukaan lähde syntyessäänkään puhtaalta pöydältä karmisesti, jo syntyessään on karmista painolastia eri määrä eri ihmisillä) Eli en voi vaikuttaa enää kuin nykyhetken ratkaisuihin, pitää huolen siitä että vastaavaa ei tapahtuisi enää. Ongelma onkin siinä, että häiritsee, jos en voi toimia täysipainoisesti elämässäni, ilman että nämä aborttiajatukset pomppaa mieleen.
    Vai onko tämä "täysipainoisesti toimiminen" vaan itseasiassa illuusio. Onko mielessä aina jokin häriö? Jos asiat on muuten hyvin, pomppaako mieleen aina joku häiriötekijä. Siis jos näitä abortteja ei olisi ollut menneessä, niin tulisiko joku muu häiriötekijä mieleen...?

sitten ihan käytännön tasolla, mietin näitä abortteja vieläkin vaikka tapahtuneista on n.10 vuotta aikaa.

Lähinnä tulee sellanen syyllisyyden tunne aina välillä, ne abortit pomppaa mieleen. Ikäänkuin en saisi nauttia elämästä.
    Toisaalta, mulla on tullut sellainenkin mieleen, että onko kyseessä jotain sellaista että mulla on jotain muutakin vikaa päässä? Siis tarkotan jotain masista yms. ja onkin varmaan, epäilemättä. Elämässä on mielekästä sisältöä liian vähän tällä hetkellä. Mutta mielekäs sisältö vaatii toimintakykyä ja sitä, että sallii itselleen nautinnon elämässä. Pelottaa, että mulle on jäänyt jonkunlainen sisäinen lukko päälle ja en uskalla elää hetkessä sitten kun sitä kipeimmin tarvitaan, sitten kun ne mielekkään elämän ainekset on kasassa, mikäli ne sitä vielä tulee oleman. Sitä kohti ainakin tähtään.

Ja onko enemmän oire siitä, että kun noi abortit pomppaa mieleen, että teenkö mä silloin jotain väärää. pitäiskö mun tehdä jotain muuta. teenkö mä silloin jotain sellasta mikä johtaa abortteihin (teoriassa) ja mun mieli yrittää estää mua toistamasta samaa virhettä? Vai teenkö mä muuten vaan jotain typerää, jotain jonka oon oppinut jonkun huonon käyttäytymismallin kautta? ja mieli heittää erroria tämän takia tässä muodossa...?

Yhtenä vaihtoehtona on, että ajattelen näitä abortteja loppuelämäni. Että se pitää vain hyväksyä, ei pidä pyrkiä eroon näistä häiritsevistä aborttiajatuksista. Mikä on erityisen ikävää, koska ajatus siitä että mulla on menneisyydessä abortteja joihin olen ollut osallisena jollain tasolla, tuntuu ikävältä. Joudun siis loppuelämäni tässä tapauksessa hyväksymään ajatuksia jotka tuntuu ikävältä. Se on ikävä juttu, koska siihen tilanteeseen verrrattuna että näitä abortteja ei olisi tapahtunut, joudun elämään loppuelämäni tässä mielessä huonompilaatuista elämää, koska elämäni sisältää ajatuksia jotka tuntuu ikäviltä...Mutta jokatapauksessa ne ajatukset on hyväksyttävä. Ei niitä voi padotakkaan.

Mielipiteitä asiaan?

Kirjattu

faråd

• Vieras
    Vs: Aborteista
    « Vastaus #1 : 06. Toukokuuta 2016 klo 08:49 »

Siinä kirjassa Ehdoton hyväksyminen, jonka tuolla toisessa ketjussa linkkasin, kirjoittaja kertoo elämästään ja siitä kuinka oli saanut keskenmenon, ja muistaakseni sanghan opettaja tai muu merkittävä henkilö hänen elämässä sanoi että se johtui tästä ihmisestä itsestään ja kirja käsitteli mm. sitä asiaa. Ehkä sieltä voisit saada jonkinlaista ymmärrystä ja valoa omaan vaikeaan oloosi.

Kyllähän tuo on asia joka murhetta tuo mieleen ja sitä saa surra kymmeniäkin vuosia, sä saat tuntea olosi alakuloiseksi, kyllä alakuloisenakin voi nähdä kaunetta maailmassa. Ehkä menneet abortit palaavat mieleesi ihan vain siksi että olet ihminen ja inhimillinen erehtyväinen sellainen, joka luonnollisesti ehkä haluaa joskus perheen ja kenties lapsen. Sä voit myös miettiä mikä olisi tilanne, jos abortteja ei olisi koskaan tehty, miten se olisi vaikuttanut sun elämääsi ja kaikkien muiden läheisten elämään.

Ehkä ne ajatukset ovat vähän kuin sun lapsia, yritä vaali niitä, kertoa niille että mikä kaikki vaikutti tilanteessa, ehkä löytyy sopua, ymmärrystä ja myötätuntoa.

Oletko jutellut tästä asiasta heidän kanssa, jotka abortit myös tekivät? Heillä oli mahdollisuus pitää sikiö sun mielipiteestä tai asenteesta huolimatta.

Kirjattu

Konna

• Vieras
    « Vastaus #2 : 06. Toukokuuta 2016 klo 12:49 »

Itselleen täytyy olla armollinen. Virheistä voi aina oppia ja jatkaa eteenpäin astetta viisaampana. Jos omistautuu hyvän tekemiselle ja välttää parhaansa mukaan kaikkea pahaa, niin mieli kevenee ja menneisyyden taakat helpottavat.

Menneissä tapahtumissa elämisen sijaan on hyödyllisempää olla läsnä siinä, mitä tapahtuu tällä hetkellä. Jos esiin nousee esimerkiksi syyllisyyttä tai muita ikäviä tunteita, niin ei kannata hukkua muistoihin ja ajatuksiin, vaan tutkia, että mitä kehossa ja mielessä tapahtuu juuri nyt. Menneille ei voi enää mitään. Tämä hetki on tärkein, sillä vain tässä hetkessä voi oppia ja päästää irti.

Itse abortista vielä... Raskauden alkuvaiheessa rakennetaan vasta fyysistä "alustaa" tietoiselle olennolle. Tämän rakentamisen keskeyttäminen ei ole mielestäni vielä mikään suuren suuri rikos. Vasta siinä vaiheessa, kun mukaan tulee tietoisuus, muuttuu asia vakavammaksi. En tiedä, missä vaiheessa se tapahtuu, mutta ilmeisesti mitattavaa aivotoimintaa alkaa esiintyä vasta 25. raskausviikon paikkeilla. Aivosähkökäyrä ei toki ole yhtä kuin tietoisuus, mutta antaa ehkä jonkinlaista osviittaa.

Tällainen järkeily ei välttämättä yksinään poista kaikkea pahaa oloa, sillä raskaus on iso juttu, johon liittyy voimakkaita tunteita...

Anna itsellesi armoa ja päästä irti taakastasi!
    « Viimeksi muokattu: 06. Toukokuuta 2016 klo 13:19 kirjoittanut ode »
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 06. Toukokuuta 2016 klo 13:48 »
  • Tykkää (0)

• Hyväksyn ja ymmärrän abortit, jos vaihtoehtoja ei ole, tai vanhemmat ovat selvästi epäkelpoja hommaansa. Tyhmää on se, että niin päästää käymään, mutta ihminen ei kiimassaan ole aina järin fiksu. Osiltaan se selittää lajimme menestystä.

Itse en ole saanut lapsia vaimoni kanssa, vaikka haluaisin, ja sen pohjalta koen pientä surua, että niitä sitten annetaan sellaisille, ketkä eivät lapsia halua tai suunnittele.

Usko kuitenkin, että kaikella on tarkoituksensa - sillä, että joku saa vaikkei halua ja toisaalta myös sillä, että joku ei saa, vaikka haluaisi. Se mitä sä voit asialle on about se, että hyväksyt ton edellä kuvaamani. Kuin myös se, että päätät, että olet virheesi jo tehnyt, etkä niitä enää toista. Muuten veikkaan, että noi sun juttus voi kummitella edelleen ja todella pitkään.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 06. Toukokuuta 2016 klo 16:18 »
  • Tykkää (0)

• En tiedä uskotko sieluun saati sielunvaellukseen, muttaa taitaa olla tuttu juttu kun kuitenkin karmaan uskot. Jokaisella teolla toki on tavalla tai toisella seuraamuksensa. En usko, että olisi tehnyt mitään väärä, ainakaan siinä mielessä että olisit elämää lopettanut. Michael Newtonin kirjoissa Sielujen matka ja Sielujen kohtalo puhutaan paljon syntymästä ja kuolemasta. Ilmeisesti sielu asettautuu vasta ihan loppumetreillä syntyvään vauvaan.

Uskonnollisissa piireissähän aborttia pidetään suunnilleen tosiaan pahimpana asiana mitä voi tehdä, mutta kamalaa syyllistämistähän se on. Äärimmäisyyksiin vietynä se ajattelu on sitä, että seksi on syntiä. Enkä nyt tarkoita sitä, että abortti olisi mitenkään yksinkertainen asia, kenellekään. Me jokainen teemme asioita joita kadumme, mutta kuten ode sanoi niin pitää olla armollinen itselleen. Saatamme kantaa syyllisyyttä sisällämme ikäänkuin rangastuksena vuosia niin, että emme saisi nauttia elämästä. Silti pidemmän päälle sellaisen taakan kantaminen on vahingollista. Toki usein asiasta puhuminen ja käsittely jo auttaa melko paljon. Hyvän tekeminen ja antaminen auttavat meitä nyt ja tulevaisuudessa.
    Kirjattu

JA

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 22. Toukokuuta 2016 klo 16:19 »
  • Tykkää (0)

• Siinä kirjassa Ehdoton hyväksyminen, jonka tuolla toisessa ketjussa linkkasin, kirjoittaja kertoo elämästään ja siitä kuinka oli saanut keskenmenon, ja muistaakseni sanghan opettaja tai muu merkittävä henkilö hänen elämässä sanoi että se johtui tästä ihmisestä itsestään ja kirja käsitteli mm. sitä asiaa. Ehkä sieltä voisit saada jonkinlaista ymmärrystä ja valoa omaan vaikeaan oloosi.

Kyllähän tuo on asia joka murhetta tuo mieleen ja sitä saa surra kymmeniäkin vuosia, sä saat tuntea olosi alakuloiseksi, kyllä alakuloisenakin voi nähdä kaunetta maailmassa. Ehkä menneet abortit palaavat mieleesi ihan vain siksi että olet ihminen ja inhimillinen erehtyväinen sellainen, joka luonnollisesti ehkä haluaa joskus perheen ja kenties lapsen. Sä voit myös miettiä mikä olisi tilanne, jos abortteja ei olisi koskaan tehty, miten se olisi vaikuttanut sun elämääsi ja kaikkien muiden läheisten elämään.

Ehkä ne ajatukset ovat vähän kuin sun lapsia, yritä vaali niitä, kertoa niille että mikä kaikki vaikutti tilanteessa, ehkä löytyy sopua, ymmärrystä ja myötätuntoa.

Oletko jutellut tästä asiasta heidän kanssa, jotka abortit myös tekivät? Heillä oli mahdollisuus pitää sikiö sun mielipiteestä tai asenteesta huolimatta.

Lainasin ton kirjan "ehdoton hyväksyminen" ja oon vähän lukenut sitä alusta.
    Toi kirjottaja sai keskenmenon, ja sit jooga ashramin johtaja haukku sen julkisesti, että "keskenmenosi oli sun itsesi syytä, että olit niin ahneesti itsekäs ja kunnianhimoinen että keskenmeno tapahtui, halusit vain seksiä mutta et lasta"

Sinänsä aika nöyryyttävää ja kovat puheet oli sillä.
    Mutta se, miten siitä löytää yhteyden tähän, on oikeastaan aika sama. Itselläni oli hyvin kunnianhimoinen ja itsekäs elämäntilanne ja halusin vain seksiä, mutta en lasta.

En ole jutellut sen naisen kanssa pitkään aikaan joka oli toinen osapuoli näissä aborteissa. Tiemme erosivat ajat sitten. Jos vastaan tulee jossain niin silloinhan jos on mahdollisuus jutella, niin kenties voisin jutella.
    Lähinnä pyytää omalta osaltani anteeksi suruja jotka näihin on liittynyt.
    Mutta en ole aikonut varsinaisesti ottaa häneen yhteyttä.

Kirjattu

JA

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 22. Toukokuuta 2016 klo 16:21 »
  • Tykkää (0)

• Itselleen täytyy olla armollinen. Virheistä voi aina oppia ja jatkaa eteenpäin astetta viisaampana. Jos omistautuu hyvän tekemiselle ja välttää parhaansa mukaan kaikkea pahaa, niin mieli kevenee ja menneisyyden taakat helpottavat.

Menneissä tapahtumissa elämisen sijaan on hyödyllisempää olla läsnä siinä, mitä tapahtuu tällä hetkellä. Jos esiin nousee esimerkiksi syyllisyyttä tai muita ikäviä tunteita, niin ei kannata hukkua muistoihin ja ajatuksiin, vaan tutkia, että mitä kehossa ja mielessä tapahtuu juuri nyt. Menneille ei voi enää mitään. Tämä hetki on tärkein, sillä vain tässä hetkessä voi oppia ja päästää irti.

Itse abortista vielä... Raskauden alkuvaiheessa rakennetaan vasta fyysistä "alustaa" tietoiselle olennolle. Tämän rakentamisen keskeyttäminen ei ole mielestäni vielä mikään suuren suuri rikos. Vasta siinä vaiheessa, kun mukaan tulee tietoisuus, muuttuu asia vakavammaksi. En tiedä, missä vaiheessa se tapahtuu, mutta ilmeisesti mitattavaa aivotoimintaa alkaa esiintyä vasta 25. raskausviikon paikkeilla. Aivosähkökäyrä ei toki ole yhtä kuin tietoisuus, mutta antaa ehkä jonkinlaista osviittaa.

Tällainen järkeily ei välttämättä yksinään poista kaikkea pahaa oloa, sillä raskaus on iso juttu, johon liittyy voimakkaita tunteita...

Anna itsellesi armoa ja päästä irti taakastasi!

Juu.
    Tässä koko jutussa on nähtävissä sellanen läksy josta ottaa oppia.
    Ja jos tulee häiritseviä ajatuksia, niin ei pidä jäädä niihin kiinni. Ei toisaalta pidä hätistää niitä pois tai paeta niitä, mutta toisaalta ei saa jäädä kiinni niihin myöskään. huomaa vain miltä ne tuntuu
    Kirjattu

JA

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 22. Toukokuuta 2016 klo 16:25 »
  • Tykkää (0)

• Hyväksyn ja ymmärrän abortit, jos vaihtoehtoja ei ole, tai vanhemmat ovat selvästi epäkelpoja hommaansa. Tyhmää on se, että niin päästää käymään, mutta ihminen ei kiimassaan ole aina järin fiksu. Osiltaan se selittää lajimme menestystä.

Itse en ole saanut lapsia vaimoni kanssa, vaikka haluaisin, ja sen pohjalta koen pientä surua, että niitä sitten annetaan sellaisille, ketkä eivät lapsia halua tai suunnittele.

Usko kuitenkin, että kaikella on tarkoituksensa - sillä, että joku saa vaikkei halua ja toisaalta myös sillä, että joku ei saa, vaikka haluaisi. Se mitä sä voit asialle on about se, että hyväksyt ton edellä kuvaamani. Kuin myös se, että päätät, että olet virheesi jo tehnyt, etkä niitä enää toista. Muuten veikkaan, että noi sun juttus voi kummitella edelleen ja todella pitkään.

Joo elämä ei mene aina suunnitelmien mukaan.
    Mitä tarkoitat tuolla: "Muuten veikkaan, että noi sun juttus voi kummitella edelleen ja todella pitkään."

Tarkoitatko että : jokatapauksessa asia kummittelee vielä edelleen ja todella pitkään mielessä
    vai tarkoitatko että: jos hyväksyn tapahtuneen ja päätän että olen jo virheeni tehnyt, enkä niitä toista, niin silloin
    asia ei kummittele edelleen ja pitkään?

:)
    Kirjattu

JA

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 22. Toukokuuta 2016 klo 16:36 »
  • Tykkää (0)

• En tiedä uskotko sieluun saati sielunvaellukseen, muttaa taitaa olla tuttu juttu kun kuitenkin karmaan uskot. Jokaisella teolla toki on tavalla tai toisella seuraamuksensa. En usko, että olisi tehnyt mitään väärä, ainakaan siinä mielessä että olisit elämää lopettanut. Michael Newtonin kirjoissa Sielujen matka ja Sielujen kohtalo puhutaan paljon syntymästä ja kuolemasta. Ilmeisesti sielu asettautuu vasta ihan loppumetreillä syntyvään vauvaan.

Uskonnollisissa piireissähän aborttia pidetään suunnilleen tosiaan pahimpana asiana mitä voi tehdä, mutta kamalaa syyllistämistähän se on. Äärimmäisyyksiin vietynä se ajattelu on sitä, että seksi on syntiä. Enkä nyt tarkoita sitä, että abortti olisi mitenkään yksinkertainen asia, kenellekään. Me jokainen teemme asioita joita kadumme, mutta kuten ode sanoi niin pitää olla armollinen itselleen. Saatamme kantaa syyllisyyttä sisällämme ikäänkuin rangastuksena vuosia niin, että emme saisi nauttia elämästä. Silti pidemmän päälle sellaisen taakan kantaminen on vahingollista. Toki usein asiasta puhuminen ja käsittely jo auttaa melko paljon. Hyvän tekeminen ja antaminen auttavat meitä nyt ja tulevaisuudessa.

Olen oikeastaan ateisti, mutta uskon karmaan "tieteellisessä" mielessä.
    Tehdyt asiathan vaikuttaa ihmismieleen ja mielenrauhaan, se on selvää.
    Tietyllä tavalla siis uskon karmaan siinä määrin kun buddhalaisuudessa siitä puhutaan, vaikken varsinaisesti usko jälleensyntymään.

Karmasta vielä:
    Buddhalaisuuden mukaan jokaisella meillä on jo syntyessä tietty määrä huonoa karmaa. Joillakin enemmän, joillakin
    vähemmän. Siihen ei voi vaikuttaa.
    Se liittyy tähän asiaan siten, että jos näitä abortteja ei olisi sattunut, niin silloin kenties mä murehtisin jotain muita ikäviä asioita näinä hetkinä, jolloin nämä abortit tulevat mieleen, johtuen jo siitä huonon karman määrästä jonka olen syntyessäni saanut.

Ja joo, myöskin on mahdollista karmisessa mielessä päästä varmaan asiasta yli, koska muistan lukeneeni jonkun tarinan murhamiehestä joka oli murhannut kokonaisen kylän verran ihmisiä, ja myöhemmässä elämänvaiheessa kuitenkin oli saavuttanut valaistumisen.

(Jos siis aborttia vertaa murhaamiseen, mikä on aika raju vertauskuva. Tosiaan sikiöllä ei vielä ole tietoisuutta myöskään tieteellisessä mielessä kehittynyt, tosin nainen on ollut jo käytännössä raskaana että se on voimakkaita tunteita herättävää niinkuin tässä ketjussa on sanottu)

Ei sillä että mä yrittäisin varsinaisesti mitään buddhalaista nirvanaa tavoitella mutta siinä mielessä että
    täytyy vaan ottaa opiksi ja nykyhetkessä tehdä asiat toisin :)

Eli enemmän uskon että tässä asiassa on nyt kyse siitä, että jos nämä abortit jäävät häiritsemään liiallisen paljon henkisesti, niin kyseessä on se, että henkinen polkuni on menossa väärään suuntaan jolloin nämä pomppaavat mieleen häiritsemään. Menneisyys muistuttaa itsestään, jotta en toistaisi virheitäni.
    Ja lisäksi, nämä voivat pompata muutoinkin joskus mieleen, siinä missä mikä tahansa muukin huono muisto.
    Jolloin se muisto saa tulla ja mennä mieleen aivan vapaasti, ja aiheuttaa niitä tunteita joita se aiheuttaa, ilman että asiaan jää rypemään ja toisaalta ilman että asiaa yrittää paeta.

Kirjattu

Galaktika

• Vieras
    « Vastaus #9 : 08. Heinäkuuta 2018 klo 17:52 »

Jostakin enkelikirjasta luin että se lapsen sielu jää odottamaan seuraavaa mahdollisuutta, siirtyy sitten seuraavaan kertaan tai syntyy jollekin läheiselle... Tai sitten se jää vaan vierelle henkioppaaksi, muistaakseni. Tai jotenkin näin, mut ihan kivasti se meni ainakin ton teorian perusteella. :)
    Kirjattu

juuri

• Vieras
    « Vastaus #10 : 09. Heinäkuuta 2018 klo 19:01 »

En pidä aborttia pahana asiana vaikka negatiivista energiaa kyseinen toiminta sisältääkin. Kaikki eivät ole valmiita vanhemmiksi, tai saamaan lisää lapsia. Parempi tehdä abortti, kuin synnyttää lapsi jota ei tahdo. Ei ole oikein tuoda väkisin maailmaan lasta joka ei ole toivottu. Lapsi on herkkä aistimaan energioita ja voin vain kuvitella miten riistävää pahaa oloa pienen lapsen hengelle aiheuttaa tunne siitä, että on enemmän taakka kuin lahja vanhemmilleen. Uskon että lapsen sielu jää odottamaan uutta mahdollisuutta päästä maapallolle kokemaan ihmiselämää.
    Kirjattu