Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Ayurveda - 1

Easle

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
    • Newspapermap.com
Ayurveda
« : 01. Kesäkuuta 2011 klo 03:02 »
  • Tykkää (0)

• Ostin jossain vaiheessa (ehkä noin puoli vuotta sitten) ruohonjuuresta pussin Ashwagandhaa ja Brahmia heräteostoksena luettuani pussien etiketit. Kotona lueskelin vielä ennen kun kokeilin, ja luvatut vaikutukset kuullostivat mielenkiintoisilta (muistin toiminnan parantaminen, kognitiivisten kykyjen parantaminen, potenssin paraneminen, jotain positiviisia vaikutuksia serotoniinin toimintaan liittyen, yms.) joten kokeilin sitten molempia (muistaakseni ostin brahmia kylläkin vasta myöhemmin).

Noh... vaikutuksia oli ehkä vähän vaikea huomata. Joinakin päivinä jo pelkästä Ashwagandhasta laajeni pupillit ja tuli hassu olo (2 tl kerta annos/1 kerran vrk. (ohjeiden mukaan 1tl/2 kertaa vrk.), välillä sitä rauhottui ashwagandhasta, ja yleensä taas ei välttämättä tullut mitään (paitsi jokakertainen höm höm... potenssin paraneminen (Ei sillä että siinä muutenkaan mitään vikaa olisi  ;D)).
    Kokeilin sitten brahmia. Senkään vaikutukset eivät aina erottuneet, mutta välillä siitä tuli mm. matemaattisesti ehkä hieman älykkäämpi olo.

Nuo alunperin 400g pussit ovat nyt sitten olleet tuolla hyllyssä, ja aina joskus jos on tullut sellainen fiilis, niin olen sieltä ottanut ja sekoittanut vaikka teehen... eivät ne kovin hyviltä maistu, brahmi varsinkin maistuu lehtiseltä ja suolaiselta = yök. :D

Nyt kuitenkin "yllättäen" huomasin, että jos edellisenä iltana olen juonut tunnettuja laittomia rasvaliukoisia substansseja sisältävää kaakaota edellisenä iltana, niin vaikka sen vaikutukset olisivatkin jo kokonaan tai melkein kokonaan haihtuneet seuraavaan päivään mennessä, niin kun olen sitten aamulla(lue: päivällä) pistänyt kattilaan lämpiämään
    • maitoa
    • Pirkka valmiskaakaojauhetta (kaakaojauhe, sokeri, vanilja(aromi?), soijalesitiini)
    • 1 tl brahmia ja
    • 0,5 tl ashwagandhaa
    • pienen pieni nokare voita (en tiedä onko tarpeellista)
    ja juonut tämän sekoituksen (en tiedä, vaikuttiko se edellisiltainen "kaakao"), on minulle tullut hyvin toimelias, kykenevä, pirteä, liikunnallinen ja älykäs olo loppu päiväksi. Esim. tänään rupesin illalla juoksemaan pihalla ja harrastamaan jotain random parkouria sen jälkeen kun olin lukenut pari tuntia uutisia ja tiskannut. Huomion arvoista on myös että en ole aikaisemmin (ilman edellisiltaisia laittomia substansseja) lämmittänyt jauheita, enkä käyttänyt mukana voita... ::)

Toistaiseksi olen kokeillut tätä "reseptiä" kahdesti. Eli siis illalla "kaakaota", ja aamulla sitten 1:2 brahmi/ashwagandhakaakaota. Molemmilla kerroilla toiminut täydellisesti.

Muilla kokemuksia näistä kahdesta, tai muista Ayurveda lääkkeistä/lisäravinteista/yms.?

Ruohonjuuren jälleenmyymä Ashwagandha ja Brahmi ovat CocoVin tuottamia. Tarkistin CocoVin sivuilta, ja nämä näyttävät olevan "toistaiseksi loppu varastosta". En ole varma, mutta uskon että saattaa johtua EU:sta, kun menivät kyrpäilemään noiden yrttivalmisteiden käytön kanssa... Mutta ehkäpä nuo tulevat myöhemmin vielä takaisin, CocoVi:lla kuitenkin luulisi olevan rahaa vaikka niiden tutkimustenkin tekemiseen mitä EU vaatii (tylysti suosien isoja rahakkaita lääkeyhtiöitä)...
    « Viimeksi muokattu: 05. Kesäkuuta 2011 klo 18:08 kirjoittanut Easle »
    Kirjattu

Easle

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
      • Newspapermap.com
    Vs: Ayurveda
    « Vastaus #1 : 01. Kesäkuuta 2011 klo 03:17 »
  • Tykkää (0)

• Voisin ens aamuna kokeilla pistää myös kanelia joukkoon..  :)

edit:
    Sopi kyllä ihan hyvin... eikö kellään muulla ole mitään fiilunkei asiasta? :/
    « Viimeksi muokattu: 05. Kesäkuuta 2011 klo 18:08 kirjoittanut Easle »
    Kirjattu