Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Gluetiini, viljahuume - 1

Ksri

• Vieras
Gluetiini, viljahuume
« : 16. Joulukuuta 2012 klo 17:31 »

http://www.tiede.fi/keskustelut/la-a-ketiede-ja-terveys-f11/viljojen-gluteeni-huumeiden-listalle-t39451.html

Linkistä käännettyjä kohtia:

Lainaus
Tohtori Christine Ziodrou ja kollegat saivat tämän keskustelun vuonna 1979 väitöksestään Opioidi peptidit johdettuna ruokaproteiineista: Exorfiinit

Useiden tuhoisien keliakian, immuunisairauden, joka kehittyy vehnagluteiinille altistumisesta, vaikutusten muassa ovat henkiset ja tunnepohjaiset vaikutukset, kuten levottomuus, väsymys, "sumeamielisyys", masentuneisuus, kahdensuuntainen mielialahäiriö, skitsofrenia, jotka katoavat poistettaessa gluteiini.

Lainaus
Monien ihastuttavien viimeisen Heart Scan Blogin postauksen (En voi tehdä sitä) kommenttien joukossa oli Annen:

En ole Anne postauksessasi, mutta olin addiktoitunut vehnään. Se oli lempiruokaani. Elin leivällä ja leivälle. Sitten sain selville olevani gluteiiniherkkä ja menin läpi vieroittautumisen neljän päivän ajaksi. Neljän päivän jälkeen huomasin terveysongelmieni katoavan. Masennus, aivosumu ja nivelkipu ovat kolme monien kadonneiden oireiden joukossa. Se oli kuusi vuotta sitten.

Lainaus
Yhdistä vehnän exorfiinin ohjailema addiktiivinen potentiaali sen räikeisiin verensokerin nostaviin ominaisuuksiin ja saadaan yhtälö, joka

Tekee lihavaksi
Kasvattaa diabeteksen riskiä
Saa jatkamaan sen tekemistä

Muistuttaa nikotiinia

« Viimeksi muokattu: 16. Joulukuuta 2012 klo 17:32 kirjoittanut Ksri »
Kirjattu

Ksri

• Vieras
Vs: Gluetiini, viljahuume
« Vastaus #1 : 18. Joulukuuta 2012 klo 21:21 »

Omat silmäni gluteiinisalaliitossa aukaisi Paula Heinonen
Kirjattu

Hobelf

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 19. Joulukuuta 2012 klo 08:55 »
  • Tykkää (0)

• Onko kyseessä märehtijöiden salaliitto, jonka tarkoituksena muuttaa lihansyöjät sumeiksi skitsoiksi; lihansyöjien salaliitto lihan tuotannon kasvattamiseksi; viljantuottajien salaliitto hynän tienaamiseksi vai uberpahojen salaliitto muiden terveyden romuttamiseksi?

>:D
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #3 : 24. Joulukuuta 2012 klo 20:43 »
  • Tykkää (0)

• Hm, ei se taida tuo gluteeni ihan yksiselittäinen demoni kumminskaan olla? Mulla on keliakia, oon ollut gluteenittomalla ruokavaliolla kymmisen vuotta, tai ehkä enemmänkin, enkä kyl voi sanoa et kaikki murheet suinkaan olisi poistuneet :). Mä sanoisin, et ennemminkin umpivalkoiset jauhot (eritoten vehnä) ja sokeri aiheuttaa ainakin isoimman osan noista kuvatuista murheista. Joku tärkkelys-koukku tms, kaikenlaisia tutkimuksia on miten just juurikin joku sokerinenpulla räjäyttää insuliinitasot yms ja koukuttaa tietynlaiseen sokerihumaltumiseen jne. Tämä siis tällaista keliaakikon näppituntumaa, ei mulla mitään oikeaa tietoa oo asioista.
    Kirjattu

kale

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 14. Maaliskuuta 2015 klo 22:12 »
  • Tykkää (0)

• Itse olen huomannut gluteiinin käytön lopettamisen jälkeen mm.vatsan turpoamisen vähentyneen..
    Kirjattu

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #5 : 28. Toukokuuta 2015 klo 15:51 »

Gluteenin haitallisuudestahan on paljon tietoa ja itsekin jouduin viljoista luopumaan. Olo on kyllä ilman sitä paljon parempi :peukku
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #6 : 28. Toukokuuta 2015 klo 16:11 »
  • Tykkää (1)

• Keskustelussa on käytetty kolmea sanaa, gluetiini, gluteiini ja gluteeni. Oikea sananmuoto on gluteeni (tarkistin Wikipediasta).
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3