Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Käytätkö täydentäviä hoitomuotoja? Mitä olet kokeillut, mitä suosittelet? - 1

misshill

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Hei ihmiset,

Täydentäviä hoitomuotoja (esim. energihoito, vyöhyketerapia, akupunktio, reiki, homeopatia jne jne) on tarjolla yhä kasvava määrä. Jos käytät täydentäviä hoitomuotoja, mitkä ovat suosikkisi? Miten olet löytänyt hoitomuodon tai hoitajan jonka luona käyt? Millainen on mielestäsi hyvä hoitaja/terapeutti? Oletko suositellut tiettyä hoitajaa ystäville/perheenjäsenille? Jos et ole ollut tyytyväinen saamaasi hoitoon, miten olet toiminut? Oletko joutunut koskaan ikäviin tilanteisiin?

Minulla on idea joka liittyy täydentäviin hoitoihin ja jota haluaisin kehittää eteenpäin. Laita viestiä jos kiinnostut :)

Kiitos kaikesta avusta etukäteen!
Kirjattu

misshill

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Esim. oletko kokeillut jotain näistä ja mitä mieltä olet? Kaikki kommentit ovat suuureksi avuksi!

Hypnoterapia
NLP
Fysioterapia
Ravitsemusterapia
Osteopatia
Kiropraktiikka
Naprapatia
Hieronta (laillistettu)
Homeopatia
Akupunktio
Ayerveda
Aromaterapia
Hermoratahieronta
Kalevalainen kansanparannus (jäsenkorjaus)
Kajava-terapia
Kasvilääkintä (fytoterapia)
Vyöhyketerapia (refleksologia)
Kukkaterapia
Kosketusterapia
Rosen-terapia
Shiatsu
Sidekudoshieronta
Kuppaus
Muta- ja mineraalihoidot
Kinesiologia
Kuumakivihoidot
Korvakynttilähoidot
Lymfaterapia
Jooga
Kundaliinijooga
Meditaatio
Mindfullnes
Reiki
Muu energiahoito
Rentoutushoidot
Enkelihoidot
Kirjattu

halinalle

• Vieras

Mä oo kokeillu aromaterapiaa, joogaa, kundaliinijoogaa, meditaatioo, mindfullnesia, muuta energiahoitoa (prananadi), rentoutushoitoa. Aromaterapiasta on joitain hyviä kokemuksia ainakin jotkut öljyt on auttaneet unettomuuteen ja jotkut on virkistäny. Tosin jossain vaiheessa tulee stoppi vastaan kun haju alkaa häiritä liikaa ja sit mulla tuleekin pidempi tauko että käytän yhtään mitään öljyjä kun alkaa äklöttämään.
Joogan eri muodoissaan olen kokenut hyödylliseksi mut niistä on hyötyä vain jos tekee säännöllisesti. Meditaatiossa ja mindfullnessissa sama homma. Mä en oikeen tiedä mitä tarkoitat rentoutushoidolla mutta mä oon tehnyt sellasia kehorentoutusjuttuja missä rentoutetaan vuorotellen kehonosia. Siitä on tullu tosi hyvä olo. Prananaditerapiaa kokeilin ja se auttoi jumeihin tosi hyvin. Tosin aika kallista. :(
Kirjattu