Vähän sulta Hariel vastausta odottelinkin. Kertoisitko lyhyesti kuin oikeen lähdit tuossa meditaatiohommassa aikanaan liikkeelle. Laita vaikka yv-nä mikäli et halua ihan noin julkisesti. Eikä tietenkään ole pakko. Vaikutat vaan sellaiselta kirjoitusten perusteella, että olet aika "syvällä" noissa jutuissa.
Tästä saisi pitkänkin tarinan, mutta lyhyesti: Aloitin meditoimaan elokuussa 2008 ja siinä vaiheessa se liittyi hyvin vahvasti valaistumisen tavoitteluun. Ei siinä paljoa terveysvaikutuksia mietitty aluksi. Tarkoitus oli meditoida aamuin illoin, mutta se ei ihan vielä onnistunut...
2010-2011 oli n. vuoden pituinen tauko. Ei kannattanut, väsyin ja masennuin. (toki tilanteessa oli muitakin muuttujia)
Onnistuneesti päivittäin olen meditoinut vuoden 2011 toukokuusta. Tässä vaiheessa alkoi myös terveysvaikutukset olla tärkeitä.
Tietoa olen hankkinut sieltä sun täältä (kirjoista ja netistä, kursseilta, luennoilta, muilta ihmisiltä...) ja niiden pohjalta olen luonut oman tekniikkani.
Vuoden 2012 kesällä varmistuin tietoisen mielen tasolla valaistumiseni pysyvästä luonteesta. Sen jälkeen olen meditoinut ylläpitääkseni valaistumistani ja myös terveysvaikutusten takia.
Mutta meditaatioon ei ole tosiaan mitenkään välttämätöntä liittää mitään metafyysistä (kuten valaistumisen tavoittelua), vaan harjoitusta voi tehdä ihan terveys-/hyvinvointisyistä. Eikä tietoakaan tarvitse ihan noin paljoa haalia (ellei halua), kyseessä on pohjimmiltaan hyvin yksinkertainen harjoitus.