Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Miten rytmitätte elämänne? - 1

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi
Miten rytmitätte elämänne?
« : 21. Tammikuuta 2011 klo 23:01 »
  • Tykkää (0)

• Itselläni on ropleemia siinä, miten saisin pidettyä elämässäni säännöllisen rytmin. Jos on koulua tai töitä, ne tuovat väkisin jonkinlaisen rytmin, mutta jos on täysin vapaalla, monesti aika menee koneella istumiseksi, ja näennäisesti siihen ettei tee mitään. On vain mukava olla tekemättä kauheasti mitään.

Ihminen tekee ratkaisuja sen perusteella, mistä teoista uskoo saavansa eniten mielihyvää. En ymmärrä miten voin uskoa saavani enemmän mielihyvää siitä, etten tee niitä asioita joita haluaisin tehdä.

Miten muut motivoivat itsensä tekemään asioita? :D Tämä voi kuulostaa oudolta, mutta monesti vaikkapa viikonlopun jälkeen huomaan etten ole tehnyt niitä asioita joita olisin ehkä halunnutkin.

stone cold Juihis

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    Vs: Miten rytmitätte elämänne?
    « Vastaus #1 : 21. Tammikuuta 2011 klo 23:14 »
  • Tykkää (0)

• Mulla on sama vika, ilman töitä unirytmi heittää härän pyllyä. En oo yrittäny kunnolla korjata asiaa ja sen takia mulla kai on tullut näitä ongelmia. nyt lähden hakemaan kioskilta tupakkaa, se on pieni askel, mutta askel kumminkin :) suunnittelen elämääni sen 2tuntia eteenpäin...
    Kirjattu
    Älä luota hippiin, just joo....

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #2 : 21. Tammikuuta 2011 klo 23:15 »
  • Tykkää (0)

• Jees! Hyvä ratkasu, ittensä liikkeille saaminen on kyllä hyvästä! Itekin piti mennä kauppaan mutta jäinpä tähän. :D

stone cold Juihis

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 21. Tammikuuta 2011 klo 23:40 »
  • Tykkää (0)

• Mulla kans jumitti tänään, ehkä pakko hakee ne kalliimmat röökit kioskilta, jos oikeen kova sissi olen ni en osta vaan sinnittelen huomiseen... :)
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 22. Tammikuuta 2011 klo 00:00 »
  • Tykkää (0)

• Itse helposti mukaudun ilta- ja yöpainotteiseen elämään. Yöllä on hiljaista ja rauhallista. Tällä viikolla olen ollut yhdessä yövuorossa, huomenna on kyllä aamu mutta sitten taas yövuoro, menee siis koko viikko helposti tuolla rytmillä. Ensi viikon rytmittääkin sitten muksu. Oikeastaan ihan hyvä että joka toinen viikko menee muksun tahtiin, pysyy joku tolkku..
    Opiskeluaikana koulun lisäksi rytmittäjä ja jumahdusten estäjä ole ehdottomasti harrastukset! Aktiivisimpina aikoina viikossa oli 5-6 treenit, ei paljon laakereilla lepäilty  :D Nykyinen 3-vuorotyä onkin sitten tehokkaasti torpannut kaikki säännölliset harrastukset..

Nyt taidan rytmittää itseni unille että jaksaa reilun viiden tunnin päästä herätä työpäivää varten  ;D
    Kirjattu

stone cold Juihis

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 22. Tammikuuta 2011 klo 00:17 »
  • Tykkää (0)

• kauniita unia.
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 23. Tammikuuta 2011 klo 14:05 »
  • Tykkää (0)

• Hmm. Itsellänihän ei sellaista säännöllistä rytmiä ole joten mikä minä tästä olen puhumaan  ::)

Mutta mulla toimii nykyisellään aika hyvin sellainen systeemi, että osan päivistä oon aivan totaalisen kiinni opiskeluissa ja harrastuksissa. Sitten, yleensä viikonloppuna, pidän yhden "rokulipäivän" eli nään kavereita ja mahdollisesti nautin vähän alkoholia ja tavallaan olen ajattelematta niitä asioita, jotka pitäisi tehdä. Tätä seuraavana päivänä on yleensä aika hyvä motivaatio tehdä asioita ihan yksinkin kotona. Ehkä osaltaan se motivaatio tulee siis morkkiksesta, kun on vaan lusmuillut yhden päivän. :D (vielä parempi motivaatio jos on krapula, oon kuullut että monet ihmiset rupee siivoon krapulassa kun ketuttaa niin paljon. ;D )
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

moonbow

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 23. Tammikuuta 2011 klo 15:48 »
  • Tykkää (0)

• olin viime talven työttömänä ja se oli kyllä aika tuskasta. jotain koitti iteksiään opiskella ja urheilla tavallista enemmän että päivät ei vaan lipuis ohi huomaamatta. nyt on taas tullut oltua töissä niin se kyllä sopivasti tuo elämiseen rytmiä ja huomaa, että pysyy elämä muutenkin paremmin kasassa.
    vaikka työt ei ehkä ole unelma-ammattini (en oikein edes tiedä mikä se vois olla), niin kyllä tuosta on paljon iloa.
    Kirjattu
    näen kaikessa hengen
    kasvavia ja kuihtuvia

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 23. Tammikuuta 2011 klo 19:41 »
  • Tykkää (0)

• Mulla lapset on rytmittäny elämää viimeset reilu 10 vuotta. Jos noita pieniä ihmisiä ei olis niin valvosin vielä myöhempään ja nukkusin vielä pidempään.
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

stone cold Juihis

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 23. Tammikuuta 2011 klo 23:35 »
  • Tykkää (0)

• Mulla lapset on rytmittäny elämää viimeset reilu 10 vuotta. Jos noita pieniä ihmisiä ei olis niin valvosin vielä myöhempään ja nukkusin vielä pidempään.
    ihquuu, halei lapsosille :)
    Kirjattu

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #10 : 11. Helmikuuta 2011 klo 19:12 »
  • Tykkää (0)

• En oikeastaan rytmitä elämää yhtään mitenkään koska ei ole mitään järkevää syytä :P
    Olis kivaa kun asuis maatilalla tai jotakin sellaista, koska sitten olisi syy nousta auringonnousun aikaan tai aiemminkin. Pelkkä "näin nyt on tapana tehdä" kun ei selvästi onnistu motivoimaan tarpeeksi vaikka olisikin sinänsä hauskaa olla valoisan ajan alusta asti pystyssä...
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 13. Helmikuuta 2011 klo 09:53 »
  • Tykkää (0)

• Selkeä unirytmi tekee kyllä paljon nyt kun olen ollut ns. tekemättä mitään. Herään joka aamu kahdeksalta, joten on mentävä ajoissa nukkumaan, enkä halua sitä rytmiä kadottaakaan, hauskempaa olla hereillä samaan aikaa auringon kanssa! Varsinkin näin talvella se on tärkeää.
    Aamut menevät koneella ja kahvikupposen parissa. Jossain vaiheessa tarpeeksi heräiltyäni lähden johonkin, mutta useasti se menee sinne puolille päivin.. Ihmisiä pyrin tapaamaan mahdollisimman paljon, sillä yksin olen todella onneton tekemään tai tarttumaan mihinkään. Vaikka aikaa onkin, en saa siltikään kotitöitä tehtyä. Siihen asiaan ei ole mikään oikeastaan auttanut, ei työt tai opiskelu. Mutta joka päivä  on johonkin lähdettävä, muuten alkaa neljän seinän sisällä yksin istuskelu ahdistamaan. Ja nyt ollut ulkonakin niin ihanat ilmat, tulee heti paljon virkeämmäksi ja iloisemmaksi!
    Puoli kahdeksan alkaakin sitten telkkari-aika, joka kestää arkisin ainakin siihen kahdeksaan  :D Aka salkkarit. Siitä parin kolmen tunnin päästä nuksimaan.
    Onhan tämä tekemättömyys alkanut vähän harmittaa, mutta ehkäpä asiaan tulisi muutos lähiaikoina. Toivottavasti.
    Kirjattu
    Saniaispuita ja sammakoita,
    peikkoja, keijuja, päivänkakkaroita.
    Sinun sydämestäsi pulppuilevat monet lähteet.

merryhey

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 20. Maaliskuuta 2011 klo 12:15 »
  • Tykkää (0)

• Olen Nefin kanssa samaa mieltä! Jos herään liian myöhään, olen vain 'puolitehoilla' koko päivän. Siksi herään viikonloppuisinkin viimeistään yhdeksältä, yleensä aijemmin, saan nauttia arvokkaasta päivänvalosta ja rauhaisesta aamuajasta. Minulla on joitaiin rutiineja, jotka rytmittävät vapaapäiviäni; aamutoimet (hampaiden harjaus, kasvojen pesu yms), iltatoimet sekä aamupala, päivällinen ja iltapala, joista keskimmäisen ihan kokkailen (muut rahkaa yms sekoittamista vaan) nämä asiat tuovat vähän rytmiä päivääni. Lisäksi tallilla käyminen ja arkisin koulu, ja rytmi on valmis. En ole rutiineiden rakastajista se suurin mutta kyllä ne ovat arjessani tärkeitä. Koen silti olevani spontaani, mutta rakastan pikkurutiineitani.
    Kirjattu

keltainen

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 25. Toukokuuta 2011 klo 08:53 »
  • Tykkää (0)

• Minun on kovin helppo rytmittää elämäni niin kauan kuin asun yli viikon samassa osoitteessa ja ostan itse ruokani. Heti kun pitää vaihtaa paikkaa, menen sekaisin ja unohdan syödä tai syön pelkkää leipää. Unirytmiäni nyt on melko vaikea sotkea, koska väsähdän illalla niin nopeasti, mutta kyllä sekin onnistuu, ellen yhtään katsoisi kelloa ja valvoisin aina vähän pidempään.

En vieläkään ole varma, kaipaanko rutiineja vai pelottavatko ne minua. Pariksi viikoksi on aina helppoa antautua rutiineille, mutta kun miettii sitä lopullisena ratkaisuna, se on jotenkin kammottavaa.

Ehkä voin sen tietää vasta, kun todella muutan asumaan yhteen asuntoon ja vietän siellä säännöllisesti vähintään 5 päivää viikosta. Tällä hetkellä kaikki on niin hajanaista ja lähinnä ajalehdin paikasta toiseen vailla mitään velvollisuuksia tai välttämättömyyksiä. Työt eivät juuri vaikuta asiaan.
    Kirjattu

odonata

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • Hui hai Hippi!
    « Vastaus #14 : 26. Toukokuuta 2011 klo 08:28 »
  • Tykkää (0)

• Kun vuosia oli tottunut aamutallille menee aamu seitsemäksi, oli eläintenpidon lopettamisen jälkeen ihanaa löhötä sängyssä jopa kahdeksaan  ;D

Koirat on kuitenkin viimeistään silloin ulos menossa ja itselläni toimiikin parhaiten päivän rytmittäminen niiden tarpeiden mukaan.

Tottahan päivissä on ihan erilainen rytmi kuin ennen, kun oli lapset ja työ kotona. Vaikeinta on ollut pysähtyä ja hidastaa vauhtia. Henkisesti on pitänyt myös laskea irti ajatuksesta: "jos et saa mitään aikaiseksi, et ole mistään kotoisin".

Carpe diem. Yleensä siis päivät rytmitetään entiseen malliin, ylös, ulos ja lenkille. Mutta poikkeukset sallitaan hyvällä omallatunnolla. Kun sataa, löysäillään ja luetaan. Jos ulkona on upea tähtiyö, voi valvoa vaikka aamuun asti, ja nukkuu sitten päikkärit  :tutimaan
    Kirjattu
    Minä en ole mieli, äly tai ajatus,
    en myöskään korvat, silmät, suu tai iho.
    En ole taivas enkä maa, en tuli enkä ilma,
    Minä olen ikuinen autuaallinen tietoisuus-henki.

Shankara