Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Parisuhteessa tylsistyminen - 1

Rauhan Toveri

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Parisuhteessa tylsistyminen
« : 11. Maaliskuuta 2017 klo 14:49 »
  • Tykkää (0)

• Okei, tää on vähä noloa tulla tänne nyt kun en ole vuoteen käynyt täällä... Mutta täältä saa yleensä hyviä neuvoja, niin en keksinyt muutakaan paikkaa.

Kyse on siitä että koen olevani vähän tylsistynyt mun parisuhteeseen. Olen tän nykyisen kanssa ollut pian vuoden. Me oltiin viime kevättalvena umpirakastuneita. Sitten alkoi tulla ongelmia alkoholin kanssa. Tällä mun poikaystävällä on mielenterveysongelmia ja patoutumia. Se otti viinaa melkein joka kerta liikaa, että se itki, riehu, huusi, riehu autotiellä ja sotki mun kämppää. Viime kesän alussa me lopetettiin ryyppääminen, eikä tullut enää känniriitoja. Mut nyt ongelmana on sosiaalinen elämä. Kaikki meidän kaverit vapaa-aikanaan menee nimenomaan ryyppäämään. Me nähdään kavereita vain välillä kahvilla. Mä oon yrittäny olla kärsivällinen, mutta alkaa tuntua ettei se ole minulle tarpeeksi. Mä haluisin käydä ulkona, jutella ihmisten kanssa ja jopa tutustua ihmisiin, mutta siihen liittyy aina alkoholi. Mun poikaystävää ahdistaa se kun toiset ryyppää. Se tuntee olonsa ulkopuoliseksi. Hän ei enää näe kavereitaan, joita se näki jatkuvasti seurustelun alussa. Jos sanon että haluan lähteä ulos pubiin (itse en ikinä juo kuin korkeintaan yhden), niin poikaystävää tulee mukaan ettei hänen tarvitsisi olla viikonloppuna yksin kotonaan pelaamassa pelejä. Silti häntä ahdistaa mennä ulos varsinkin jos muut juo. Joskus häntä vaivaa se enemmän ja joskus vähemmän. Kotibileisiin on aina helpompi mennä kuin baareihin, koska hän inhoaa ahdistelevia juoppoja erityisen paljon.

Eilen sanoin että "olisi niin kiva käydä kavereiden kanssa illalla parilla" niin nätisti kuin voin, ja hän sano että "Joo voidaa mennä", mutta silti hän alkoi murjottamaan tosi pitkään. Lopulta hän avautu siitä että hänellä on kiukkuinen olo, mutta hän ei halua estää mun menemisiä. Hän pelkää kamalasti olevansa omistushaluinen kuin mun entinen poikaystävä. Hän pelkää että mä turhaudun jos en pääse mihinkään ja jätän sen. Oon kärsinyt vainoharhaisuudesta edellisen suhteen takia ja näen mustasukkaisuutta liian helposti. Unohdan välillä että poikaystävä murjottaa pääasiassa vain silloin, kun mennään jonnekin missä ihmiset ryyppää. Kahvilaan ja muille retkille hän tulee mielellään ja on hyvällä tuulella. Sitten hän myös kysyy huomaavaisesti että haluaisinko olla pari päivää ihan rauhassa. Mua erityisen paljon surettaa, ettei hän halua olla kavereiden kanssa enää ja menettää otteen kavereistaan. Eilen kun mentiin nukkumaan, hän sanoi ettei halua edes kavereita ja kun hänellä ei ole enää mitään niin hirttää itsensä. Mä sanon että ei saa luovuttaa ja kaikki kääntyy vielä hyväksi, niin vastaus kuuluu "Eikä käänny"

Osaatteko neuvoa? Onko tämmöinen vain ohimenevää alkoholin lopettamisen takia? Osaatteko antaa työttömille ihmisille jotain vinkkejä mitä voi puuhata vapaa-aikana? Mä en halua koko päivää vaan istua sohvalla. Kesällä vois edes mennä piknikeille, luontoretkille tai uimaan. Mitä te harrastatte muiden ihmisten kanssa?
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    Vs: Parisuhteessa tylsistyminen
    « Vastaus #1 : 11. Maaliskuuta 2017 klo 16:33 »
  • Tykkää (0)

• No mä voin neuvoa :) Sanosin ettei ongelman keskeisin ydin ole alkoholissa. Itse näen jutussa useampia vaikuttavia tekijöitä sekä yhteiskuntamädännäisyyttä. On vaikee luokitella mutta vähän toisinajattelua ... :)

Sanoisin että tän tyyppiset ongelmat on musta tyypillisiä jos jompikumpi tai pikemminkin molemmat masturboi - tai on edes mielellisestiuskoton vaikka on luvannut uskollisuutta (katselee toisia ja saa fiboja jne ..). Sama meno jatkuu luultavasti tässä asetelmassa parisuhteesta toiseen ...

Sitten on tätä yhteiskuntamädännäisyyttä ... olettaisin työttömyyden tarkoittavan myös tukienvarassa hengaamista koska fyffellä riittää "kavereita". Sanoisin että ongelma 99 prosentin todennäköisyydellä ratkeaa itsestään jos ei ota vastaan tukia - silloin on senverran muuta ajateltavaa..

Tää itsensä tuhoamis juttu on sitten jo vähän vakavampi juttu joka monesti kai johtaa alemmas ja alemmas .... tiedän perheitä jossa asiat on realisoitunut - ei kivaa... sitä voi sitten miettiä olisinko voinut tehdä jotain toisin ... mullakin on paraskaveri ellei useampikin pyytänyt joskus jotakin ja olen ajattelut jos olisin antanut, niin hän ei olisi kuollut - sitä voi sitten miettiä.

En ole dokannut ainakaan pariin kymmeneen vuoteen niin voin sanoa tietäväni mistä puhut. Dokaamalla parit jne niin sillähän se elämä paranee jne ihmisiä taitaa olla suurin osa. .. no tässä vaiheessa suurin osa porukasta ei puhu sellasille mitään kenen jutut ei ole silloin tällöin lähetkö tänään jonnekin parille - sitä voi sitten ajatella mihin porukkaan haluaa kuulua... monilla näille parille lähtijöistä lääkärikin on määrännyt terveyden takia jotakin droppia vuosien saatossa mutta ei se niistä pareista johdu varmaankaan ...

Se mitä voi puuhata vapaa-aikana on monisyinen juttu, mutta itse suosittelen tekemään jotakin itsensä elättämisen eteen esim unohtamaan ne parit ja väkertämään vaikka käpy- poroja, tonttuja ja risurekiä - menemään joulukuussa kori kainalossa kaupustelemaan niitä toreille ja kaduille. Kuulostaa ehkä typerälle mutta kun niistä saa niin hyvän tilin siinä samalla että voi heittää noi tuet vekka kanssa koko vuodeksi niin kerää sitten vaikka mustikkaa reilu pari ämpäriä per lärvi päivässä loppukesästä ja myy ne satasella jne ...

Televisio taitaa olla pahin sohvalla istuttaja niin se kannattaa (jos sellanen on) niin viedä veke.

Kesällä suosittelen ostamaan parin - kolmen kympin teltan ja hengata siinä jonkun aikaa.

Itse en harrasta oikeen mitään kenenkään kanssa kun kaikki aika tuntuu menevän lähhes itsensä elättämiseen eli samoja ongelmia kun teilläkin. Elämää toki piristää kun yökyläilen frendin luona niin peetätulee puhuttua.

Paljon puhutaan tasa-arvosta. Musta yksi ei painaa yhtä paljon kun yksi joo. Miten tätä tasa-arvoa voisi  :ow parisuhteeseen saati elämään soveltaa. Miksi emme eläisi yden kumppanimme päivän ja yhden oman?

Kun menee parisuhteessa huonosti niin jos tekisi niin jos siis aikaakin on, että kun syö niin laittaa ruuan kumppanin suuhun ja hän sinun, kun harjaa hampaat(jos harjaa) niin harjaa kumppanin ja hän sinun ... ja ei yksinkertaisesti tee mitään vaan toinen tekee sen sinulle tyyliin kun käy tortulla niin hän pyyhkii ja sinä peset hänen kädet... siinä tulisi ainakin punnittua kannattaaka sellaisen kanssa olla kimpassa :)

Miksei lähettäisi joukolla pummaamaan kadulle ja luovuttaisiin kaikista yhteiskunnan palveluista vastaan valitsevanatekijänä? Matka tulevaisuuten kasassapitävänä laumana hahaha!  :sydamia :ruokaa :ow :peukku O0 ^-^ ;) :)
    « Viimeksi muokattu: 12. Maaliskuuta 2017 klo 15:58 kirjoittanut Auringon »
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #2 : 12. Maaliskuuta 2017 klo 01:49 »

Vaihdetaan: yksinäisyys vaikka tylsäänkin parisuhteeseen.

Kiitoksia jo etukäteen.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 12. Maaliskuuta 2017 klo 18:27 »
  • Tykkää (0)

• Vähän kiinteentynyt aloittajan sanoma!

Heitetään tähän nyt se totuus: tää on ITSEMURHA-ketju. Alottajalle vaan sen suunnitteleminen on kai rikos jos ta voi seurata pakkohoitoa, niin vakaalla pohjalla ette elele. Jos nyt sitten jatkaa tossa kokoon panossa niin voi kai löytää teräaseen törröttämässä otsassaan jne ... pystyyn sitä jätkää jonkun pitäs kai vetää jos alkaa uhkailee(tempparamentti pitää olla hipillä, vasurilla ja kaikilla jne ainakin musta - tollasia ei puhuta).... no yhteiskunnalla on "väkivaltaiset pillerit" jotka tekee pahoinpitelyn sisäisesti... rauhaa voi yrittää solmia vasta taistelun jälkeen niin nyt tulee miettiä onko sopijoita enää jäljellä jos toinen lopettaa itsensä ... välillä itsetuhoiset saattaa kohdistaa oman sisäisenraivonsa omiin tai ulkopuolisiin sivullisiin hälyytyshälyytys ...

On siis tehtävä valinta karkuun tai hoitoon joko omaan tai ulkopuoliseen!  Harva haluaa tollaseen mukaan mutta kahdestaan ette kai just nyt pärjää.... hyvä muistaa että henki on kaikessa maailmassa joten jostain on muuta henkeä paras löytää ja äkkiä. Alkoholia ei missään tapauksessa pisaraakaan ainakaan tälle uhkailija kaverille...

On vastuutonta päästää moinen löuopio sitten näpeistään tossa kunnossa että kandee katsoa peiliin menikö kaikki itsensä kohdalla putkeen kun ei ole osannut hoitaa rakastaan!

Palataan asiaan!

Zemppiä joka tapauksessa!
    « Viimeksi muokattu: 12. Maaliskuuta 2017 klo 18:35 kirjoittanut Auringon »
    Kirjattu

Maria

• Vieras
    « Vastaus #4 : 13. Maaliskuuta 2017 klo 19:00 »

Mun henkilökohtaisen kokemuksen pohjalta oon sitä mieltä, että jos tavotteena on lopettaa överiksi mennyt dokaaminen niin pitää vaihtaa kokonaan ympäristöä. Mul oli aiemmin semmonen tilanne et poikaystävä dokas niin paljon et meni jo alkoholismin puoleks ja siinä samassa mäkin dokasin, mitäs muutakaan. Mutta mulla käänty kuppi nurin kolmen vuoden jälkeen ja tajusin ettei tää oo sitä mitä mä haluun elämältä. Aika huonoon kuntoonhan se vetää fyysisesti ja psyykkisesti jos läträä liikaa alkoholilla. Jätin poikaystävän (en tarkota että sun tarvii!) ja samalla taakse jäi kaikki tyypit kenen kanssa oli tottunu hengaamaan (lue: ryyppäämään). Aluks oli tosi vaikeeta kun tuntu ettei oo ketään kavereita kun ei ollu pitäny yhteyttä muihin, mut kyllä se elämä siitä kummasti selkeni ja kivoja asioita alkoi tapahtua ja nyt elämä hymyilee taas.  :) Vapaa-ajan viettokin muovautuu kyllä, kun lähtee vaan tekemään sellasia juttuja mitä rakastaa ja mistä tulee hyvä fiilis. Mulla tossa loi aluks ongelman just raha, koska esim. hevoset on mulle tosi tärkeitä, mut ratsastustunnit maksaa hunajaa niin en voinut niistä enää edes haaveillakaan kun pitäis ite maksaa koko lysti, mut tein kompromissin ja tarjoudun auttamaan ilmaseks tallitöissä ja hevosen hoidossa niin kummasti sekin asia ratkes. :) Pahimpaan tekemisen puutteeseen voi aina esim. käydä vaan kävelyllä (auttaa selvittämään päätä ja rentouttaa) ja katsoa vaikka sen jälkeen elokuva (saa ilmaseks kirjastosta). Maailma on myös täynnä hyviä kirjoja.

Sun poikaystävän olis hyvä saada tunteensa käsiteltyä, varsinkin jos tulee noita kunnon purkauksia. Noi kilarikännit on musta merkki siitä, että alkoholi kannattaa tosissaan jättää minimiin ja yrittää selvittää omaa päätä ja sisäisiä solmuja. Puhuminen ja aika varmasti auttaa ja veikkaisin et joku liikuntakin ois hyvä tapa purkaa levottomuutta yms. auttaa tuntemaan itteensä paremmin. Ylipäätänsä tasapainoinen elämä (hyvä ruoka, kunnon yöunet, liikunta, mielekäs tekeminen vapaa-ajalla, tarpeeks sosiaalisuutta ja vastapainoks tarpeeks omaa aikaa jne) auttais varmasti paljon mielenterveysongelmiin. Sit ois hyvä varmistaa ettei vaan oo mikään vitamiinin (esim. D) puutostila jos on mieli maassa kokoajan. Sit ois hyvä ymmärtää, ettei itsesäälissä kieriskely ja ittensä hirttämisen suunnittelu tee muuta ku pahenna jo entisestään pahaa oloa. Tottakai saa olla surullinen ja suuttua, eikä toista saa sillon vähätellä (sillon ei aina oo oikee hetki sanoo et lopeta toi itsesäälissä rypeminen yms.), sillon pitää yrittää olla vaan tukena ja yrittää helpottaa toisen oloa. Ketään ei voi tietenkään pakottaa muuttamaan esim. elintapoja tai ajatusmalleja. Alkoholi on musta ehdoton ei jos on ton tyyppisiä ongelmia, joten ymmärrän jos sun poikaystävälläs tulee negatiivisia tuntemuksia siitä sisäisestä ristiriidasta mitä omat tavotteet ja ulkoset paineet tuo. Masentuneisuus voi varmaankin liittyä juomisen lopettamiseen, riippuu toki paljonko on aiemmin juonut. Musta olis reilua jos hän ei joutuis semmosiin tilanteisiin missä joutuu kattoo ku muut juo. Jos niitten kavereitten kanssa ei voi tavata muuten kun alkoholin merkeissä niin onko ne loppujen lopuksi niin hyviä kavereita? Tietävätkö he tästä tilanteesta? Löytyiskö sun poikaystävältä ees yks kaveri sun lisäks kenen kanssa hän vois hengata vapaa-aikana selvin päin?

Jos rakastat häntä niin oot tietenkin hänen tukena kohti parempaa ja aurinkoisempaa huomista. Jos teillä on rahaa ryypätä niin eiköhän sitä rahaa löydy välillä vaikka esim. elokuviinkin. Sekin on ihan kivaa ajanviettoa. Jos kyse on taas pohjimmiltaan muusta kun tästä kertomastasi ongelmasta, ettet siis enää nauti poikaystäväsi seurasta ja oot ihan totaalisen kyllästynyt häneen, niin se onkin jo toinen juttu. Sun täytyy vaan ite yrittää miettiä, että mikä susta tuntuu paremmalta - elää hänen kanssaan vai ilman häntä.

Joo en tiedä auttoiko tää nyt yhtään, mut tsemppiä teille kumminkin!  :sydamia
    « Viimeksi muokattu: 13. Maaliskuuta 2017 klo 22:40 kirjoittanut Maria »
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 14. Maaliskuuta 2017 klo 06:21 »
  • Tykkää (0)

• No nyt alko vasta leikkaamaan. Joo sellanen on kun jutut on "rikkovia" just niinkun kuvaat sen äijäs tekevän: oluthiiva. Se oluthiiva saa ajatukset melko nopeesti positiiviseksi - itse olen vetänyt sitä suun täydeltä aina kun on harmittanut eli reippaasti yli niiden ohjesuositusten ja sillä on kyllä lähtenyt pahempikin potutus kävelee ... sillä kamalla pääsee kai herskarefloistakin helpolla josvaan haluu ....

Brenkkurefloista muista aikoinaan kun mulla oli kaverivainaja kenen kanssa skidinä dokattiin kilpaa ja kun viinat loppu vaihdettiin blossit yöllä lisään viinana ... hullua hommaa se oli joo .... niin ne reflat kesti ainakin puolivuotta sitten kun jotenkin vaan ei huvittanut dokaa silleen että kainaloista vaan valu hikeä peseesen asti vanana ja sitä tuli aamusin ihmeteltyä että mitä hel...tii mitä tää hiki on .... ei sitä sillon tajunnut mutta bernkkurefloja se väkisin oli ... onneksi oli yksin sillon niin sai ihan itekseen kelaa juttuja ... eli jos on dokannut voi olla ihan sairaan pahasti koukussa eikä ite tajuu sitä kun kehoa vaan ahdistaa ja ahdistaa ja just on altis kelaa jos menis yksille kaksille jne ... puhutaan niin äärettömän pitkästä toipumisesta ettei sitä oikein tajuta voi jos on siellä tiloissa ite ... suosittelen että vetää sitä oluthiivaa posket pullollaan puolivuotta niin on kumma jos ei ala joku positiivinen kiinnostaa! Kaverin broidi hirtti ittensä niiden yhteiseen himaan naapurin muijan mies ampu haulikolla suuhunsa arkussa katoin lähimmäistä ketä ei ollut hirttynyt vaan hitaasti kuristunut: pää oli omitusen pallollaan ja leuka työntynyt eteen .... en jaksa jatkaa .... skarppailkaa nyt sassiin !
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 14. Maaliskuuta 2017 klo 16:30 »
  • Tykkää (0)

• Meillä oli aamulla tosi kiusallinen riita. Olin ihan hirveän paska... Mä oon ihan kipeä päästäni. Annoin taas vainoharhaisuudelleni vallan ja syyllistin mun poikaystävää mustasukkaisuudesta. Mulle tulee tänne kaveri perjantaina ja mä oon kuvitellu et poikaystävä ei tykkää asiasta. Kahvilassa kun kerroin että mulle tulee kaveri tänne perjantaina, poikaystävä jotenkin vakavoitui ja sitten se meni ulos odottamatta minua. Musta tuntui että hän haluaa olla perjantaina minun kanssani eikä siedä sitä että minulla on jotain muuta. Mua alko ahdistamaan asia ja aloin itkeä. Sitten poikaystävä lohdutti ja vakuutti että on ihan ookoo että oon välillä kaverin kanssa. Sitten asia annettiin olla jonkin aikaa. Eilen illalla poikaystävä mietti että mitä hän tekisi perjantaina ja ehdotti jopa että tulee perjnatia yönä tänne. Sanoin että ei. Poikaystävä jätti silloin unipillerin ottamatta ja sano mulle että nuku vaan. Nukuin. Aamulla poikaystävä valitti ettei saanut unta kuin vasta kolmen aikaan. Rupesin ajattelemaan, että hän haluaa saada minut syylliseksi huonoihin yöuniin, koska en halua olla hänen kanssaan perjantaina. Koska sellaista mun entinen poikaystävä teki: Syyllisti mua kiduttamalla itseään! Jos en ollut exälle antanut tarpeeksi huomiota, hän meni lattialle nukkumaan koska "Mä oon niin huono ihminen etten ansaitse olla sun vieressä" ja aina kun menin ulos ilman häntä niin hän viilteli tai uhkasi tappaa itsensä. Se oli kamalaa! Se tyyppi teki mulle itsestään vankilan! Se on jättänyt muhun todella syvät haavat ja kamalan epäilyn, että mut halutaan omistaa. Sanoin tänä aamuna mun poikaystävälle että "Vaikka sä jätät nukkumatta vaikka kuinka monta yötä, mä en silti ole sun kanssa perjantaina!" Mun poikaystävä järkytty ja hämmenty. Se oli tosi loukkaantunut ja huusi että "Eiks tää asia käsitelty jo?", "Etkö sä ikinä usko etten koita manipuloida sua?" ja  "Mä en oo samanlainen narsisti kun sun exä oli". Sitten se rupes itkemään, kun siltä tuntuu kuin tulkitsisin jokaisesta hänen liikkeestään ja sanoistaan jotain mustasukkaista. Sitten mä kaduin ja yritin lohduttaa ja pyytää anteeks. Me sovittiin, mutta kummallekin on jääny epämukava olo ja pelko että tämmöset asiat jatkuis.

Mä jatkuvasti vaan mietin, että oonko mä vainoharhainen vai onko mun pelolla jotain perää. Onko mun poikaystävä omistushaluinen ja manipuloiva? Ei se tähän mennessä ole ihan kamala ollut, mutta entä jos se pahenee? Ainakaan tämä ei halua heti muuttaa yhteen ja mennä naimisiin niinkuin edellinen. Eikä ole soittanut yhden illan aikana 10 kertaa jos olen ollut jossain. Eikä hän ole soittanut mun isälle ja tarkistanut että oon äidin ja isän luona niinkuin olen sanonut. Tällaista mun edellinen teki. Eikä nykyinen ala murjottamaan kun juttelen toisille ihmisille. Mutta tuo mun kahvilaan jättäminen pistää epäilyttää ja jatkuva jankkaaminen mitä ihmettä hän tekeekään perjantaina kun hän ei ole mun kanssa. Ja joskus olin siskon luona viikonlopun ja kun tulin takaisin, hän oli viillellyt ja kova vakuuttelu ettei johtunut siitä että olin siskon luona.

Jos mä oon vainoharhainen, niin miten pääsisin kondikseen? Mä haluan luottaa mun poikaystävään, mutta pelkään että parin vuoden päästä löydän itseni jostain vitun keittiöstä miettimässä että "olisi kiva nähdä ihmisiä ilman että miehelleni tulee siitä paha mieli"

Vaihdetaan: yksinäisyys vaikka tylsäänkin parisuhteeseen.

Kiitoksia jo etukäteen.

Okei, olen kiittämätön. Mutta minäkin olen ollut yksinäinen. Lapsena olin koulukiusattu ja jättäydyin sosiaalisesta elämästä kokonaan pois. Opettelin jonkinlaiseen seuraelämään vasta kun pääsin mielisairaalasta kotiin lääkityksen kera. Siitä lähtien sosiaalinen elämä on pyörinyt pääasiassa vain alkoholin ympärillä, koska todella iso osa ihmisistä näkee ihmisiä vain baareissa.

Mun pitää tajuta myös ettei tää oo mun poikaystävän vika pelkästään. Oon koko teiniajan ollut kotona pelaamassa pelejä ja piirtänyt. Koska mua on kiusattu niin paljon, niin koen oloni rentoutuneeksi vain kun olen itsekseni. Kaikki mun harrastukset ovat epäsosiaalisia. Ja pelkään kamalasti että nolaan itseni ja toiselta tulee kommentteja esim siihen mitä tykkään touhuta. Sitten vaan istun jäykkänä hiljaa. Viime perjantaina en kokenut itseäni yhtään sosiaaliseksi ja kun poikaystäväni tuli tänne, niin olin todella hiljainen. Ahdistuneena mietin vain mistä voisin yrittää jutella, kun ei tullut mitään mieleen. Vaikka me ollaan seurusteltu jo vuosi mulla on sosiaalisia paineita jopa mun poikaystävän seurassa.

Auringon:

Mun pitää ajatella sen verran realistisesti, että mun pitää vuokra maksaa. En missään tapauksessa luovu tuista ja rupea väsäämään käpyporoja. Haluan kouluun ja oikeisiin töihin. Uskon, kun pääsen kouluun, niin asiat alkaa helpottaa. Olen miettinyt myös vapaaehtoistyötä/toimintaa. Nyt olen työkuntouttavassa.

Haluaisin myös perustaa puutarhan, mutta asun kerrostalossa.... Eniten kaipaan nimenomaan ulkoilmaa, ja poikaystävä valittaa usien että kaikkialle on niin pitkä matka kävellä. En haluaisi painostaa toista ulos. Oon miettiny kans, voinko itse käydä kunnon kävelyllä sillä aikaa kun hän jää asuntooni hengaamaan. Pelkään vain onko se outoa ja epäsopivaa? Tykkään kesällä skeitata välillä ja pelkään että mun poikaystävällä on vaan tylsää kun mä leikin laudalla ja se vain katsoo. On sellainen olo etten osaa viihdyttää häntä. Ei hän varmaan vaadikaan että viihdyttäisin koko ajan, mutta on koko ajan pelko että mun kanssa on tylsää ja ehdotan aina vääriä juttuja.

Poikaystävä hämmentyisi jos pyytäisin pestä hänen kätensä vessankäynnin jälkeen. Ei se tajuais mitä järkeä siinä on tai... minä en ainakaan tajua.

Ja ajatus että mun poikaystävä tappais jonkun on tosi epärealistinen mielikuva. Eilenkin hän korosti että ei oo nyt aikeissa tehdä mitään, mutta silloin jos hänellä ei ole enää mitään kuten ei edes kattoa pään päällä. Hän on ollut monta vuotta syvästi masentunut, koska hänellä on ollut todella raskas lapsuus ja perhe on todella hajanainen. Hänen ystävätkin ovat vaihtuneet koko ajan ja häntä masentaa kun ei ole ollut pysyviä ystävyyssuhteita.

Kiitos oluthiiva-vinkistä. En ole ennen kuullutkaan tuollaisesta, mutta on ehkä kokeilemisen arvoinen. Poikaystävä kärsii anemiastakin. Minullekin voisi tehdä hyvää. Mutta fyysinen koukku viinaan on varmaan jo helpottanut, kun hän ei ole ryypännyt ainakaan puoleen vuoteen. Henkinen riippuvuus voi olla vielä olemassa, koska poikaystävä haluisi olla kuin muutkin (eli kännissä) ja hän ikävystyy kun muut juopuvat. Minäkin ikävystyn, mutta kestän muiden kännin paremmin, eikä mulle tule sillon yhtä helposti ulkopuolinen olo.

Mun henkilökohtaisen kokemuksen pohjalta oon sitä mieltä, että jos tavotteena on lopettaa överiksi mennyt dokaaminen niin pitää vaihtaa kokonaan ympäristöä. Mul oli aiemmin semmonen tilanne et poikaystävä dokas niin paljon et meni jo alkoholismin puoleks ja siinä samassa mäkin dokasin, mitäs muutakaan. Mutta mulla käänty kuppi nurin kolmen vuoden jälkeen ja tajusin ettei tää oo sitä mitä mä haluun elämältä. Aika huonoon kuntoonhan se vetää fyysisesti ja psyykkisesti jos läträä liikaa alkoholilla. Jätin poikaystävän (en tarkota että sun tarvii!) ja samalla taakse jäi kaikki tyypit kenen kanssa oli tottunu hengaamaan (lue: ryyppäämään). Aluks oli tosi vaikeeta kun tuntu ettei oo ketään kavereita kun ei ollu pitäny yhteyttä muihin, mut kyllä se elämä siitä kummasti selkeni ja kivoja asioita alkoi tapahtua ja nyt elämä hymyilee taas.  :) Vapaa-ajan viettokin muovautuu kyllä, kun lähtee vaan tekemään sellasia juttuja mitä rakastaa ja mistä tulee hyvä fiilis. Mulla tossa loi aluks ongelman just raha, koska esim. hevoset on mulle tosi tärkeitä, mut ratsastustunnit maksaa hunajaa niin en voinut niistä enää edes haaveillakaan kun pitäis ite maksaa koko lysti, mut tein kompromissin ja tarjoudun auttamaan ilmaseks tallitöissä ja hevosen hoidossa niin kummasti sekin asia ratkes. :) Pahimpaan tekemisen puutteeseen voi aina esim. käydä vaan kävelyllä (auttaa selvittämään päätä ja rentouttaa) ja katsoa vaikka sen jälkeen elokuva (saa ilmaseks kirjastosta). Maailma on myös täynnä hyviä kirjoja.

Sun poikaystävän olis hyvä saada tunteensa käsiteltyä, varsinkin jos tulee noita kunnon purkauksia. Noi kilarikännit on musta merkki siitä, että alkoholi kannattaa tosissaan jättää minimiin ja yrittää selvittää omaa päätä ja sisäisiä solmuja. Puhuminen ja aika varmasti auttaa ja veikkaisin et joku liikuntakin ois hyvä tapa purkaa levottomuutta yms. auttaa tuntemaan itteensä paremmin. Ylipäätänsä tasapainoinen elämä (hyvä ruoka, kunnon yöunet, liikunta, mielekäs tekeminen vapaa-ajalla, tarpeeks sosiaalisuutta ja vastapainoks tarpeeks omaa aikaa jne) auttais varmasti paljon mielenterveysongelmiin. Sit ois hyvä varmistaa ettei vaan oo mikään vitamiinin (esim. D) puutostila jos on mieli maassa kokoajan. Sit ois hyvä ymmärtää, ettei itsesäälissä kieriskely ja ittensä hirttämisen suunnittelu tee muuta ku pahenna jo entisestään pahaa oloa. Tottakai saa olla surullinen ja suuttua, eikä toista saa sillon vähätellä (sillon ei aina oo oikee hetki sanoo et lopeta toi itsesäälissä rypeminen yms.), sillon pitää yrittää olla vaan tukena ja yrittää helpottaa toisen oloa. Ketään ei voi tietenkään pakottaa muuttamaan esim. elintapoja tai ajatusmalleja. Alkoholi on musta ehdoton ei jos on ton tyyppisiä ongelmia, joten ymmärrän jos sun poikaystävälläs tulee negatiivisia tuntemuksia siitä sisäisestä ristiriidasta mitä omat tavotteet ja ulkoset paineet tuo. Masentuneisuus voi varmaankin liittyä juomisen lopettamiseen, riippuu toki paljonko on aiemmin juonut. Musta olis reilua jos hän ei joutuis semmosiin tilanteisiin missä joutuu kattoo ku muut juo. Jos niitten kavereitten kanssa ei voi tavata muuten kun alkoholin merkeissä niin onko ne loppujen lopuksi niin hyviä kavereita? Tietävätkö he tästä tilanteesta? Löytyiskö sun poikaystävältä ees yks kaveri sun lisäks kenen kanssa hän vois hengata vapaa-aikana selvin päin?

Jos rakastat häntä niin oot tietenkin hänen tukena kohti parempaa ja aurinkoisempaa huomista. Jos teillä on rahaa ryypätä niin eiköhän sitä rahaa löydy välillä vaikka esim. elokuviinkin. Sekin on ihan kivaa ajanviettoa. Jos kyse on taas pohjimmiltaan muusta kun tästä kertomastasi ongelmasta, ettet siis enää nauti poikaystäväsi seurasta ja oot ihan totaalisen kyllästynyt häneen, niin se onkin jo toinen juttu. Sun täytyy vaan ite yrittää miettiä, että mikä susta tuntuu paremmalta - elää hänen kanssaan vai ilman häntä.

Joo en tiedä auttoiko tää nyt yhtään, mut tsemppiä teille kumminkin!  :sydamia

Okei, tästä viestistä tuli valoisampi fiilis. Kiitos kovasti. Mietin vain että tarkoititko että meidän pitäisi muuttaa toiseen kaupunkiin? Mä tyykkään kun tässä kaupungissa asuu ainakin mulla muutama kaveri, äiti ja isä, sisko ja siskon poika.

Mun pitäis vaan uskaltaa enemmän ehdottaa asioita mitä vois tehdä. Pelkään liikaa et mun ehdotukset on paskoja ja sit ollaa vaa sisällä. Sitten mun pitää uskaltaa toivoa että poikaystäväkin löytäis joskus jotain pysyviä ystäviä. Oon surullinen kun sillä on vain yksi kaveri jonka luona se käy ja sekin on rasisti, jonka takia mun poikaystävä on vähä etääntyny siitä. Enkä jaksais olla sille myöskään ainoa ihminen tässä elämässä, kun sitten tulee näitä tilanteita että sitä harmittaa olla joku päivä itsekseen. Muista meidän kavereista ollaan alettu epäilemään ovatko he oikeasti hyviä kavereita, kun lupaavat ensin nähdä ja sitten peruu lupaukset. Ja ne menee ulos pelkästään ryyppäämään. Ja joo... Mietein kans et on tosi epäreiluu raahata poikaystävä paikkaan jossa ryypätään. Musta tuntuu vaan turhauttavalta jäädä pois kun muut näkee toisiaan ja ajattelee et on kivempaa ryypätä kuin olla ryyppäämättä. Sitten kun mulla on toi mustasukkasuuspelkokin...

Kun toinen tuntee olonsa masentuneeksi, se tarttuu helposti. Yritän olla syyttämättä toista, koska se vaan pahentaa asiaa. Mul on vaan tunne et mä oon huonoa seuraa jos toinen on masentunut vaikkei se toinen niin ajattelisikaan. Me kummatkin käydään terapiassa.

Nyt mietin, etten ole ehkä kyllästynyt häneen. En vain uskalla olla rento toisen seurassa enkä uskalla luottaa toiseen tarpeeksi. Tää aiheuttaa välillä voimakasta epämukavuutta toisen seurassa. Välillä samanlaista epämukavuutta esiintyy myös kavereidenkin seurassa, mutta se ei ole yhtä painostavaa, koska näen kavereita harvemmin. Poikaystävän kanssa ollaan viikossa kimpassa about 3 päivää. Koen painostavaksi sen että olen toisen seurassa herättyäni aamulla, päivällä ja nukkumaan mennessä illalla. Vaikka mulla muutama ilta aikaa olla itsekseni, niin olen tottunut aika paljon siihen että mulla on joka ikinen päivä edes vähän aikaa olla itsekseni.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 14. Maaliskuuta 2017 klo 17:52 »
  • Tykkää (0)

• Jos mä oon vainoharhainen, niin miten pääsisin kondikseen? Mä haluan luottaa mun poikaystävään, mutta pelkään että parin vuoden päästä löydän itseni jostain vitun keittiöstä miettimässä että "olisi kiva nähdä ihmisiä ilman että miehelleni tulee siitä paha mieli"

Pikasesti kelaan vähä ... luin kyllä kokonaan muttei oo kapasiteettia vastata laajasti..

Mulla on teoria tälläseen kuntoutumiseen, muttei sitä kukaan kai oikeen ymmärrä. Voisin kiinteyttää: tajunta on kun teehaaraa mun teoriassa. Eli kun tajuut jotain niin siitä syntyy ns teehaara eli se, mitä se ei sinusta tarkoita sekä se mitä se sinusta tarkoittaa. Tajunnassa teoriani mukaan nämä tarkoitukset automatisoi käytöstä joka muodostaa yhtälön jossa "suotuisan(tai siis epäsuotuisn jos käsityksessä on tapahtunut epäsuotuisa haara) haaran suunta" voimistuu mikäli ympäsistössä ärsykeet automaattisesi haarautuu tämän "esikokemuksen" omaisesti.

Tällä teorialla itse makasin muutaman vuoden selälläni kai päivittäin muutamiatunteja koettaen eläytyä näihin "esikokemuksiin" ja filmaavani itseni senhetkisen(nykyhetken) käsityskyvynmukaisiin valintoihin ja toisten filmissä automatioprosesseihin johtavia tapahtumia niin että tunsin olevani toinen ihminen tämän suhteen ja olen aika onnistuneesti kyennyt kohtamaan asioita jotka automaattisesti nykyään johtuu "suotuisen toivomiini haaroihini".

Sanotaan näin itsensä muuttaminen ei ole helppoa mutta avaimet on vain sinun käsissäsi. Pillerit ja muut yrittävät vaikuttaa aivojentomintaan ei tiedonkäsittelyyn. Terapia yhdistettynä pilleriin on kai se yhteiskunnan ainoa oikseksi kliinisesti todistettu metoodi mutta uskon älylliseen muutokseen.

Sitä on turha miettiä mitä löydät parin vuoden päästä koska voit löytää nyt vain sen mikä on "ulottuvillasi". Se että olet tämän poikaystäväsi ulottuvilla ja hän ohjailee sinua kuten kaikki muukin on vain kysymys löydätkö hänet vai jotakin muuta. Jos teet "esikokemuksia" nyt niin edessäsi on em. prosessi tajuta teitkö niitä - siis jos olet kykenevä tajuamaan. Monilla meillä on niksahtanut niin pahasti jokin haara että elämässä on mahdotonta tajuta mitään mutta mitä pidemälle jaksat yrittää tajuta seurauksia joita itsestäsi itsellesi(tämä on se pervo koukero kun muut puuttuu toisten haaroihin ja eivät tajua oevansa sairaita itsekkin lisääntymisperveydessään) haitallinen haara on dominoinut synnyttyään niin sitä helpommin kykenet tajuamaan olemassa olon suuriakysymyksiä!

Auringon:

Mun pitää ajatella sen verran realistisesti, että mun pitää vuokra maksaa. En missään tapauksessa luovu tuista ja rupea väsäämään käpyporoja. Haluan kouluun ja oikeisiin töihin. Uskon, kun pääsen kouluun, niin asiat alkaa helpottaa. Olen miettinyt myös vapaaehtoistyötä/toimintaa. Nyt olen työkuntouttavassa.

Tää on vaan psykoosia - elämässä mikään ei maksa mitään vaan kaikki on huijausta. Ihminen itsessään elää vain harhassa ja jos uskoo maksutodellisuutta niin on sen armoilla. On turha kuvitella että ihminen voisi olla tuottavampi tai tuottavampi - kysymys on ainoastaan siitä tuottaako. Työskentelemisessä on kysynys siitä että joku toinen tuottaa sinulla itselleen hyötyä pääsääntöisesti. Itse itselleen tuottamalla on mahdollista muuttaa maailmaa niin että voi antaa jollekin jotakin - kaikki muu on karkeasti valetta. Olet syvällä systeemin pyörteissä ja tajuamalla elämän suuriakysymyksiä voi asettua sen yläpuolelle. Olen nähnyt että täälläkin on ihmisiä ketkä ovat valmiita ratkaisemaan "vuokraomgelmaasi" jopa siihen suuntaan että sen voit käpylehmillä kuitata. Arvioin kuitenkin että käpylehmillä pystyt vuokrat maksamaan ja saat enemmän kuin toisen palveluksessa sillä se avartaa tiesi havupalloihin sekä muihin tulolähteisiin joita olet kykenevä tajuamaan vasta "esikokemustesi" perusteella - kokeilemalla ja käsittelemällä askel askeleelta saatat siirtyä tuottajaksi arvoillasia. :)

Zemppiä ja Auringon paloa!
    « Viimeksi muokattu: 14. Maaliskuuta 2017 klo 18:10 kirjoittanut Auringon »
    Kirjattu

Kurre

• Vieras
    « Vastaus #8 : 15. Maaliskuuta 2017 klo 09:38 »

Eilen illalla poikaystävä mietti että mitä hän tekisi perjantaina ja ehdotti jopa että tulee perjnatia yönä tänne. Sanoin että ei. Poikaystävä jätti silloin unipillerin ottamatta ja sano mulle että nuku vaan. Nukuin. Aamulla poikaystävä valitti ettei saanut unta kuin vasta kolmen aikaan.

No ei tää musta kyllä normaalilta kuulosta, ellei hän sitten vahingossa ole unohtanut unipilleriä. Muutenkin kuvailemasi tilanteet on musta jokseenkin mustasukkaisia hänen puoleltaan, enkä näe niiden kokemista siten vainoharhaisena. Tietty vähän paha täältä ruudun toiselta puolelta sanoa, kun ei tiedä ihan koko kuvaa, mutta älä hyvä ihminen suotta soimaa itseäsi. Halu omaan tilaan ja rajoihin on täysin normaalia ja sallittua. Vaikka mustasukkainen käytös olisikin vähemmän kuin mitä eksällä, se ei tarkoita, että sitä tarvitsisi yhtään sen enempää sietää tai varsinkaan antaa rajoittaa omia menoja.

Lainaus
    On sellainen olo etten osaa viihdyttää häntä. Ei hän varmaan vaadikaan että viihdyttäisin koko ajan, mutta on koko ajan pelko että mun kanssa on tylsää ja ehdotan aina vääriä juttuja.

Oletko puhunut tästä fiiliksestä sun poikakaverille?

Voi olla että pelko pohjaa kuvailemiisi nuoruuden kokemuksiin, MUTTA jos toinen osapuoli ei tartu yhteenkään ehdotukseen tai osoita arvostusta edes ehdottamista kohtaan, niin vikaa on myös hänessä. Yksikään ehdotettu juttu ei ole väärä, vaikkei se kundiin kolahtaisikaan. Mikäli yhteistä molempien mielekkääksi kokemaa tekemistä ei tahdo löytyä, niin on ihan ymmärrettävää sinulta vähän kyseenalaistaa suhdetta. Toki tässä on pelissä tuo poikakaverisi masentuneisuus, mikä monimutkaistaa tilannetta. Helposti masiksissa jättää tekemättä ja kokee raskaaksi sellaisetkin asiat, joihin ei-masentuneena lähtisi ihan hyvillä mielin messiin.

Mut siis kaiken kaikkiaan haastava ja monitasoinen tilanne, johon ei voi oikein muuta kuin tsemppiä toivottaa. Muista vaan, että olet arvokas ja sinulla on täydet oikeudet itseesi, omiin tunteisiin ja valintoihin! Tämä on sinun eikä kenenkään poikaystäväsi elämä, ja sinulla on lupa elää ja olla juuri niinkuin hyväksi koet.
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 15. Maaliskuuta 2017 klo 14:23 »
  • Tykkää (0)

• No ei tää musta kyllä normaalilta kuulosta, ellei hän sitten vahingossa ole unohtanut unipilleriä. Muutenkin kuvailemasi tilanteet on musta jokseenkin mustasukkaisia hänen puoleltaan, enkä näe niiden kokemista siten vainoharhaisena. Tietty vähän paha täältä ruudun toiselta puolelta sanoa, kun ei tiedä ihan koko kuvaa, mutta älä hyvä ihminen suotta soimaa itseäsi. Halu omaan tilaan ja rajoihin on täysin normaalia ja sallittua. Vaikka mustasukkainen käytös olisikin vähemmän kuin mitä eksällä, se ei tarkoita, että sitä tarvitsisi yhtään sen enempää sietää tai varsinkaan antaa rajoittaa omia menoja.

Ei hän unohtanut, koska illalla kysyin että "oletko ottanut unipillerin?" ja hän vastasi että ei eikä aio ottaa. Kysyin miksi, eikä hän osannut vastata. Oltiin juuri keskusteltu meidän suhteesta ja tehty TAAS sovinto, niin en viitsinyt puuttua asiaan ja olin uninen. Aamulla hän sitten valitti ettei ollut nukkunut ja siitä mua rupes ahdistaa ja suututtaa. Silloin katsoin sitä pettyneenä ja suuttuneena ja se kysy "Mitä nyt?". Silloin sanoin että "Vaikka sä jättäisit vaikka kuinka monta yötä nukkumatta mä en silti ole sun kanssa perjantaina". Se kysy että mistä tää nyt tuli. Se rupes selittelemään, ettei hän muutenkaan ota joka ilta unipilleriä, kun hän pystyy joskus nukkumaan ilmankin. Mä sanoin, että mä oon huomannu et hän on joka ilta ottanut. Hän väitti etten oo joka ilta voinu huomata sitä. Se kysy että miks mun piti taas jatkaa. Mä sanoin että mä haluun suojella itseeni mustasukkaisuudelta.

Juttelin eilen mun kavereille tosta tilanteesta ja ne sano että mun poikaystävällä on vain tylsää kun ei ole tekemistä perjantaina.

Joskus se huus mulle puhelimeen kun olin kaverin luona, koska en ollut huomannut viestejä ja soittoja kun kännykkä oli kassissa. Suutuin siitäkin ja otin etäisyyttä poikaystävään kun alko ahdistaa. Sitten se alko selittämään että oli vain ollut huolissaan. Sitten se sanoo, että oon itsenäinen ihminen enkä oo hänelle tilivelvollinen menemisistäni. Hän aina vakuuttaa et saan olla kenen kanssa vaan.

Silti siitä tulee välillä kiukuttelua, jos oon jossain. Ei tietenkään aina.

Oletko puhunut tästä fiiliksestä sun poikakaverille?

Voi olla että pelko pohjaa kuvailemiisi nuoruuden kokemuksiin, MUTTA jos toinen osapuoli ei tartu yhteenkään ehdotukseen tai osoita arvostusta edes ehdottamista kohtaan, niin vikaa on myös hänessä. Yksikään ehdotettu juttu ei ole väärä, vaikkei se kundiin kolahtaisikaan. Mikäli yhteistä molempien mielekkääksi kokemaa tekemistä ei tahdo löytyä, niin on ihan ymmärrettävää sinulta vähän kyseenalaistaa suhdetta. Toki tässä on pelissä tuo poikakaverisi masentuneisuus, mikä monimutkaistaa tilannetta. Helposti masiksissa jättää tekemättä ja kokee raskaaksi sellaisetkin asiat, joihin ei-masentuneena lähtisi ihan hyvillä mielin messiin.

Mut siis kaiken kaikkiaan haastava ja monitasoinen tilanne, johon ei voi oikein muuta kuin tsemppiä toivottaa. Muista vaan, että olet arvokas ja sinulla on täydet oikeudet itseesi, omiin tunteisiin ja valintoihin! Tämä on sinun eikä kenenkään poikaystäväsi elämä, ja sinulla on lupa elää ja olla juuri niinkuin hyväksi koet.

Ollaan puhuttu. Kyllä hän suurimman osasta ehdotuksista hyväksyy ja tulee mukaan. Luulen vain että hän on niin masentunut ja aliravittu ettei hän vain jaksa aina. Ja oon aika varma että nää mun tuntemukset heijastaa mun nuoruuden kokemuksiin.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 15. Maaliskuuta 2017 klo 15:06 »
  • Tykkää (0)

• Ollaan puhuttu. Kyllä hän suurimman osasta ehdotuksista hyväksyy ja tulee mukaan. Luulen vain että hän on niin masentunut ja aliravittu ettei hän vain jaksa aina. Ja oon aika varma että nää mun tuntemukset heijastaa mun nuoruuden kokemuksiin.

Tästä mun piti mainita. Anemiaa mainitsit aikasemmin ... kaikki puutokset on päällä niin ihminen on väsynyt flegmaattinen ja vaikka mitä tyylin kun ajattelee jotain niin aivosolu kuolee joka asiaa käsitteli jne ... luin aikasemmin ettet siis asu kimpassa niin et voi asiaan vaikuttaa ja jos tää jätkä asuu yksin niin ei kukaan ja jos he ei tee mitään missä jätkä asuu niin ei voi oikeen auttaa .... ite oon kerran hoitanut aneemista kaveria ja oli kova homma kesti niin pitkään että hävettää edes ajatella kuinka tyhmä tavallaan olin kun otin vastuun joka olisi paremminkin kuulunut hänen äidille. Musta sun kannattas delegoida homma nyt jollekkin joka pystyy (ketä on paremmin vastuussa hänen syömisistä). Ymmärtääkseni olet nuori tyyppi niin kova juttu on rakentaa perhettä omaishoitajanroolissa omalle rakkaalle ensimetreillä.  Anemian hoito tarvii aika täysvaltasen kontrollin ihmisestä jos ihminen itse ei ole kykenevä itseään kontrolloimaan. No tällä mun kaverilla on myös sydänlihaksenrappeuma sitten tästä anemistisesta tilastaan ja oli "viittävaillekanttuvei" sillon, eli jos annat tilanteen kehittyä on kaveri kanttuvei kohta. Jos se jätkä ei syö unipillereitään niin ei se varmaan syö rautapillereitään jne ... eli sanosin että ottavat osastolle kun alkaa pyörtyilee julkisilla paikoilla. Jos et ole voimissas itse ottamaan vastuuta voi vastuullisin teko olla ottaa täysero jolloin kaveri joutuu parempaan "hoitoon" vaikka tyyliin pidetään paussia pari vuotta. Jos nyt oikeesti tykkäät siitä tyypistä niin kokemuksesta voin sanoa että jaksoin aikoinaan onoffia rakkaan kanssa aikoinaan kymenen vuotta oikeestaan edes sitä itse tajuamatta kun hän sitten myöhemmin ilmesty ja sai mut suostuu juttuun joka ei sitten kuitenkaan johtanut tavallaan hyvään jos niin voi sanoa.

Siis sun pitäs ottaa tää kaveris kokopäivä hoitoon ja juotella sille vitamiiniliuoksia ja syötellä soseita pari vuotta ennen kun mun näkemyksen mukaan voisit saada siltä jotain vapautta oikeesti. Itse olen muutamiakin kavereita yrittänyt hoidella monella tavalla niin tiedän ettei mitään muutaman kuukauden "shokkihoitoa" ole oikeen parantamaan pahasti kipeetä porukkaa. Mitään toivoa ei ole tyyliin: tänään nauretaan itketään lauletan ja tanssita sekä paiskataan kättä päälle . huomenna kaikki olisi toisin oikeesti.

Homma helposti kehittyy siihen että on ruumis arkussa ja sinä mietit mitä olisit voinut tehdä toisin kuten itse kokemuksesta useampaan otteeseen olen joutunut tekemään.

Sun kokemukset sä hoidat itse jos haluut, yksi neuvo on vaan miettiä niitä rakentavasti johon on keinoja monia.

Kovasti vaan jaksamista, rakkauden ja onnen iloa!  :sydamia :sydamia :sydamia :sydamia :sydamia :sydamia :ruokaa :ruokaa :ruokaa
    Kirjattu

Maria

• Vieras
    « Vastaus #11 : 15. Maaliskuuta 2017 klo 23:23 »

Kuulostaa vähän siltä, että sun poikaystävälläs on vähän huono itsetunto ja et hän ois epävarma jostakin tai ehkä jopa kaikesta, jos on taipumusta mustasukkasuuteen. Toi jos ei anna omaa tilaa ja soittelee hulluna perään kun oot jossakin niin on musta jo vähän liiottelua. Voi olla tosi vaikeita tunteita mitä sun poikaystävä käy läpi jos siltä lähtee kontrolli niitä kokiessa. Ilmeisesti kuitenkin ymmärtää välillä menneensä liian pitkälle, jos jälkeenpäin rauhotuttuaan sanoo ettet oo tilivelvollinen hänelle ja saat mennä jne. mikä on hyvä merkki. Tästäkin (niinkuin kaikessa parisuhteessa) olisi hyvä puhua kunnolla niin, että molemmat tuo omat näkökulmat esille ja yhessä etsiä ratkaisu. Jos susta tuntuu että teiän suhde vie sulta energiaa enemmän ku mitä se antaa niin sit kannattais kyllä miettiä mihin kaikkeen oot valmis teiän parisuhteen vuoks. Tosi monen ongelman saa korjattua, mut se vaatii aikaa ja työtä molemmilta.
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #12 : 19. Maaliskuuta 2017 klo 09:30 »

Heips!

ohittelin nyt tätä ketjuu, mutta bongailin jotain siitä että haluut perustaa puutarhaa, mutta asut kerrostalos! No kuuleppa, palstaviljely <3 ihan parasta. Voitte harrastaa sitä yhessä, ja jos hankitte palstapaikan jostain kauempaa ja meette sinne vaiks fillareilla, niin sekin tuulettaa tosi hyvin!

Ite aattelin ottaa uuen palstan, mut eripaikasta mitä viimevuonna, kun siel paahtoi liikaa niin ett maa oli aina kuva. Oma puoliso tykkäis kans hirveesti palstailla ja viljellä, mutta tääl ei oo häne superlaatuvaatimuksiin toimivia alueita. Joten se on sit enempi mun juttu, mutta kyl hän tulee mukaan ja on vaiks muksun kans sitten pyöriskelemässä sen aikaa kun kuokin. Syksyllä on niin kivaa sit syyä mitä palsta tuottaa, suosittelen ainski tarhapapuja, juureksia, lehtikaalia, koska ne suht helposti lähtee.

Ja mikään ei estä kasaamaan puutarhaa kerrostaloonkaan!! Itelläkin just projektina, että tohon ikkunaseinälle luon jonku sisäpuutarhan. Parveke on sit käsittelys myöhemmin. Oon huutonetist just ostanut vanhan räsymaton ja sit sen päälle aattelin pistää saviruukkuihin kaikkee kasvamaan ja katsoo että mikä menestyy.. Onhan se kerrostalos sit semmonen, että pidemmät reissut on hankalia, jos ei sit viritä jotain kastelusysteemiä. Ja valoo ei ehk oo tarpeeksi,, kylhän noit kasvatulamppui sit vois kustantaa jossain kohti jos siltä näyttää :)

Paljon voimii ja rohkeutta teille  :sydamia. Ite oon ollut täs n. 13 vuotta parisuhtees, ei käytetä alkoholii,, eikä enää muitakaan päihteitä ja puolisolla ei ole yhtään suhteen ulkopuolisii kavereita ja hänen epäsosiaalisuus on vaikuttanut myös mun sosiaalisiin taitoihin, mutta toisaalt en koe olevani loukossa..no läheisyyttä kaipailen ihan hitosti ja se ei ole toiminut nyt pariin vuoteen, mutta kait mä pidän sitä omana kasvunpaikkana oikeastaan...

Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #13 : 19. Maaliskuuta 2017 klo 10:03 »

Itsemurhajutuista.. Mä sanoisin että tilantees on useampikin tie miten kohdata ja käsitellä aihetta.. esim. Vipassana meditaatio retriitti ja kohdata ja käsitellä asioita, tai sitten kehittää niit asioita jotka tuo semmost otetta ja kontrollia,, tai siis jos on kontrollintarvetta niin vie sen osansa semmoseen harrastukseen, missä siit sit olis iloa,, vaik johonkin treeniharrastukseen,, crossfittiin tai muuhun. Siis että sanoisin että itsemurha on kuoleman vastakohta, semmost kontrollintarvetta ja kuolemapelkoa oikeestaan...
    Kirjattu

ajt

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Kotisivu
    « Vastaus #14 : 31. Maaliskuuta 2017 klo 00:00 »
  • Tykkää (0)

• Osaatteko neuvoa? Onko tämmöinen vain ohimenevää alkoholin lopettamisen takia? Osaatteko antaa työttömille ihmisille jotain vinkkejä mitä voi puuhata vapaa-aikana? Mä en halua koko päivää vaan istua sohvalla. Kesällä vois edes mennä piknikeille, luontoretkille tai uimaan. Mitä te harrastatte muiden ihmisten kanssa?

Löytyiskö sieltä teidän lähiseudulta joku esim. viikottain kokoontuva harrastusryhmä joka kiinnostaisi teitä molempia? Siinä olisi se hyvä puoli, että ette olisi pelkästään kaksistaan vaan tapaisitte samalla muita ihmisiä, ilman että pääasiallinen toiminta olisi ryyppäämistä.

Harrastuksen aihe voisi olla ihan mikä vaan - rantalentopallo, jooga, lintujen bongaus, petankin peluu puistossa, elokuvakerho, valokuvauskurssi työväenopistossa, joku muu joka teitä molempia ainakin jossain määrin kiinnostaa.

Arto
    Kirjattu