kuulemma kalsium auttaa PMS-oireisiin yllättävän hyvin. Esimerkiksi lehmänmaito tai soijamaito, kauramaito ym johon on lisätty kalsiumia toimii. Mä kaipaan tyypillisesti ennen kuukautisia suklaata, joten tuun välillä ryystäneeksi maitokaakaot tai esim valmiita soijakaakaojuomia tms.
Moni mun yrttejä tunteva tuttu vannoo poimulehden nimeen etenkin menkkakipujen ja PMS-oireiden kohdalla. Mä en oo itse huomannut kauhean selvää helpotusta, mut ongelma voi olla ihan siinä et se poimulehtiteen käyttö pitäisi olla kokoaikaista tai ainakin aloittaa hörppiminen muutama päivä ennen PMS-oireiden ilmaantumista. Mä hoidan menkkoihin liittyvää turvotusta yrttiteellä, jossa on siankärsämön kukintoja + kultapiiskua + peltokortetta sekä vaihdellen piparminttua tai sitruunamelissaa. Tepsii hyvin ja turvotus helpottuu tehokkaasti, mut peltokortteen kanssa pitää olla varovainen. Se on itsekseenkin potentiaalisesti vaarallinen munuaisille, etenkin jos on jo valmiiksi munuiasten kanssa pulmia. Lisäksi muut kortteet (lehtokorte, metsäkorte, kangaskorte) ovat reilusti myrkyllisiä ja valitettavan saman näköisiä. Täytyy siis tietää mitä nyppii tai muuten käy huonosti

.
Mä oon huomannut, että ainakin mun kannattaa huolehtia ennen menkkoja siitä, että syön hyvin ja järkevästi enkä käytä alkoholia. Syvimmät pms-ärtsyt (tai masikset) mä oon saanu silleen, et söin epähuomiossa liian vähän ja sekin mitä söin oli turhan sokeri-sipsi-höttöpainotteisesti ja join vähän alkoholia. Ei ollu ees paljoa, mut ihan vaan muutaman siideri. Sama on käynyt muutaman kerran et on tullut ns. selväksi ett mun ei kannata yhdistää hormoniheittelyyn viel sit jotain sokeritasapainon heilumista ja serotoniinitasojen putoamista. Säännöllinen ja fiksu syöminen ja hiilarihöttöjen välttely on toki muutenkin ihan järkevää.