Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

[Vanha esittelyketju] - 12

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Esittele itsesi!
« Vastaus #165 : 03. Syyskuuta 2010 klo 21:06 »
  • Tykkää (0)

• Heippa odonata!
    Mitä nickisi mahtaa tarkoittaa?? Yhtään en ole utelias, en  ::)
    Kirjattu

Arska

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #166 : 04. Syyskuuta 2010 klo 11:38 »
  • Tykkää (0)

• Eiks odonata ole sudenkorento latinaksi?  *yrittää kaivella vanhaa latina-arkistoa aivojen perältä*
    Kirjattu

odonata

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • Hui hai Hippi!
    « Vastaus #167 : 04. Syyskuuta 2010 klo 16:16 »
  • Tykkää (0)

• Sudenkorentohan se... ja niitä oli paaljoon myös Paukarlahdessa, myös sellaisia joihin en ole aiemmin törmännyt. Sattui juuri silloin tulemaan se lämpöaalto tuolta rajan takaa ja toi harvinaisempiakin lajeja iloksemme.
    Kirjattu
    Minä en ole mieli, äly tai ajatus,
    en myöskään korvat, silmät, suu tai iho.
    En ole taivas enkä maa, en tuli enkä ilma,
    Minä olen ikuinen autuaallinen tietoisuus-henki.

Shankara

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #168 : 04. Syyskuuta 2010 klo 19:50 »
  • Tykkää (0)

• Joo, ne kultaiset sudenkorennot oli kyllä hienoja. :) Tervetuloa!
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #169 : 05. Syyskuuta 2010 klo 23:01 »
  • Tykkää (0)

• on roikkunut täällä jo pitempään, mutta ehtii vasta nyt esittelemään itsensä. Sopivan liikuttuneessa tilassa.

On hitaasti mutta varmasti varhaista keski-ikää lähestyvä 46-vuotias mies Tampereelta. Tuntee silti itsensä enemmän maailmankansalaiseksi kuin suomalaiseksi.

On tavannut määritellä itsensä enemmänkin yhteiskunnallisella asteikolla, eli punavihreäksi tai sitten vain radikaaliksi, mutta koska ei pidä hierarkioista, tuntee olonsa kotoisammaksi epämuodollisemmissa ja itseohjautuvammissa yhteisöissä, kuten vaikkapa Rainbow Familyssä.

On aina ollut oman tiensä kulkija, joka kammoksuu laumasieluisuutta ja auktoriteetteja, mukaan luettuina kaiken maailman gurut ja opinselittäjät, jotka haluavat kertoa, miten hippinä tulisi elää.

On tolkuton perfektionisti, jonka mielestä asiat voi aina tehdä paremmin, mutta kilpailee alati vain itsensä kanssa eikä esitä vaatimuksia muille.

On kyynikko, joka on kadottanut nuoruuden idealisminsa, mutta tekee silti yhä itsepintaisesti asioita, jotka kokee tärkeiksi.

Pitää väkivallattomuutta elämänsä perustavana lähtökohtana. Ei tee pahaa kärpäsellekään, mutta puolustaa kyllä läheisiään, jos on pakko.

Tuntee tärkeiksi tasa-arvon, ihmisoikeudet, luonnon, yhteiskuntataloudellisen oikeudenmukaisuuden, ympäristön, vapauden.

Harrastaa niin monia asioita, ettei loppujen lopuksi ehdi oikein mitään: luonto, historia, biologia, maantieto, maalaaminen ja piirtäminen, valokuvaus, kirjoittaminen, yhteiskunta, puutarhanhoito, pallopelit…

On sikäli onnellisessa asemassa, että pystyy yhdistämään työn ja harrastuksen: ei pystyisi pyytämään parempaa työpaikkaa eikä ihanampia työkavereita.

Pitänyt aina luontoa elintärkeänä, ei kuitenkaan harrasta luonnonmystiikkaa, vaan suhtautuu luontoon sekä tieteellisesti että intohimoisen rakastavasti, eli ottaa luonnon sellaisena kuin se on eikä odota siltä sellaista, mitä sillä ei ole antaa.

Rakastaa muiden muassa outoja paikkoja, gatheringeja, viiniä, karttoja, auringonlaskuja, kaalikääryleitä, marjoja, kukkakatalogien selailua ja sitä, että voisi aina sunnuntaisin nukkua pitkään toisen ihmisen sylissä. Ja myös Ilvestä, vaikkei se koskaan voita.

Rakastaa myös kaikkia eläimiä pienimmästä suurimpaan, ja etenkin sielunkumppaneiksi tuntemiaan kissoja.

Olisi halunnut syntyä sata vuotta aiemmin, aikana, jolloin olisi voinut tehdä tutkimusretkiä Afrikan sydämeen ja löytää uusia eläin- ja kasvilajeja, aikana, jolloin asioilla oli todella merkitystä, niiden puolesta piti kamppailla ja joskus jopa uhrata itsensä.

Katuu pahimmassa tapauksessa maailman tappiin, ettei tietyissä elämänsä käännekohdissa ollut rohkeampi.

Uskoo, että ihmisillä ja koko maailmalla olisi vähemmän ongelmia, jos jokainen voisi jokaisessa elämänvaiheessaan tuntea, että hänestä välitetään ja pidetään huolta.

Haluaisi nauttia ja iloita enemmän kaikista hetkistä, koska kerran mennyttä ei saa koskaan takaisin.

Ei pelkää mitään muuta kuin korkeita paikkoja (tai no, okei, syvää vettä…)

Haluaa uskoa boikottien voimaan ja boikotoi niin monia asioita, ettei muista niitä kaikkia. Tänä vuonna otti vihdoinkin espanjalaiset viinit pois boikotista, tietenkin ihan vain siksi, ettei espanjalaisia viinintuottajia voi syyttää härkätaisteluista.

Eikä kerta kaikkiaan pidä tiskaamatta jätetyistä astioista.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Mombie

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • aka Maria
    « Vastaus #170 : 05. Syyskuuta 2010 klo 23:58 »
  • Tykkää (0)

• Moi Brooks ja tervetuloa! Olipa hieno esittely!
    Kirjattu
    Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---
    Vuorokausirytmini on siitä jännä että sitä ei ole....

Arska

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #171 : 06. Syyskuuta 2010 klo 08:22 »
  • Tykkää (0)

• Oli todella hieno esittely!  :)
    Kirjattu

Aamuruuhka

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #172 : 06. Syyskuuta 2010 klo 16:06 »
  • Tykkää (0)

• Juu, eli siis... Olen Pääkaupunkiseudulta kotoisin oleva hippityttö, joka on koko elämänsä yrittänyt sopeutua "tavallisten" ihmisten joukkoon, ja joka on vasta tänä kesänä löytänyt varsinaisen hippeyden ja tajunnut, että se on oikea tie elämässäni. Olen tavallisesta ydinperheestä, jossa ollaan 100% lihansyöjiä, eikä mitään kierrätetä, mutta silti minulla on aina ollut erikoisempia ja kriittisiä ajatuksia maailmasta, mm. se, että kristityssä perheessä kasvaneena keksin 11-vuotiaana, etten usko, ja että haluan erota kirkosta. Siinä minä sitten silmät kirkkaina selitin ihmetteleville vanhemmille ja opettajalle uskonvapaudesta, ja siitä, että kirkko toimii väärin.

Olen aina ollut hippi ajatuksiltani, mutta silti pukeutumisellani ja muutenkin olen yrittänyt sopeutua tähän median hallitsemaan, kaupalliseen suoritusyhteiskuntaan. Tänä kesänä löysin pussihousut pillifarkkujen tilalle, ja vihdoin olen ulkoisesti tasapainossa sisimpäni kanssa. Ja tuntuu niin vapauttavalta. Olen löytänyt muutaman kaltaiseni ystävän, eikä enää ole ulkopuolinen olo. Päin vastoin, tuntuu niin vapauttavalta, ettei missään tarvitse enää esittää mitään tai hakea hyväksyntää. Olen saanut perheeni kierrättämään, olen alkanut lakto-ovoksi, olen alkanut boikotoida tiettyjä merkkejä, ostamaan kaiken kosmetiikan ekologisesti tuotettuna ja eläintestaamattomana jne.

Kaiken tämän melko lyhyessä ajassa, mutta ärsyttää, kun muut ihmiset puhuvat tästä kaikesta "ohimenevänä kautena". Tiedän, että olen vihdoin löytänyt sen oikean elintavan itselleni, sillä ikinä ei ole tuntunut näin vapaalta ja luonnolliselta. Perheeni on nykyään melko eriparia kanssani, mutta kaikki kuitenkin hyväksyvät nykyisen elämäntyylini. Foorumilta etsin lähinnä mielenkiintoista keskustelua ja samanhenkisiä ihmisiä. Ikää tulee tässä kuussa 15 vuotta. Käpy kiittää niitä, jotka eivät nukahtaneet kesken.
    Kirjattu
    Hei, elämäs on taistelun arvoinen,
    oi rakas veljeni muistathan sen?
    Jokainen polku ja jokainen tie,
    kivinen olkoon, mutta eteenpäin vie
    Hei, se on taistelun arvoinen,
    oi rakas siskoni muistathan sen?
    Jokainen hetki on lahja,
    olipa kansi tai pohja.
    Nyt sun on oltava vahva!

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #173 : 06. Syyskuuta 2010 klo 16:28 »
  • Tykkää (0)

• Hauska ja mielenkiintoinen esittely Brooks! Ja tervetuloa Käpy! Aivan, ohimenevät kaudet, että alko naurattamaan, sama itsellä on ottanut niin monesti hermoihin. :D

odonata

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • Hui hai Hippi!
    « Vastaus #174 : 06. Syyskuuta 2010 klo 16:42 »
  • Tykkää (0)

• Kävylle: Usko itseesi, kuuntele sydämmesi ääntä ja kulje omia polkujasi edelleen rohkeasti.

Olet varmaan huomannut että täällä on hyvin monenikäisiä ihmisiä  :)  kolkytvuotta sitten mullekin sanottiin et "ohimenevä kausi" ;D
    Tervetulohalaus! (...ja keski-ikäsenä tätinä oon tosi iloinen jokaisesta nuoresta, joka haluaa omilla valinnoillaan muuttaa maailmaa. Nuorissa on tulevaisuus!)
    Kirjattu
    Minä en ole mieli, äly tai ajatus,
    en myöskään korvat, silmät, suu tai iho.
    En ole taivas enkä maa, en tuli enkä ilma,
    Minä olen ikuinen autuaallinen tietoisuus-henki.

Shankara

Mombie

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • aka Maria
    « Vastaus #175 : 06. Syyskuuta 2010 klo 17:30 »
  • Tykkää (0)

• Hih mulla tää ohimenevä hippeys on kestänyt 41 vuotta... kai se sit ohi menee kun mun tomumaja hajoaa mut mun sielu porhaltaa edelleen hippinä jossain muussa olomuodossa.
    Kirjattu
    Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---
    Vuorokausirytmini on siitä jännä että sitä ei ole....

Aamuruuhka

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #176 : 07. Syyskuuta 2010 klo 16:15 »
  • Tykkää (0)

• Jep, ohimenevät vaiheet on niin kivoja. Ja ihanaa, kun muut tietävät paremmin mitä tunnen ja tulen tuntemaan. (:
    Kirjattu
    Hei, elämäs on taistelun arvoinen,
    oi rakas veljeni muistathan sen?
    Jokainen polku ja jokainen tie,
    kivinen olkoon, mutta eteenpäin vie
    Hei, se on taistelun arvoinen,
    oi rakas siskoni muistathan sen?
    Jokainen hetki on lahja,
    olipa kansi tai pohja.
    Nyt sun on oltava vahva!

Arska

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #177 : 07. Syyskuuta 2010 klo 18:19 »
  • Tykkää (0)

• Ja toisaalta, jotkin asiat vaan on ohimeneviä.. so what? Silti jokainen niistä on juuri sillä hetkellä Iso Asia ja jokainen niistä jättää meihin jälkensä ja muokkaa osaltaan ajatusmaailmaa ja sisäistä minää.
    Toisten asioiden vähättely on ihan pepusta.

Kirjattu

milli

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #178 : 07. Syyskuuta 2010 klo 19:06 »
  • Tykkää (0)

• Ah, ohimenevyys... munkin kasvissyönnistä povattiin lyhytikäistä ja ohimeneväistä. Voihan se sellaiseksi vielä osoittautuakin, mutta ensimmäiset melkein neljätoista vuotta on menneet oikein hyvin.  :D

Täällä pyörii siis myös tällainen Milli. Asustan Helsingissä, opiskelen yliopistolla ja etsiskelen itselleni hyvää kasvusuuntaa. En tykkää lokeroitumisesta ja väistelen vähän myös hippi-sanaa. Mutta maapallosta ja ihmisistä huolehtiminen on lähellä sydäntäni, joten enköhän ole ihan oikeassa paikassa.

Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #179 : 07. Syyskuuta 2010 klo 21:27 »
  • Tykkää (0)

• Tervetuloa taas kaikki uudet! :)

Toivottavasti koette tämän foorumin kodiksenne, on ilo saada teidät seuraamme.  :-*
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.