Mun basilikalle kävi vähän sillee, että muutamat siemenet lähti itämään, mutta valo ei riittänyt, niin siel on yks pelastunut tyyppi, joka pääsi sitten vähän paremmalle ikkunalaudalle vahvistumaan.
Yks ylläri kävi tuolla kun laittelin porkkanan taimia palstalle, sielt löytyi itänyt taatelinsiemen, laitoin sen sitten kotona takas purkkiin ja multiin ja oon malttamattomana käynyt päivittäin kurkkaamas että joko näkyy, mutta ei näy vielä mitään. Toivottavasti hän säilyi nyt tästä muutoksesta! Oon googlaillut että semmonen taateli olis aika hauska kasvi kasvattaa. Uus avokado on taas lähtenyt aika tuuheenolosesti liikkeelle.
Tänään osteltiin erikoisempia hedelmiä, niin sain granaattiomenansiemeniä ja karambolan siemenen, ja laitoin tietty heti multiin, josko sielt tulis uusia kasvikamuja ikkunoille

Mites palstalla, toi flunssa vähän taas sotki suunnitelmia, muksun kans käytiin kahdestaan pari päivää sitten. Nopeesti kiertelin, niin vahvasti näyttäis perunaa olevan tulossa. Härkäpapujakin varmasti tulee, samoin sipulia ja valkosipulia..herneitä.. Mitäs kaikkee siel on, esikasvatettuina laitettu vaikka mitä..lehtikaalit ja palmukaalit ja kukkakaalit näytti vähän olevan osa heikossa hapessa, siel on jotain ötököitä, jotka rei'ittää niit lehtiä. Kultajuurikkaat ja sen semmoset näytti viel pärjäilevän,, varmaan pinaattikin ja daikonit, retiisit, retikat, kaurajuuret, porkkanat, artisokat yms. pärjäilee joo. Kurkut piti laittaa uudestaan siemenestä, kun partsikasvatit eivät selvinneetkään siellä palstalla. Lipstikat näytti lähteneen siemenestä hyvin, mutta avomaakurkuista vain yks näytti viimeks itäneen paristakymmenestä siemenestä, mutta ehkä tilanne vielä muuttuu. Avomaakurkku on vähän semmonen mitä oikein odotan.
Joop, jos nyt ehtis vielä ennen kenttäkurssiä käydä palstalla, niin vois yrittää kameraan bongailla eri tyyppei..aika viidakkohan se meidän palsta on

kitkeminen on vähän semmonen, mikä helposti jää vähemmälle...toivottavasti tulee pitkä kesä syksyyn päin, kun tää kevät oli niin pitkästi kylmä