Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Eläimet - 1

Happy

• Työtön runoilija
  • Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Eläimet
« : 15. Toukokuuta 2012 klo 16:38 »
  • Tykkää (0)

• Mikä on sun suosikki eläin?
    Entä oletko kokenut mitään eläintä toteemi/henki/voimaeläimeksi?
    Jos olisit eläin, mikä tahtoisit olla?
    Entä mitä eläintä koet muistuttavasi?

Oma suosikki lemmikkieläimistä on koira. Muuten tykkään hirveästi susista, korpeista ja karhuista. Mulla on myös joku siipi juttu, rakastan katsella ja piirtää lentäviä eläimiä koska ne symbolisoi mulle niin vahvasti vapautta.

Mä en ole varma yhtään noista toteemi-, voima- tai henkieläimen oikeista määritelmistä. 

Mä koen omaksi opaseläimekseni korpin. Korpit ovat älykkäitä eläimiä joilla on mystisiä voimia, ne lentävät yläsiin ja alisiin - sanansaattajia. Vaikka mä en olekaan mitenkään erityisen älykäs, koen kirjoittamisen (oma runous) jonkinlaisena älykkyyden muotona sekä viestin viemisenä - runoudessa voi matkata yläsissä ja alisissa. Mä myös etsin älykkyyttä lukemallla ja kokemalla. Korpit on myös kiiltävän perään ja ne varastelee, ominaisuuksia joka multa kyllä puuttuu mutta musta toi kertoo tilaisuuteen tarttumisesta. Korpeilla on elinikäinen pari, se on kaunista ja tahtoisin itsekin että kumppanini ois se jonka kanssa vanheta ja kokea elämän koko kirjo. Parisuhde on mulle tärkeä, sen eteen näen vaivaa ja hoidan sitä parhaan kykyni mukaan. Korppeja on myös pidetty kuoleman enteinä, pahanilmanlintuina. Mäkin olen kokenut että mussa on pimeyttä, mut kuolema ei sitä ole. Kuolema on ystävä joka halaa pitkän ja rikkaan elämän jälkeen päästäen kivuista (toki kuolema voi olla julmakin, mutta niin on elämäkin).

Jos olisin eläin, tahtoisin olla jokin sitkeä sissi : D niinkuin esim kissa!

Eläin jota muistutan jos korppia ei saa sanoa :3 on laiskiainen

Kirjattu

keltainen

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    Vs: Eläimet
    « Vastaus #1 : 15. Toukokuuta 2012 klo 18:20 »
  • Tykkää (0)

• Olen monesti yrittänyt miettiä noita kaikkia asioita, mutta yksioikoista vastausta en ole ikinä keksinyt. Suosikkini lemmikkieläimistä on ehdottomasti koira, koska siitä voi saada kaikkein läheisimmän ystävän, jonka kanssa voi tehdäkin jotain. En kuitenkaan osaa sanoa, onko koira sitten suosikkini kaikista eläimistä. Miten lempieläin edes määritellään?
    Minusta muurahaiset ja vähän muutkin ötökät ovat kiehtovimpia ja jännittävimpiä eläimiä. Lampaat sen sijaan ovat hellyyttävimpiä ja rakastettavimpia. Henkeäsalpaavin eläin olisi varmasti jääkarhu tai leijona tai joku sarvikuono.

En kerta kaikkiaan pysty määrittelemään lempieläintä. Pidän kaikista.

En ole koskaan kokenut mitään eläintä voimaeläimeksi tai vastaavaksi, mutta olen miettinyt paljon sitä, mikä haluaisin olla. Eniten haluaisin ehkä olla maalla asuvan perheen kotikissa, joka saa juosta ulkona vapaana. Uskon sellaisten kissojen olevan onnellisimpia maailmassa, koska ne saavat ruokaa, rakkautta ja hellyyttä täysin pyyteettömästi vain sen vuoksi, että ovat söpöjä JA tärkeimpänä ne saavat vapauden juosta metsissä ja pelloilla ja kiipeillä talojen katoille ja möyriä talojen alle. Toisin sanoen kissat saavat KAIKEN ja voivat mennä MINNE TAHANSA. Olen sitä mieltä, että poikaystävän kissa olisi maailman onnellisin olento, ellei se olisi niin pessimisti luonteeltaan, sillä sillä on täydellinen elinympäristö, ihanat omistajat ja joskus sillä on ollut tyttöystäväkin (se on leikattu, joten poikasia ei onneksi ole siunaantunut).

Jos kuitenkin ajatellaan, että syntymäpaikkaa ei saa tarkemmin määritellä, vaan voisin olla sisäkissa ahtaassa kerrostaloasunnossa tai koditon kulkukissa Virossa, vaihtaisin eläimen oravaan. Syitä ovat vapaus, vikkelyys, kiipeily- ja hyppelykyky ja ravinto. Olisi ihanaa vain istua puussa ja syödä siemeniä ja pähkinöitä. Jos ottaisin selvää, löytäisin varmasti maailmasta onnellisimpiakin eläimiä kuin oravat, mutta koska ajattelin nyt lähinnä suomalaisia eläimiä, orava kuulostaa parhaalta.

Minun on tosi vaikea vastata tuohon, mitä muistutan. En haluaisi sanoa kissaa, koska loppujen lopuksi ne ovat itsekkäitä ihmisten hyväksikäyttäjiä (ainakin kuvailemani maalla asuvat kotikissat), enkä ehkä koekaan olevani mikään yksinäinen sielu, joka tulee ihmisten pariin vain omasta tahdostaan. En minä kuitenkaan tahdoton ja täysin manipuloitavissa oleva koirakaan ole. Mielestäni minussa ei ole mitään ylitsevuotavaa piirrettä, joka määrittelisi minut automaattisesti joksikin eläimeksi.
    Kirjattu

Torstai

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Roar
    « Vastaus #2 : 01. Kesäkuuta 2012 klo 00:25 »
  • Tykkää (0)

• Suosikkieläimeni on susi ja ollut niin pitkään kuin muistan. :) Tähän liittyy eräs nelivuotiaana nähty uni, jonka nykyäänkin muistan. Siinä minä konttasin auringossa kylpevällä harjulla, jossa on kuusia. Ympärilläni kulkee suden poikasia ja leikin niiden kanssa, voin yhä tuntea näiden turkin... Kerroin äidilleni unesta silloin ja sanoin näitä sinisiksi ketuiksi, mutta nykyään ymmärrän näiden olleen susia, tästä sain vain syvän kiintymyksen näihin. :)

Oppaakseni minä koen haukan, ja tähänkin liittyy uni. Siinä minä makasin kosteisella ruohikolla taloni takapihalla, kun eteeni laskeutui haukka. Se tutki minua katseellaan ja ihastelin vain tämän vahvoja kynsiä, tarjosin sille kättäni. Haukka pureutui siihen kiinni ja alkoi kiivetä käsivarttani pitkin kohti niskaani. Niskassani tunsin yhtäkkiä kovan pistoksen, mutta se ei ollut yhtään tuskallinen vaan hermojeni yliajava signaali. Haukka siis pureutui lihaani ja tuntoni alkoi heiketä, en tuntenut jalkojani aluksi ja tunne kohosi ylöspäin. Lopulta minä en nähnyt mitään, mutta minulla oli mitä autuain olo ikinä! Olin vain olemassa, mutta sitten taas näin, ymmärsin pian olevani tuo haukka ja ihmiskehoni oli kadonnut. Loput unesta on aika sekavaa, mutta lentäminen oli mitä huumaavin tunne ikinä ja silmien käyttäminen, ne olivat aivan uskomattomat silmät.

Jos olisin eläin, niin kyllä minä olisin mieluusti haukka, ja vähintään olen unissani.

En ole varma siitä mitä muistutan, mutta jokin lintu on kyseessä. :)
    Kirjattu
    Jokainen tuntee laulun sen, jokainen kuulee sävelen, poluilta suuren tyhjyyden. kun löytää viimein rakkauden.

ajt

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Kotisivu
    « Vastaus #3 : 01. Kesäkuuta 2012 klo 22:44 »
  • Tykkää (0)

• Minun suosikkilemmikkieläimeni on kissa. Tykkään siitä että kissat eivät sokeasti tottele meidän ihmisten komentelua vaan toimivat oman tahtonsa mukaan. Ovat tosi hellyttäviä, seurallisia ja leikkisiä, mutta vain niin kauan kuin itse haluavat.

Arto
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 02. Kesäkuuta 2012 klo 00:40 »
  • Tykkää (0)

• Rakastan ja kunnioitan kaikkia eläimiä ehdoitta ja koko sydämestäni, pienimmästä suurimpaan ja lajiin tai lahkoon katsomatta, sillä kaikkihan ne ovat kaukaisia sukulaisia. Siksi on mahdotonta nimetä jotain erityistä suosikkieläintä. Tokihan on sellaisia eläimiä kuin vaikka tuikitarpeellinen kimalainen, jonka tutkijoiden mielestä ei pitäisi kyetä  lentämään, koska aerodynamiikan lakien mukaan sen siipien pinta-ala on ruumiin kokoon ja painoon nähden liian pieni, mutta koska kimalainen ei tiedä mitään aerodynamiikasta, se lentää vaan. Tai sitten esimerkiksi kiivi ja keapapukaija, jotka haluaisin ehdottomasti päästä näkemään. Tai korea närhi, joka rääkymistä monet inhoavat, mutta jonka ääni itse asiassa on meikäläisistä linnuista kaikkein kehittynein (siinä on eniten eri asioita symboloivia äännähdyksiä, esimerkiksi ihmistä, haukkaa ja oravaa varten omat varoitusäänet.)

Jos minulta on kysytty, mikä eläin haluaisin olla, olen yleensä vastannut rotta tai torakka. Ne ovat eläinmaailman suuria selviytyjiä, ja selviytyjä haluaisin olla itsekin. Sarvikuonokin olisi aika sympaattinen otus, mutta en haluaisi päätyä aasialaisten miesten potenssilääkkeeksi.
    « Viimeksi muokattu: 02. Kesäkuuta 2012 klo 00:43 kirjoittanut Brooks »
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 28. Tammikuuta 2013 klo 18:38 »
  • Tykkää (0)

• Kirjattu
    The Art Of Brooks

mielikki

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 08. Helmikuuta 2013 klo 12:34 »
  • Tykkää (0)

Tähän on jotenkin hirmuisen vaikea vastata...Eläimet on iso osa elämääni ja niitä on niin montaa lajia tässä ympärillä että miten noista valitsisi...

Voisin ottaa koiran koska onhan se eläin joka ne eniten mukana kaikessa mitä teen ja on ne ehdottomasti eniten niitä ihmiseen kiintyneitä.  :)

Toisaalta rakastan kissoissa niiden ihanan salaperäistä luonnetta ja tapaa ottaa elämä niin ihastuttavan välinpitämättömästi välillä.  ;D

Ja sitten on nuo kanat, joista olen oppinut ihan hirmuisesti ja saanut osakseni niiltäkin sellaista kiintymystä etten koskaan olisi uskonut saavani. Ne ovat älykkäitä ja mielenkiintoisia eläimiä ja mikäs oikeasti olisi parempaa kuin saada kananmunan kaltainen ravintopommi lahjaksi eläimeltä.  ^-^

Onhan meillä kaksi kalkkunaakin, joiden seurallisuus on ihan omaa luokkaansa. Pihalla ne seuraavat ihmisiä joka paikkaan ja jokaiseen askareeseen niillä on jotain sanottavaa. Vieraat otetaan vastaan kovalla metelillä ja suurella uteliaisuudella. Kerrassaan upeita lintuja!  :sydamia

Löytyy meiltä myös neljä vuohta, kaksi lypsävää kuttua ja niiden kaksi viime keväänä syntynyttä kuohittua pukkipoikaa. Ihmiseen kiintymisessään lähes koiran luokkaa olevia huumorilla ja älyllä valjastettuja eläimiä. Kekseliäisyydessään ihan ylivertaisia, tosin sitä samaa piirrettä joutuu välillä sekä kiroamaan että ihastelemaan.  ::) Ihanaa terveellistä maitoa, naurua ja hellyyttä, sitä noilta veitikoilta on saatu enkä niitä enää pois antaisi.  :sydamia

Ja paljon on niitä joissa on piirteitä jotka kiehtoo tavalla tai toisella.

Mua "seurasi" yhdessä vaiheessa metsälenkeillä aina yksi äänekäs korppi. Se ilmaantui aina jostain raakkumaan ja liihotteli raakkuen siinä lähistöllä. Aloin miettiä sen merkitystä ja päättelin että tuossa ehkä mun oma voimaeläimeni.  ;) Muutenkin varislintuihin on jonkinlainen yhteys ja niistä on moninkin tavoin ollut läheisiäkin kokemuksia. Toisaalta viime aikoina kettu on ilmaantunut elämääni eri tavoin tosi usein. Voimaeläimetkin kai voi vaihdella?

Tahtoisin olla varmaankin kissa. Mikään ei tällä hetkellä houkuttaisi yhtä paljon kuin ajatus siitä että minun jopa odotettaisiin vain makoilevan lämpimässä, olevan hyvin omissa oloissani viihtyvä, salaperäinen persoona. Kukaan ei odottaisikaan sen enempää. Se olisi aika ihanaa.  :D

Muistutan varmasti tuota edellämainitsemaani kissaa. Olen aika erakko, hiljainen ja  varautunut, välillä ihan tuhottoman laiska.  >:D

Kirjattu

Limosa

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 08. Helmikuuta 2013 klo 16:04 »
  • Tykkää (0)

• Suosikki eläimiä on koira ja susi, mutta monet muutkin..  :sydamia
    Voima/toteemieläimiä on karhu ja susi. Kyllä kissakin.
    Jos olisin eläin niin tahtoisin olla...hmm, Avarassa Luonnossa oli muutama viikko sitten upea ilmestys ja sanoin että kunpa syntyisin seuraavaksi hänenlaisekseen, eli Purppuramerihevoseksi   :D
    Koen muistuttavani Mangustia.

Kirjattu

Hekuma

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • Ei aina tarvii tietää minne on menossa.
    « Vastaus #8 : 08. Helmikuuta 2013 klo 16:33 »
  • Tykkää (0)

• Itselleni kaikkein rakkaimmat eläimet ovat koira ja hevonen, sillä olen ollut näiden kahden lajin kanssa eniten tekemisissä. (paljon ihania muistoja on Hekumalla näistä karvakorvista :sydamia :sydamia)Perheessämme on aina ollut koiria ja hevostalleilla tuli teininä ravattua ahkerasti.  :)
     Toteemieläimeni on varmasti kettu ainakin se tuntuu omimmilta. En osaa paremmin selittää miksi, mutta se vain tuntuu.
     Varmaan olen entisessä elämässäni ollut repolainen ainakin tunnistan samanlaisia luonteenpiirteitä itsessäni kuin mitä ketusta sanotaan; ovela, viisas ja viekas.  ;D
    Kirjattu
    Miksi et tekisi huomenna sitä minkä voit tehdä jo tänään.

metsähiiri

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 10. Helmikuuta 2013 klo 10:07 »
  • Tykkää (0)

• Tästä tuli niin paljon kaikkea mieleen, etten nyt jaksa sitä kynästellä, mutta kuitenkin:  :)

Mieheni mielestä minusta tulee mieleen pesukarhu ja hamsteri - tilanteesta riippuen  ;D

Jyrsijöitä olen seurannut vierestä niin monta vuotta, että jotain eleitä on varmaan tarttunut, mutta en tiedä mistä se pesukarhu tulee...

Mut joo, meillä about kaikki otukset on tärkeitä + rakastamme elämää ja kotoa löytyy kaneja ja koira/koiria + jyrsijöitä.
    Btw, jäi valaan laulun etsintä eilen kesken, pitääpä tänään jatkaa, voisi olla hyvää meditaatio "musiikkia"
    Täydessä hiljaisuudessa en pysty rauhoittumaan...
    « Viimeksi muokattu: 10. Helmikuuta 2013 klo 10:11 kirjoittanut metsähiiri »
    Kirjattu
    “Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”

Auroravalon

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 10. Helmikuuta 2013 klo 10:47 »
  • Tykkää (0)

Kissa, ehdottomasti. Yhtäaikaa suloinen ja "julma", salaperäinen otus. :D

Aiemmin näin usein pöllöjä ja haukkoja, mutta en enää. Ne kyllä koin jotenkin voimaa ja lohtua ja myös iloa tuottaviksi. Nykyää minua viihdyttävät rastaat ja tilhet! Varsinaista voimaeläintä en nyt tähän hetkeen tunnista.....

Hetken mietin, että halauaisin olla tappajabakteeri, mutta ei sentään!  >:D
    ... ehkä talitintti!

Rippuu tilanteesta, kissa, lintu, kala....kissakala? lentokala? Kalasääski?  :sydamia
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #11 : 10. Helmikuuta 2013 klo 15:44 »

En tiedä oikein sanoa lempieläintäni (kissa on perinteisesti ollut, nyt meillä on kaksi kissaa ja tykkään niistä kyllä, samalla vähän stressaannun...). Mutta voimaeläimiä minulla on kaksi: kettu ja jänis. Kiinnostavaa kyllä, jälkimmäinen on edellisen saaliseläin, ja vielä kiinnostavampaa, näin kerran junan ikkunasta ketun ja jäniksen lähekkäin samalla pellolla – ja ne lähtivät eri suuntiin!
    Kirjattu

metsähiiri

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 10. Helmikuuta 2013 klo 18:31 »
  • Tykkää (0)

• Nyt tarttis olla taas se tykkää nappi  :) Eläimet eivät ole raakoja, ne ovat hyvin käytännöllisiä, toisin kuin me ihmiset.
    Kirjattu
    “Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 10. Helmikuuta 2013 klo 20:12 »
  • Tykkää (0)

• Onneksi täällä etelässä virkavalta on tehtäviensä tasalla:

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194794496793/artikkeli/poliisi+synnyttanytta+oriveden+karhua+hairittiin+kahdesti+epaillyt+vangittaviksi.html

Pohjoisessahan poliisikin aina välillä asettuu paikallisten asukkaiden puolelle.

Muutenhan tässä Oriveden tapauksessa toistui vanha kaava, joten ilman ylimääräistä kyynisyyttäkin siihen tiesi suhtautua alusta lähtien juuri tällä tavalla.

Jostakin syystä nämä kohtaamiset karhun kanssa tapahtuvat niille, joiden ajokoira "sattuu" osumaan karhun talvipesälle, joiden koira "sattuu" herättämään karhun, joiden kimppuun karhu "sattuu" hyökkäämään ja joilla "sattuu" olevaan kivääri mukana.

Tällaista ei koskaan satu niille, jotka liikkuvat koiransa kanssa metsässä ilman asetta.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Kaapro

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • Hullu se on.
    « Vastaus #14 : 11. Helmikuuta 2013 klo 07:51 »
  • Tykkää (0)

• Onneksi täällä etelässä virkavalta on tehtäviensä tasalla:

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194794496793/artikkeli/poliisi+synnyttanytta+oriveden+karhua+hairittiin+kahdesti+epaillyt+vangittaviksi.html

Pohjoisessahan poliisikin aina välillä asettuu paikallisten asukkaiden puolelle.

Muutenhan tässä Oriveden tapauksessa toistui vanha kaava, joten ilman ylimääräistä kyynisyyttäkin siihen tiesi suhtautua alusta lähtien juuri tällä tavalla.

Jostakin syystä nämä kohtaamiset karhun kanssa tapahtuvat niille, joiden ajokoira "sattuu" osumaan karhun talvipesälle, joiden koira "sattuu" herättämään karhun, joiden kimppuun karhu "sattuu" hyökkäämään ja joilla "sattuu" olevaan kivääri mukana.

Tällaista ei koskaan satu niille, jotka liikkuvat koiransa kanssa metsässä ilman asetta.

Karhua sentään kunnioitetaan jossain määrin, mutta susien kohdalla tuo on ihan eri juttu. Talvisin niitten raatoja löytyy lumipenkoista. En jaksa yrittää ymmärtää sitä luvatonta kaatoa. Oli kyseessä karhu tai susi.
    Kirjattu