Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

HAASTE - 1

annika

• Vieras
HAASTE
« : 30. Tammikuuta 2014 klo 09:04 »

"You can't live a positive life with a negative mind"

Haastan kaikki kokeilemaan positiivista elämäntapaa edes yhdeksi päiväksi (saa jatkaa vaikka loppuelämän). :)

Koitappa muokata kaikki ajatuksesi, sanasi ja tekosi positiiviseen muotoon. Unohda kaikki negatiivisuus.

Kylvetään yhdessä positiivisuuden siemeniä ♥ ♥ ♥
Kirjattu

kirkasmieli

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Vs: HAASTE
« Vastaus #1 : 30. Tammikuuta 2014 klo 11:57 »
  • Tykkää (0)

• Tällä voi olla päräyttäviä vaikutuksia aivokemiaan!

:sydamia
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2 : 30. Tammikuuta 2014 klo 12:34 »
  • Tykkää (0)

• Hieno haaste. Tulee elettyä jo about näin. Yksi syy on vetovoiman laki - luomme elämäämme sellaisia asioita, mitä ajatuksemme ja tunteemme edustavat.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

gemma

• Vieras
    « Vastaus #3 : 30. Tammikuuta 2014 klo 15:32 »

Hyvä muistutus! Mulla on ajoittain taipumus surra asioita, joille en edes voi mitään. Koko ajan tapahtuu (maailmassa) hyviä ja pahoja asioita, mutta kannattaa fokusoida mieli hyviin ja iloita niistä. Tänään on ollut kaunis pakkaspäivä täällä ja kauniita lumikiteitä. Luin muutaman tunnin ja vaelsin kirjan mukana kauuuaaas. :)
    Positiivisuus luo positiivisuutta.  :sydamia
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 30. Tammikuuta 2014 klo 19:37 »
  • Tykkää (0)

• Siitä ei ole mitään iloa jos koittaa pakottaa itsensä väkisin johonkin tekopositiivisuuteen vain sen vuoksi että joku toinen sanoo niin. Ihmisen pitää käsitellä kaikki tunteensa aina masennuksesta iloon ja rakkaudesta vihaan. Eläminen niin että tukahduttaa jotkut tunteensa, on pitkän päälle huono asia.

Ei tekohymyille!
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Maapähkinä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 30. Tammikuuta 2014 klo 22:53 »
  • Tykkää (0)

• Tietystihän ajattelutapojaan voi muuttaa positiivisempaan suuntaan, mutta tämäkään ei poista sitä faktaa, että torjutut tunteet voivat johtaa vielä paljon pahempiin (mielenterveydellisiin) ongelmiin kuin se, mikä aluperin negatiiviset tunteet aiheutti.

Mutta joo, jos puhutaan yleisesti positiivisesta elämänasenteesta, niin olen samaa mieltä esim. laakerin kanssa, että ei kannata keskittyä vain niihin negatiivisiin asioihin ja että turhan moni niin tekee.
    Nykyään (ehkä ennenkin, mistäs minä tiedän) tuntuu olevan yleistä se, että kiukustutaan jos toinen tekee tai sanoo jotain väärää tai omituista, jos myöhästytään bussista, jos ylipäätään kaikki ei menekään suunnitelmien mukaan.
    Jos jokainen ajattelee negatiivisesti, on se todellisuus, jossa elämme, todennäköisesti täynnä negatiivisuutta, mikä heijastuu ihmisiin negatiivisina tunteina. Loppujen lopuksihan kaikki negatiiviset tunteet ovat oletettavasti itsen tai jonkun muun negatiivisen toiminnan tuloksena syntyneitä. Ei pidä kieltää positiivisen ajattelutavan mahdollisuutta.

Eikä se mene niin, että käännetään suupielet ylöspäin, kun suututtaa tai harmittaa. Kielteiset tunteet, kuten sanottua, pitää kohdata ja käsitellä. Ongelma ei yleensä olekaan varmaan pelkästään se, etteivät ihmiset osaa ajatella positiivisesti, vaan se, etteivät he osaa käsitellä tunteitaan. Tunteista ei puhuta, eikä ongelmia tunnusteta (ei itselle eikä muille). Elämme paitsi negatiivisessa, myös tunteettomassa /maassa/maailmassa/yhteiskunnassa/todellisuudessa/kaikkeudessa.  Jos tunteista puhuttaisiin ääneen, eikä häpeiltäisi niitä, ja muut niihin osaisivat myös asiallisesti reagoida, niin ehkäpä tämä myös vähentäisi sitä negatiivisuuden määrää, kun ei tarvitsisi kylvää sisällään sitä vihaa ja sitten heijastaa sitä muihin ihmisiin.

Joka tapauksessa, tiivistäen olen sitä mieltä, että positiivisuus on elämänasenne, joka olisi jokaisen hyvä hallita, eikä positiivinen elämänasenne ole täysin sama asia kuin jatkuva tunteiden tukahduttaminen. Tunteillesi et voi mitään. Suhtautumistasi voit muttaa positiivisemmaksi.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #6 : 30. Tammikuuta 2014 klo 23:55 »
  • Tykkää (0)

• Positiivisen ajattelun filosofiasta kiinnostuneille suosittelen elokuvaa The Secret.

Aiheesta on myös tehty kirja Salaisuus (tekijä Rhonda Byrne), jota voin myös suositella. Jatko-osat Voima ja Taikavoima ovat myös olemassa, mutta niitä en niin voimakkaasti suosittele. Sopii niille, jotka haluavat perehtyä aiheeseen syvemmin.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #7 : 31. Tammikuuta 2014 klo 00:02 »

Ajattelin tänään, että tehokkuus ei ole asioiden tekemistä enemmän, vaan niiden tekemistä valikoiden. Keskittymällä positiiviseen puoleen asioissa, pääsee eroon negatiivisen puolen sisältämistä haaskaantumisen ja turhautumisen yms. yms. tunteista.

Sitten kun vielä sulkee kaikki menneeseen ja tulevaan ainoastaan liittyvät asiat ja keskittyy siihen, mihin voi oikeasti vaikuttaa, eli nykyhetken, tämän päivän asioihin, niin hyvä tulee. Leipä jota syöt nyt, on paras leipä, koska et voi syödä muuta leipää sillä hetkellä. Suunnittelu voi myös olla tämän päivän juttu ja se tekee työstä 99% tehokkaampaa, jos osaa niitä suunnitelmia toteuttaa. Mikään tuuli ei ole myötä, ellei tiedä mihin satamaan purjehtii.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 31. Tammikuuta 2014 klo 10:22 »
  • Tykkää (0)

• Positiivisen ajattelun filosofiasta kiinnostuneille suosittelen elokuvaa The Secret.

Aiheesta on myös tehty kirja Salaisuus (tekijä Rhonda Byrne), jota voin myös suositella. Jatko-osat Voima ja Taikavoima ovat myös olemassa, mutta niitä en niin voimakkaasti suosittele. Sopii niille, jotka haluavat perehtyä aiheeseen syvemmin.

Mua ärsyttää tollaiset "jos luet tämän kirjan, saat kaiken mitä haluat"-oppaat. Etenkin kun sitten on vielä lista julkkiksista jotka suosittelevat sitä ja kehuskelevat omilla "ansioillaan".

Eli siis kyseessä on vaan opas joka kertoo miten voit tehdä v*tun paljon rahaa ja tyydyttää egoistisia halujasi. Aika köyhää!
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

melan-collie

• Vieras
    « Vastaus #9 : 31. Tammikuuta 2014 klo 13:13 »

Mua ärsyttää tollaiset "jos luet tämän kirjan, saat kaiken mitä haluat"-oppaat. Etenkin kun sitten on vielä lista julkkiksista jotka suosittelevat sitä ja kehuskelevat omilla "ansioillaan".

Eli siis kyseessä on vaan opas joka kertoo miten voit tehdä v*tun paljon rahaa ja tyydyttää egoistisia halujasi. Aika köyhää!
    Et ottanu haastetta vastaan?

Sellanen positiivinen draivi on kyllä ihan jahtaamisen arvonen, mut ei mitään liikaa.
    Kirjattu

kirkasmieli

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 31. Tammikuuta 2014 klo 16:47 »
  • Tykkää (0)

• Mua ärsyttää tollaiset "jos luet tämän kirjan, saat kaiken mitä haluat"-oppaat. Etenkin kun sitten on vielä lista julkkiksista jotka suosittelevat sitä ja kehuskelevat omilla "ansioillaan".

Miksi ärsyyntyä moisista, siitä tuskin on kenellekään mitään hyötyä :)

Se on totta, että "henkisiä" kirjoja on laidasta laitaan. Osa on selkeästi juurikin kaupallisia oppaita tyyliin "kuinka pystyt kestämään egokeskeistä elämääsi mahdollisimman pitkään", mutta samoin löytyy paljon selkeästi hyväntahtoista kirjallisuutta. Molemmat tyylit on yleensä aistittavissa jo takakannen tiivistelmästä.

Olen tähän asti karttanut selviä "new-age" kirjoja juurikin niiden kaupallisen lähtökohdan vuoksi. Nyt kun alkaa olla paikallisen kirjaston henkisempi tarjonta läpikoluttu, lainasin hetken mielijohteesta kirjan joka on luultavasti tämän kirjallisuudenhaaran kaupallisimmasta päästä: Deepak Chopran Salaisuuksien kirjan.

Noin puolet luettuani, en enää lainkaan ihmettele miksi kyseinen kirjailija taitaa olla aika ahkeraan bestseller listojen kärkipäässä. Chopra länsimaalaistaa itämaisen (etenkin intialaisen) filosofian ytimen erittäin selväsanaisesti, valmiiksi pureskeltuna, ja tarjoaa jopa valmiita ajattelumalleja erilaisiin tilanteisiin. Kirja tarjoaa varmasti valtaosalle lukijoistaan paljon ajattelemisen aihetta!

Huom, tämä ei ole mainos. En suosittele ketään ostamaan kyseistä kirjaa koska tarjolla on paljon parempiakin vaihtoehtoja, mutta jos vähemmän henkinen ystäväsi miettii ottaako lainaan Bill Gatesin elämänkerran vai Chopran minkä-vaan-kirjan, niin uskoisin hänen saavan Choprasta enemmän irti.

Sen sijaan suosittelen kaikkia tutustumaan paikallisen kirjaston psykologian, filosofian ja elämänpsykologiaosastojen tarjontaan. Uskon että useimmista kirjastoista löytyy em. osastoilta kaikille ja kaikkiin elämäntilanteisiin jotakin mielenkiintoista lukemista. (Tämä puolestaan oli ilmainen mainos  ;) )
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #11 : 01. Helmikuuta 2014 klo 11:30 »

Katoin jonkun NewAge-pätkän, jossa naisella oli seinällä muistitaulu, "tilauslista", jolla hän oli tilaamassa 27miljoonaa kruunua, huvilan ja avoauton vetovoiman lain avulla... Ei muakaan tämmönen innosta.
    Mutta en pidä tekopositiivisuutena sitä, että suostuu näkemään tapahtumissa ja asioissa enemmän sävyjä. Harva asia on pelkästään paha tai pelkästään hyvä. Joku vastoinkäyminen voi sisältää mahdollisuuden, kun ei anna kiukulleen valtaa. Ite oon joutunu "nöyrtymään" monet kerrat, kun asiat ei oo menny kuten oisin halunnu. Sit voi miettiä miten sen tilanteen elää parhaalla mahdollisella tavalla. Vaikka jos ei oo rahaa mennä johonkin juttuun, minne kovasti ois halunnu, voi nauttia hyvästä teestä, pohdiskella ja tehdä muistiinpanoja tai lukea. Ja sama isommissa asioissa. Mutta tää nykyajan malttamattomuus ja kärsimättömyys "mä haluun ja heti" ei oikein ruoki tämmöstä ajattelua.  :sydamia
    Kirjattu

Erakkorapu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 01. Helmikuuta 2014 klo 11:43 »
  • Tykkää (0)

• Joku vastoinkäyminen voi sisältää mahdollisuuden, kun ei anna kiukulleen valtaa.
    Sellanen vitun hysteerinen kiivastuminen heikentää ihmisen toimintakykyä ihan älyttömästi. Sokasee niinku näkemästä seuraavaa mahollisuutta onnistua tavoitteessaan, ja vaatii oman aikansa sitten käsitellä se tunnekuohu pois alta ennen ku voi jatkaa mitä oli tekemässä.

Mutta tää nykyajan malttamattomuus ja kärsimättömyys "mä haluun ja heti" ei oikein ruoki tämmöstä ajattelua.
    Varsinki ku on jo tarpeeks pärjäämistä kaiken sen kans mitä jossain Suomessakin useimmille ihmisille suodaan ihan oletusarvoisesti.
    Kirjattu

annika

• Vieras
    « Vastaus #13 : 01. Helmikuuta 2014 klo 18:36 »

Joku vastoinkäyminen voi sisältää mahdollisuuden, kun ei anna kiukulleen valtaa. Ite oon joutunu "nöyrtymään" monet kerrat, kun asiat ei oo menny kuten oisin halunnu. Sit voi miettiä miten sen tilanteen elää parhaalla mahdollisella tavalla. Vaikka jos ei oo rahaa mennä johonkin juttuun, minne kovasti ois halunnu, voi nauttia hyvästä teestä, pohdiskella ja tehdä muistiinpanoja tai lukea.

Mä totesin just pari viikkoa sitten kun tulevaisuuden suunnitelmat ja mun opiskelut vaihtoivat suuntaa, ei siis omasta tahdostani, sellaiseen mihin en ikinä olisi kuvitellutkaan tai halunnut suuntaavani, että elämällä itsellään on ilmeisesti parempi tieto kuin minulla, siitä mikä on minulle parhaaksi  ;D

Ilmeisesti se mihin ammattiin olin itse halunnut ei pidemmän päälle olisi ollutkaan minulle parhaaksi....
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #14 : 01. Helmikuuta 2014 klo 18:39 »
  • Tykkää (0)

• Kaikki minkä on tarkoitus tapahtua, tapahtuu
    Kirjattu