Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Hippien hiukset - 10

Juiciskater

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Hippien hiukset
« Vastaus #135 : 29. Kesäkuuta 2012 klo 17:53 »
  • Tykkää (0)

• Nyt joku jos voisi vastata  pikapikaa  :sydamia2

Värjäsin sitten nyt hiukseni Santen Mahongy Red hennalla.Ohjeen mukana sekoitin KOKO pussin kiehuvaan veteen, ja lisäsin mukaan vielä punaviiniä ja hiukan hunajaa.
    Niinhän siinä sitten kävi että puolet jäi käyttämättä(mielestäni levitin kunnolla sitä). Voiko jäljelle jääneen pakastaa ja käyttää uudelleen, vai mitä teen sille. Kävi mielessä että jos säilyy pari päivää pakkasessa, yritän kaupitella sitä esimerkiksi. Facebookin "annetaan" yhteisössä  ;D
    Kirjattu

Udu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #136 : 01. Heinäkuuta 2012 klo 21:24 »
  • Tykkää (0)

• Mä aloin käsittelemään mun hiuksia ihan kunnolla joskus 13-vuotiaana. Laitoin värinpoiston vähintään kerran kuukaudessa, tuli koettua mustat, valkoiset, pinkit, siniset, vihreät, liilat, oranssit jne. hiukset ja lisäksi suoristin vielä melkein joka päivä. Parin vuoden jälkeen tuloksena oli tietty ihan hirveä, katkeillut, hauras ohut "tukka". Värjäsin sitten hiukset ensin aika luonnollisen väriseksi oranssiksi ja aloin pitämään huolta hiuksista vähän paremmin. Tosi paljon tuli laitettua erilaisia öljyjä ja esim. hunajaa tukkaan, sitten muovipussi ja pipo päähän ja nukkumaan, aamulla pesu.

Kyllähän ne tulokset rupes näkymään, hiukset jopa kasvoi pituutta ja kiilsi ihanasti. Omaa väriä (maantienharmaa) tuli useampi sentti näkyviin. Kuitenkin tukka oli vieläkin ohut ja silti luonnonkihara (tai ainakin tosi taipuisa), ajattelin aina että kun se kasvaa siitä niin mulla on suunnilleen samanlainen tukka kun jollain Shakiralla, sitten tajusin että ei se koskaan tällä hiuslaadulla tule näyttämään ainakaan mun silmissä kovin miellyttävältä vaikka kuinka kasvais, halusin paksumman näköiset hiukset eli pistin sit kumilenksut päähän ja aloin takuttamaan :) Tein siis vaan "alut" rastoille, sittemmin oon antanut niiden olla ja takkuuntua itsekseen (huomasin juuri että mun päässä on hirveä rastalaatta, pitäis ehkä kuitenkin vähän kattoa noiden perään :D).
    Kirjattu

Rastas

• Vieras
    « Vastaus #137 : 17. Heinäkuuta 2012 klo 18:19 »

Itselläni on rastat. Tosin kävi niin, että kun hiukseni olivat niin "hyväkuntoiset", luomurastat aukesivat takaa melkein kokonaan muutamassa kuukaudessa. Sitten kävin laitattamassa permanenttirastat ja nämähän pysyvät ;)
    Vahaan näitä kyllä, kampaajan kehotuksesta. Ainut huono puoli näissä on, että kuivaaminen vie paljon aikaa.
    Mutta kyllähän sen kestää, kun näitä ei tarvitse niin usein pestä.
    Kirjattu

Aarrematkailija

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Maailma on kaunis
    « Vastaus #138 : 17. Heinäkuuta 2012 klo 19:06 »
  • Tykkää (0)

• Itsellänikin uudet luomurastat meinasivat avautua jatkuvasti. Ensimmäisinä kuukausina takut vaativat paljon aikaa ja jouduin rastoittamaan tukkaani päivittäin. Nyt rastani ovat olleet reilun puolivuotta päässäni, ja voisin sanoa että vasta nyt ne ovat alkaneet asettua aloilleen.

En ole käyttänyt takkuihini mitään ylimääräisiä kemikaaleja; Shampoota tietysti kun tarve vaatii. Luonnollisia aineita olen kuitenkin valmis kokeilemaan takkuihini. Kokeilumielessä halusin nähdä kuinka luonnon omat aineet, mehiläisvaha ja kookosöljy, vaikuttavat takutettuun hiukseen ja hiuspohjaan. Voisin sanoa ettei ne nyt mitään ihmeitä saaneet aikaan, mutta kookosöljyllä saa ainakin irtohiuksia hetkellisesti kuriin (ja liikaa käytettynä tukan saa varmasti näyttämään erittttäin likaiselta  ;D ) Vahaa en ole koskaan käyttänyt enkä ehkä haluaisikaan, mutta jos jollain on  jotain vinkkejä noihin irtohiuksiin niin kuulisin mielelläni. Toki nyt pidemmän ajan jälkeen takut näyttävät jo paremmilta ja ovat tiiviimmät. 
    Kirjattu

kynteli

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #139 : 21. Heinäkuuta 2012 klo 13:16 »
  • Tykkää (0)

• Luotan pitkiin, ruskeisiin ja hieman taipuisiin hiuksiin! :D En uskaltaisi mitään rastoja lähteä ottaamaan.. katuisin kuitenkin! :D
    Kirjattu

Ankkadaami

• Vieras
    « Vastaus #140 : 05. Elokuuta 2012 klo 00:35 »

Vähän aikaa sitten tuli kynittyä hiukset taasen siihen tuttuun ja turvalliseen lyhyeen. Pitkäänpä hiuksiani jaksoinkaan kasvattaa. No naapuruston pikkutytöt olisivat saattaneet järkyttyä, jos naapurin pojasta olisikin tullut tyttö. Säästinpä siltäkin järkytykseltä. Ja hauskaahan se on kun hiukset taipuisaa sorttia on, ja sen takia hipovat kohti taivasta mitä erilaisimmissa kaarissa.
    Kirjattu

Nyyti

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #141 : 05. Elokuuta 2012 klo 20:02 »
  • Tykkää (0)

• Mulla on keskipitkät hiukset, jotka jonkin aikaa sitten värjäsin oransseiksi. Olin muutaman vuotta värjäillyt hiuksia kaupan kestoväreillä mm mustaksi ja punaiseksi, mutta kokeilin nyt ensimmäistä kertaa Santen kasviväriä ja en ole enää palaamassa perus kemikaaliväreihin. Vaikutusaika oli pitkä ja värin levittäminen suttuista, mutta ei kirvellyt ollenkaan, hiukset tuntuvat aiempaa hyväkuntoisemmilta ja väristä tuli tosi kiva :) Seuraavaksi olisi tarkoitus laittaa ihan pelkkää hennaa, saa nähdä millainen väri sen kanssa tulee.
    Kirjattu

Daniel

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #142 : 24. Elokuuta 2012 klo 14:59 »
  • Tykkää (0)

• Mulla on pitkät hiukset. Ikinä en ole hiuksia värjännyt, enkä tule värjäämäänkään. Hoitoainetta ja shampoota käytän. :D
    Kirjattu

samantaivaanalla

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #143 : 25. Elokuuta 2012 klo 09:38 »
  • Tykkää (0)

• Mulla on noin kuukausi sitten tehdyt rastat. Tein rastat aivan täysin hetken mielijohteesta kun oli tylsä päivä. Istuin eteisessä peilin edessä, kuuntelin musiikkia ja takutin. Uhkasivat aueta mokomat ja seuraavana päivänä kokeilin vähän toista tekniikkaa. Pysyi edes jostakin kohtaa vähän paremmin. Tein kamalan käsittelyn hiuksilleni kun halusin mahdollisimman lähelle omaa väriäni (semmoista aika perusruskeaa, ehkä vähän punertavaa) ja tein värinpoiston ja värjäsin hiukset kaksi kertaa ruskealla. Tiivisti rastoja mukavasti, tosin punaiset nämä edelleen on. :DD Mutta kuitenkin paljon haaleammat, joten odottelen nyt että nämä tästä vielä vähän haalistuu ja sitten värjään.

Pesen hiuksia ehkä 2-3 kertaa viikossa ja hyvin menee, joskin pötkylät meinaa aina tarttua toisiinsa pesun jälkeen, mutta sitten irrottelen niitä. Yleensä noin kerran viikossa pidän "hiustenhuoltopäivän", jolloin ihan tietoisesti erottelen rastoja toisistaan, takutan latvoista (kun ne vielä vähän meinaa aukeilla) ja tyvestä, työnnän hiuksista muodostuneet lenkit rastan sisään jne. Mutta mitään sen kummempaa en yleensä hiuksilleni tee. Pelkäsin että tein virheen kun laitoin rastat, mutta ei kyllä tunnu siltä, nämä on tosi kivat ja helpot! Niin ja kivan näköiset tietysti. Nyt tarttisin vaan jonkun vanhaa rastaa niin voisin vähän pidennykseksi laittaa tuonne.
    Kirjattu

kynteli

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #144 : 26. Elokuuta 2012 klo 17:23 »
  • Tykkää (0)

• Hennasin ittelleni oransseja raitoja. Onnistu ihan hyvin! Kivan näköset. Ehkä uskallan joku kerta laittaa sitä koko päähän..
    Kirjattu

lindzkuliini

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #145 : 03. Syyskuuta 2014 klo 10:58 »
  • Tykkää (0)

• Minullakin on pitkät hiukset.
    Olen miettinyt, pitäisikö leikata edes vähän lyhyemmäksi, kun istun näiden päälle niin usein. :D

Hennaa olen käyttänyt pari vuotta, mutta vanhaa kestoväriä näkyy joissain kohdin vielä. Profiilikuvasta näkyy hiusten nykytilanne.
    Rastoja olen miettinyt, mutta en ainakaan vielä uskalla semmosia ottaa.
    Kirjattu

Varjo

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #146 : 04. Syyskuuta 2014 klo 11:55 »
  • Tykkää (0)

• Rastojenhoitovinkkejä kyselisin.

Minulla on luonnonrastat, noin olkapäille yltävät reuhakkeet. Tiivit ja eivät aukeile. Shamppoolla pesen (milloin milläkin, yleensä hienolla suomalaisella tai tervashamppoolla), hoitoaineita en käytä. Hiukset ovat huonokuntoiset, katkeilevat eivätkä kasva.

Haluaisin hoitaa hiuksiani (ruokavaliostahan se olisi hyvä aloittaa..) mutta en tahdo että tukka rupeaa aukeilemaan. Lisäongelma on se, että hoitojen pitäisi olla sellaisia että vedellä lotraamista ei tarvita, minulla kun ei metsämökissä ole juoksevaa vettä.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #147 : 04. Syyskuuta 2014 klo 12:04 »
  • Tykkää (0)

• Rastojenhoitovinkkejä kyselisin.

Minulla on luonnonrastat, noin olkapäille yltävät reuhakkeet. Tiivit ja eivät aukeile. Shamppoolla pesen (milloin milläkin, yleensä hienolla suomalaisella tai tervashamppoolla), hoitoaineita en käytä. Hiukset ovat huonokuntoiset, katkeilevat eivätkä kasva.

Haluaisin hoitaa hiuksiani (ruokavaliostahan se olisi hyvä aloittaa..) mutta en tahdo että tukka rupeaa aukeilemaan. Lisäongelma on se, että hoitojen pitäisi olla sellaisia että vedellä lotraamista ei tarvita, minulla kun ei metsämökissä ole juoksevaa vettä.

Jos et saa täältä vastausta, niin kokeile kysyä takkutukka-foorumilla: http://takkutukka.kapsi.fi/forum/index.php .
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Sinse

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #148 : 08. Syyskuuta 2014 klo 14:02 »
  • Tykkää (0)

• Kaipa nää aika pitkät jo on, vaikka toivoisin, että olisivat pitemmät. Muutama vuosi sitten oli rastat ja niitä kyllä kaipaan. Se on jännä, miten joku hiustyyli määrittelee omaa identiteettiä. Tai näin koin rastojen pois leikkaamisen jälkeen. Tuntui, että pitää muuttaa pukeutumistyyliäkin jne. Kummaa.

Kampaajalla käyn harvoin. Keväällä kävin ja edellisestä kerrasta taisi olla 1,5v. silloin. Ja tykkään käyttää luonnonkosemtiikkashampoita ym.

Tosiaan rastoja kaipaan, mutta tämän pituisiin hiuksiin en niitä laittaisi, vaan pitäis olla kunnolla pitkät. Lisäksi jotenkin ehkä ajattelen, että koska toimin tietynlaisissa työtehtävissä, minun pitää näyttää siistiltä ja rastat ei tähän sovi. Vaikka miksei... mies kyllä sanoi, että miun rastat haisi joskus pahalle. :D
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #149 : 08. Syyskuuta 2014 klo 19:04 »
  • Tykkää (0)

• Suurimman osan elämästäni minulla on ollut suhteellisen lyhyet hiukset, koska niitä olen tottunut pitämään ja tuntuvat mukavalta sekä on helppo hoitaa. Ainoastaan lapsena minulla oli pidemmät pellavahiukset, jotka sitten lopulta leikattiin. Oikeastaan vasta nyt viime aikoina olen ruvennut taas pohtimaan pidempien hiuksien kasvattamista tyylinvaihdoksen vuoksi, nyt ne ovat olleet suunnilleen luokkaa medium. Yleensä olen vaan kyllästynyt siinä vaiheessa kun hiukset ovat sotkuisen pitkät ja niitä on ärsyttävä hoitaa, silloin olen käynyt lyhentämässä. Nyt olen taas ajatellut, että josko vaan malttaisi mielensä ja antaisi kasvaa. Mieli saattaa aina vaan muuttua.
    Kirjattu