Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Homeopatia - 1

Colourflower

• Vieras
Homeopatia
« : 16. Elokuuta 2010 klo 11:07 »

Olen lauantaina aloittanut elämäni ensimmäisen homeopaattisen lääkekuurin. Kärsin mahavaivoista, joille lääkärit eivät aikanaan osanneet tehdä juuri mitään – diagnoosi tehtiin huitaisemalla ja tarjottiin ensin yleisimmin tämänsukuisiin vaivoihin auttavaa lääkettä, sitten toiseksi yleisimmin jne. Nyt, kun lähelläni on yksi todella innostava esimerkki homeopatian vaikutuksista, sain käydyksi erään ansioituneen homeopaatin vastaanotolla. Hän määräsi minulle neljä valmistetta, joita kutakin otetaan tiettyinä viikonpäivinä. Purkit oli mahdollista ostaa viereisestä homeopaattisten valmisteiden erikoisliikkeistä, mutta sen sijaan homeopaatti ehdotti, että kysyn siellä asioineelta ystävättäreltäni, liikenisikö niitä häneltä. Lääkäriltä tuttua lääkebisnestä tukevaa ajattelua ei siis näkynyt eikä kuulunut.

Ensimmäisinä päivinä en ole tuntenut minkäänlaista vaikutusta valmisteista. Tämä on tässä vaiheessa hyvä asia. Homeopatian idea on saada keho itse puolustautumaan vaivoja vastaan, ei syöttää niihin puolustavaa ainetta ulkoapäin. Niinpä kuulemma kuurin alkuvaiheessa saattaa tuntua, että oireet pahenevat. Vasta myöhempinä viikkoina vaivojen pitäisi parantua, jos ne ovat parantuakseen. Toivottavasti ovat, infoilen kuurin etenemisestä täällä foorumilla. Yleisesti ottaen tuntuu hyvältä, jo sekin, että on käytännössä tukemassa vääristyneelle lääkintäbisnekselle todellista Vaihtoehtoa.
Kirjattu

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Homeopatia
« Vastaus #1 : 16. Elokuuta 2010 klo 11:30 »
  • Tykkää (0)

• Itse olen syönyt eräällä Aasian reissulla homeopaattisia valmisteita malarianestolääkkeen sijasta. En tiedä toimiko, malariaa en kuitenkaan saanut  ;D
    Muutaman kerran olen muitakin valmisteita ottanut. En kuitenkaan ole yhtään perehtynyt aiheeseen.
    Mielenkiinnolla odotan cf:n jatkoa kirjoitukseensa!  :)
    Kirjattu

Tommaijoh

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 16. Elokuuta 2010 klo 12:08 »
  • Tykkää (0)

• Jipii! Mulla on ylihuomenna haastattelu homeopaattiseen koulutukseen, sää nähdä miten menee ;D
    Ajattelin ainakin vuoden perusopinnot suorittaa ja jos puraisee niin jatkaa siitä eteenpäin ehkä jopa ihan alaksi asti.
    Oon tosiaan paljon positiivista kuullut, edesmennyt isäukkoni sairasti nuorena luusyöpää jolle lääkärit eivät antaneet enää toivoa.
    Homeopaatin vastaanotolla käytyään syöpä sitten voitettiin, oikeaan ruokavalioon yhdistettynä :)
    Kirjattu
    I love youuu! <3

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 16. Elokuuta 2010 klo 12:12 »
  • Tykkää (0)

• Heippa Tommaijoh!
    Saat sitten tulla foorumille pitämään vastaanottoa  ;D
    Kirjattu

Auringonkukka

• Vieras
    « Vastaus #4 : 16. Elokuuta 2010 klo 13:10 »

Jihuu... foorumilääkäri!! 
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #5 : 19. Elokuuta 2010 klo 23:18 »

Selkä kipuilee. Ystävättären, joka on läpikäynyt homeopaattisia kuureja (taitaapa mutustella nytkin jotain niistä valmisteista), kanssa pääteltiin että kipuilu voi hyvinkin johtua vasta alkaneesta kuuristani. Sain hoidot lähinnä vatsaongelmiini, ja selkähän on ihan samaa ruumiin osa-aluetta kuin vatsakin (ja vaikkei olisikaan – mikä sinänsä on ajatuksena vähän hassu – se voisi silti liittyä asiaan, sillä homeopatia hoitaa ihmistä kokonaisvaltaisesti). Lisäksi on tiedossa, että jokainen reagoi kuuriinsa hyvin omalla tavallaan. En tiedä mitään muutakaan syytä selkäkipuihin, en ole loukannut sitä mitenkään enkä esim. käyttänyt lihaksia joita en yleensä käytä. Niinpä uskon, että poden homeopaattisen kuurini alkuvaiheeseen liittyviä kipuja selässä, niissä ei sikäli ole mitään oikeasti pelättävää ja voin todistaa omalta osaltani, että jotain ne aineet ainakin saavat aikaan. 8)
    Kirjattu

Tinde

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 20. Elokuuta 2010 klo 06:47 »
  • Tykkää (0)

• Meidän tytöllä ehti olla 1,5 vuotta paha atooppinen ihottuma. Yöt meni valvoessa kun kädet kutisi ja kortisoni kuureja jouduttiin laittamaan vähän väliä. Vuosi sitten mentiin homeopaatille ja sen jälkeen on nukuttu ja saatu unohtaa kortisonit! Mikä autuus kun ei tarvi katsoa lapsen kärsimystä tai työntää myrkkyjä hänen iholleen. Ihottumaa on vieläkin, tai lähinnä kuiva iho, mutta se on pientä aiempaan verrattuna.

Luontaishoitoja kannattaa ehdottomasti kokeilla jos on jotain vaivaa. Itse olen saanut apua akupunktiosta ja reikistä, ja innostunut niin että aion opiskella alalle itsekin. Kiinalaiste lääketiedettä olen jo sen verran opiskellut että moksailen akupisteitä perhepiirissä aina kun tarvetta ilmenee tai joku pyytää.
    Kirjattu

tiina

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    Kirjattu
    Elämä on vain yksinkertaisuuksien monimutkaistamista.

tiina

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 21. Elokuuta 2010 klo 02:04 »
  • Tykkää (0)

• Tämmöisenä välikommenttina siis. Itse olen aika puolueeton homeopatian suhteen, kriittisyys tätä "1000 kertaa laimennettua vaikuttavaa ainetta" -kohtaan, mutta miksi se ei voisi toimiakkin! Ainakin joillain ihmisillä.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #10 : 21. Elokuuta 2010 klo 11:19 »

kriittisyys tätä "1000 kertaa laimennettua vaikuttavaa ainetta" -kohtaan

Niin... Homeopatia kyseenalaistetaan jatkuvasti ihan tavallisten lääkkeiden logiikalla. Niin kuin tuo "joukkoitsemurha"-juttu: normilääkkeitä liikaa syömällä tappaa itsensä, niinpä jos liiallisella homeopaattisten valmisteiden syönnillä ei teekään itseään edes sairaaksi, ne eivät siis voi vaikuttaa. Jotenkin sairas asetelma.

Todellisuudessa homeopatian toimintalogiikka on täysin toinen kuin nykyisen tieteellisen lääkinnän, ei niitä voi toisiinsa verrata. Itse tiedän jo tähän mennessä, että kyllä nämä neljä käyttämääni valmistetta minussa jotain aiheuttavat, kehossani kun on koko ajan jokin uusi outo prosessi käynnissä. Paraneeko massuni, sen näkee lähiviikkoina.
    Kirjattu

tiina

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 23. Elokuuta 2010 klo 08:50 »
  • Tykkää (0)

• Mutta aivan mainiota jos auttaa. :) Ja miksipä ei toimis esim. mullakin, jos joskus kuurille rupean. Hali!
    Kirjattu

aurakas

• Vieras
    « Vastaus #12 : 13. Maaliskuuta 2014 klo 21:19 »

onko kellään kokemusta homeopaattisista allergialääkkeistä? Mitä suosittelisitte? En epäile omien normilääkkeiden tehoa, mutta sivuvaikutukset huolestuttavat  :blank:
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #13 : 13. Maaliskuuta 2014 klo 21:37 »
  • Tykkää (1)

• onko kellään kokemusta homeopaattisista allergialääkkeistä? Mitä suosittelisitte? En epäile omien normilääkkeiden tehoa, mutta sivuvaikutukset huolestuttavat  :blank:

Suosittelen tsekkaamaan siedätyshoidon, vaikkei kyse homeopatiasta olekaan! http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00485 Myöskään normilääkkeiden sivuvaikutukset eivät käsittääkseni ole mitenkään huomattavat, vaikken itse lähtisi ensimmäisenä allergialääkkeitä syömäänkään.

Ja jos sivuvaikutuksista on huolestunut, kannattaa huomioida se että allergialääkkeitä käytetään niin paljon, että niiden sivuvaikutuksetkin ovat paremmin tiedossa kuin monen muun lääkkeen. Mielestäni homeopatiaa ei voi tässä mielessä rinnastaa samaan lauseeseen sivuvaikutuksista puhuttaessa, sillä homeopatialla ei ole lääketieteellisesti tarkasteltuna plaseboa tehokkaampaa parantavaa vaikutusta, eikä siksi myöskään omaa mitään sivuvaikutuksia, koska vaikutusta ei ole. Tämä on siis tieteellinen lähestymistapa aiheeseen.
    « Viimeksi muokattu: 13. Maaliskuuta 2014 klo 21:39 kirjoittanut Vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Hobelf

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #14 : 13. Maaliskuuta 2014 klo 22:34 »
  • Tykkää (0)

• Sorry, mutta homeopatia on kristillisen paatoksen aiheuttaman toivottomuuden luoma höpön pöpö.

Katsokaas
    Kristityt eivät aikanaan saaneet Saksaa kääntymään ikeensä alle, koska germaanit olivat terveitä, eikä terve ihminen Jumalaa tarvitse. Kristityt ratkaisivat ongelman kieltämällä kasvilääkinnän saatanallisena noituutena &johan alkoi kirkoissa lapata väkeä. Kun vielä muitakin tieteitä kiellettiin, niin Eurooppa vajosi pimeään keskiaikaan (sairastui mustaan surmaan &unohti mm. kuinka valmistaa terästä, joten teräs ristiretkiä varten tuotiin Damaskoksesta; siitä termi Damaskoksen teräs). Mineraaleja kirkko ei kuitenkaan ollut kieltänyt, mutta niillä saattoi olla negatiivisia vaikutuksia, joten ne piti laimentaa. Näin syntyi homeopatia...  :-\
    Kirjattu