Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Kaikkien kaverit - 1

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa
Kaikkien kaverit
« : 08. Heinäkuuta 2010 klo 22:00 »
  • Tykkää (0)

• Karavaanari, karavaanari, kaikkien kaveri...
    Näinpä rallatus menee. Mutta "kaikkien kavereita" on myös nuo iki-ihanat, aina juuri väärään aikaan soittavat puhelinmyyjät!!

On pakko avautua aiheesta, kun se taas tänään osoittautui ajankohtaiseksi. Kahteen kertaan.
    Olen helppo saalis noille. En vain saa tarpeeksi usein sanotuksi ei.
    Tänään tilasin Aku Ankan. Ei siinä mitään, sehän on loistava lehti, en vain vielä tähän aamuun mennessä ollut ajatellutkaan sitä tilaavani. No, olinhan osallistunut kyselyyn (Mihin kyselyyn!? Koska!?) niin sain huipputarjouksen jne. jne.. Viimeksi kun olin "osallistunut" kyselyyn ja toimitsijan puolesta soittivat ilouutisen että saisin lahjaksi mp3-soittimen, ei tuota soitinta koskaan tullutkaan. Nyt ei varmaan tule lehteä mutta lasku kyllä.  :o
    Lehden myyjä oli varmaan ensimmäistä päivää töissä. Raukka likka, takelteli sanoissaan, ja tunsin poskien punoituksen luurinkin välityksellä. Eihän sellaiselle voi sanoa ei, eihän  ???
    Toinen päivän puhelu koski puhelinliittymää. Ei siitä sen enempää.

Viime viikolla (kai) joku yritti pakkomyydä ilmastointikanavien puhdistusta.
    Joku aika sitten tipahdin kun soittivat miesten sukkakerhosta.
    Tipahdin myös kun soittivat bambubokserikerhosta.
    Yksi eläkevakuutuksia hienoilla termeillä naamioiva yritys vainoaa, soittavat n. 4 kertaa vuodessa, eivät usko eitä.

Olen tilannut Valitut Palat. Säännöllisesti niitä tipahtaa luukusta, yhtäkään numeroa en ole lukenut. Kerpele!! Onneksi se kait loppuu pian.

Näitä riittää.

Huh kun helpotti. Kiitos.  ;)
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    Vs: Kaikkien kaverit
    « Vastaus #1 : 14. Elokuuta 2010 klo 20:35 »
  • Tykkää (0)

• Kaikkien kavereita ovat tänä suvena olleet meteorologit. Ilmatieteen laitokselle ja Forecalle suuri kiitos!! Kun olette jotain luvanneet, on se pitänyt paikkansa lähes täysin, käänteisenä.
    Tänään, n. klo 16 katsoin paikkakuntaiset säätiedot sekä 9 tunnin sade-ennusteen. Kivaa, aurinkoista ja lämmintä!
    Pyykit narulle kuivumaan.
    Menin kauppaan. Kaupasta kotiinpäin n. klo 17.15. Ihmettelin kun kaupan ovien sisäpuolelle oli pakkautunut valtavasti väkeä.. Syy selvisi pian, nimittäin MEGALUOKAN rankkasade! Ja sitä tuli. Kotiin piti ajaa 30km/h, näkyvyys parin metrin luokkaa. Vettä tuli niin raakasti että tiet tulvivat. Vesi tuli vaakasuoraan. Katettu, suojaisa terassini ja kaikki siellä oleva on läpimärkää. Kaksi vesirännin syöksytorvea neljästä oli "räjähtänyt" veden paineesta, niin lujaa se tuli. Pyykeistä turha puhuakaan.
    Kiitos taas, kaikkien kaverit  :o :o
    Kirjattu

Auringonkukka

• Vieras
    « Vastaus #2 : 14. Elokuuta 2010 klo 21:08 »

Mulle kävi just noin! Säätiedotuksen mukaan ei sadetta tänne, korkeintaan vähän pilvistä. Tarkistin vielä sadetutka sivultakin. Sen mukaan ei pilven hitustakaan näillä seuduilla. Vein matot ulos tuulettumaan. Tulin sisälle ja pistin imurin käyntiin. Siinä sitten hetkisen kuluttua havahduin ylimääräiseen ääneen ja vilkaisin ikkunasta ulos. Vettä ja ihan kaatamalla!!  ::)
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #3 : 14. Elokuuta 2010 klo 21:28 »

Itse olen karttanut säätiedotuksia jo vuosikaudet niin hyvin kuin voin. Kaupassa joskus kuulen radiosta, näen jotain iltapäivälehtien lööpeistä jotain, tai sitten isä hölpöttää puhelimessa, vaikka olen hänelle arviolta 47 kertaa maininnut etten halua kuulla. Jos käytän nettisivuja, joilla on sääkartat (esim. Suomi24:n etusivu), tiedän jo ennakolta, minkä kohdan peitän kämmenelläni näkyvistä.

Miksi? No tietysti siksi, että säätiedotukset menevät erittäin isolta osalta pieleen enkä silti osaa olla asennoitumatta jotenkin jo etukäteen. Tahdon ottaa jokaisen päivän vastaan sellaisena kuin se tulee.
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 15. Elokuuta 2010 klo 01:12 »
  • Tykkää (0)

• Itse olen karttanut säätiedotuksia jo vuosikaudet niin hyvin kuin voin. Kaupassa joskus kuulen radiosta, näen jotain iltapäivälehtien lööpeistä jotain, tai sitten isä hölpöttää puhelimessa, vaikka olen hänelle arviolta 47 kertaa maininnut etten halua kuulla. Jos käytän nettisivuja, joilla on sääkartat (esim. Suomi24:n etusivu), tiedän jo ennakolta, minkä kohdan peitän kämmenelläni näkyvistä.

Miksi? No tietysti siksi, että säätiedotukset menevät erittäin isolta osalta pieleen enkä silti osaa olla asennoitumatta jotenkin jo etukäteen. Tahdon ottaa jokaisen päivän vastaan sellaisena kuin se tulee.

Näin täälläkin, en seuraa säätiedotuksia ja jos joku niistä puhuu, yleensä puhe menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En tiedä elämäänikään etukäteen, ja säätila on luonnon elämää. Miksi se pitäis tietää etukäteen.
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 15. Elokuuta 2010 klo 08:20 »
  • Tykkää (0)

• Näin täälläkin, en seuraa säätiedotuksia ja jos joku niistä puhuu, yleensä puhe menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En tiedä elämäänikään etukäteen, ja säätila on luonnon elämää. Miksi se pitäis tietää etukäteen.

Etukäteen tietäminen auttaa joskus joidenkin asioiden suunnittelussa. Kun en osaa kottaraisten pyrstösulkien kulmasta päätellä tulevaa säätä  ;) Eilisessä sade-episodissa nauratti se, miten syydetään tolkuttomia summia rahaa koko säälaitokseen, joka ainoastaan ennustaa väärin  ::)
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #6 : 15. Elokuuta 2010 klo 08:27 »
  • Tykkää (0)

• Karavaanari, karavaanari, kaikkien kaveri...
    Näinpä rallatus menee. Mutta "kaikkien kavereita" on myös nuo iki-ihanat, aina juuri väärään aikaan soittavat puhelinmyyjät!!

On pakko avautua aiheesta, kun se taas tänään osoittautui ajankohtaiseksi. Kahteen kertaan.
    Olen helppo saalis noille. En vain saa tarpeeksi usein sanotuksi ei.
    Tänään tilasin Aku Ankan. Ei siinä mitään, sehän on loistava lehti, en vain vielä tähän aamuun mennessä ollut ajatellutkaan sitä tilaavani. No, olinhan osallistunut kyselyyn (Mihin kyselyyn!? Koska!?) niin sain huipputarjouksen jne. jne.. Viimeksi kun olin "osallistunut" kyselyyn ja toimitsijan puolesta soittivat ilouutisen että saisin lahjaksi mp3-soittimen, ei tuota soitinta koskaan tullutkaan. Nyt ei varmaan tule lehteä mutta lasku kyllä.  :o
    Lehden myyjä oli varmaan ensimmäistä päivää töissä. Raukka likka, takelteli sanoissaan, ja tunsin poskien punoituksen luurinkin välityksellä. Eihän sellaiselle voi sanoa ei, eihän  ???
    Toinen päivän puhelu koski puhelinliittymää. Ei siitä sen enempää.

Viime viikolla (kai) joku yritti pakkomyydä ilmastointikanavien puhdistusta.
    Joku aika sitten tipahdin kun soittivat miesten sukkakerhosta.
    Tipahdin myös kun soittivat bambubokserikerhosta.
    Yksi eläkevakuutuksia hienoilla termeillä naamioiva yritys vainoaa, soittavat n. 4 kertaa vuodessa, eivät usko eitä.

Olen tilannut Valitut Palat. Säännöllisesti niitä tipahtaa luukusta, yhtäkään numeroa en ole lukenut. Kerpele!! Onneksi se kait loppuu pian.

Näitä riittää.

Huh kun helpotti. Kiitos.  ;)

Voin kertoa tuosta kyselyyn "vastaamisesta", että ainakin meillä eräässä puhelinmyyntifirmassa käskettiin tekemään niin, että sanotaan jokaiselle soittajalle että he ovat vastanneet "kyselyyn", mistä meillä ei ollut varmuutta. Oikeasti murto-osa ihmisistä oli vastannut tähän, mutta näin piti kaikille sanoa. Neuvottiin että jos ihminen alkaa kiven kovaan väittämään että ei varmasti ole vastannut yhteenkään kyselyyn, voi sanoa selitykseksi että koneelle on tapahtunut sitten joku virhe, mutta voit silti hyödyntää tämän tarjouksen!

Meille annettiin joku selitys miksi näin tehtiin, mutta en muista sitä... Siis muukin selitys kuin se että saadaan myydyksi. ;)

Näin jälkikäteen katsottuna tuo vaikuttaa erittäin kaksinaamaiselta, mutta jotenkin oli niin helppoa olettaa sen olevan "oikein" kun sinua käskettiin. Ethän silloin voi tehdä mitään väärää, ethän? Työnantajallahan kaikki vastuu on, onhan? Samalla tavalla kuin sotilas sodassa, eihän hän tee mitään väärää, noudattaa vain määräyksiä...

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #7 : 15. Elokuuta 2010 klo 10:47 »

Minullekin yritettiin sitä Aku Ankkaa myydä pelkillä toimituskuluilla muutama päivä sitten, koska... jotain. En oikein saanut selvää, mitä joko he olivat tehneet ja halusivat tehdä uudestaan tai minä olin muka tehnyt tai muuta vastaavaa. Sanoin myyjän hölpötyksen kärsivällisesti kuunneltuani lyhyesti ja ytimekkäästi: "En ole kiinnostunut." En juuri muista, mitä muuta minulle on onnistuttu myymään puhelimitse ikinä kuin uusi liittymä samalta puhelinoperaattorilta, jolla olen ollut jo entuudestani.
    Kirjattu

kk

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 15. Elokuuta 2010 klo 14:26 »
  • Tykkää (0)

• Kannattaa hankkii puhelimeen sellainen suoramarkkinoinnin kielto niin ei enää puhelinmyyjät soittele  :) Joskus sen sai ainakin soittamal tähän numeroon 060013404
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 15. Elokuuta 2010 klo 14:51 »
  • Tykkää (0)

• Kannattaa hankkii puhelimeen sellainen suoramarkkinoinnin kielto niin ei enää puhelinmyyjät soittele  :) Joskus sen sai ainakin soittamal tähän numeroon 060013404
    Kiitti vinkistä kk! Tuo Robinson-palvelu kattaa suurimmat palveluntarjoajat. Mutta raukeutuu tietenkin heti, jos ihminen oikeasti alkaa numeroansa taas tyrkyttämään vaikkapa lähikaupan arvontalippuun. Siitä numero leviää yhteistyökumppaneille, heiltä taas eteenpäin jne.
    Kirjattu

Auringonkukka

• Vieras
    « Vastaus #10 : 15. Elokuuta 2010 klo 16:47 »

Mulla on auttanu jo sekin paljon noihin myyjiin, kun täytin maistraatin sivuilla ne estot ja kiellot. Olisko yks tai kaks soittoa tullu kevään jälkeen.  :)
    Kirjattu

repukka

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 15. Elokuuta 2010 klo 20:50 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos numerosta, mä oon joskus yrittänyt etsiä sitä löytämättä. Enkä muuten ole tullut ajatelleksi tuota maistraattijuttua, kiitti siitäkin vinkistä  :)
    Kirjattu

Mombie

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • aka Maria
    « Vastaus #12 : 15. Elokuuta 2010 klo 22:41 »
  • Tykkää (0)

• Hih ei toikaan auta jos satut törmäämään lehtimyyjään livenä! ;D

Mä onnistuin junassa saamaan vieruskaveriksi vanhemman herrasmiehen joka lueskeli jotain papruja... sitten sivusilmällä vakoilin mitä se lueskelee. Eiköhän ollut lehtimyyjän koulutusmateriaalia! Siinä oli ihan valmiita lauseita mitä niiden kuuluu sanoa ja suluissa kaikkia ohjeita kuten (sano nopeasti) jne :D

Setä sai lappunsa kasaan ja sitten alkoi tiedustelemaan...
    - Kiinnostaisiko teitä.... (tauko)..... tällaiset..... (tauko) ...... lehdet?
    - Ei mulla ole yhtään ylimääräistä rahaa.
    (hiljaisuus)
    - Tässä olisi tällainen Koti ja Keittiö -lehti....
    - Niin.....
    - Siinä tulee kylkiäisenä keitt.... (tauko).... vaak..... (tauko)...(armotonta paperien selailua)..... niin siinä tulee kylkiäisenä keittiölehti.
    - Ei mulla ole ylimääräistä rahaa, oon kolmen lapsen yh ja asuntovelallinen
    - Jaa, teillä on lapsia, kiinnostaisiko Aku ankka....

Tätä jatkui muutaman asemanvälin verran ennenkuin setä uskoi etten tilaa mitään....
    Kirjattu
    Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---
    Vuorokausirytmini on siitä jännä että sitä ei ole....

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 16. Elokuuta 2010 klo 07:08 »
  • Tykkää (0)

• ^^ Voi luoja  ;D
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #14 : 16. Elokuuta 2010 klo 15:27 »
  • Tykkää (0)

• Ikinä ei kannata paljastaa mitään elämästään lehtimyyjälle, se keksii aina tarjota jotain siihen liittyvää. Niinkuin Mombie mainitsi lapset, niin setä alkoi heti tyrkyttämään jotain lapsia kiinnostavaa lehteä. Tai jos sanoo vahingossa vaikka että "sori, ei kerkiä nyt kuuntelemaan, kun on kiire futistreeneihin", niin varmasti rupee myyjä tyrkyttämään jotain urheiluun liittyvää lehteä.  :-\
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.