Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Kannabis päivittäistavarakauppaan. - 1

Markku

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Kannabis päivittäistavarakauppaan.
« : 08. Helmikuuta 2013 klo 20:51 »
  • Tykkää (0)

• Laitoin nimeni kansalaisaloitteeseen kannabiksen vapauttamiseksi ja lähetin myös kaverilleni vinkin, että osallistuu. Mielestäni ganjan tuotanto ja myynti olisi järjestettävä siten, että maahan perustetaan tuotantolaitoksia työllisyyden ja valtion saamien verotulojen takia. No, sinne työhön sitten. Se lämmittää sydäntä kun aamulla menee kasvihuoneeseen, ja näkee että kullannuput kukoistavat. Myynti voitaisiin järjestää siten, että päivittäistavarakauppa myisi miedompia lajikkeita ja valtion kauppa eli alko myisi vahvempia laatuja. Kaupassa saisi laittaa rouhepussin ostoskoriin, elikkä kotona ei tarvitse kasvattaa puskia.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    Vs: Kannabis päivittäistavarakauppaan.
    « Vastaus #1 : 08. Helmikuuta 2013 klo 23:46 »

Eipäs. 8)

Minusta on päinvastoin hyvä, että ihan kaikkea ei kapitalismi saa tuotteistetuksi, niinpä voisin enintään kuvitella siemeniä myytävän erikoisliikkeissä. Pitäisin parhaana, että kannabis sinänsä (hallussapito, kotikasvatus, toisia häiritsemätön käyttö, kauppaa tekemätön ja pakottamaton välitys toiselle aikuiselle) laillistettaisiin ja siinä kaikki. Tämä tekisi lailliseksi myös sen tärkeimmän eli kannabisvalistuksen: ihmiset alkaisivat saada avointa tietoa siitä, mitkä ovat lajikkeiden erot, mihin kasvin osiin vaikuttavat aineet (lähinnä THC) tiivistyvät, kuinka käytettynä kannabis vaikuttaa mitenkin jne.

Muistan joskus viime vuosikymmenellä törmänneeni sellaiseenkin paljastukseen, että valtava määrä tuotemerkkejä oli jo varattu sille varalle, että kannabistuotteiden myynti laillistetaan. Joukossa oli muun muassa Marley. Miettikää nyt: joku sikarikas (kirjaimellisesti?) monikansallinen firma rahastaa eurooppalaisia pilvenpössyttelijöitä yli 30 vuotta sitten kuolleen jamaikalaisen musiikkiartistin nimellä. Kuvottavaa. (Toki käsitän, että kannabiksen myynnin laillistaminen ei tarkoita jalostettujen kannabistuotteiden myynnin laillistamista, mutta kaikkein parasta ja jotenkin pilvikulttuurille luonnollisinta on, jos sitä ei kaupallisteta ollenkaan.)
    « Viimeksi muokattu: 08. Helmikuuta 2013 klo 23:48 kirjoittanut Colourflower »
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 09. Helmikuuta 2013 klo 00:13 »
  • Tykkää (0)

• Mun mielestä paras ratkaisu olisi se että Alkon valikoimiin tulisi myös kannabis. Ja tietenkin suosittaisiin pienviljelijöitä :)
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

metsähiiri

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 10. Helmikuuta 2013 klo 08:59 »
  • Tykkää (0)

• Mä luulen, että sitä ei laillisteta sen takia koska:

- Suomessa valtio saa isot verotulot alkoholin myynnistä
    - Jos ihmiset alkaisivat käyttää ganjaa, alkoholin myynti laskisi = verotulot tippuisivat
    - ganjaa voisi myydä myös valtio, mutta moniko ostaisi kallista hurjan veron alla olevaa tuotetta pidemmän päälle, kun kukkaset kukkivat vaikka kesällä omalla takapihalla.

Eipäs. 8)
    Pitäisin parhaana, että kannabis sinänsä (hallussapito, kotikasvatus, toisia häiritsemätön käyttö, kauppaa tekemätön ja pakottamaton välitys toiselle aikuiselle) laillistettaisiin ja siinä kaikki.

Tämä olisi minunkin mielestäni paras vaihtoehto....
    Kirjattu
    “Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”

Viljakaisla

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 06. Elokuuta 2013 klo 08:55 »
  • Tykkää (0)

• ^Voihan alkoholiakin tehdä itse, ja kaikkea ihmiset ostaa vaikka se maksaa hirveesti ja siitä nillitetään mutta ei silti tehdä itse mitään.

Esim mausteet voisi kasvattaa itse, mutta eipä niin juuri tehdä.
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 22. Joulukuuta 2013 klo 00:47 »
  • Tykkää (0)

• Onko 40 grammaa kuukaudessa paljon?
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #6 : 22. Joulukuuta 2013 klo 00:58 »
  • Tykkää (0)

• Onko 40 grammaa kuukaudessa paljon?

Jos kukasta puhutaan, niin on. Joskus kun oon poltellut, gramma on riittänyt n. viikoksi. (kyseessä on vanhentunut "rikos")

Kuukaudelle riittäisi siis 4 g. :D
    « Viimeksi muokattu: 22. Joulukuuta 2013 klo 01:02 kirjoittanut Hariel »
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 22. Joulukuuta 2013 klo 01:07 »
  • Tykkää (0)

• Jos kukasta puhutaan, niin on. Joskus kun oon poltellut, gramma on riittänyt n. viikoksi. (kyseessä on vanhentunut "rikos")

Kuukaudelle riittäisi siis 4 g. :D

Uruguayssa vai missä se oli saa ostaa 40 grammaa kuukaudessa ja kasvattaa 4 kasvia vuodessa.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #8 : 22. Joulukuuta 2013 klo 01:16 »
  • Tykkää (0)

• Joillakin menee moninkertaisesti äsken mainitusta. Olen herkkä kasvin vaikutuksille ja tykkään olla suurimman osan ajastani selvin päin.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 22. Joulukuuta 2013 klo 12:08 »
  • Tykkää (0)

• Joillakin menee moninkertaisesti äsken mainitusta. Olen herkkä kasvin vaikutuksille ja tykkään olla suurimman osan ajastani selvin päin.

Itse olen monesti miettinyt että vaikka monet (laittomat) aineet kiinnostavat, niin pitäisiköhän ehkä pysytellä niistä erosta juuri herkänpuoleisen psyykeen vuoksi? Ja onhan sitä suvussa jonkun verran mielenterveysongelmiakin...
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #10 : 22. Joulukuuta 2013 klo 13:27 »
  • Tykkää (0)

• Itse olen monesti miettinyt että vaikka monet (laittomat) aineet kiinnostavat, niin pitäisiköhän ehkä pysytellä niistä erosta juuri herkänpuoleisen psyykeen vuoksi? Ja onhan sitä suvussa jonkun verran mielenterveysongelmiakin...

Varovainen & vastuullinen kannattaa ainakin olla.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Erakkorapu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 22. Joulukuuta 2013 klo 15:30 »
  • Tykkää (0)

• Itse olen monesti miettinyt että vaikka monet (laittomat) aineet kiinnostavat, niin pitäisiköhän ehkä pysytellä niistä erosta juuri herkänpuoleisen psyykeen vuoksi?
    Musta tuntuu monesti siltä että jos teikä rupiais kuosaan nii käyttäytysit varmaan just niinku minä :D
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 22. Joulukuuta 2013 klo 15:47 »
  • Tykkää (0)

• Musta tuntuu monesti siltä että jos teikä rupiais kuosaan nii käyttäytysit varmaan just niinku minä :D

Hyvinkin mahdollista :D
    Kirjattu

Peace420

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 22. Joulukuuta 2013 klo 22:03 »
  • Tykkää (0)

• Itse olen monesti miettinyt että vaikka monet (laittomat) aineet kiinnostavat, niin pitäisiköhän ehkä pysytellä niistä erosta juuri herkänpuoleisen psyykeen vuoksi? Ja onhan sitä suvussa jonkun verran mielenterveysongelmiakin...

Mä olin psykoosin rajamailla ja kokeilin silokkeja, sain oman pään selkeämmäksi kuin koskaan aikaisemmin. Suosittelen.
    Kirjattu
    Today is the first day of the rest of your life.

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #14 : 23. Joulukuuta 2013 klo 17:00 »
  • Tykkää (0)

• Miulla ei oo sienistä ikinä tullut bad trippiä. Olen tosin valmistautunut matkoihin hyvin. Annostuksen kanssa tarvitsee olla tarkkana.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3