Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Kuningas alkoholi - 3

MothMoontree

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Kuningas alkoholi
« Vastaus #30 : 17. Marraskuuta 2014 klo 02:20 »
  • Tykkää (2)

• Nykyään absolutisti, entinen suurkuluttaja.
    Kirjattu

ajt

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Kotisivu
    « Vastaus #31 : 18. Marraskuuta 2014 klo 02:11 »
  • Tykkää (1)

• Oon myös miettinyt, haluanko hengata päihtyneiden ihmisten kanssa. Kun itse on selvinpäin, niin on nimittäin vähän eri aallonpituuksilla. Tulin siihen lopputulokseen, etten halua "tuomita" muita ihmisiä päihteilyn takia. Mutta koitan silti mielummin hakeutua päihteettömiin/kohtuukäytön tapaamisiin.

Jos on taipumusta siihen, että ensimmäisen juoman jälkeen tulee otettua aina vain lisää, niin kokonaan päihteettömät tapaamiset ovat varmaan helpoimpia. Niissä ei ainakaan retkahda sen takia että ryhmäpaine kannustaisi juomaan.

Oman kokemukseni mukaan lievästi päihtyneiden kanssa on usein vielä ihan mukava keskustella (siis kun itse on selvin päin), mutta runsaasti juoneiden kanssa ei jaksa pitkään olla. Toisaalta sellaisistakin tapahtumista, joissa monet juovat paljon, löytää usein vähemmän päihtynyttä seuraa kun vähänkin etsii.

Arto
    Kirjattu

rottarottanen

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #32 : 18. Joulukuuta 2014 klo 16:03 »
  • Tykkää (0)

• Oman kokemukseni mukaan lievästi päihtyneiden kanssa on usein vielä ihan mukava keskustella (siis kun itse on selvin päin), mutta runsaasti juoneiden kanssa ei jaksa pitkään olla. Toisaalta sellaisistakin tapahtumista, joissa monet juovat paljon, löytää usein vähemmän päihtynyttä seuraa kun vähänkin etsii.

Komppaan tätä! Viime kesänä, aika pitkällä raskaana olin Pori Jazzeilla Dylanin Bobia tiiraamassa. Oli hurjan mukavaa, vaikka muu seurue oli hieman ottanut ja muutakin iloista suht selväpäistä sakkia löytyi seuraksi. Yksi perin ikävässä kondiksessa ollut herrasmies häiritsi heilumisellaan, hän kun meinasi naamaa ja mahaakin huitoa.

Eipä tule kyllä nykyään järin paljoa juotua, kun on pieni ihminen huolehdittavana. Aiemmin hurjina vuosina nautin kyllä viinistä paljonkin - joskus jopa liikaa. Enkä absolutistin elämää varmastikaan valitse, mutta tällä hetkellä ei ole mitään tarvista juoda.
    Kirjattu
    Onnellinen on se, jolla on joku, joka kakkaa hänen päälleen.

rimpsi lorestaan

• Vieras
    « Vastaus #33 : 18. Joulukuuta 2014 klo 20:00 »

Oman kokemukseni mukaan lievästi päihtyneiden kanssa on usein vielä ihan mukava keskustella (siis kun itse on selvin päin), mutta runsaasti juoneiden kanssa ei jaksa pitkään olla.
    näin se tosiaan menee...tuossa syksyllä oltiin tyttöystävän kanssa tapaamassa eräitä hänen kavereitaan ja niiden kavereita, päädyttiin hotellihuoneeseen jossa kauempaa (keikalle Tampereelle) tulleet asuivat. Mukana oli yksi heppu, joka aluksi oli tosi kivaa juttuseuraa, hänellä oli meno päällä ja paljon sanottavaa. Sitten hän joi "yhden liikaa" ja muuttui kovasti...sanottavaa oli vieläkin paljon, mutta hän ei vastaanottanut enää ollenkaan mitä toiset sanoivat ja kommentoivat hänen juttujaan, vaan jatkoi aina toisten kommenttien jälkeen sitä omaa juttuaan samasta pisteestä mihin oli ennen edellistä hengenvetoa jäänyt. Hermostuttavaa  ;D
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #34 : 18. Tammikuuta 2015 klo 00:59 »
  • Tykkää (0)

• Olin juuri 20 päivää täysin juomatta, huikkaakaan en ottanut. :) Tänään kävin hyvillä mielin parilla, koska tuntui sopivalta... Ja en ole varsinaisesti kieltänyt itseltäni juomista, olen vain pyrkinyt tiedostamaan alkoholinkäytön vaikutukset ja seuraukset ja tekemään fiksuja valintoja siihen perustuen.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #35 : 18. Tammikuuta 2015 klo 09:49 »
  • Tykkää (1)

• Olin juuri 20 päivää täysin juomatta, huikkaakaan en ottanut. :) Tänään kävin hyvillä mielin parilla, koska tuntui sopivalta... Ja en ole varsinaisesti kieltänyt itseltäni juomista, olen vain pyrkinyt tiedostamaan alkoholinkäytön vaikutukset ja seuraukset ja tekemään fiksuja valintoja siihen perustuen.
    3.5 vuotta ilman huikkaakaan. Ei ole ollut vaikeuksia missään vaiheessa, eikä tee tippaakaan mieli. Jos pää olisi pakko sekoittaa jollakin, en siihen enää alkoholin kaltaista solumyrkkyä käyttäisi. :D
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #36 : 18. Tammikuuta 2015 klo 17:01 »
  • Tykkää (1)

• Viini on minulle harrastus. Yksi ihmiskunnan parhaita keksintöjä. Harmi vain, että Suomessa viini on niin kallista etenkin ravintoloissa.

Myös ulkomaiset oluet maistuvat (suomalainen maku on turhan karvas.) Lonkeroa ja siideriäkin tulee juotua. Sen sijaan viinaa en juo oikeastaan koskaan.

Alkoholi ei ole eikä ole koskaan ollut minkäänlainen ongelma. Itse asiassa voisin lopettaa sen käytön milloin vain ilman vieroitusoireita. Se onnistui helposti tupakankin kohdalla.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

rimpsi lorestaan

• Vieras
    « Vastaus #37 : 18. Tammikuuta 2015 klo 20:00 »

Alkoholi ei ole eikä ole koskaan ollut minkäänlainen ongelma. Itse asiassa voisin lopettaa sen käytön milloin vain ilman vieroitusoireita.
    luulen että samoin....pari kertaa on tullut sellainen fiilis, että nyt ei maistu ollenkaan, ja sitten en ole nauttinut tippaakaan kuukausiin ilman sen kummempia sivuvaikutuksia.
    Kirjattu