Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Lemmikit - 13

Maria

• Vieras
Vs: Lemmikit
« Vastaus #180 : 07. Huhtikuuta 2017 klo 22:18 »

Aw, Pauli iski suoraan sydämeeni!! :)
Itse oon kyllä eläinrakas mutta tässä elämäntilanteessa ei ole mahdollisuutta pitää huolta eläimestä. Ja mun mielestä se, että on eläinrakas, ei tarkoita sitä, että pitäisi olla kotona lauma lemmikkejä. Eläinrakkauttaan voi ilmaista aina kun eläimen kohtaa, vaikkapa helliä hieman kaverin kissaa tai auttaa pinteeseen joutunutta lintua.
Siskoilla on lemmikkejä ja niitä joskus hoidan, löytyy kissoja, koira sekä kaksi kania. Itselläni oli joskus teininä kaksi akaattikotiloa :P ne oli aika veikeitä otuksia, ei ihan perinteisiä lemmikkejä.

Tää on niiiiiiiiiin totta. Eläinrakas voi olla vaikkei ois yhtäkään lemmikkiä ja joissain tapauksissa (mm. lemmikin alkuperästä riippuen) on jopa suurempaa eläinrakkautta päättää olla ottamatta jotakin eläintä (tai eläinlajia) lemmikiksi. Eläimiä voi auttaa ja rakastaa monin eri tavoin ilman lemmikkejäkin.
Kirjattu

Maria

• Vieras
« Vastaus #181 : 14. Toukokuuta 2017 klo 23:02 »

Tää pienokainen on sulattanu mun sydämen...  :sydamia Uus hauvavauva... :sydamia Niin ihana...  :sydamia

Kirjattu

Maria

• Vieras
« Vastaus #182 : 15. Toukokuuta 2017 klo 21:04 »

Pikkunen kotimatkalla  :sydamia

Pakko viel laittaa tääki, ekasta koirasta, joka oli maailman paras!  :sydamia On muuten tän nykysen pennun täti tää.  :) Tossa kuvassa jo 12 v vanhus.  :sydamia

:sydamia :sydamia :sydamia

« Viimeksi muokattu: 15. Toukokuuta 2017 klo 21:07 kirjoittanut Maria »
Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #183 : 20. Toukokuuta 2017 klo 03:27 »
  • Tykkää (1)

• Kiva koira  :sydamia mullakin on koira mutta se on exällä nyt .. kun olin skidi ja surullinen niin sillonkin oli koira joka nuoli mun naamaa ja sit sain sen olee muun päällä makaamassa silleeen että nukahdin  :sydamia :sydamia en pysty nyt hoitaa koiraa kun hoidan skidiä  :sydamia :sydamia
    Kirjattu

mariau

• Vieras
    « Vastaus #184 : 17. Kesäkuuta 2017 klo 21:45 »

Olin tavallaan tosi ööh noh ilahtunut (? :D) kun käytiin rokottaa pentu niin se ell sano ihan suoraan et pikkasen (huom. pikkasen) liian jalostettu rotu kyseessä, tai sano ihan suoraan mitä ongelmia ko rodulla yleensä (mm. korvatulehdukset koska luppakorva). Tosi mukava kuulla et on tommosia eläinlääkäreitä jotka sanoo ihan suoraan miten asiat on... Toinen ääripää oli ell joka kasvattaa ko rotua ja on samalla erikoistunut rodun terveysongelmiin, hyvää bisnestä eipä siinä... :)

En ees tiiä mikä pointti mul oli, kai se et on kiva jos eläinlääkäreitten lisäks myös lemmikinomistajat miettii mitä rotuja ottaa ja et vaik sopisko itelle esim joku (kotimainen) koditon pentu/aikuinen jne. niin ei menis ihan överiks koko lemmikkitouhu.  :)
    « Viimeksi muokattu: 17. Kesäkuuta 2017 klo 21:53 kirjoittanut mariau »
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #185 : 24. Syyskuuta 2017 klo 20:35 »

Meillä on nykyään pupu, mutta musta tuntuu että toi kodinvaihto meni hänen kohdallaan ehkä vähän huonosti. Edellinen omistaja siis pahentuneen allergian vuoksi myi pupun ja häkin. Ekat päivät pupunen vielä sieti sylissäoloa, ja silittelyä, mutta nykyään livahtaa aika pian pois, jos sitä yrittää hellitellä,, ja jopa näykkää tai muuten äksyilee jos väärään aikaan menee silittelemään. Ihan kiva kaveri se on toki tommosena touhuilijanakin. Voi olla että sekin vaikuttaa kun se saa täällä mennä mielinmäärin, ja toisaalt se kun täällä on vähän vauhdikas muksu myös, eli voi olla eri olot mitä aiemmassa kodissaan oli. Olis kiva jos sillä olis pupukaveri, mutta netti kertoi, että vanhemmiten yksinäänoloon tottuneet kanit eivät välttämättä tykkää uusista tovereista, vaan voi tulla reviirikiistaa...nooh, katsotaan. Ehkä meno tästä vielä muuttuu, neiti on ollut vasta viikon täällä.
    Kirjattu

nala

• Vieras
    « Vastaus #186 : 24. Syyskuuta 2017 klo 21:48 »

Meillä on nykyään pupu, mutta musta tuntuu että toi kodinvaihto meni hänen kohdallaan ehkä vähän huonosti. Edellinen omistaja siis pahentuneen allergian vuoksi myi pupun ja häkin. Ekat päivät pupunen vielä sieti sylissäoloa, ja silittelyä, mutta nykyään livahtaa aika pian pois, jos sitä yrittää hellitellä,, ja jopa näykkää tai muuten äksyilee jos väärään aikaan menee silittelemään. Ihan kiva kaveri se on toki tommosena touhuilijanakin. Voi olla että sekin vaikuttaa kun se saa täällä mennä mielinmäärin, ja toisaalt se kun täällä on vähän vauhdikas muksu myös, eli voi olla eri olot mitä aiemmassa kodissaan oli. Olis kiva jos sillä olis pupukaveri, mutta netti kertoi, että vanhemmiten yksinäänoloon tottuneet kanit eivät välttämättä tykkää uusista tovereista, vaan voi tulla reviirikiistaa...nooh, katsotaan. Ehkä meno tästä vielä muuttuu, neiti on ollut vasta viikon täällä.

Voi olla et pupu stressaa kodinvaihtoa vaan. Jos pystyy pitämään esim. ruoan samana niin olis hyvä, että olis ees jotain tuttua ja turvallista. Meteli on kans semmonen mikä ei tee hyvää varsinkin jos on stressaantunut pupu, eli rauhallinen paikka häkille ja muksullekkin voi vaik sanoo et ihan iisisti jos pupu paikalla. Tarvii varmaan myös totuttelua uuteen perheeseen, eli varovaista tutustumista esim. antaa eka vaan nuuhkia ja hengailla lähellä ja vaik syöttää jotakin kädestä ja sit ku pupu luottaa ja tulee ite lähelle nii rapsutella ja sit jonku ajan päästä kattoo viihtyykö sylissä. Edelliseltä omistajalta voi kans kysyy millanen pupu oli normaalisti jos tuntuu et se kauheesti "eristäytyy". Seuraahan ne tarvii ihmisestä tai toisesta lajitoverista, mut on totta että mikä tahansa ei kelpaa kaveriks kun voi tulla tappelua yms. Mikään asiantuntija en oo mut näin mä tekisin. :)
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #187 : 24. Syyskuuta 2017 klo 22:38 »

On meillä samaakin ruokaa, mutta voi olla että jotain on muuttunutkin. Esim. haetaan paljon voikukkaa vielä pihalta, eikä sille maistunut ne jutut mitä aiempi omistaja neuvoi, esim. omenat jäi syömättä. Onneksi sillä on yöeläjänä aina koko yö rauhallista aikaa täällä. On se löytänyt täältä kuitenkin semmosia turvapaikkoja..tykkää tuolla nurkassa makoilla tai lymytä muksun parkkitalon alakerrassa. Ehkä jonkun kolon vois sille vielä järkätä, minne pääsee omiin oloihinsa. Ei se täällä mennessään arkaile vaan on aika utelias luonteinen ja käy kyllä nuuhkuttelemassa ja tutustumassa ja tekee semmosii pupumaisii pöhköhyppelyitäkin iltaisin, mutta silittely ei nyt vaan aina/useinkaan nappaa. Jospa ajan kanssa, ja toisaalta jos se tykkää mennä tuolla tavalla niin ehkä sen ei tarvitse olla mikään sylikani.
    Kirjattu

Lammen Pei

• Vieras
    « Vastaus #188 : 18. Tammikuuta 2018 klo 17:30 »

hmmm.. kaikki info mitä mä olen lukenut, on kyllä kertonut että pupuset ovat yöaktiivisia ja pätee myös meidän tyyppiin ;D
    Hän ei oo koskaan häkissä lukittuna, mutta hänelle on nyt aidattu oma tommone yksiö, kun meinas johdot ja kirjat ja lelut ym. jäädä aina tulilinjalle :)

Ja joo, on noit kakkii eväitä tarjolla, mutta neito on kovin nirso. :D napsii vaan herkut tommosesta pupujen muonasekoituksesta. Ompuista oon antanut karat, meikäläisten ruokahävikki pienenee pienenemistään :).

edit.
    vastasin tässä viestiin, joka sit poistettiinkin, jäi vähän hassuks tää ketju nyt..eip haittaa :)
    « Viimeksi muokattu: 18. Tammikuuta 2018 klo 17:35 kirjoittanut Lammen Pei »
    Kirjattu

Galaktika

• Vieras
    « Vastaus #189 : 18. Tammikuuta 2018 klo 17:45 »

hmmm.. kaikki info mitä mä olen lukenut, on kyllä kertonut että pupuset ovat yöaktiivisia ja pätee myös meidän tyyppiin ;D
    Hän ei oo koskaan häkissä lukittuna, mutta hänelle on nyt aidattu oma tommone yksiö, kun meinas johdot ja kirjat ja lelut ym. jäädä aina tulilinjalle :)

Ja joo, on noit kakkii eväitä tarjolla, mutta neito on kovin nirso. :D napsii vaan herkut tommosesta pupujen muonasekoituksesta. Ompuista oon antanut karat, meikäläisten ruokahävikki pienenee pienenemistään :).

edit.
    vastasin tässä viestiin, joka sit poistettiinkin, jäi vähän hassuks tää ketju nyt..eip haittaa :)

Muokkasin tota viestii viel niin meni tosiaan vähän hassusti "väärinpäin" noi viestit nyt. :D

Pupujen muonasekotuksesta kantsii napsia ainakin kaikki siemenet pois, ne ei oo kanien ravintoa vaik sellasiakin sekotuksia näkee myytävän.

Ja hyvä jos saa liikkua vapaana niinkuin kanin kuuluukin. :) :peukku
    Kirjattu

Lammen Pei

• Vieras
    « Vastaus #190 : 18. Tammikuuta 2018 klo 17:55 »

Joo, mä vastasin kun fårad on mun vanha nimimerkki..  Tosiaan, meillä kani kyl tykkää torkkua päivisin ja öisin melskaa aikalailla. Sille on aidattu oma alue ja päivällä avaan myös ovea parvekkeelle. Piti ihan kattoa uudestaan että onko kani yö- vai päiväeläin, taitaa olla niin että löytyy monenlaisia kaneja :)

Ai kanit ei syö siemeniä? No tuo meidän muonasekoitus on ihan pelkästään kaneille suunnattu ja ei siellä siemeniä taida ollakaan, paitsi kauran jyvät.
    Kirjattu

Lammen Pei

• Vieras
    « Vastaus #191 : 18. Tammikuuta 2018 klo 18:35 »

Joo, mä olen lukenut lähinnä kokemuksista ja foorumeilta. Hitsi, jos siemenet nyt ei olekaan olleet hyväksi. Joskus annoin mantelin ja Filkus murahti, kun meinasin antaa toisen. Tulkitsin niin että manteli oli hänelle herkkupala ja luuli että jotenkin ottaisin sitä pois. Eipä pidä sitten enää jatkossa antaa, vaikka ihan hyvinvoipa tuo kani on ollut kokoajan. No yhen kerran on aivastanut täällä ollessaan tän puolen vuoden aikana :D sopivasti, kun meillä muillakin oli influenssa meneillään. Aivastus jäi vaan siihen kertaan pupulla. Muut ei päästy niin helpolla :)
    Kirjattu

Lammen Pei

• Vieras
    « Vastaus #192 : 18. Tammikuuta 2018 klo 18:57 »

Alta vuoden se on. En ole ehtinyt hänen papanansyöntiä enää seurata.. Silloin, kun enempi seurasin, niin kyllä se niitä söi.

Heinää on aina tarjolla, ja vettä ja muuta ruokaa. Kyllähän tuo itse valikoi mitä syö ja kun kerta on voimissaan, niin tota noin :) no problems.
    Kirjattu

Lammen Pei

• Vieras
    « Vastaus #193 : 18. Tammikuuta 2018 klo 20:14 »

Ai,, hitsi että noist on paljon erilaista infoo liikkeellä, kun luin joskus että pupuilla olis murkku joskus muutaman kuun ikäisenä, eikä vuoden ikäisenä. Juu, aiempi omistaja olikin kuulemma allergisoitunut kovasti ja tää oli silloin 3 kk.

Kirjattu