Taloustieteilijät päätyivät kuitenkin tulokseen joka sanoo, että onnellisuus kasvaa merkittävästi aina vaurauden kaksinkertaistuessa.
Huh... Tämä on kyllä osastoa "shitin marjat". Tulee kyllä heti mieleen yksi selitys: tutkijat ovat taloustieteilijöitä. He edustavat
talousalaa ja sikäli jo lähtökohtaisesti talousnäkökulmaa – ja saavat tutkimustuloksen, joka korostaa talouden vaikutusta. Vähän niin kuin "ei se vaikuttanut myöntävään kaivoslupapäätökseeni, että minulle luvattiin kaivosyhtiöstä työpaikka". Tai "eihän se karppausmyönteiseen tutkimukseeni vaikuta, että tutkimusta rahoittavat amerikkalaiset liha- ja meijeriyhtiöt". (No, ihan niin suoraa korruptioyhteyttä tässä ei välttämättä esiinny, mutta melkein – mitä enemmän taloutta korostetaan, sitä enemmän taloustutkijoille on töitä ja arvostusta. Ja on muistettava, että jos olet suomalainen, lähestyt talvisotaa suomalaiselta kannalta; jos olet seksuaalivähemmistöä, lähestyt tasa-arvokysymystä seksuaaliselta kannalta; jos olet taloustieteilijä, lähestyt onnellisuutta talouden kannalta.)
Itse olen Hesassa. Aiottiin viettää ystiksen kanssa iltaa puistossa, mutta kun sää on mitä on, taidetaan olla sisällä. Suomen kesä jne. jne.