Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 71

MirkaCerena

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #1050 : 24. Toukokuuta 2012 klo 14:30 »
  • Tykkää (0)

• On taas ollut päivä. Ehkä se johtuu siitä että viime yönä tuli nukuttua huonosti kun aina rentoutuessani ja ollessani vaipumassa uneen sain ihan hirveän yskänkohtauksen. Argh. Niin ja aamulla viedessä Olli ulos onnistuin astumaan koirankakkaan. Muuten päivä on ollut todella kiva ja inspiroiva ja sellainen. Niin ja join Matea taas pitkästä aikaa.  :sydamia
    Kirjattu

MirkaCerena

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1051 : 27. Toukokuuta 2012 klo 10:03 »
  • Tykkää (0)

• Tänään olen ollut koiran kanssa ulkona jo viiden jälkeen, lukenut kirjaa ja yskinyt. Juonut teetä ja syönyt aamupalaa. Kuvannut nukkuvaa koiraa! :D
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #1052 : 29. Toukokuuta 2012 klo 12:56 »
  • Tykkää (0)

• Sain roikkuneiden ja hoitamattomien asioiden pinosta tehtyä kaksi asiaa. Toinen vain ikäväntylsä, toinen emotionaalisesti turhankin hevi. Mutta nyt se on tehty sekin. Tiedän hajoittaneeni itseäni omituisella ja hankalalla ihmissuhteella aivan liian pitkään. Yrittänyt mennä aiemminkin. Ei ollut helppoa tämäkään, eikä tule olemaan vielä pitkään aikaan. Mutta nyt se on tehty ja koetan jatkaa valitsemaani suutaan vaikka kuinka tekisi mieli kääntyä takaisin. Ensimmäinen tulikoe onkin sit jo viikonloppuna, tavataan isolla ihmisjoukolla ja no, se on sitten tuokin tapaus seassa. Kivahan sitä on nähdä, mutta se meneminen...

Hetkeä tuon haastavan asian hoitamisen jälkeen postilaatikko kilahti, minut on hyväksytty täydentämään tutkintoa  :D. Jippiiiii! Kerrankin meni hyvien uutisten ajoitus kohdilleen ;D ;D ;D

Nyt sämpylätaikina kohoamaan ja ulos nuuhkimaan omenankukkien tuoksua.
    Kirjattu

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1053 : 30. Toukokuuta 2012 klo 10:35 »
  • Tykkää (0)

• Oli aivan mahtava päivä eilen- istuttii puistossa ja piettii hauskaa,kiitos ihmiset siitä ♥ Ja löysinpä kauppakeskuksesta takin myyntii!
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1054 : 30. Toukokuuta 2012 klo 21:27 »

Jänniä puuhia meneillään. Viime viikolla kävin äänittämässä omaa lauluääntäni Pispalassa ja tällä viikolla olen alkanut tuottaa, miksata ynnä muutoin prosessoida jälkeä. (Mikrofoni oli sen verran huono, että prosessointiin on oikeasti syytä.) Taustat olen nysvännyt softasyntikan ja lainakitaran kanssa jo aiemmin. Ei sitä malta olla haaveilematta, että joku vanhanaikaiseen tapaan musiikkia (eikä vain markkinointia) ymmärtävä nappaisi nyt minun poppipiisini jonnekin julkaisuun tai soittolistoille. Musiikki on iso osa elämääni, on aina ollut.
    Kirjattu

MirkaCerena

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1055 : 01. Kesäkuuta 2012 klo 16:35 »
  • Tykkää (0)

• Oon ollut aamulla töissä ja oli tekemistä vaikka aluksi oli pelkkää seisoskelua. Kotiin tultaessa kävin kaupassa ja nauratin kaupan kassaa vastauksillani kun vastaus kaikkii kysymyksiin (laitetaanko pakasteet muovipussiin? haluatko kuitin?) oli "mjooh". Sen jälkeen olen lukenut, tehnyt ruokaa ja nyt ajattelin taas lukea. Pitää mennä aikaisin nukkumaan kun huomenna on töitä vaikka ei yhtään innostaisi jostain syystä. Yleensä ei noi lauantaityöt niin haittaa.

Niin ja ulkona sataa.  :sydamia
    Kirjattu

Kitaristi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1056 : 02. Kesäkuuta 2012 klo 12:26 »
  • Tykkää (0)

• Tänään mietiskelin että kuinka onnellisuutta voitaisiin tuoda enemmän ihmisten arkielämään. Päädyin sitten tutkimaan wikipedian http://fi.wikipedia.org/wiki/Onnellisuustutkimus onnellisuustutkimus artikkelia.

Lainaus käyttäjältä: wiki
    Bruttokansantuotteen kasvulla on kiistatta yhteys onnellisuuden kasvuun, mutta lisäksi on otettava huomioon tasaisen tulonjaon vaikuttavuus onnellisuuteen. Myös BKT:n taso näyttäisi lisäävän onnellisuutta: mitä rikkaampi maa, sitä onnellisempi se keskimäärin on, joskin ei merkitsevästi yli 15 000 dollaria/vuosi/hlö tuottavissa maissa.
    Vuonna 2008 Pennsylvanian yliopiston taloustietelijät Justin Wolfers ja Betsey Stevenson päätyivät siihen, että valtion vaurastumisen ja kansalaisten onnellisuuden välinen yhteys on logaritminen, mikä viittaisi siihen, että vaurastuminen lisäisi onnellisuutta rajatta, joskin loiventuvasti (vaurauden kaksinkertaistuminen olisi yhtä hyvä asia tulotasosta riippumatta).

Tiedetään, ettei onnellisuus merkittävästi kasva tietyn tulotason jälkeen. Taloustieteilijät päätyivät kuitenkin tulokseen joka sanoo, että onnellisuus kasvaa merkittävästi aina vaurauden kaksinkertaistuessa. Jos haluamme että tästä vielä onnellisuutemme kasvaa, meidän tulisi siis luoda kaksi kertaa nykyinen varallisuutemme maapallolle, jota jo nyt tuhoamme jokaisen ymmärtävän olion mielestä liikaa. Tämä siis tarkoittaa käänteisesti sitä että vaikka kuinka kulutamme ja rikastumme, ei meistä enää onnellisempia voi tulla.  Purskahdin nauruun :D Kuten sanonta kuuluu: "kummaks on tää maailma menny"

Lainaus käyttäjältä: wiki
    Talouskasvun mukana myös eliniänodote on kohonnut, joten rikkaimmissakin maissa talouskasvu korreloi vahvasti Happy Life Years -mittarin kanssa

Lisää vuosia elämään vai lisää elämää vuosiin? Minä en halua välttämätä elää yksinäisenä ja sairaana kovin kauaa.
    « Viimeksi muokattu: 02. Kesäkuuta 2012 klo 12:28 kirjoittanut Kitaristi »
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1057 : 02. Kesäkuuta 2012 klo 15:38 »

Taloustieteilijät päätyivät kuitenkin tulokseen joka sanoo, että onnellisuus kasvaa merkittävästi aina vaurauden kaksinkertaistuessa.

Huh... Tämä on kyllä osastoa "shitin marjat". Tulee kyllä heti mieleen yksi selitys: tutkijat ovat taloustieteilijöitä. He edustavat talousalaa ja sikäli jo lähtökohtaisesti talousnäkökulmaa – ja saavat tutkimustuloksen, joka korostaa talouden vaikutusta. Vähän niin kuin "ei se vaikuttanut myöntävään kaivoslupapäätökseeni, että minulle luvattiin kaivosyhtiöstä työpaikka". Tai "eihän se karppausmyönteiseen tutkimukseeni vaikuta, että tutkimusta rahoittavat amerikkalaiset liha- ja meijeriyhtiöt". (No, ihan niin suoraa korruptioyhteyttä tässä ei välttämättä esiinny, mutta melkein – mitä enemmän taloutta korostetaan, sitä enemmän taloustutkijoille on töitä ja arvostusta. Ja on muistettava, että jos olet suomalainen, lähestyt talvisotaa suomalaiselta kannalta; jos olet seksuaalivähemmistöä, lähestyt tasa-arvokysymystä seksuaaliselta kannalta; jos olet taloustieteilijä, lähestyt onnellisuutta talouden kannalta.)

Itse olen Hesassa. Aiottiin viettää ystiksen kanssa iltaa puistossa, mutta kun sää on mitä on, taidetaan olla sisällä. Suomen kesä jne. jne. :o ;)
    Kirjattu

Kitaristi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1058 : 02. Kesäkuuta 2012 klo 17:18 »
  • Tykkää (0)

• ...jos olet taloustieteilijä, lähestyt onnellisuutta talouden kannalta...

Itse en hirveästi ole kansantaloutta hirveästi ole lukenut mutta jonkin verran kuitenkin. Aina hämmentää se keino rutistaa ihmisten käytös johonkin kaavaan joka vaatii rationaalisesti toimivan ihmisen. Wikipedia väittää taloustiedettä yhteiskuntatieteeksi, mutta sitä se ei mielestäni ole.

Mutta aiheesta sen verran, että tänään sitten keksin pari keinoa ilostuttaa ystäviäni ja kasvatin ainakin omaa onnellisuuttani :)
    Kirjattu

Keijukainen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1059 : 03. Kesäkuuta 2012 klo 18:41 »
  • Tykkää (0)

• Tänää on ollu vähän rankka päivä.. Puolilta päivin lähti siskon tyttö yökylästä, sit raahasin exän kamoja, jotka on oottanu kohta puol vuotta hakemistaan, 3. kerroksesta kellarikerrokseen, järjestelly muuten vaan varastoa ja kämppää, purkanut lapsen pinnasängyn tilaa viemästä kun poika nukkuu niin kiltisti jatkettavassa sängyssä, juossut koiran kanssa muutamaan otteeseen pihalla, käynyt kaupassa, ommellut tilaustöitä ja tämän päälle peruskotihommat.. Vielä oottas tiskivuori ja muutama muu homma.  :-\  Nyt kun rupeen miettii tarkemmin mitä kaikkee oon tänää kerinny tehä ni ihmettelen miten mun päivässä on riittäny tunnit.  :o
    Kirjattu
    "Halusin olla keijukainen. Tyttö, jota kukaan ei voinut omistaa, ei omaksi ottaa eikä unohtaa. Halusin olla luonnonraikas, hauraanvahva ja riippumaton. Enkä taakaksi kenellekään."
    -Manuela Bosco-

Aliisa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1060 : 03. Kesäkuuta 2012 klo 19:17 »
  • Tykkää (0)

• Tänään on kesälomani toinen päivä ja sairastuin flunssaan. Onneksi on aikaa potea ja kasapäin hyviä kirjoja.
    Kirjattu
    "I am the master of my fate:
     I am the captain of my soul."

MirkaCerena

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1061 : 04. Kesäkuuta 2012 klo 11:07 »
  • Tykkää (0)

• Tänään tulee vanhemmat takas mökiltä ja mulla on vapaapäivä. Oon siis herännyt aikasin ja siivoillut vielä vähän kun on se kivaa kun porukat tulee suht koht siistiin kämppään. :) Niin ja näen taas Olli poikaa.  :sydamia Saa taas nähdä miten poika on kasvanut muutaman päivän ajan.  ^-^
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #1062 : 05. Kesäkuuta 2012 klo 10:10 »
  • Tykkää (0)

• Eilisilta ja tämä päivä kulunut koettaessa epätoivoisesti etsiä löytökoiran omistajaa :(. Suloinen ja luottavainen tyyppi, varmasti joku jossain on tosi huolissaan :(. Saattaa olla joltain kesämökkiläiseltä karannut kun ei kukaan paikallisista osaa yhtään sanoa. Täältä on lähimpiin löytöeläintaloihin yli 50 kilsaa matkaa, ei huvittaisi lähteä kurvailemaan kun omistaja todennäköisesti on jossain paljon lähempänä.
    Kirjattu

Annika

• Vieras
    « Vastaus #1063 : 07. Kesäkuuta 2012 klo 00:03 »

sai juuri kuulla lähtevänsä sunnuntai-iltana Turkuun viikoksi tahi kahdeksi työkykyarviointiin :D
    Saas nähä kuin akan käy  ???
    Kirjattu

Kitaristi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1064 : 07. Kesäkuuta 2012 klo 22:07 »
  • Tykkää (0)

• sai juuri kuulla lähtevänsä sunnuntai-iltana Turkuun viikoksi tahi kahdeksi työkykyarviointiin :D
    Saas nähä kuin akan käy  ???

Itse en noita oikein ymmärrä, koska kaikkien ainakin tulisi tietää mitä varten tuollaisia järjestetään. Siellähän odotetaan että kerrot heille kuinka työ on sinulle yhtä kuin elämä, vähän niinkuin työhaastattelussakin.

Kuvitella jos kaikki ihmiset nauttisivat enemmän vapaa-ajasta kuin työstä, mahtaisi tulla foorumille porukkaa. Pitäisi järjestää sellaisia kansanopistokursseja "kuinka oikeasti nautitaan vapaa-ajasta" :D

Tänään tajusin että kesä on lyhyt, pitää ottaa kaikki irti heti alusta asti!
    Kirjattu