Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 95

JazzDj

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #1410 : 31. Joulukuuta 2012 klo 02:24 »
  • Tykkää (0)

• Kirjattu

Zoe

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1411 : 31. Joulukuuta 2012 klo 09:56 »
  • Tykkää (0)

• Niin, itse olen joensuusta kotoisin, niin se on ehdottomasti liian pieni paikka, vaikka tavallaan ihan hauska paikka onkin. Eihän helsinkikään loppujen lopuksi niin iso ole, mutta toisaalta jotenkin houkuttelisi kokeilla jotakin tältä väliltä.. mutta toki jos ajattelee Lontoota, niin eihän se Tre ihan semmonen metropoli taia olla  :P

No, kyllähän kaikki tietävät Helsingin olevan ainoan suomalaisen kaupungin, jota voi edes jossakin määrin verrata kansainväliseen metropoliin. Eli jos Lontoo erityisesti viehättää, niin tuntuisiko Tampere silloin pienenpuoleiselta ja jopa tylsältä?
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1412 : 31. Joulukuuta 2012 klo 12:19 »

Zoe: jos pääset Pispalaan, löydät urbaanin kyläyhteisön, joka on puolillaan kulttuuria ja taidetta omaehtoiselta pohjalta toteutettuna, upeissa maisemissa. Jos päädyt jonnekin muualle Tampereelle, löydät jotakin pienemmän Helsingin ja isomman Joensuun väliltä.

Johnnyboy: itse olen menettänyt uskoni Occupy-liikkeeseen ja jopa sen kauaskantoisempiin periaatteisiin jo jokin aika sitten. Minusta toivo on kuin onkin näkyvässä politiikassa, joka liittyy edustukselliseen demokratiaan mutta joka voi laajentua kauas sen yli. Suomen vallankumouksellisten voimien on yhdistettävä voimansa ja luotava eduskuntaan - ja uutisiin - pääsevä poliittinen puolue, sekä uusi oppositiomedian verkosto ihan perinteisiä mediamuotoja myöten, eikä pelkästään netissä ja katutasolla. Sillä tavalla jokin isompi muutos voi alkaa ihan oikeasti.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1413 : 31. Joulukuuta 2012 klo 13:26 »
  • Tykkää (0)

• Johnnyboy: itse olen menettänyt uskoni Occupy-liikkeeseen ja jopa sen kauaskantoisempiin periaatteisiin jo jokin aika sitten. Minusta toivo on kuin onkin näkyvässä politiikassa, joka liittyy edustukselliseen demokratiaan mutta joka voi laajentua kauas sen yli. Suomen vallankumouksellisten voimien on yhdistettävä voimansa ja luotava eduskuntaan - ja uutisiin - pääsevä poliittinen puolue, sekä uusi oppositiomedian verkosto ihan perinteisiä mediamuotoja myöten, eikä pelkästään netissä ja katutasolla. Sillä tavalla jokin isompi muutos voi alkaa ihan oikeasti.

Minä näen edustuksellisen demokratian rappeutuneen ja menettäneen tehonsa. Joka vuosi vaalien jälkeen, voitti mikä puolue tahansa, samat päätökset tehdään. Nyt on nähty että Vihreät ja vasemmistoliitto ovat myös syöneet sanansa mentyään hallitukseen. Ja Suomi on menettänyt jo valtaosan itsenäisyydestään EU:lle, ei voida enää puhua itsenäisestä Suomen valtiosta. Suomi on itse asiassa nykyään vähemmän itsenäinen kuin se oli Venäjän vallan aikaan. Suomen ja muiden EU-maiden asiat päätetään nykyään Brysselissä. Joten sen vuoksi on aivan mahdotonta olettaa että mikään puolue voisi Suomessa muuttaa asioita. Nyt Persut pitävät kovaa meteliä oppositiossa, mutta jos puolue pääsisi hallitukseen, söisi se sanansa.

Rahan valta on kasvanut myös kaikkien maailman hallitusten ohi. EU:n päätöksentekoa ohjaavat suuret pankit ja finanssimaailma. Ei minkään EU-maan hallitus voi tälle mitään kun ne ovat menneet mukaan peliin ja noudattavat sen sen sääntöjä! Nykyinen talouskriisikin johtuu siitä että pankit ottavat nyt sen mikä niille pelin sääntöjen mukaan kuuluu! Tässä pelissä kansa ja työväki häviää aina. Sen vuoksi meidän on irrottauduttava pelistä. Vai pelaisiko joku peliä missä tietää n.100% varmuudella häviävänsä?

Ja historiassa suuret muutokset eivät ole koskaan tapahtuneet valtarakenteiden sisällä ja parlamentarismin keinoin ja totellen olemassa olevia sääntöjä. Kaikki suurimmat kansalaisoikeusliikkeet ovat syntyneet niin ja toimineet ulkoparlamentaarisesti. Ei esimerkiksi Etelä-Afrikassa apartheidjärjestelmä olisi koskaan hävinnyt jos sen vastustajat olisvat noudattaneet lakeja ja laittaneet toivoaan poliittiseen järjestelmään. Ilman lakkoilua ja tehtaiden valtaamista työväki tekisi yhä Euroopassa 12-tuntisia työpäiviä ja hengenvaarillisissa olosuhteissa. Tai no ei Euroopassa olisi koskaan syntynytkään demokraattisia valtioita ilman Ranskan vallankumousta.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Sakaalilapsi

• Vieras
    « Vastaus #1414 : 31. Joulukuuta 2012 klo 15:23 »

Keskusteluun demokratiasta ja Occupy-liikkeestä:
    Colourflowerilla on mielestäni kyllä pointtia. Eikös Islannissakin saatu aikaan ihan mielenkiintoisia ratkaisuja ja muutoksia demokratian keinoin? Kovin tarkkaan en siitä kyllä tiedä, mutta mahdollista tuo kai olisi. Ainakaan jos ei tarvitsisi kuunnella mitä Bryssel on asiasta mieltä... Mitä suurempi on koneisto jota halutaan liikutella, sen vaikeampaa on saada muutos läpi. Tai näin ainakin halutaan uskotella.

Niin ja riippuu tietysti siitäkin, miten suuria muutoksia ensisijaisesti haetaan - kapitalismista luopuminen vaatinee todellisen kriisin ja vallankumouksen ihan silläkin, että kaikenlainen muutos on ihmisille todella vaikeaa. En luottaisi siihen, että monikaan jaksaa edes korvaansa lotkauttaa tämmöisille ongelmille ennen kuin uhka on oikeasti oman oven takana (vaikka se jo aika lailla onkin). Helpompaa on jatkaa vanhalla linjalla ja toivoa, että mörkö menee pois.

Toisaalta joukossahan sitä voimaa sitten onkin, kun ihmiset vaan saataisiin liikkeelle, siinä mielessä ei ole välttämättä huono juttu olla osa isompaa yhteisöä.

Ja tänään:
    HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2013 <3
    Olkoon se (pahalle kuulostavista luvuistaan huolimatta) ihan onnellinen  :sydamia
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1415 : 31. Joulukuuta 2012 klo 18:02 »

Islannissa nimenomaan on saatu aikaan positiivisia muutoksia ihan silkan demokratian keinoin. Maassa saatiin aikaan ilmapiiri, jossa kaikki kynnelle kykenevät ihan oikeasti osallistuivat. Mitä tapahtuu Suomessa? Täällä valtamedia tekee kaikkensa sen eteen, ettei täällä syntyisi muutoksen ilmapiiriä. Persuista lavastettiin muutosliike, että muutoksen paine purkautuisi johonkin vaarattomaan.

Valitettavasti jokainen, joka muka älyllistä kyynisyyttään ilmoittaa, ettei avoimen ja näkyvän politiikan keinoin päästä yhtään mihinkään, on mennyt nykyisten vallanpitäjien virittämään ansalankaan ja toimii heidän puolestaan.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1416 : 31. Joulukuuta 2012 klo 18:30 »
  • Tykkää (0)

• Valitettavasti jokainen, joka muka älyllistä kyynisyyttään ilmoittaa, ettei avoimen ja näkyvän politiikan keinoin päästä yhtään mihinkään, on mennyt nykyisten vallanpitäjien virittämään ansalankaan ja toimii heidän puolestaan.

Mä sanoisin että asia on ainakin nykyään päinvastoin. Ei poliitikot saa mitään aikaan ja valtaosa niistä on vallanhimoisia ja ahneita narsisteja, jotka tekee kaikkensa kahmiakseen valtaa.

Anarkia on ainoa tie muutokseen >:D
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1417 : 01. Tammikuuta 2013 klo 03:48 »

^Älä yritä pullikoida. Olet ostettu. ;D

Tästäkin huolimatta, HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2013 KAIKILLE! :sydamia2
    Kirjattu

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #1418 : 01. Tammikuuta 2013 klo 17:14 »
  • Tykkää (0)

• Hyvää uutta vuotta kaikille!  :sydamia
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1419 : 01. Tammikuuta 2013 klo 17:21 »
  • Tykkää (0)

• Todella hyvää uutta vuotta kaikille! Olkoon se parempi kuin edellinen vuosi :)
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1420 : 01. Tammikuuta 2013 klo 17:23 »
  • Tykkää (0)

• Hyvää uutta vuotta minunkin puolesta!
    Kirjattu

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #1421 : 01. Tammikuuta 2013 klo 17:30 »
  • Tykkää (0)

• Olkoon se parempi kuin edellinen vuosi :)

Todella toivon niin :)
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1422 : 01. Tammikuuta 2013 klo 23:45 »
  • Tykkää (0)

• Onko muuten kellään täällä sellaista tunnetta että mielessä on jokin "lukko", mikä estää vapaan ajattelun? Tai että mieli on jollain oudolla tavalla sumuinen. Mulla on aika usein sellaisia tuntemuksia. Ihan kuin yrittäisi avata ovea, mutta se ei aukea.
    Kirjattu

Hypocrite

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1423 : 01. Tammikuuta 2013 klo 23:50 »
  • Tykkää (0)

• JohnnyBoy, en tiedä onko se varsinaisesti vapaan ajattelun estävä lukko, mutta jotain tuollaista olen tässä kyllä parin päivän aikana kokenut. Pistetään masentuneisuuden piikkiin kyllä.

---

Viime yönä, vuoden vaihtuessa itkin hallitsemattomasti vartin verran ihan vain yksinäisyyttäni ja yleistä pahaa oloani. Joku voisi kai sanoa ettei voi olla yksinäinen, kun puoliso nukkuu viereisessä huoneessa, mutta niin vain olin. Ja niin olen nytkin.  Kaipaan niin kipeästi elämääni ihmistä, ystävää, jonka kanssa voisin alkaa rakentaa sosiaalista elämääni takaisin.

Tänään on siis ahdistuksessa, yksinäisyydessä ja itsesäälissä vellomisen päivä. Onneksi tätä päivää ei ole kuin kymmenen minuuttia jäljellä.
    Kirjattu
    Herää ja kukoista, ulkona venaa psykedeelisen kaunis maailma.

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1424 : 02. Tammikuuta 2013 klo 00:02 »
  • Tykkää (0)

• Viime yönä, vuoden vaihtuessa itkin hallitsemattomasti vartin verran ihan vain yksinäisyyttäni ja yleistä pahaa oloani. Joku voisi kai sanoa ettei voi olla yksinäinen, kun puoliso nukkuu viereisessä huoneessa, mutta niin vain olin. Ja niin olen nytkin.  Kaipaan niin kipeästi elämääni ihmistä, ystävää, jonka kanssa voisin alkaa rakentaa sosiaalista elämääni takaisin.

Tänään on siis ahdistuksessa, yksinäisyydessä ja itsesäälissä vellomisen päivä. Onneksi tätä päivää ei ole kuin kymmenen minuuttia jäljellä.

Mun elämäni varmaan yksinäisintä aikaa oli se kun seurustelin ensimmäisen tyttöystävän kanssa...

Yksinäisyys käsitetään yleensä liian pitkälti fyysisenä. Ja monet on sitä mieltä ettei parisuhteessa oleva voi olla yksinäinen. Mun mielestä se on paljon monimutkaisempi asia. Yksinäisyys on ehkä sitä että kaipaa jotain tietynlaista ihmistä lähelleen jonka kanssa tehdä jotain erityistä, mitä ei muiden kanssa voi tehdä.

Mutta voimia sulle, toivottavasti löydät sen kenet tarvitset!
    Kirjattu