Huh, takana hämmentävä kävelyodysseia Länsi-Tampereella.
Huisia päästä lainaamaan itseään. Mutta tämmöistä taas tänään.
Ystävättäreni oli selittänyt käyneensä joskus aikanaan säännöllisesti Tesoman uimahallissa, mitä hieman ihmettelin, koska en ollut koskaan nähnyt Tesomalla uimahallia. No, nyt kävelin muuatta hassua reittiä ja ajattelin, että olisipas hupaisaa, jos tulisin tätä pitkin suoraan Tesoman uimahallille. Ja niinhän tulin.

Olen monet kerrat ihmetellyt, miten saatankin löytää aina sinne mihin olen etsimässä, vaikkei ole mukana karttaa enkä harrasta karttojen katselua ylipäätään, enkä omista älypuhelinta. Onneksi välillä voi suuntavaisto pettää ja kunnolla, joten kerronpas mitä sattui seuraavaksi:
Saavuin sellaisen kaupan luo, jota en tiennyt olevan olemassa. Kävin kaupassa ja tein yhden ostoksenkin. Ensisijaisena kokemuksena jäi kuitenkin mieleen, että kaupan edustalla oli (narussa kiinni) hyppivä ja haukkuva koira, joka mokoma näykkäisi minua, kun ojensin sille käden (onneksi oli hansikas kädessä). Lähdin kaupan luota pyörätietä pitkin eteenpäin, tarkoituksenani oli suunnata länteen tai ehkä lounaaseen. Pyöräteiden lisäksi kuljin pitkin pienten autoteiden reunaa, metsäpolkuja ja noin 100 metriä jopa hiihtoladun reunauraa. Tätä jatkui yli tunnin ajan. Kuvittelin eteneväni melko suoraviivaisesti samaan suuntaan. Lopulta huomasin lähestyväni kerrostaloja, joiden tajusin näyttävän samoilta kuin edellä mainitun kaupan lähellä olleet talot. Hyväksyin mielessäni mahdollisuuden, että olen kiertänyt vasemmalle kaartuvan ympyrän ja olen palaamassa kaupan editse kulkeneen tien luo ehkä jokunen sata metriä etelämpänä, lähempänä bussireittejä joilta olin ajatellut hypätä kävelyretken päätteeksi bussiin päästäkseni kotiin. Kun kävelin lähemmäksi taloja, käsitin todella kiertäneeni ympyrän, mutta täysin päinvastaiseen suuntaan kuin olin kuvitellut (oikealle). Edessäni näkyi ihan sama kauppa, jossa olin käynyt reilua tuntia aiemmin. Eikä siinä vielä kaikki, vaan kaupan edustalla oli edelleen myös sama koira!!

Oli lievästi sanoen friikki kokemus, ihan kuin en olisi kävellyt siinä välissä kilometritolkulla vaan ainoastaan esim. kiertänyt viereisen kentän...