Kuulin justiinsa Pelle Miljoonan biisin Johnny on kadulla taas, jonka yhden kohdan sanoitus menee näin:
Elänyt tulessa koko elämänsä
Herännyt kuulessaan äänen sisässään
Kuiskaavan yhä uuudestaan:
"Johnnyboy, sä et kuulu tähän yhteiskuntaan
Oi Johnny boy"
Huvittihan tuo vähän johtuen nimimerkistäni

Mutta sitten mietin että en kyllä itsekään koe kuuluvani tähän yhteiskuntaan. Nyt olen elänyt tässä melko "normaalia" elämää koko talven (käynyt päivittäin duunissa), mutta kyllä se vaan ahdistaa helvetisti. Joka ilta harmittelee että (lyhyiden) unien jälkeen joutuu taas lähtemään töihin. Vaikka ei mun työpaikka mikään ikävä paskaduuni ole ja työkaveritkin on ihan ok ihmisiä. Mutta silti sitä tuntee vaan olevansa jotenkin vankina. Eikä se ole vain jotain laiskuutta, vaikka joku porvari niin alkaisi selittääkin.
Tänään olin työn johdosta jossain lukiossa jakelemassa kiinnostuneille (joita oli vähän) nuorille esitteitä vapaaehtoistyöstä ym. työpaikan (Allianssin Nuorisovaihto) jutuista. Muistuipa taas mieleen ne omat lukiovuodet ja se ulkopuolisuus. Tajusin että olen yhä ulkopuolinen. Tai olen aina, minne ikinä sitten menenkin. Joskus tapaa onneksi jonkun ihmisen jonka kanssa sitä tunnetta ei tule, mutta ne ovat harvassa. Lapsesta asti olen kokenut jotenkin olleeni erilainen, en koskaan ole saanut selville miksi, kaikki eri vaihtoehdot olen selannut mielessäni läpi. Mutta jokin aina mielen perellä sanoo:"Sä et kuulu tähän yhteiskuntaan, oi Johnny boy"... On aina sanonut.
Tulipa sekava juttu!