Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 127

Punkhippi

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #1890 : 15. Heinäkuuta 2013 klo 01:17 »
  • Tykkää (0)

• Älä vaan rupea kapitalistiksi! :D
    Tämä! :D

Johnnyboylle myös minulta rispektit ton alkoholin osalta.

Ja onnea Dreamerille tupakan lopettamisesta. Se on hyvä.

Itte olen nyt kirjoittanu 100+ biisintynkää jotka haluaisin jatkotyöstää. Ja skaala on yhdestä virkkeestä melkein kokonaisiin biiseihin. Ja kaikki kännykässä.
     - Kalle
    Kirjattu

Sirgeliner

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1891 : 15. Heinäkuuta 2013 klo 17:04 »
  • Tykkää (0)

• Ite tein tänää tosi hyvää salaattia, johon tuli nokosenlehtiä :) Nyt vaan kiitos poltinkarvojen sormet vähä rakkuloilla, mutta ne menee onneks pian ohi. Tarkotus olis lähtee käymää vielä lenkillä, jos ilma sen sallii.
    Kirjattu

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #1892 : 15. Heinäkuuta 2013 klo 18:29 »
  • Tykkää (0)

• Soiteltu uutta 7-kielistä kitaraa ja silläviisiin.
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1893 : 17. Heinäkuuta 2013 klo 20:24 »
  • Tykkää (0)

• Seuraavaksi muutaman päivän trippi Pärnuun.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1894 : 17. Heinäkuuta 2013 klo 21:05 »
  • Tykkää (0)

• Seuraavaksi muutaman päivän trippi Pärnuun.

Jaahas, että trippi :D Sori, mut oli pakko tarttua tohon sanaan...
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Aura

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1895 : 18. Heinäkuuta 2013 klo 16:49 »
  • Tykkää (0)

• Tajusin tänään että en enää tunne itseäni hipiksi - hippimieliseksi kyllä vielä sentään :)

Kun elämään löytyi ihminen joka ei ole kovin hippi, niin sitä on jotenkin palannut "normaalin" ihmisen juttuihin ja vähän mennyt pidemmällekin uusien harrastusten myötä   :o

Kuitenkaan en tunne itseäni onnettomaksi vaikka olenkin muuttunut, koska olen muuttanut itse itseäni omasta halustani - en siksi että joku muu sanoisi millainen minun pitäisi olla   :sydamia

Kirjattu
    "Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
    -Risto Ahti-

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1896 : 18. Heinäkuuta 2013 klo 17:44 »
  • Tykkää (0)

• Tajusin tänään että en enää tunne itseäni hipiksi - hippimieliseksi kyllä vielä sentään :)

Kun elämään löytyi ihminen joka ei ole kovin hippi, niin sitä on jotenkin palannut "normaalin" ihmisen juttuihin ja vähän mennyt pidemmällekin uusien harrastusten myötä   :o

Kuitenkaan en tunne itseäni onnettomaksi vaikka olenkin muuttunut, koska olen muuttanut itse itseäni omasta halustani - en siksi että joku muu sanoisi millainen minun pitäisi olla   :sydamia

En minäkään koe olevani mitenkään erityisen "hippi", mutta olenpahan tänne foorumille vain ajautunut jotenkin. Ja aion pysyä :)

Ja tärkeintä on vaan mennä siihen suuntaan mikä tekee onnelliseksi. Kyllä sitä itse tietää parhaiten. Ja välillä sitä tosissaan huomaa muuttuvansa. En itse koe olevani esimerkiksi lainkaan sama henkilö kuin olin vaikka 5 vuotta sitten.

Juuri tänään ajattelin itse että kuinka tuhoisia ovat yhdenmukaistavat ja ehdottomat ideologiat. Kuinka ihminen mitätöidään vain jonkin yhden ryhmän edustajaksi. Se on todella henkistä väkivaltaa ja painostusta.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Jushka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1897 : 18. Heinäkuuta 2013 klo 20:37 »
  • Tykkää (0)

• Mäkään en tunne itteäni hipiksi, mutta viihdyn kyllä tällä foorumilla ja hipin kaltaisten ihmisten kanssa. Pääasiahan on, että viihtyy ittensä kanssa edes jotenkin. Aikuistuminen kenties :)
    Kirjattu
    Ei elämääsi voi määritellä kukaan, se on kirjoitettava itse.

gemma

• Vieras
    « Vastaus #1898 : 19. Heinäkuuta 2013 klo 13:02 »

Niin. Muutos on ainoa "pysyvä" asia. Etsin joskus kovasti jotain lokeroa, mihin solahtaa, että olisin "jotain", kunnes tajusin, että mähän olen jo "jotain", enkä tarvitse raameja. Voin luoda elämäni ja itseni poimimalla tavallaan mulle tärkeitä asioita sieltä sun täältä. Musta ei tullu "punkkaria", ei "kristittyä" eikä montaa muutakaan. Mielenkiintoista kyllä oli pyöriä hyvin erilaisissa ryhmissä hetken mukana. Ryhmädynamiikka ja ryhmäkuri on yllättävän samaa kaikkialla. Ja ehkä se paheksuntakin, jos ei täytä täysin ryhmän normeja.. Ja henkilöristiriitoja tuntuu olevan kaikkialla, missä on useampi ihminen.

En kai mäkään "hippi" ole, tai riippuu määritelmästä. Olen ajatuksiltani monesti marginaalissa.. Luonnonsuojelu ja monet vaihtoehtojutut kiinnostaa. En esim ole koskaan ollut lentokoneessa ja matkailu tuntuu muutenkin väärälle. Turismi pilaa paikallisen kulttuurin ja siihen liittyy monia lieveilmiöitä ja lentämisen haitat on muutenkin ilmeiset. Kirjat on mun matkoja ja lähiseutujen koluaminen... Eli en monien hippien tapaan suuntaa Intiaan.  ;) Enkä omalla kohdalla halua enää mitään päihteitä, enkä ns. "vapaata rakkautta". Ne ei vaan sovi mulle.

Olen minäkin eri ihminen kuin vaikkapa yläasteella.. Mutta hyvähän se on, että jotain ihmisessä tapahtuu ajan kuluessa, kehittyy johonkin suuntaa ja parhaassa tapauksessa parempaan..  :)
    Kirjattu

Jushka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1899 : 19. Heinäkuuta 2013 klo 13:19 »
  • Tykkää (0)

• Komppaan sua Gemma. Ei tässä iässä (yli 30 :) ees viitti, eikä halua kategorisoida itteään mihinkään. Pääasia, että kehittyy ihmisenä.
    Mä oon taas semmonen "ikinuori" baarieläjä. Kyllä mä onneks suurimman osan ajasta olen selvinpäin ja teen mielekkäitä asioita. Vapaa rakkaus ei ole koskaan ollut mun juttuni, mutta kukin taplaa tyylillään.
    Kirjattu
    Ei elämääsi voi määritellä kukaan, se on kirjoitettava itse.

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1900 : 19. Heinäkuuta 2013 klo 13:24 »
  • Tykkää (0)

• Mua kiinnostaisi kyllä kokeilla vapaata rakkautta... Vaan eipä mun lähipiiriin kuulu tällä hetkellä ketään sellaiseen sopivaa henkilöä.

Oon aika lailla sitä mieltä että asioita pitää kokeilla. En itse ainakaan voi tietää ennen kuin kokeilen! Ja opin vaan kantapään kautta :D
    Kirjattu

Aura

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1901 : 19. Heinäkuuta 2013 klo 13:34 »
  • Tykkää (0)

• Mua kiinnostaisi kyllä kokeilla vapaata rakkautta... Vaan eipä mun lähipiiriin kuulu tällä hetkellä ketään sellaiseen sopivaa henkilöä.

Oon aika lailla sitä mieltä että asioita pitää kokeilla. En itse ainakaan voi tietää ennen kuin kokeilen! Ja opin vaan kantapään kautta :D

Mua kiinnostais kyllä vapaa rakkaus myös, mutta luulen (= tiedän) että nykyinen kumppani ei siihen juttuun lähde   :D

Asioita pitää todellakin kokeilla, mutta silti kannattaa pitää järki päässä ja kuunnella omaa sisintään - pitääkö kokeilemistaan asioista oikeasti vai vaan siksi että saisi muiden ihmisten silmissä "paremman statuksen" tms.

Itse lähdin kokeilemaan asiaa joka on kiinnostanut jo vuosia, mutta ei ole ollut rohkeutta/mahdollisuutta kokeilla ja totesin että tää on kivaa - vasta sitten kerroin asiasta tuttaville ja tuolle kumppanilleni joka on harrastanut ko. lajia 30 vuoden ajan.
    Ainoa joka antoi positiivisen palautteen ja kehoitti jatkamaan oli kumppani - muut sukulaiset ja tuttavat pitävät mua umpihulluna ja olettavat mun tapattavan itseni (melko vaarallinen ja vauhtia sisältävä laji)   8)
    Kirjattu
    "Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
    -Risto Ahti-

gemma

• Vieras
    « Vastaus #1902 : 19. Heinäkuuta 2013 klo 18:15 »

(Melkein) kaikkea tosiaan kannattaa kokeilla. Sittenhän sen tietää..  ;)
    Vapaa rakkaus tai avoimet suhteet tai polyamoria on haasteellisia lajeja..  :) Yleensä ennenpitkää tarpeet ei enää kohtaa, joku haluaa/toivoo enemmän kuin toinen voi antaa. Seksiä on vaikea ajatella pitkän päälle vaan seksinä; kuin kävisi syömässä/suihkussa/vessassa eli tarpeiden tyydyttämisenä. Ainakin monien ihmisten. Jollekin voi noissa kuvioissa tulla hyväksikäytetty olo, voi tulla mustasukkaisuutta, jos herää tunteita ja tarve olla jollekin jotenkin erityinen... Ainakin kannattaa olla reilu kaikkia kohtaan, että jokainen tietää millä säännöillä pelataan..

Päihteet antaa iloa aikansa. Tai ainakin mulle antoi. Sitten haitat alko oleen suuremmat kuin ilot. Oon onnellisempi ilman, eikä mulle oo ongelma mennä keikoille ym selvin päin, vaikka muut dokais. Musiikki on jo itsessään niin kokonaisvaltainen kokemus. Ja monet muutkin asiat antaa huikeita kokemuksia/tuntemuksia..

Muutos on jatkuvaa; mieli muuttuu, elämäntilanteet muuttuu, näkemykset, miten kokee asiat. On kivaa, että utelias ja elämänjanoinen halutessaan kerkee moneen maallisen vaelluksensa aikana. Tietysti hyvä, jos pyrkii elämään niin, ettei vahingoita itseään tai muita..  :) Tosiaan kuunnella sisintään kuten Aura kirjoitti.

Kirjattu

Sammakko

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1903 : 20. Heinäkuuta 2013 klo 19:19 »
  • Tykkää (0)

• Olen nyt ollut muutaman päivän mökillä. Täällä on kyllä sähköt, mutta vesi tulee kaivosta eikä vesivessaakaan ole. Ihanaa! Vaikka asunkin pienessä kunnassa, se on suurkaupunki tähän kylään verrattuna. Autoja menee tosi harvoin ohi. Tykkään pumpata vettä kaivosta. Noin 100 metrin päässä on pururata, jossa käyn yksin. Aivan mahtava paikka. Tänään kävin siellä paljasjalkailemassa, juoksin ja kävelin. Söin mustaherukkaa suoraan puskasta, ja kävin pari kertaa mustikkametsässä. Löysin myös sopivia vaatteita itselleni (mökin kaapeista). Vielä haluaisin käydä uimassa.
    Tämä on kyllä aivan mainio kokemus. Täällä asuisin paljon mieluummin kuin kotikunnassani. Tämä mökkikäynti avasi silmäni - ennen en ole tätä edes tajunnut. Onneksi lähtöön on vielä pari päivää.
    Kirjattu

Havina

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • Syväekologiaa ja parempaa elämää
    « Vastaus #1904 : 22. Heinäkuuta 2013 klo 10:09 »
  • Tykkää (0)

• Tänään näyttäis vähän sadepäivältä. Kivaa istua vaan sisällä ja juoda pakuriteetä. :)  Eilen tuli kerättyä monta kopallista vadelmia!
    Kirjattu