Koska se tuntui oikealta. Ja koska mulla on loputon tiedonjano!
Hei Johnnyboy. Olen Ibrahim. Anteeksi että puutun näin sivusta keskusteluun, vaikka oma panokseni siihen taitaakin jäädä suutariksi.
Hyvin harvalla tuntuu olevan tällaista tiedonjanoa, useimmiten asenteet ovat komfortistisia. Tukahtuneita ja tukahduttavia, sellaisia, joiden puitteissa sopeutuminen vallitseviin uskomuksiin vaatii juuri sellaista vapaa-ehtoista tietämättömyyttä jonka tähden arvojemme ja kulttuurimme kyseenalaistaminen ei voi olla sallittua. Kysymys, joka väistämättä jäytää miletäni, mutta joka uudelleen ja uudelleen uhkaa paljastaa oman alistuneisuuteni ja epärehellisyyteni itselle, on ahdistava. Aivan kuin sopeutuakseni vallitseviin oloihin minun olisi keskityttävä koko-ajan pienempään spektriin, osattava itse etsiä se media, joka ainoastaan ylläpitää uskomuksiani. Liityttävä johonkin lahkoon jonka organisoimattomissa menoissa toistetaan mantranomaisesti säestettynä madonnan kertosäkeitä. Työskentele, kuluta, pariinnu ja kuole unelmoiden terveydestä, kauneudesta ja rikkaudesta.
Jos ajattelemme yhteiskuntaa ikään kuin luomanamme hirviönä, järjestelmänä jonka aluksi loimme palvelemaan ihmisiä, mutta joka kasvoi meitä isommaksi ja teki meistä palvelijoitaan, meidän on helppo nähdä että kuka tahansa ihminen kapinallisena. Alistumiseensa saakka. On sanottu minulle että kaikki ihmiset ovat alistettu kuolemanpelolla. Moni ei pelkää kuolemaa, mutta pelkää läheistensä surua. Pelkää läheistensä kuolemaa. Ilman toisiamme olisimme valmiit uhrautumaan toistemme puolesta.
Joissain orjuutta käsittelevissä kirjoituksissa oli kerrottuna että orjien keskuudessa vihattiin paenneita orjia. Heille toivottiin pahaa niiden toimesta jotka tarvitsivat oikeutuksen sille pelolleen jonka tähden he itse eivät uskaltaneet paeta.
Kun et enää jaksa pohtia maailmaa, mitä teet? Tuleeko sinustakin konfomisti? Poliittisessa toiminnassa on kysymys syntymästä yhtä lailla kuin paljastumisesta. Ei syntymisestä maailmaan, vaan maailmasta syntymisestä. Born in to this, born out of this. Stop at nothing.