Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 136

maailmasen

• Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #2025 : 26. Elokuuta 2013 klo 14:52 »

hei, toivottavasti syyt selviävät, mutta siis borrelioosin varalle monikaan ei ehkä tiedä, on semmonen uute, kuin cat's claw. Tässä infoa tutkimuksesta, joka kasvista on tehty: http://www.digitalnaturopath.com/data/cats_claw_controversy.html
Kirjattu

tuulitukka

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
    • Burning in Water Drowning in Flame
« Vastaus #2026 : 27. Elokuuta 2013 klo 17:28 »
  • Tykkää (0)

• Ruuanlaittoa, leipomista, pyykinpesua ja kelalomakkeita tänään.
    Melkein mukavaa oloa siis. ;)
    Kirjattu
    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.”

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #2027 : 28. Elokuuta 2013 klo 10:29 »
  • Tykkää (0)

• ^^^^Kääks, kuulostaa Dreamer aika hurjalta :O. Toivottavasti syy selviää ja saavat teikäläisen kuntoon!
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #2028 : 28. Elokuuta 2013 klo 21:01 »

Muutto edessä lauantaina. Huh. Mutta kivaa päästä uuteen kotiin. Vaivaa ollut ja säätämistä, kun uusi asunto on 400km päässä vanhasta... On tullut lajiteltua tavarat ja laitettua eteenpäin turhaa. Ihanat retrovärit uuden kodin kaapeissa; tummanruskeaa ja kirkkaankeltaista. Koiranpoikanen on ollut vähän pöljänä, mutta on pakkailtu sen ehdoilla, ulkoiltu välillä ja ei ole jätetty sitä yksin pakattujen kamojen keskelle. Tajuaa sekin, että jotain nyt tapahtuu.  :) Lelut repussa ja ne otetaan ekaksi esiin ruoka ja vesikuppien kera, kun päästään perille. Etsittävä uudet lempipaikatkin lähimetsistä... Tulee varmaan hauska syksy.

Onnea Aurallekin uuteen kotiin! Olen itekin muuttanut paljon, on aina tullut tarve lähteä jotenkin... Mutta josko tuolla nyt viihdyn pidempään.  ;)
    Kirjattu

Aura

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2029 : 29. Elokuuta 2013 klo 09:40 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos gemma  :)  Onnea sullekin uuteen kotiisi  :)

Kyllä sitä jotenkin sielu lepää täällä maalla eri tavalla kuin kaupungissa  :sydamia

Kesäkurpitsalasagne uunissa ja sitten jälkkäriksi tulossa omena-kaurapaistosta   :ruokaa
    Kirjattu
    "Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
    -Risto Ahti-

maailmasen

• Vieras
    « Vastaus #2030 : 30. Elokuuta 2013 klo 09:28 »

Tänään istun ja ihmettelen, sit lähemme kaupunkiin ja roihikan kyläjuhlille, oleilemaan taas toisaalla puolen kaupunkii ja kiertelee siel, ehkä metsäydymme johonkin puistoon samoilemaan.

Viime ajat ovat olleet lepäilyä, kaihoa ja sienestystä, pitäis onnistua jotenkin voimautumaan, alkaa vain olla keinot vähissä. Ehkä siin on esteenä just se haluaminen, että ois melkein jotenkin nöyrryttävä fiilistelee hieman vaatimattomampaa fiilistä ja olotilaa, pienentyä pienuuteensa. Miten tää menikin näin kummasti, tämä elämä, miksi on niin paljon negatiivisuutta ja vastustusta sisäl, ja voiko olla jotain muuta, voiko tää taas joskus keikahtaa ja unohtua.

Pilvinen sää, kaupungin häly on joskus oikeastaan aika meditaatiivista, jonkinlaista virtaa. Maalla oli hiljaisuus ja pystyi kuulemaan joutsenet, täällä kuulee lentokoneita. Veri vetäis etelään, :D yhtäkkiä tuli vaan sellane fiilis että voispa mennä johki lämpöseen talveksi vaan makoilemaan ja viettämän siestaa riippumatos olkihatun alla.

Vaan ei, ensi viikolla alkavatkin jo luennot ja kurssit ja sen semmoinen, pitää skarppautua ja liikkua ja vetristyä, saada sykettä ylle täällä kylmemmissä maisemissa ja toivoa että tää tästä alkaa sujua.
    Kirjattu

Sammakko

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2031 : 31. Elokuuta 2013 klo 11:45 »
  • Tykkää (0)

• Oon eilen ja tänään yrittänyt tehdä tulta käsiporalla (eli pyöritetään keppiä puupalan päällä, ja siinä puupalassa on kepin halkaisijan kokoinen reikä). Ei vielä oo onnistunu, mutta... kyllä se tästä! Mä oon semmonen pässinpää, joka ei hevillä luovuta >:D

edit. Yritin myös tällä tavalla:
    Stone Age Fire Making. Small | Large

... mutta sekään ei tuottanut tulosta. Ehkä mulla on liian huono kunto, ehkä oon liian kärsimätön, ehkä mulla on vääränlaiset materiaalit. Mutta, kuten sanoin, tulentekoyritykset jatkuu. ;)
    « Viimeksi muokattu: 31. Elokuuta 2013 klo 11:49 kirjoittanut Sammakko »
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2032 : 31. Elokuuta 2013 klo 11:49 »
  • Tykkää (0)

• Sammakko, mikset käytä tulitikkuja?
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Sammakko

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2033 : 31. Elokuuta 2013 klo 11:52 »
  • Tykkää (0)

• ^ Koska mun mielestä on hauskaa kokeilla. Kuka tahansa voi ostaa tulitikut, mutta kaikki ei osaa tehdä tulta ilman tikkuja/sytkää/tuluksia. En minäkään vielä, mut ehkä myöhemmin. :D

Sitä kuvittelee, et se on helppoa (tai no ainaki mä kuvittelin, ku katoin videoita), mut se on oikeesti vaikeeta. Rispektiä luolamiehille... :'D
    Kirjattu

maailmasen

• Vieras
    « Vastaus #2034 : 31. Elokuuta 2013 klo 13:38 »

vau, en voi tsekkaa videon sisältöä, mut ootko kokeillut taulakääpää? kasvaa koivuissa: taulakääpä & tulenteko @google :)
    Kirjattu

Havina

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • Syväekologiaa ja parempaa elämää
    « Vastaus #2035 : 02. Syyskuuta 2013 klo 21:12 »
  • Tykkää (0)

• vau, en voi tsekkaa videon sisältöä, mut ootko kokeillut taulakääpää? kasvaa koivuissa: taulakääpä & tulenteko @google :)

Multa löytyy blogista seikkaperäinen selostus tulenteosta taulan, karkun ja piikiven avulla: http://erajormailua.wordpress.com/2013/08/15/perinteista-tulentekoa/

Tuolla tavalla laitan tulet saunanpesään.  ;D

Tänään tuli käytyä Tampereella harrastamassa jousiammuntaa ja kirppisten koluamista. Oranssinruskeat hippihousut ja puuvillatakin sain itselleni. <3
    Kirjattu

2sks

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2036 : 07. Syyskuuta 2013 klo 18:24 »
  • Tykkää (0)

• Huhhuh mikä päivä takana. Koko syntymäpäiväyöni (edellisyö) vietin sairaalassa sappiongelmani takia (kyllä, olen 17-vuotias jolla on sappivaivoja  >:(). Päivä ei ole tosin siltikään ollut ollenkaan huono :) Sää on ollu aivan ihana vielä vaikka on syyskuu, kävin hevoseni kanssa 2h maastolenkillä. Katsoin Scooby doo-leffan ja söin täytekakkua lohduttaakseni itseäni rankasta viime yöstä :D Eli pitemmän päälle päivä olikin ihan mukava  :peukku
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2037 : 08. Syyskuuta 2013 klo 03:39 »
  • Tykkää (0)

• AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEEEEEEEEEEEEEEHAUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :sydamia
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2038 : 09. Syyskuuta 2013 klo 12:24 »
  • Tykkää (0)

• Nyt meni korkki kiinni, lopullisesti. Eilinen päivä meni sairaalassa johtuen liiasta ryypiskelystä ja sitä aamulla seuranneista epilepsiakohtauksista. Ei mun parane enää juoda, saatan tuhota aivoni lopullisesti.
    Kirjattu

Josefiina

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2039 : 09. Syyskuuta 2013 klo 15:14 »
  • Tykkää (0)

• Nyt meni korkki kiinni, lopullisesti. Eilinen päivä meni sairaalassa johtuen liiasta ryypiskelystä ja sitä aamulla seuranneista epilepsiakohtauksista. Ei mun parane enää juoda, saatan tuhota aivoni lopullisesti.

Hyvä jos itse olet tämän asian ymmärtänyt :) Tsemppiä ja voimia silloin, kun tuntuu että pitäisi sitä juomaa saada :)
    Kirjattu
    - Jos keskustelet idiootin kanssa, varmistu siitä ettei hän tee samoin. -