Onnea munkin puolesta! :--) (en siis puhu munkista, vaan itsestäni. Pa dam tss!)
Mä sitten sain sen savijutun valmiiks. Tai no siis, vielä se pitää polttaa. Mua kyllä vähän mietitytti, oliko se edes savea - se ei ollut punertavaa eikä siniharmaata, vaan melko tummanharmaata. Se haisi märältä (esim. jos kuivaa kätensä pyyhkeeseen, joka on ollut ahkerassa käytössä, kädet haisee "märältä". Tai jos on kastellut kätensä sateessa). Mutta kai se on... En keksi mitä muuta se vois olla. Löysin sen metsästä sellasesta ihmeen pienestä vesialueesta - en oikein edes osaa sanoa, mikä se oli. Ei se ollu järvi, joki, puro, lähde... No, ehkä sitä vois sanoa lammeks, mutta se oli tosi pieni. Jos siihen olis menny uimaan, pää ja varpaat olis osunu niihin sen vesialueen "päihin". Se oli vähä niinku kuoppa, mut ei hirveen kuopalla. Siinä vedessä oli jotain ällöjä vihreitä kuplia pinnalla ja jotain ihme levän tapasta :s
Siinä reunassa oli sit sitä minkä mä kuvittelen olevan savea.
Muovipussissa ollut savi oli yhä kosteaa, ja erottelin siitä ensiks suurimmat roskat. Sitte otin tuohiastiassa olleen (säilytin niitä leikkimökissä, molempia - siis muovipussia ja tuohiastiaa) saven ja se oli kuivunut - lisäsin siihen vettä ja sekotin siihen muovipussisaveen.
Savea tuli sit sellanen köntti, joka oli isompi kuin mun nyrkki (ei hirveesti isompi). Tein siitä ruukun, sellasen melko matalan. Ajattelin että voisin käyttää sitä morttelina. Kuulostaako ihan mahdottomalta? Tai sitten ihan astiana. Siihen vois vaikka kerätä kasveja ym.
Sitten joskus aion tehä saviastioita, joita voin käyttää ruoanlaitossa

Tuota pientä (ja ensimmäistä!) en ajatellut siihen käyttää.
Toivotaan, ettei ruukku mee rikki kuivatuksessa/poltossa... Vein sen kuusen juurelle kuivumaan, aattelin et jos sataa niin se ei kastu. Korkeintaan pikkasen. Jos sataa paljon niin vien sen leikkimökkiin.