Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 170

Avaruus

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #2535 : 01. Kesäkuuta 2015 klo 21:54 »
  • Tykkää (0)

• ^ voimia sinulle gemma jokaiseen päivään ja tervetuloa takaisin!
    Kirjattu

gemma

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2536 : 02. Kesäkuuta 2015 klo 10:02 »
  • Tykkää (1)

• Kiitos Kurre ja Avaruus!  :)

Tänään olen menossa autoajelulle, kun ystävä on ostanut auton. Harvinaista herkkua sinänsä, kun mulla itsellä ei ole koskaan ollut autoa, vaikka 18-vuotiaana olin ihan vähällä ostaa keltaisen kuplavolkkarin.  :D Mutta eihän sitä tiedä, josko jostain ladosta heinäkasan alta tulisi joskus myyntiin kupla tai kleinbus, joka olisi mun kanssa samaa vuosimallia.

Mielessäni monenlaisia ajatuksia.. Jotenkin outoja.. Syyllisyys, ettei mulla sais olla mitään kivaa ilman entistä rakasta ihmistä.. vuosien saatossa toiseen vain kiinnittyy, vaikkei aina olis niin mukavaakaan.. Eihän se häneltä ole pois, jos teen itselleni mukavia asioita. Hassu on ihmisen mieli.

Olen muuttanut samalle kadulle, jossa asuin 20v sitten. Jotenkin kohtalonomaista, että ikkunastani nään, entisen asuntoni ikkunan. Tässä on näitä 1949 rakennettuja puutaloja muutama. Kävelen täällä sama poncho päällä kuin silloin, mutta koira on vaihtunut.. Eli kirpputoriponchoni on ollut pitempi-ikäinen kuin koira...
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2537 : 02. Kesäkuuta 2015 klo 18:39 »
  • Tykkää (0)

• Istutin kaksi japaninruusukvitteniä. Ehkä jo parin vuoden päästä ne tekevät tarpeeksi paljon marjoja, jotta saan tehtyä hilloa, joka on aivan sairaan hyvää; ihan parasta ever.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2538 : 02. Kesäkuuta 2015 klo 21:52 »
  • Tykkää (0)

• Pohdittiin vaimon kanssa, että pitäskö harkita muuttoa ihmisten ilmoille. Alkaa käydä liian raskaaksi työmatkustelut yhdistettynä pitkiin työpäiviin. 12h on enemmän sääntö ku poikkeus.
    Kirjattu

gemma

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2539 : 03. Kesäkuuta 2015 klo 10:57 »
  • Tykkää (0)

• Avaruus, toi on niin totta. Ajatuksena maalla asuminen on ihana... mutta mutta, kaikki palvelut ajetaan alas ja joukkoliikenne ei toimi. Jos on pakko säännöllisesti poistua mökistään, matkoihin kuluu pirusti aikaa ja rahaa. Maalla on myös tietty yksinäisyys.. Heikommin hengenheimolaisia. En tiedä kuinka syrjässä asut, mutta mulla on entisellä kotiseudulla ihan vieras olo; metsästäjiä, koko ikänsä samaa taloa kiertäneitä, konservatiivisia ihmisiä, joilla on lukkoon lyödyt mielipiteet kaikesta, äärimmäistä itaruutta ja juoruilua, vaikka siitä kuka p*ni ketä joskus 50v sitten... Mikään ei unohdu. Siellä olen aina sukuni jatkumo, en oma itseni ja ne joiden isoisät on ollu riidoissa mun isoisän kanssa, kokee, että olen "vihollinen". Kaupungissa tai vieraalla paikkakunnalla tämmöstä taakkaa ei ole. Minä olen minä.

Luulen, että jos asuisin maalla, asuisin tosi syrjässä, omissa oloissani ja lähtisin sitten aina kiertelemään sinne tänne autolla pitemmäksi aikaa...

Mulla on ongelmana koirani. Se vaan ei ala olla hiljaa täällä, kun olen poissa ja on täysin mahdotonta, että kukaan voi olla kotona 24/7. Voi että harmittaa, kun sen ei ees paljon tarviis olla yksin 3-4h muutaman kerran viikossa, mutta ei. Se on mielipuolisessa tilassa, haukkuu ja juoksee ja läähättää, kun palaan. Feromonihaihdutin on jo käytössä. Kokeiltava vielä haukunestopantaa, mutta auttaako sekään, jos järki pakenee? Koira tulisi vielä hullummaksi ehkä ja raastais pantaa. :( Piikille vienti alkaa olla kohta eessä, eihän naapurit loputtomiin jaksa tätä. Koirahan on luonnevikainen ja vanha ja ehkä tää kaikki vaan on liikaa sille... Sille on aina ollut tyypillistä pelätä kaikkea ja reagoida suhteettoman voimakkaasti kaikkeen. Yrittää purra lähestyviä vieraita ihmisiä ja jos mun kengän alla sora rasahtaa, voi hypätä kuin ohjus ajoradalle... Olen niin murheellinen, kun ennen tätä elämässä tapahtunutta kaikkea p*skaa, pärjäsin sen kanssa suht hyvin. Miten sille ostaa apua koirakuiskaajiltakaan, kun pelkää kaikkia ja ei anna kuin 3 ihmisen maailmassa koskea itseensä.. Mutta jospa eläinlääkäri antaisi sitten piikin meille molemmille... :(
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2540 : 03. Kesäkuuta 2015 klo 13:38 »
  • Tykkää (4)

• Koin juuri jotain mitä en oikein pysty selittämään...Saattoi olla tämän elämäni ensimmäinen mystinen kokemus. Katsoin vain huoneeni peiliin ja yhtäkkiä ymmärsin kuinka monta elämää olen elänyt. Kuinka monessa eri kehossa olen elänyt ja kuinka nykyinen on vain yksi sadoista... Kaikki oli täysin kirkasta. Ja muistin kaiken sen kivun, kaiken kärsimyksen. Putosin vain polvilleni ja aloin itkeä hervottomasti ja huutaa. En voinut mitään muutakaan kun kaikkeus ja kaikki ajat näyttäytyivät sillä tavalla. Rukoilin ja haukoin henkeäni. Sitten koin kuinka kaikki on ohimenevää. Kenties tuhannet vuodet kuluvat vain hetkessä ja vain nykyisyys on totta. Kaikki kipu katoaa ja menee pois, euforiaa ja vapautumista ei voi vastustaa koska muutos on jatkuvaa. Valaistumista voi välttää ja miettiä kaikkea muuta, mutta joskus ei vaan voi välttää aitoa tunnetta ja puhdasta kokemusta!

En tiedä oikeastaan mitä kirjoitan koska en ole palannut siihen tilaan jossa olin ennen kokemusta. Haluan kuitenkin kirjoittaa jonnekin tämän, ehkä siinä on jotain viisautta josta on jollekulle iloa tai apua. Tai jos ei olekaan, niin väliäkös sillä? Ikuisuus on kuitenkin ikuista!
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

amelia

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2541 : 03. Kesäkuuta 2015 klo 15:48 »
  • Tykkää (0)

• Voi gemma, kaikki myötätunto sinulle ja koirallesi. Tosi hankalan kuuloinen tilanne. Minkä ikäinen koirasi on ja kuinka kauan tuollaista eroahdistusta on ollut? Ihan kauheaa jos joudut tuon takia koiran lopettamaan.  :-\

Täällä on ilmassa kevyttä kesäväsymystä. Tuntuu että aika lentää ja loppuu joka päivä kesken. Mut kaipa se tästä, täytyy vain yrittää elellä hetki kerrallaan.  ??? :)
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2542 : 03. Kesäkuuta 2015 klo 16:00 »
  • Tykkää (0)

• Voin sanoa, että toukokuu oli minulle henkisesti ja fyysisesti hyvin vaikea kuukausi, koska terveyteni meni aivan pohjamutiin silloin. Terveysongelmani ovat minua elämäni vaivanneet enemmän tai vähemmän, erityisesti viime vuosina. Tunsin olevani jo melkein valmis luovuttamaan kun ei tunnelin päässä näkynyt valoa.

Nyt kuitenkin kun kuntoni on alkanut palautumaan niin mielialanikin on alkanut kohoamaan huomattavasti. Olen myös huomannut olevani todella kiitollinen kaikesta siitä mitä minulla on vaikka periaatteessa olenkin vähätuloinen. Minulla on kuitenkin rakkautta, perheeni ja koirani, tämä asunto jossa asun, ruokaa. Jumalan rakkaus. Ilma jota hengitän on raikasta ja aurinko paistaa kerrankin taas. Miten ihmeessä siitä ei voisi olla kiitollinen?

Tuli muuteen Johnnyboyn kokemuksesta mieleen sen, että oma energiakehoni on tässä aktivoitunut aina välillä ilman, että olen edes meditoinut. Esim. tuossa vartti sitten rupesin tuntemaan kuinka sydämen ja kurkun alueella oli sellaista vahvaa energeettistä virtausta. Samaan aikaan mieli on täysin tyyni ja oma mieleni tuppaa usein olemaan melko aktiivinen, mutta joskus vaivun sellaiseen tilaan missä mielellä ei ole enää valtaa tietoisuudesta. Se tyyneyden tunne on miellyttävä sillä turhan usein tunne fyysisten vaivojen jos ei nyt harmittavan niin jopa kiukuttavan minua. Uskoisin, että varmasti monilla on silloin tällöin sellaisia ykseyden tunteita joita saattavat tuntea tietyissä tilanteissa tai tapahtumissa.
    Kirjattu

gemma

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2543 : 03. Kesäkuuta 2015 klo 16:20 »
  • Tykkää (0)

• Voi gemma, kaikki myötätunto sinulle ja koirallesi. Tosi hankalan kuuloinen tilanne. Minkä ikäinen koirasi on ja kuinka kauan tuollaista eroahdistusta on ollut? Ihan kauheaa jos joudut tuon takia koiran lopettamaan.  :-\

Täällä on ilmassa kevyttä kesäväsymystä. Tuntuu että aika lentää ja loppuu joka päivä kesken. Mut kaipa se tästä, täytyy vain yrittää elellä hetki kerrallaan.  ??? :)

Amelia, kiitos! Koiranpoikanen on 8v täyttää syksyllä 9v.. Mietin tässä etten lannistu, vaikka välillä epätoivo valtaakin. Se on hiljaa, jos olen n. puoli tuntia pois, joten ehkä se vielä tottuu, kun antaa aikaa. Tässä on oltu kuukausi ja se on vanhalle koiralle aika lyhyt aika. Koira on oikeastaan ainut mitä mulla on jäljellä... mietin etten siitä hevillä luovu; silläkään ei ole muuta kuin minut. Ja turha panikoida, yhtään lappua ja lippua sen räksytyksestä ei ole tullut vielä, miettii sitten jos tulee. Ja voisko löytyä joku paikka jossa sen ajoittainen möly ei haittaisi? Olisi epämoraalista lopettaa onnellinen ja terve koira. Teetin sille juuri 370e hammasremontinkin. Otan sen huomenna reppuun (koira 2,5kg) olen ennenkin käynyt vaikka missä, jopa ruokakaupassa se kassissa ja kukaan ei ole edes huomannut mitään, kun se on kassissa ja repussa ihan hipihiljaa. :) Poistun sitten, jos kehotetaan. Jos olis auto, sen vois ottaa autoon ja se räksytys olis sitten aina eri paikassa eri parkkipaikalla kun hoidan asioita.. Mutta jospa tässä panikoin turhaan, kun toinen seinänaapurikin dokaa ja meluaa välillä... Miksi se valittaisi, jostain päivällä esiintyvästä nauskutuksesta. ;)
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2544 : 03. Kesäkuuta 2015 klo 16:48 »
  • Tykkää (0)

• Gemma, tunnen tuskasi. Meillä on koira hiukan samanlainen, mutta koska asutaan omakotitalossa niin se ei häiritse. Käytännössä koiramme pitää lisäksi laittaa myös makkariin, koska jos sen jättää yksin muuhun taloon, alkaa se merkkailla nurkkia (koirat tekee noin, koska niiden oman virtsan haju rauhoittaa niitä.)...

Mutta joo, asutaan vajaan tunnin päässä stadista, jos omalla autolla voisi kulkea, jossa käyn töissä, mutta bussilla matkoihin menee helposti 1.5h suuntaansa. Ei me täältä maalta ketään tunneta, eikä edes olla haluttu tutustua sen kummemmin, juurikin kuvailemistasi syistä. Joillekin naapureille moikkaillaan, mutta siinä se. Käytännössä ilman autoa ei pärjää, koska julkista liikennettä ei ole, lähin kauppa on 8km päässä. Loma-asuntona meidän talo olisi loistava, mutta eipä ole mitään mahiksia siihen, että ostaisi toisen OKT:n uudeltamaalta.

Mutta joo, jossain vaiheessa varmaan on aika käydä tuumasta toimeen ja alkaa tekemään konkreettisia asioita uudelleensijoittumisen eteen. Kuten vaimolle eilen sanoin, niin nyt mulle olis periaatteessa ihan sama asuisinko yksiössä missä vain patja missä käyn lepäämässä, vai OKT:ssä. Ei mennyt hippien suunnitelmat ihan ku strömsöössä, arjen realismi (riippuvaisuus rahasta) sössii hommat.
    Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2545 : 03. Kesäkuuta 2015 klo 21:36 »
  • Tykkää (0)

• Mulla on ongelmana koirani. Se vaan ei ala olla hiljaa täällä, kun olen poissa ja on täysin mahdotonta, että kukaan voi olla kotona 24/7.

Asut kenties jossain vähänkään suuremmassa kaupungissa ? Nyt vaan reippaasti etit jostain lähitienoon koiraharrastajien / koirakerhojen yhteystietoja ja kerrot rehellisesti ongelmasta. Voisin väittää, että joku siellä osaa auttaa, tai ainakin osaa kertoa mistä apua kannattaa hakea. Muutamilla kavereilla on ollut melkoisia ongelmakoiria ja kyllä niistäkin on vielä kunnon koiria tehty. Voi vaatia vähän aikaa ja kovasti työtä, mutta älä anna periksi. Rohkeesti vaan kyseleen.

Kirjattu

gemma

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2546 : 04. Kesäkuuta 2015 klo 13:37 »
  • Tykkää (0)

• Asut kenties jossain vähänkään suuremmassa kaupungissa ? Nyt vaan reippaasti etit jostain lähitienoon koiraharrastajien / koirakerhojen yhteystietoja ja kerrot rehellisesti ongelmasta. Voisin väittää, että joku siellä osaa auttaa, tai ainakin osaa kertoa mistä apua kannattaa hakea. Muutamilla kavereilla on ollut melkoisia ongelmakoiria ja kyllä niistäkin on vielä kunnon koiria tehty. Voi vaatia vähän aikaa ja kovasti työtä, mutta älä anna periksi. Rohkeesti vaan kyseleen.

Joo Jyväskylä on sijaintini. Varmaan täältäkin löytyy. Nyt on helpompaa, kun sain modeemin ja sitä kautta netin. Yhteystietoja ja muuta on klikkauksen päässä. Tänään oli pakko hoitaa asioita ja ylläri rakki (hellittelynimi) oli hiljaa, eikä sekopäänä kun palasin. Olin poissa 2 ja puol tuntia. Ja kun sillä oli se taito olla yksin, ehkä se palautuu vielä. Tää on vähän haasteellinen tilanne, kun remppa tässä ja viereisessä talossa jatkuu kesän, joten ylimääräistä ääntäkin on. Mut toisaalta se voi olla hyväkin; koiranpoikasen nauske hukkuu hyvin siihen äänimaailmaan. ;)
    Ja jos löytyis apua, niin edes neuvoja miten MUN kannattaa sen kanssa toimia, kun koira on täysin kyvytön kontaktiin vieraiden kanssa.

Mulla on nyt kahvinkeitin! En olis ikinä uskonut, että kahvin keittäminen on vaikeaa, mutta oli se entiselle pelle-keittimellä.. Vedenkeittimellä vesi ja sit kaadetaan tuuttiin... Mutta ei hemmetti kun se tukkeentuu ja temppuilee.. :O Nyt en ihmettele yhtään että se oli alessa -70%. Kuka hullu tommosen ostaa?! Paitsi minä. :D Mikään ei ole entisellään. Miele pesukone ei ollutkaan kestävä ja merkkiradio tivoli audio on kelvoton, siinä kanavat ei pysy paikallaan vaan "luistaa". Kuulemma johtuu siitä, että niihinkään ei tehdä välitaajuuksia. En ymmärä siitäkään mitään kyllä. Eli ei enää päde sekään, että rahalla sais laatua ja että köyhän ei kannata ostaa halpaa.

Ikävä entistä rakasta ihmistä. Mutta olot tulee ja menee. Enkä saanut takuulappua tänne maailmaan putkahtaessani, että elämä olisikaan helppoa/yksinkertaista.

Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2547 : 04. Kesäkuuta 2015 klo 19:26 »
  • Tykkää (0)

• ^ Jos et vie kerenny kattoon niin tuossa olis muutama linkki Jyväskylän koirajutuista :  http://tassutkartalla.fi/palvelut/jyv%C3%A4skyl%C3%A4/koirakoulu/  .  http://www.haukkuvaara.fi/  .  http://www.hyvakoira.fi/ . Kattelehan niistä  :) .
    Kirjattu

gemma

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2548 : 05. Kesäkuuta 2015 klo 08:12 »
  • Tykkää (0)

• Gabriel, kiitos linkeistä. Käännän kyllä kaikki kivet ennen piikkiä; koira on mulle rakas. Ja kun se on terve ja luulen että se kokee itse elämänsä pääosin mielekkääksi.. Ei joudu olemaan paljon yksin, leikkii ja on iloinen. Vaikka se on säikky, niin se pärjää, kun vältän stressaavia paikkoja.

Avaruus, miten teidän eläinten käy, jos muutatte "ihmisten ilmoille"? Maalla asuminen on halpaa, jos ei tarvii poistua paljoa kotoaan ja kasvattaa itse ruokansa, mutta tosiaan taloudellinen puoli on ehkä hankalampaa maalla. Yhteiskuntakin rokottaa kaikilla jätevesijutuilla, kiinteistöveroilla, tiemaksuilla ym. Ainoo jos olis kantovesi ja hyvin alkeellista, mutta kai ne nykyään puuttuu huussiinkin, niinkuin se tämän maapallon lopullisesti saastuttaisi.

Mahtaako kesää tulla ollenkaan.. Tuulessa on vaan pureva sävy. Hyttysiä on paikoin todella paljon.
    Kirjattu

zenzbo

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2549 : 05. Kesäkuuta 2015 klo 11:17 »
  • Tykkää (0)

• Ihana ilma ja sain vihdoin pukea hameen päälleni. Se fiilis kun saa kulkea mukavissa rennoissa vaatteissa ja käyttää sandaaleja. Hakunamatata.

Töitä vielä kuuteen asti. Sen jälkeen alkaa vapaa viikonloppu. Tiedossa puutarhan laittamista, punaviiniä ja maalailua. Heti töiden jälkeen on kuitenkin pakko mennä parvekkeelle nauttimaan auringosta kera kylmä juoma.

Ihanaa perjantaita kaikille <3 Miten muut viettävät perjantainsa?
    Kirjattu
    FEEL