Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 194

Auringon

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #2895 : 20. Marraskuuta 2016 klo 16:20 »
  • Tykkää (0)

• Taas olisi pitkä reissu, "leivänhakuun" lähtö. Tajusin eilen ja toissa päivänä jotakin mutta en muista mitä. Se pisti kuitenkin merkille jossakin vaiheessa että esim disney lasten videoissa tytöille ja pojille syötetään täysin erilaista minäkuvaa. Helinä Keijun Merirosvokeijussa ne vetää tekee ja keijupölyä(niinkun joka jaksossa siis vetää) ja yksi keiju häädetään ryhmästä - se varastaa kamaa ja tekee unikko nukutuksen urheilukentän porukalle! Melkosta kamaa!

Rauhaa ja hyvää mieltä!

Kiitti itsellesi! Juu, olen nähnyt monet livekeikat ja jutellutkin useamman kerran. Tosi humaani tyyppi kaikin puolin, yhteiskuntakriittinen eikä yhtään rähinöivä, vähän friikki mutta silti mukavan tavallinen. Lavalla soolo-osuuksissa heittäytyy ihan omiin maailmoihinsa niin kuin Jimi Hendrix, ihan huikeaa. O0

Kiitos kiitos :) Tää yhteiskuntakriittisyys on kyllä sitten tosi jees! Ois mukava varmaan josklus syödä muhennosta / uuni vihanneksia / yms herran kanssa samassa porukassa.

hmmm, en jotenkaa osaa kuunnella Nousiaista, mut voi olla että joskus viel kolahtaa.

jajoo, kahvi oli semmonen mitä kartoin vuosikausia, mutta jonkun aikaa täs on ollut paikoitellen sellanen olo että toi sopis päivään ja sit sil on menty.

Joo seemmosta se kahvi tuppaa olemaan - siihen tulee helposti ymmärtääksenio himo / tarve. Mulla kyllä alkaa henki haisemaan - ensin ihan terävälle lopusta aivan kamalalle(tässä vaiheessa voisin kutsua sitä tarpeen muodostusta tulevan) henki haisee niin että suu turtuu. Kaikki kädet ja koko ihminen haisee kahville - itse tulen myös keltaiseksi. Silloin kun isoisä vielä eli niin aamusin sen piti saada kahvia - musta se ihon väri ihan keltanen enne kun joi ja sitten muuttu tummemmaksi. Kovaa kamaa!

No noin äkkiältään sanoisin ettei Jukalta löytynyt itselle selkeää settiä jota esim soittaisi vaikken kyllä kerkeä juuri mitään settejä soittelemaan. Kyllä kuitenkin kipale pari tai enemmän ihan soipivaa ainesta on laittaa johonkin sekalistaan. Laulu ja kitara tuntuu jossain menevän harmoniassa josta kyllä diggaan. Osannee virittää soittimensa varmaankin ilman mittaria eli sävelkorvaa näin meikäläisen mielestä siis taitaa ainakin olla. Toivotaan että saa aikaiseksi musiikkia sekä hyvää fiilistä :)
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #2896 : 22. Marraskuuta 2016 klo 19:38 »

No noin äkkiältään sanoisin ettei Jukalta löytynyt itselle selkeää settiä jota esim soittaisi vaikken kyllä kerkeä juuri mitään settejä soittelemaan. Kyllä kuitenkin kipale pari tai enemmän ihan soipivaa ainesta on laittaa johonkin sekalistaan. Laulu ja kitara tuntuu jossain menevän harmoniassa josta kyllä diggaan. Osannee virittää soittimensa varmaankin ilman mittaria eli sävelkorvaa näin meikäläisen mielestä siis taitaa ainakin olla. Toivotaan että saa aikaiseksi musiikkia sekä hyvää fiilistä :)

Jukka Nousiaisella on todella erilaista musaa, hänen kaksi levyäänkin ovat ihan erilaisia keskenään. Ensimmäinen on enempi rokkia, ja vaikka välillä on pientä iskelmöitymistäkin kuultavissa, siinäkin on jonkinlainen vähän aggressiivinen pohjavire, toisaalta senkin läpi kuuluu sellainen mukava kaveri, joka ennen kaikkea ja ylitse muiden tykkää soittaa. Toinen levy taas on mietiskelevämpi, vaikutteita psykedeliasta, progesta, kantrista, iskelmästä, rautalangasta, melkein jazzistakin silloin tällöin. Isolta osin hyvin hiljainen levy. Tykkäsin ekasta, siitä tuli omassa lähimmässä piirissäni oikeastaan koko viime vuoden (siis -15) tunnuslevy, mutta toisesta tykkään vielä ihan eri lailla. Muutkin kyllä tykkäävät, vaikken tiedä kumpaan järjestykseen levyt niissä piireissä näin yleensä ottaen pistettäisiin.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2897 : 23. Marraskuuta 2016 klo 06:38 »
  • Tykkää (0)

• Jukka Nousiaisella on todella erilaista musaa, hänen kaksi levyäänkin ovat ihan erilaisia keskenään. Ensimmäinen on enempi rokkia, ja vaikka välillä on pientä iskelmöitymistäkin kuultavissa, siinäkin on jonkinlainen vähän aggressiivinen pohjavire, toisaalta senkin läpi kuuluu sellainen mukava kaveri, joka ennen kaikkea ja ylitse muiden tykkää soittaa. Toinen levy taas on mietiskelevämpi, vaikutteita psykedeliasta, progesta, kantrista, iskelmästä, rautalangasta, melkein jazzistakin silloin tällöin. Isolta osin hyvin hiljainen levy. Tykkäsin ekasta, siitä tuli omassa lähimmässä piirissäni oikeastaan koko viime vuoden (siis -15) tunnuslevy, mutta toisesta tykkään vielä ihan eri lailla. Muutkin kyllä tykkäävät, vaikken tiedä kumpaan järjestykseen levyt niissä piireissä näin yleensä ottaen pistettäisiin.

Siistii.. joo tota noin en ehkä ajatellut mitä sanoin kun en kovin montaa päivää oo kerennyt asiaa ajattelemaan - no korjaan jos näin mahdollista, tarkotiin ettei näillä mun jutuilla ole muuta sanottavaa kun diggaan Jukkaa ja häntä ei tuu accuradiosta jota nyt tavallaan kuuntelen. Kerro ihmeessä mikä se teijän tunnari noin syvemmin on. Multa kaikki puolto ja tuki Jukkalle näin äkkiältään.

Sä aika kivasti siis analysoit - se on siistii ja siitä tulee hyvä fiilisä et sä jaksoit mulle silleen antaa :)

musta sulla on vähän kai samantapanen tapa ajatella kun mulla. En osaa kyllä tarkemmin nyt sitä miettiä.

Asiastakin toiseen - tänään on jo melkeen huomenna. Elämä on kovaa - en ymmärrä miten hipit 70-luvulla oli jotenkin niin rentoja ettei samaan kuvaa ihmisitä saa tästä päivästä. Vartijoita parveilee joka paikassa ja kameroita kuvaamassa. Ihmiset on suorastaan vihamielisiä. Pitäisi ottaa askel kohti oikeutta elää rekisteröimättömänä - vain osana maailman elämänvirtaa. Meissä jokaisessa on joku ketä ei kuulu kenellekkään ja siihen tarvittaisiin oikeus olla ilman ulkopuolista oikeutta - vain intiimialue, kädenmitta jota ei kenenkään koskaa tulisi omistaa sinulta pois. Voisin visioida jotakin, mutten nyt jaksa.

Hippiä hippiä! :sydamia2 O0 :ow :sydamia
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #2898 : 23. Marraskuuta 2016 klo 11:49 »

Kerro ihmeessä mikä se teijän tunnari noin syvemmin on.

Siis koko albumi (Huonoa seuraa) oli aikanaan eräänlainen "tunnari". Ei paljon ollut bileitä tai illanviettoja, missä sitä levyä ei kuunneltu. Ja saatettiin (+ saatetaan yhä) ystävien kesken siteerata jotain sanoitusta siltä levyltä, oli mikä biisi hyvänsä, se tietty porukka kyllä tunnistaa mistä nämä sanat ovat peräisin. Jne.

Tämä, millaiseksi kokee ihmiset ja mikä vaikutelma heistä tulee, riippuu tietysti aika pitkälti siitä missä liikkuu. Itse esim. olen kovasti kirjastoihminen, ja kirjastossa ihmiset ovat melkein aina ihan mukavalla päällä eikä vartijoitakaan juokse pitkin osastoa. Lisäksi tulee tietysti istutuksi paikallisliikenteen bussissa, missä joka toinen tuijottaa vain hiljaa puhelintaan ja jotkut juttelevat ja loput katselevat itsekseen ikkunasta ulos. Ei niistä ihmisistä erityisen sydämellistä vaikutelmaa tule, muttei yhtään vihamielistäkään. Siinäpähän ovat ja menevät.

Se on muuten vähän harmittanut viime aikoina, kun öisin sataa vettä. Miksi se niin menee? Kun tuulee lämpimästä ilmansuunnasta, sade ropisee ikkunaan tai ikkunalaudalle ja tietysti valvottaa minua. Päivällä ei ole satanut juuri ollenkaan. Ensi yöksikin on luvattu sadetta. Mutta sitten sateiden pitäisi loppua.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2899 : 23. Marraskuuta 2016 klo 15:44 »
  • Tykkää (0)

• Siis koko albumi (Huonoa seuraa) oli aikanaan eräänlainen "tunnari". Ei paljon ollut bileitä tai illanviettoja, missä sitä levyä ei kuunneltu. Ja saatettiin (+ saatetaan yhä) ystävien kesken siteerata jotain sanoitusta siltä levyltä, oli mikä biisi hyvänsä, se tietty porukka kyllä tunnistaa mistä nämä sanat ovat peräisin. Jne.
    Kiitos tästä! Kiva kuulla tälleen asioita. Meidän porukoissa on nykyään bileet vähän seis - ihmiset on kadonnut , saanut lapsia , taloudellisesti ahdistunut , sairastunut , urautunut, tekee kahta duunia/opiskelee duunin lisäksi jne. Eipä juuri paljoa biiseistä ole juttua väännetty. Itsekkin perheellisenä melko sidottu arjen pyörittämiseen - musta tuli omantienkulkia, yrittäjä ja teen leipäni tavallaan ruohonjuuritasoa alempaa. Lähin yhteistekijä on kyllä muusikko ketä harvemmin enää sillä saralla tuottaa mitään ja niitä hänen live pläjäyksiä en ole ehtinyt käydä katsomassa-täytyykin nyt oikein yrittää tajuta, ensivuonna hänen vakio juttua on pakko mennä katsomaan. Yrittäjänä on itse ulkona yhteiskunnan systeemeistä kela jne.. kaikki sairastumiset ja lapsen sairastamiset on hoidettava omasta pussista (tää on enemmän asenne juttu joka yrittäjille muodostuu yleensä - esim yrittäjän sairusvakuutus on varmaan 3kertaa kalliimpi kuin isonfirman ihan jo sen pykälä systeemin ym mukaan jossa enemmän työllistävää aletaan tukemaan). :)

Tämä, millaiseksi kokee ihmiset ja mikä vaikutelma heistä tulee, riippuu tietysti aika pitkälti siitä missä liikkuu. Itse esim. olen kovasti kirjastoihminen, ja kirjastossa ihmiset ovat melkein aina ihan mukavalla päällä eikä vartijoitakaan juokse pitkin osastoa. Lisäksi tulee tietysti istutuksi paikallisliikenteen bussissa, missä joka toinen tuijottaa vain hiljaa puhelintaan ja jotkut juttelevat ja loput katselevat itsekseen ikkunasta ulos. Ei niistä ihmisistä erityisen sydämellistä vaikutelmaa tule, muttei yhtään vihamielistäkään. Siinäpähän ovat ja menevät.

Joo. Elämä joskus muuttuu - ehkä sullakin. Mä vaan ajattelin sitä hippeilyä mitä ennen hipit harrasti, porukka hengas tietyssä mestassa koko päivän minne sitten tuli kaikki omaa tahtia. Jos tuli menoa jonnekin niin osa porukkaa jäi siihen vanhaan mestaan tiedottaa loppuja saapujia minne muut on mennyt jne... se ei enää ole mahdollista että nuokkuu tukka maassa jossain asemalla, talon edessä, nurtsilla yms -hippeily ei sen perinteisessä muodossa ole enää mahdollista istutaan piirissä missä halutaan. Kirjastot ei ennen tavallaan ollut sellaisia että niissä olisi vietetty aikaa. Ihmiset saisi kaveerata enemmän vaikka bussissa - kannattaisi ottaa vaikka maahanmuuttajista mallia tai jos sellaisia löytyy vaikka bussista avainsana on "mitä kuuluu?" sekä kättely - silloin et yleensä jää ilman juttuseuraa. :)

Se on muuten vähän harmittanut viime aikoina, kun öisin sataa vettä. Miksi se niin menee? Kun tuulee lämpimästä ilmansuunnasta, sade ropisee ikkunaan tai ikkunalaudalle ja tietysti valvottaa minua. Päivällä ei ole satanut juuri ollenkaan. Ensi yöksikin on luvattu sadetta. Mutta sitten sateiden pitäisi loppua.

Teippaa vaahtomuovia ikkunapeltiin. Teltassa nukkuessa sade on maailman mahtaviin unen syventäjä. Tiedän ton talojen ihmiselle soveltuvuuden olevan huono. Jos kokeilet nukkua ikkuna auki ja laittaa lämminvesipullo jalkoihin peiton alle tai nukkua vaan toisinpäin pää jalkopuolella.:)

Tänään ei itse jaksaisi, mutta nyt aloitan "työt". :)

Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2900 : 27. Marraskuuta 2016 klo 18:36 »
  • Tykkää (2)

• Tänään jo sain huomata sen että on muitakin kettkä ehkä näkee mahdolliseksi osallistua vähän syömään kasviksia :)  :ruokaa Ei helppoaa oo elämää aina ymmätrtää vaan silti se voi hymyilyttää :) lalalalaalalaa.

Kun kaikki menee pielen - mikään ei mene pieleen!

Jaksamista hippiintodellisuuteen hipeille ja muille!
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2901 : 28. Marraskuuta 2016 klo 19:40 »

epähipit ilonaiheet, mutta Jes! Pääsin eroon yhestä tentistä tänään, enää kolmet täs joulukuulle.

Aurinko paistoi tänään oranssina ja kaikki oli punertavana aika kaunista :)
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2902 : 30. Marraskuuta 2016 klo 04:21 »
  • Tykkää (0)

• Ajatuksiin vierähti tuosta tänään farådin postauksesta. lisääkö koulutus kurjuutta maailmassa - ei mitään henkilökohtaista, mulla on ollut tää myssyssä mietintämyssysä iät ja ajat.

viimesin juttu ehkä jota en ole saanut prosessoitua on tää valuutan määrä joka on sidoksissa ihmisten määrään sekä kansan koulutustasoon jne ym muuhun. Eli aina kun tulee virallinen tutkinto suoritettu painaa valtionpankki vähän enemmän massia tulevien syntyvien ihmisten mukana. Toisinsanoen ne tuhlaa ne massit sekä sen lisäksi lasketaan että koulutettu ihminen kuluttaa enemmän, eli valtion nää kulutus lukemat ym paljon valuutta vaihtaa omistajaa ja paljon on viety sekä tuoty yms on sidoksissa samaan koulutustasoon - mitä korkeampi kulutustaso - sitä enemmän on haaskattava. voi olla liian vaikee juttu väiteltäväksi mutta niin se vaan menee mitä korkeampi koulutustaso, niin sitä "arvokkaampi" valuutta nykyjärjestelmässä jos ei oteta jotakin epäselvyyksiä huomioon. Mitä arvokkaampi valuutta sitä verisimmin sormin pikkulapset ompelee kledjuja jne sinne sivistyksen hyvinvointiin jne. ...

no hippiä menoa vaan - hipit tarvitsee katupaikkoja niiko katoksia jossa hengata kaupunkeihin!
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2903 : 30. Marraskuuta 2016 klo 05:00 »

En sanois että koulutus itessään kurjistaa, mutta jos opintoja ei pysty tehä tasasesti ja tulee sumia, niin kiire on kurjaa. Muut jutut voi olla kurjaa, jos ne kokee tai näkee kurjina, siis arvostelu/vertailu jne.. Mutta toisaalta siten ylläpidetään laatua ja tasoa. Se on kurjaa kun Suomessa opiskelijoilla ei ole samanarvoista sosiaaliturvaa, vaan opiskelija pakotetaan ottamaan opintolainaa. Ja jos henkilökohtasella opintolainalla pitää maksaa puolison sosiaaliturvaa, niin se kyllä näin henk.koht ei tunnu oikeudenmukaiselta, kun muutenkin yksinhuoltaja ym. kaikkea, niin se kurjistuttaa.

Jajoo, mua on alkanut hieman rasittaa, kun oon vaistonnut susta tuommosta asennetta. Mä en jaksais ilman että saisin opiskella mua kiinnostavia asioita, jotka ovat sitäpaitsi musta oleelisen tärkeitä tässä maailmassa nyt, ja mulle toi koulu on mahdollisuus myös sosialisoida ja haastaa itseeni ja se kaikki tuo perspektiiviä ja dynamiikkaan elämään. Toki kehittymisenvaraa on vielä, ja itellä on vähän turhaan kiireitä, kun oon pitänyt myös lasta pitkälti kotona, mutta ehkä tää ajan kanssa sujuu paremmin..

Ja mun alahan on ympäristöekologia yliopistotasolla, must siinä on aika vahva peruste miksi tätä aihetta koulutetaan, ja tutkitaan..niin ihmisten kuin luonnon kuin talouden vuoksi. Toki sitä voi vaan käydä kalassa tai uimassa vaiks Talvivaaran lähistöllä ja sit vaan fiilistellä että milt tuntuu.

Pidän koulutusmahdollisuutta tärkeänä enkä tunne pankin toimintoja niin hyvin, että osaisin ottaa kantaa sun ajatuksiin siitä.
    « Viimeksi muokattu: 30. Marraskuuta 2016 klo 06:10 kirjoittanut faråd »
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2904 : 30. Marraskuuta 2016 klo 11:38 »
  • Tykkää (0)

• En tarkoita mitään henkilökohtaista. Mun isoisä oli tappaja, veteraani ja hän tavallaan opetti mulle sisällissoan-sille ei voi mitään kun on pakko niin sisko tappaa veljen , äiti pojan, tyttö mummon jne tai toisinpäin. Opin omallatavalla kunnioittamaan ihmisiä, kun ei ole sota voidaan olla mitä mieltä halutaan eiksje. :) kaikki saa tehdä mitä haluaa ja jos joku tulee rajottaman - se on se sota sisällis tai valloitus. Pitää valita puoli tai "kuoli". Mä oon tavallaan aina yrittänyt rajoituksia karkuun ja alistunut paljon. Rakastan rauhaa, mutta ymmärrän ettei rauha voi olla ajojahtia jota nykyyhteiskuntajärjestelmä on - ihminen jahdataan esille, jos et tee työtä(saa palkkaa), et osallistu yhteiskuntaan niin mätkyt nykyään saat kiitos yleveron ymmärtääkseni eli "televisiolupa" on siitähuolimatta maksettava tai vouti alkaa hunttaa. On muitakin elämänoikeudenvastaisia jahteja ja kiristyksiä ym menossa.

No itseasiaan. Puhuin vain tutkinnoista ymmärtääkseni. Tutkinnoista jotka yhteiskunta rekisteröi tavallaan valuuttamarkkinoille omaksi tuottoolettamaksi - juunou lainankorko on pienempi kun on näyttää x prossaa kansasta on näin viisaita ja makaa ainakin näin paljon veroja maksaessaan opintolainansa takaisin (tonnin laina = valtiolle tonnin verotulo tavallaan kun vero/ym asye on kai ~50 prossaa) ja suurinosa koutetuista hankkii itselleen asunnon ja muuta todennäköisemmin ainakin työllistyy kuin kouluttamattomat nyky laskelmissa ja se tietää sitä verotuloa ja verotulo on sitä tuloa joka on isännätöntä rahaa rehellisten ihmisten käytettävissä mm aseisiin ja tietty omaan palkkaan jne...

Kyllä mäkin opiskelen tavallaan. Enkä vastusta sitä että farård tai kuka tahansa tekee mitä tahansa. Vastustan kuitenkin sitä että ihmisistä pidetään rekisteriä. Tekisteröimättöminä ei farård tai kukaan joutuisi vastaamaan kuin itsestään mun mielestä. Toisinsanoen vastustan mitään hallintojärjestelmää josta ei itsevoi päättää. Näen myös että esim epäterveelämä on elämäntasaarvoista jne. Kouluttamaton ja verottamaton sejä jahtaamattomaksi joutumaton kansa tuskin paljoa maailmantasapainoa hetkauttaa - joka musta käännetään usein toisinpäin.

Mäkin tietty yksinhuoltajana elätän itseni ja muksuni enkä jahtaa elatusmaksuja exältä saati järjestelmästä. Joku neropatti jossain mediassa jus lauko että kiltteys on pahasta - ihan ok eiks vaan. Toinen neropatti mediassa lauko tolppanopeusvalvonta on epäterveellistä. Musta kaikki valvonta on epäterveellistä ja pahasta. Ne opiskelee ketä haluaa miten haluaa millon haluaa - ei tenttejä tukia palkkoja sidota mihinkään vaan itse tehkööt omansa. Ei olis talvivaaraa ilman koulutusta. Aika laihoiksi jäisi ihmisten kolttoset jos palattais mökkiläisyyteen. Hippeyskin taisi olla tavallaan w w2 sivutuote - aika luonnoton ilmiö kai - no siihen samaistuneena hipittelen arvojani tässä.

Faråd älä ole huolissasi - tue sua. Mulla olis pari lanttua sulle. Voi olla että käyn joulun jälkeen lahdessa niin voin yrittää tuoda jos vaan haluut. Ei tieto ole pahasta vaan rekisteri kuka tietää tai ei tiedä pikemminkin kuka on kuka. Meinasin nuorempana liittyä eläväntiedonyhdistylseen enempää sitä tutkimatta mutta koska olin niin heikko ja kärsin kuolettavasta tuskasta ohjasi elämääni pikemminkin "pakokauhu" niin se jäi ja en enää jaksa kun leipääni tavallaan juosta - eläväntiedonopissa master ja tiedonjanoine olisi musta hienoa. Etsin mastereita. Faråd sulla on paljon hienoja juttuja. Kiitos sinulle niistä ja kiitos siitä että juttelet kaikesta huolimatta mulle! Voimia sulle myös kaikkeen vaikeen jaksamiseen!

Vapautta päivään ja yöhön kaikille :)
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2905 : 30. Marraskuuta 2016 klo 15:09 »

Jos on joku järjestelmä, niin sillä voidaan varmistaa että oikeesti hiffataan kaikki tarpeellinen asia. Monet alat ovat huomattavan kompleksisia ja isoja kokonaisuuksia ja vie vuosia saada oikeesti käsitystä asioista. Jos mitään opintorakennelmaa ei olis, niin aika vaikee saada pätevää porukkaa kasaan hankalimpiin hommiin. Pakottamista ja painostamista en kannata.
    « Viimeksi muokattu: 30. Marraskuuta 2016 klo 16:16 kirjoittanut faråd »
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2906 : 30. Marraskuuta 2016 klo 20:00 »
  • Tykkää (0)

• Jos on joku järjestelmä, niin sillä voidaan varmistaa että oikeesti hiffataan kaikki tarpeellinen asia. Monet alat ovat huomattavan kompleksisia ja isoja kokonaisuuksia ja vie vuosia saada oikeesti käsitystä asioista. Jos mitään opintorakennelmaa ei olis, niin aika vaikee saada pätevää porukkaa kasaan hankalimpiin hommiin. Pakottamista ja painostamista en kannata.

Niin. Tarpeemme meillä kaikilla tänäänkin.Ei me kyllä musta tarvita eläintarhoja tai "ihmistarhoja". Näin maalikkona joskus joku juttu kiinnostaa ja harmikseni olen ajatellut koulutusvälineistö on ostomarkkinoilta pois - sanon että se tuo monenlaista kehityksen vääristymää kuten esim suhteilla saatava totuus. Joku voi väittää että rahalla saa totutta - eli totuus myydän myös pilkkahintaan kun se on käytetty jne. Mutta väitän ettei mikään raha riitä totuuteen taasen suhteet on itsearvon ja kunnian vääristymiä tavallaan personallisuudenhäiryitymiä joiden vuoksi koko kansa voidaan johtaa harhaan kun ei sillä ole hintaa. Ihminen ei ole kovin suhteellinen . tiedättehän sen siitostarve jne hhahaha semmosen totellisuuden. En usko että nyky- yliopistolla amiksessa on esim A lbert Ho fmannin kaltainen tutkimus suomessa mahdollista sitä vastoin jenkeissä ostokouluissa taitaa paremminkin olla. kannatan kutenkin koulutuksen kaupallistamista ja automaatisten tukien lakkautamista sekä pohjaamista stipendeihin jne jotka rahoittaa tavallaan vähemmän lahjakkaiden varakkaiden perheiden oppilaat päästäkseen opiskelemaan ja antavat mastereille kykyjenetsinnän elinkeinonsa harjoittamisen lomassa - näinhän liikeelämässäkin toinen maksaa täyden hinnan toinen ei välttämättä mitään(syteemi v irkamies tavallaan perii tunteetta saman hinnan kaikilta joka estää massan sekoittumista ). Näin vähän vanhempana voi ajatus vähän poiketa kenties nuoremman kanssa ja enemmän vanhemmankin - nuorena ollaan enemmän jess jess linjalla ehkä joitain poikkeuksia lukuunottamatta - ihminen saattaa vanhetessaan muuttua jos luonnehtisin katalaksi jopa ne asiat joita itse on digannut ja joista on saanut minuuttaan ammennettua saattaa tuntua sellaisilta ettei niitä toisille suo jne .. Tänään olisi hyvä pysähtyä tarkastelemaan pässinkinlihaa - esim kasvissyönti suomessa taitaa olla sairautta enneminkuin jotakin oikeasti järkevää.  >:D Joskus nuorena oli ihan ok kierrellä luomukaupasta toiseen ja tunteavalikoimaa ja tietää mikä on missäkin markan pari eriarvoista ja täytellä reppua sen mukaan - näin vanhempana sanon: se on sairasta, tarjontaa ei vain helposti löydy sopuhintaan(olenko ronkeli -  en kai, olen reilu parikymmentä vuotta kasvispohjaisellaruokavaljolla). Musta on siistejä esim jotkut postaukset oliksne eliöitä tms faråd on postannut :) - ei mulla ole sitä mitään vastaan eikä muutakaan sillä en ole pelastamassa maailmaa tai edes itseäni - aurinkoa olen kyllä yrittänyt pelastaa ja kai sitä yhä ajattelen. Sitä kutsutaan rönsyileväksi kun yhdistelee vähän liikaakin jne ... toiset on sellaisia toiset voi olla neuroottisen pilkunviilamisen... Mielestäni puhdas usko joko koulutukseen tai itseoppimiseen on jaloa ja sillävälillä on sekopäistä - harmikseni kuulun itse tähän jälkimmäiseen kuten varmaan suurinosa länsimaisesta kansasta.  :blank:

No systeemin pakottamisesta ja painostamisesta esim opin asioissa pääseen vaan oppivelvollisuudenpoistolla.  C:-) Itse en näe että nää lukkarit tms kiertelijät aikoinaan välttämättä edisti kansanhyvinvointia vaan omaansa. Toki voidaan sanoa etten ole ihan oikeassa, mutta ei sillä niin väliä.  :ow Harvasenpäivä luen että op ettajat kenellä on säännöt rikkovat niitä - sekaannutaan op pilaisiin ja käytetään kovia otteita ja uskon systeemin olevan kuitenkin syvemminkin pielessä jos mennään vaikka valtaakäyttävien mailmankatsomuksen vaikutuksesta yksilödynamiikkaan.

Tänään ei mitään hirveästi voi kun kärvistellä tätä elämää ja toivoa kohtaavansa edes vähän samanhenkistä porukkaa iskemään hampaita yhteiseen vihannessotkuun tai edes haarukkaa tai tekareita jne..  :ruokaa Ei kai sillä ole juuri pisteen vertaa mitä kukaan ajattelee kunhan vaan siihen sapuskaan keskittyy ja sitten johonkin jos huvittaa --- porukoillaa saattaa olla vaikka jotain vanhoja projekteja joita voi lämmitellä tai uusia sytytellä. Itsellä on paljonkin kaikkea mutta aika vaikee on mitään enää tehdä ja ihan mielellän sitä vois vaikka enemmänkin antaa hippitukea jos jollain on hengaamisen paloa.   :tutimaan

Sen minkä mä olen huomannut, niin maahanmuu ttajat on yllättävän kivoja ja heillä toi hengaamisen taito on paremminkin veressä - harmi vaan että heillä on kovin arvaamaton suhtautuminen kantaväestöön sekä arvoihin ylipäätään.  O0 Keskenään he ovat hyvin suvaitsevaisia mutta en uskalla hirveästi määritllä. Muutama tosi hyvä ystävä on kuitenkin löytynyt. Hehän ei ole "hippejä" vaikka unikkopellossa monet onkin kasvanut vähän on kuitenkin sellaista hippimäistä rauhankaikua joidenkin hengessä huomattavissa.

Päivä se on tänäänkin  :sydamia sydämiä kaikille tänäänkin  :sydamia
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2907 : 01. Joulukuuta 2016 klo 19:12 »
  • Tykkää (0)

• Tänään tuli mieleen että onks joku sattumalta kattonut tota "olipa k erra planeett a maa". siinä aika eko henkisyytä kai. Meillä on täällä suomessa aika heikosti suomenkielistä puhetta tietovideoa kai noin yleensä. En osaa sanoa onko ihan helppoa nykymaailmassa suomalaisena kun jos vaikka etsii tietoa jostakin asiasta niin ei ole selkeää termistöa musta vaan pitää mielummin turvautua muihin kieliin - moni asia on selvästi hitaampaa kun monissa toisissa kielimaissa. Taitaa meillä olla aika heikosti muutakin - en tiedä.  :tutimaan

Sumeen hyvää hippifiilistä kaikille!  :sydamia

Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #2908 : 05. Joulukuuta 2016 klo 18:18 »

^oon joskus katsonut, ihan hyvält vaikuttava ohjelma, skidinä tykkäsin kans siit olipa kerran elämä-sarjasta.

Tänään, on kivaa palauttaa ryhmätyö. Ja olen jotenkin innoissani siitä, se koski juuria.

Juuret voi pitää vaiks kantoja elossa, niin että kantoon pääsee kasvamaan vielä kaarna siihen leikkauskohdan päälle. Voi olla että johtuu niist sienijuurista, että ne nyt ainakin yhdistää juuria ja just syöttää sitten semmoseenkin puuhun ravinteita, joka ei itse pysty oikeastaan sit tuottamaan takaisin niit sokereita mitä sieni saa puulta, kun sil puulla ei ole enää yhteyttävää lehvästöä. Ja juuret kasvaa talvellakin ja itseasias niitä kuolee ja kasvaa kokoajan ja juuristos tuotetaan enemmän kariketta kuin lehvästössä /vuosi. Jjooo.. on ollut mielenkiintoista :) ....tilastotiede ei sen sijaan ole tuntunut niin mielenkiintoiselta ja epäilen pääsenkö sitä läpi....jospa edes rimaa hipoen
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2909 : 06. Joulukuuta 2016 klo 02:20 »
  • Tykkää (0)

• ^oon joskus katsonut, ihan hyvält vaikuttava ohjelma, skidinä tykkäsin kans siit olipa kerran elämä-sarjasta.

Tää planeetta maa on ihan "eri sarjaa" tavallaan kun aiempi tuotanto. On ekohenkinen "maailmanparannus" sarja - planeetan perijöille. Siinä elämä sarjassa on aika kattavasti tietoa. Oon kattonut noi kaikki leksijät, löytöretket, amerikka, avaruus ja ihmimen kanssa. Keksijät ja löytoretket sekä ohminenkim on ojan hauskoja myös amerikla on mutta avaruus on tähän aikaan kovin vanhanaikaimen. Tää planeetta maa on kovin koulukeskeinen musta kyllä ja vähän jäänyt kai tekijän kuollessa kesken jokä näkyy kai huonona kuvanlaatuna.
    .
    Juuret voi pitää vaiks kantoja elossa, niin että kantoon pääsee kasvamaan vielä kaarna siihen leikkauskohdan päälle. Voi olla että johtuu niist sienijuurista, että ne nyt ainakin yhdistää juuria ja just syöttää sitten semmoseenkin puuhun ravinteita, joka ei itse pysty oikeastaan sit tuottamaan takaisin niit sokereita mitä sieni saa puulta, kun sil puulla ei ole enää yhteyttävää lehvästöä. Ja juuret kasvaa talvellakin ja itseasias niitä kuolee ja kasvaa kokoajan ja juuristos tuotetaan enemmän kariketta kuin lehvästössä /vuosi. Jjooo.. on ollut mielenkiintoista :) ....tilastotiede ei sen sijaan ole tuntunut niin mielenkiintoiselta ja epäilen pääsenkö sitä läpi....jospa edes rimaa hipoen

Siks mun korvan takana on siis sieni niin sitkeässä - ei lähe vaikka kuolis. :) hekoheko vaikka ei vaiva mikään hauska oo ollut.

Tänään yrittämistä vaan ja kavereiden ruokkimista myös.
    Kirjattu