Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 222

joku mUu

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #3315 : 04. Maaliskuuta 2023 klo 10:41 »
  • Tykkää (3)

• Mää ole vähän raatona,, mut ihan kiva fiilis sinänsä. Oli just katastrofaalinen loma! Saatiin mahatauti muksun kans ja sit mä unohdin mun rinkan junaan, kun päästiin takas kotiin. Oli ihanat konnarit ja sit ne junaili sen meille vielä, kun venailtiin runsas tunti asemalla. Sit mä yritin auttaa jotain bussien kans kun on bussilakko, ja missattiin samalla oma! Lopulta oltiin ehkä yli 2 tuntia myöhemmin himas, mitä jos olis mennyt smoothisti. Oon nyt toista päivää ilman kofeiinia, ja ajattelin nyt yrittää kans jotain iisimpää ja enemmän jalat maassa & vähemmän kierroksia elämää hetken. Eli käytännössä vois yrittää nyt tsempata elintapojen suhteen. Nautin oikeastaan tästä vähän jumittavasta ja väsyneestä olotilasta, koska keskittyminen on nyt paremmassa hallussa.

Mitäs itsellesi kuuluu, karhu?
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3316 : 05. Maaliskuuta 2023 klo 11:02 »
  • Tykkää (0)

• Harmonia ollut itselläkin mielessä paljon, se miten ihminen sitä ilmentää omassa elämässään ja maailmassa. Elämä on musiikkia ja me olemme jokainen tiettyjä säveliä elämän laulussa. Kipeänä tullut oltua tässä paljon, elintapoja pitäisi itsekin muuttaa terveellisempään suuntaain päin ja talvi ei ole vielä ihan taputeltu, mutta lisääntyvä valon määrä alkaa jo pikkuhiljaa vaikuttamaan mieleen piristävästi. En malta odotella suurempia valomääriä ja lämpöä! En tiedä olenko itse jotain muutosprosessia käymässä sisäisesti vai onko myös maailmakin, mutta jotain on muuttumassa ja paljon.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3317 : 14. Maaliskuuta 2023 klo 00:45 »
  • Tykkää (1)

• En tiedä olenko itse jotain muutosprosessia käymässä sisäisesti vai onko myös maailmakin, mutta jotain on muuttumassa ja paljon.

Hiukan samaa on mielessä ollut.

Kotiuduin reilu vuorokausi sitten reissusta. Kävin muun muassa Tukholmassa. Tuumasin olevani nykyään reppureissaaja 2.0. Siis periaatteessa edelleen tyyppi, joka ottaa repun mukaan ja lähtee reissuun, mutta sillä erotuksella että on oma auto. Ja reppuun voi pakata nipun kangaskasseja, jotka täyttyvät matkan varrelta tehtävistä kivoista ostoksista, tässä tapauksessa vinyylilevyistä sekä suklaista ja mehujuomista. Ostin myös Beatles-sukat, lol. Mutta täytyy sanoa, että mieli on ihan hirveän paljon virkistyneempi reissun jälkeen. Osaltaan vaikuttaa myös se kun on ollut kaksi tosi nättiä aurinkoista päivää. Minulla on luultavasti ollut kehossa vahvasti melatoniinin ylituotantoa, tällaiset päivät tekevät siitä lopun.
    Kirjattu

tassujateekuppeja

• Vieras
    « Vastaus #3318 : 15. Maaliskuuta 2023 klo 13:56 »

Mä oon ihan rakastunut aaseihin... 😍❤ https://www.agia-marina-donkey-rescue.com/how-you-can-help Kreetalla on Agia Marina -niminen aasien rescuepaikka mistä voiadoptoida aasin! (Mutta sitä ei saa tuoda kotiin.) En kestä miten söpöjä noi on noiden helmillä koristeltujen riimujensa kanssa...

Joskus kun oltiin Kreetalla ajelemassa niin nähtiin kyltti missä luki aasien vanhainkoti... Olisi ollut ihana käydä paikan päällä, mutta bensa ei riittänyt. Haaveilen, että joskus vielä pääsen käymään moisessa paikassa rapsuttelemassa aaseja.

En oikein tiedä mikä niissä kiehtoo, muistan joskus pienenä jossain kaukana etelänmatkalla nähneeni ensimmäistä kertaa aasin kadulla. Se oli siinä juhtana, aika huonokuntoisena, kuorman alla surullisen oloisena seisoi ja kun pysähdyin hetkeksi siihen ja silitin/kosketin päähän niin huomasin että siinä oli jotain pieniä naarmujakin... 😔❤ Olin aika pieni tyttö tuolloin, enkä paljoa ymmärtänyt vielä aikuisten tasolla eläinten hyvinvoinnista, mutta siitä välittyi heti semmoinen, että sydän koki jotenki todella valtavaa myötätuntoa sitä eläintä kohtaan, ettei sillä ole kaikki ok ja pisti pysähtymään, ja olisin halunnut jäädä pidemmäksikin aikaa. Oli vilkas päivä ja kaduilla paljon väkeä ja turistiporukallakin kiire... Ja siellä se pieni aasi seisoi työssään ja vaikutti ettei kukaan oikein välittänyt siitä oikeasti. Voi pieni. Sori täst tulikin nyyhkytarina... Mutta joku paikka aaseilla kyllä on mun sydämessä. ❤ Ehkä siks just kun ne on niin reppanoita.
    « Viimeksi muokattu: 15. Maaliskuuta 2023 klo 14:06 kirjoittanut tassujateekuppeja »
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3319 : 26. Maaliskuuta 2023 klo 09:29 »
  • Tykkää (0)

• Tämä on nyt oikeastaan eilen eikä tänään, sillä en tänään ole ehtinyt juuri muuta kuin hieman kuunnella musiikkia ja vilkaista paria somekeskustelua. Mutta mietin tässä, että minusta olisi ihan kiva olla edelleen se ihminen, joka olin toissa vuosikymmenellä, sellainen joka uskoi vielä henkiseen kasvuun ja psykedeliaan. Mutta ei väkisin. Mihin sitten nyt uskon, tuumailin, että rakkauteen, kommunikaatioon ja grooveen. Ehdin saada parilta kaverilta palautetta, etteihän tämä ollenkaan huono lähtökohta ole ja yksi oli jopa sitä mieltä, että tämä näyttää hänen silmäänsä henkiseltä kasvulta ja sitä paitsi groovekin voi olla psykedeelistä. Niin... niin...
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3320 : 21. Huhtikuuta 2023 klo 09:19 »
  • Tykkää (1)

• Mökillä. Tulin eilen, täällä on vielä aika paljon lunta, mutta aurinko paistoi ja minua tervehti heti kaksi keväistä lempilintuani eli peippo ja mustarastas. Nyt on täysin pilvetön aamu, huikeaa. Ei hirveän lämmintä, mutta ei sitä vielä tähän aikaan vuodesta tarvitakaan. Saunapolulla riittää lapioimista, ennen kuin pääsee lämmittämään puusaunaa.
    Kirjattu

tassujateekuppeja

• Vieras
    « Vastaus #3321 : 03. Kesäkuuta 2023 klo 18:39 »

Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3322 : 23. Kesäkuuta 2023 klo 09:23 »
  • Tykkää (2)

• Hyvää juhannusta jokaiselle! Valoisin vuodenaika, vuodenkierron kliimaksi. Nautitaan tästä täysin siemauksin. :sydamia2
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3323 : 15. Elokuuta 2023 klo 09:03 »
  • Tykkää (1)

• Tasan 54 vuotta sitten alkoivat White Lakessa, Bethelissä, New Yorkin osavaltiossa USA:ssa ne ainoat oikeat, aidot ja alkuperäiset Woodstockin festivaalit. Vuosipäivän kunniaksi vietän tänään hipahtavan sekoilu-, tai ainakin seikkailupäivän.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3324 : 31. Joulukuuta 2023 klo 10:42 »
  • Tykkää (2)

• Taas on se aika vuodesta, kun toivotellaan hyvää uutta vuotta. Olen viime vuodet säännöllisesti joutunut ajattelemaan ja sanomaan "parempaa uutta vuotta". On ollut niin dystooppisia vuosia, että paremmat tulisivat tarpeeseen. Toivotaan siis yhdessä parempaa uutta vuotta 2024, mikä sisältää: loppu sodanlietsonnalle ja sodille, loppu ihmisten keskinäiselle riitelylle joutavanpäiväisistä asioista, yksinäiset löytäkööt toisensa, ulkopuoliset löytäkööt paikkansa, parempaa vointia ihmisille, hyviä uutisia maailmasta ja totuus nujertakoon valheen.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3325 : 01. Tammikuuta 2025 klo 10:07 »
  • Tykkää (0)

• Hyvää uutta vuotta kaikille hipeille! Tai mitä me sitten olemmekin. Olen taas lähiaikoina miettinyt, kuinka onkin hassua, että hippi-nimitys on ylipäänsä jäänyt käyttöön. Sehän tarkoittaa ihan samaa hipsterin kanssa, vain eri johtimella.
    Kirjattu

preria_flower

• Vieras
    « Vastaus #3326 : 14. Kesäkuuta 2025 klo 20:54 »

Ärsyttää Elokapinan jutut kun tuli vihdoin vähän tutustuttua että mikä porukka se oikein on... Tahalleen yrittävät provoisoida virkavaltaa ja haluavat jotain anarkiaa, anteeksi mitä – kenen etu se nyt on? Miten liittyy luonnonsuojeluun? En yhtään ymmärrä heidän toimintatapaansa suoraan sanoen. Eivätkö he näe metsää puilta Euroopan turvallisuustilanteen suhteen? Mitä tämä kaikki on? Veikkaanpa ettei yksikään heistä pärjäisi anarkian vallitessa... Noh, Suomessa sitä voi vielä onneksi leikkiä ja toivottavasti näin on jatkossakin. Itärajan takana ei niin helppoa... Eikö olisi tärkeämpää että ylläpidetään ne rajat että ylipäätään on edes metsää mitä suojella..? Elokapinan toiminta näyttää vain polarisoivan ihmisiä enemmän eivätkä he valitettavasti näköjään itse ymmärrä sitä. Tarvitaan yhteisöllisyyttä ja rakkaudellista sellaista nyt jos koskaan... :ow
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3327 : 15. Kesäkuuta 2025 klo 08:58 »
  • Tykkää (0)

• Tahalleen yrittävät provoisoida virkavaltaa ja haluavat jotain anarkiaa, anteeksi mitä – kenen etu se nyt on? Miten liittyy luonnonsuojeluun? En yhtään ymmärrä heidän toimintatapaansa suoraan sanoen. Eivätkö he näe metsää puilta Euroopan turvallisuustilanteen suhteen? Mitä tämä kaikki on? Veikkaanpa ettei yksikään heistä pärjäisi anarkian vallitessa...

Otan tähän kantaa anarkistina, joka on toisaalta Elokapinaa kohtaan kriittinen.

Anarkismi ei tarkoita mellakointia eikä virkavallan provosointia. Se tarkoittaa vain sitä, ettei kannata valtasuhteita ja niihin perustuvaa yhteiskuntajärjestelmää. Jos itse sanon olevani anarkisti, minun on syytä tarkentaa heti että "se ei tarkoita riehuvaa vassaria – en riehu enkä ole vassari". No, elokapinalaiset eivät välttämättä ole vassareita eivätkä toisaalta anarkistejakaan, sillä he kannattavat tiukempia sääntöjä ympäristö- ja ilmastoasioihin. Itse päinvastoin kannatan sääntelyn purkamista. En tiedä, luotanko että ihmisten pohjimmainen ymmärtäminen, tai avoin keskustelu ja siinä toivottavasti pidemmän päälle voittava asiaa tuntevien & ymmärtävien valistus, johtaa ympäristön kannalta parhaaseen lopputulokseen. Minusta vain on oleellisempaa, ettei mikään käskyvalta siinä prosessissa polje ihmisten luontaisia ihmisoikeuksia ja yksilönvapauksia.

Elokapinan toiminta näyttää vain polarisoivan ihmisiä enemmän eivätkä he valitettavasti näköjään itse ymmärrä sitä. Tarvitaan yhteisöllisyyttä ja rakkaudellista sellaista nyt jos koskaan... :ow

Tästä olen koko ajan ollut samaa mieltä, heidän toimintansa kerää aktivismille entistä enemmän vastustusta juuri niiltä "tavallisilta" ihmisiltä, joiden kannatus olisi elintärkeää heidän aatteelleen. Ja siis nimenomaan aatteelle, ei välttämättä liikkeelle. Liikkeenä Elokapina elää nimenomaan huomiosta, sikäli se on tyypillinen mediayhteiskunnan ilmentymä.
    « Viimeksi muokattu: 15. Kesäkuuta 2025 klo 09:47 kirjoittanut Hermit of Think-Follow »
    Kirjattu

preria_flower

• Vieras
    « Vastaus #3328 : 19. Kesäkuuta 2025 klo 21:43 »

Katsos joo, eivät ilmeisesti kannatakaan anarkiaa...

Miksi heidän täytyy poiketa sovitusta ja osoittaa mieltä paikoissa joista ei ole etukäteen sovittu, ja/tai olla tottelematta kun poliisi antaa poistumiskäskyn? Ja sitten itketään kun saa paprikasumutetta tai siirretään väkisin pois paikalta... En ihan ymmärrä. Entä jos toisivat koirat paikalle – kuinkakohan montaa huvittaisi silloin vielä istuskella siinä tiellä..? Okei anteeksi, tuo oli vain huvittava ajatus. Ne meinaa on sen verran vakuuttavia, etten usko että kovin moni enää siinä kohtiin aikoisi pistää hanttiin, siis ihan sillä että jopa niiden pelkkä läsnäolo & haukkuminen riittäisi... En usko että kukaan tervejärkinen varoituksista huolimatta ottaisi kinttuunsa koiranpureman ottaen huomioon ihan jo pelkän tulehdusriskin sen kivun lisäksi – ja yleensä ihmisillä on jonkinlainen primitiivinen itsesuojeluvaisto. Ja tottakai tuo olisi ihan ylilyönti jonkun keskellä katua istuvan Elokapinoitsijan siirtämiseksi ja silkkaa turhaa koiran ressaamista... Onhan se toki hyvä että oikeusvaltiossa tutkitaan asiat ja käydään läpi jos on jotain epäoikeudenmukaisuutta tapahtunut. Mutta näiden juttuja mitä nyt on lukenut/nähnyt niin tuntuvat lähinnä hakevan niitä ylilyöntejä poliisilta jotta saisivat kääntää omaksi edukseen ne – näin ainakin olen ymmärtänyt. Ei oikein lämmitä mieltä tuo kerho...
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3329 : 23. Kesäkuuta 2025 klo 09:45 »
  • Tykkää (0)

• Mutta näiden juttuja mitä nyt on lukenut/nähnyt niin tuntuvat lähinnä hakevan niitä ylilyöntejä poliisilta jotta saisivat kääntää omaksi edukseen ne – näin ainakin olen ymmärtänyt. Ei oikein lämmitä mieltä tuo kerho...

Eivätkä ne käänny heidän edukseen. Tätä he eivät suostu tajuamaan. Vain pieni vähemmistö kääntää sympatiansa niiden puolelle, jotka kerääntyvät häiritsemään ihan tavallisten ihmisten elämää. Sympatiat kääntyvät mieluummin kyttien puolelle, mikä ei tietysti ole minusta mikään parempi vaihtoehto – itse vain tuumailen, että siinähän rähiskööt jos huvittaa, minua kiinnostaa kuin kilo paskaa.
    Kirjattu