Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Tänään - 222

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #3315 : 02. Maaliskuuta 2023 klo 00:25 »
  • Tykkää (2)

• Mitä foorumilaisille kuuluu?

Mitäs tässä, musiikkia olen väsännyt (albumillinen ilmestyy myöhemmin tässä kuussa) ja yrittänyt lietsoa itseäni kuntokuurille, en ole jaksellut kauhean hyvin (psykofyysisesti) ja nyt on toistaiseksi pannassa sekä alkoholi että päivät ilman ihan kunnollista liikuntaa. Toivottavasti saamme mahdollisimman paljon aurinkoisia päiviä, ne tekevät mielelle hyvää. Hiukan reissailuakin voi olla tiedossa.
    Kirjattu

joku mUu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3316 : 04. Maaliskuuta 2023 klo 10:41 »
  • Tykkää (3)

• Mää ole vähän raatona,, mut ihan kiva fiilis sinänsä. Oli just katastrofaalinen loma! Saatiin mahatauti muksun kans ja sit mä unohdin mun rinkan junaan, kun päästiin takas kotiin. Oli ihanat konnarit ja sit ne junaili sen meille vielä, kun venailtiin runsas tunti asemalla. Sit mä yritin auttaa jotain bussien kans kun on bussilakko, ja missattiin samalla oma! Lopulta oltiin ehkä yli 2 tuntia myöhemmin himas, mitä jos olis mennyt smoothisti. Oon nyt toista päivää ilman kofeiinia, ja ajattelin nyt yrittää kans jotain iisimpää ja enemmän jalat maassa & vähemmän kierroksia elämää hetken. Eli käytännössä vois yrittää nyt tsempata elintapojen suhteen. Nautin oikeastaan tästä vähän jumittavasta ja väsyneestä olotilasta, koska keskittyminen on nyt paremmassa hallussa.

Mitäs itsellesi kuuluu, karhu?
    Kirjattu

karhu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3317 : 04. Maaliskuuta 2023 klo 13:09 »
  • Tykkää (1)

• Voimia molemmille. Tapojen muuttaminen, varsinkin hidastaminen, vie aina aikansa ja vaatii ainakin itseltäni opettelua, kun on tottunut hyvin erilaiseen tahtiin ja tapaan olla.

Mitäs itsellesi kuuluu, karhu?

Mulle kuuluu melko rauhallista tällä hetkellä. Oon ollut töissä ja siitä on tullut paljon hyvää elämään, ennen kaikkea sosiaalisuutta ja rutiinia. Haaveilen muutosta lähemmäs metsää ja mahdollisesti yhteisöllisempää asumismuotoa, mutta olen tyytyväinen myös nykyiseen kotiin. Olen miettinyt ihmisen ja luonnon suhdetta viimeaikoina, ja itseäni sekä muita osana luontoa, miten voisi elää enemmän harmoniassa sen kanssa.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3318 : 05. Maaliskuuta 2023 klo 11:02 »
  • Tykkää (0)

• Harmonia ollut itselläkin mielessä paljon, se miten ihminen sitä ilmentää omassa elämässään ja maailmassa. Elämä on musiikkia ja me olemme jokainen tiettyjä säveliä elämän laulussa. Kipeänä tullut oltua tässä paljon, elintapoja pitäisi itsekin muuttaa terveellisempään suuntaain päin ja talvi ei ole vielä ihan taputeltu, mutta lisääntyvä valon määrä alkaa jo pikkuhiljaa vaikuttamaan mieleen piristävästi. En malta odotella suurempia valomääriä ja lämpöä! En tiedä olenko itse jotain muutosprosessia käymässä sisäisesti vai onko myös maailmakin, mutta jotain on muuttumassa ja paljon.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3319 : 14. Maaliskuuta 2023 klo 00:45 »
  • Tykkää (1)

• En tiedä olenko itse jotain muutosprosessia käymässä sisäisesti vai onko myös maailmakin, mutta jotain on muuttumassa ja paljon.

Hiukan samaa on mielessä ollut.

Kotiuduin reilu vuorokausi sitten reissusta. Kävin muun muassa Tukholmassa. Tuumasin olevani nykyään reppureissaaja 2.0. Siis periaatteessa edelleen tyyppi, joka ottaa repun mukaan ja lähtee reissuun, mutta sillä erotuksella että on oma auto. Ja reppuun voi pakata nipun kangaskasseja, jotka täyttyvät matkan varrelta tehtävistä kivoista ostoksista, tässä tapauksessa vinyylilevyistä sekä suklaista ja mehujuomista. Ostin myös Beatles-sukat, lol. Mutta täytyy sanoa, että mieli on ihan hirveän paljon virkistyneempi reissun jälkeen. Osaltaan vaikuttaa myös se kun on ollut kaksi tosi nättiä aurinkoista päivää. Minulla on luultavasti ollut kehossa vahvasti melatoniinin ylituotantoa, tällaiset päivät tekevät siitä lopun.
    Kirjattu

tassujateekuppeja

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3320 : 15. Maaliskuuta 2023 klo 13:56 »
  • Tykkää (2)

• Mä oon ihan rakastunut aaseihin... 😍❤ https://www.agia-marina-donkey-rescue.com/how-you-can-help Kreetalla on Agia Marina -niminen aasien rescuepaikka mistä voiadoptoida aasin! (Mutta sitä ei saa tuoda kotiin.) En kestä miten söpöjä noi on noiden helmillä koristeltujen riimujensa kanssa...

Joskus kun oltiin Kreetalla ajelemassa niin nähtiin kyltti missä luki aasien vanhainkoti... Olisi ollut ihana käydä paikan päällä, mutta bensa ei riittänyt. Haaveilen, että joskus vielä pääsen käymään moisessa paikassa rapsuttelemassa aaseja.

En oikein tiedä mikä niissä kiehtoo, muistan joskus pienenä jossain kaukana etelänmatkalla nähneeni ensimmäistä kertaa aasin kadulla. Se oli siinä juhtana, aika huonokuntoisena, kuorman alla surullisen oloisena seisoi ja kun pysähdyin hetkeksi siihen ja silitin/kosketin päähän niin huomasin että siinä oli jotain pieniä naarmujakin... 😔❤ Olin aika pieni tyttö tuolloin, enkä paljoa ymmärtänyt vielä aikuisten tasolla eläinten hyvinvoinnista, mutta siitä välittyi heti semmoinen, että sydän koki jotenki todella valtavaa myötätuntoa sitä eläintä kohtaan, ettei sillä ole kaikki ok ja pisti pysähtymään, ja olisin halunnut jäädä pidemmäksikin aikaa. Oli vilkas päivä ja kaduilla paljon väkeä ja turistiporukallakin kiire... Ja siellä se pieni aasi seisoi työssään ja vaikutti ettei kukaan oikein välittänyt siitä oikeasti. Voi pieni. Sori täst tulikin nyyhkytarina... Mutta joku paikka aaseilla kyllä on mun sydämessä. ❤ Ehkä siks just kun ne on niin reppanoita.
    « Viimeksi muokattu: 15. Maaliskuuta 2023 klo 14:06 kirjoittanut tassujateekuppeja »
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3321 : 26. Maaliskuuta 2023 klo 09:29 »
  • Tykkää (0)

• Tämä on nyt oikeastaan eilen eikä tänään, sillä en tänään ole ehtinyt juuri muuta kuin hieman kuunnella musiikkia ja vilkaista paria somekeskustelua. Mutta mietin tässä, että minusta olisi ihan kiva olla edelleen se ihminen, joka olin toissa vuosikymmenellä, sellainen joka uskoi vielä henkiseen kasvuun ja psykedeliaan. Mutta ei väkisin. Mihin sitten nyt uskon, tuumailin, että rakkauteen, kommunikaatioon ja grooveen. Ehdin saada parilta kaverilta palautetta, etteihän tämä ollenkaan huono lähtökohta ole ja yksi oli jopa sitä mieltä, että tämä näyttää hänen silmäänsä henkiseltä kasvulta ja sitä paitsi groovekin voi olla psykedeelistä. Niin... niin...
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3322 : 21. Huhtikuuta 2023 klo 09:19 »
  • Tykkää (1)

• Mökillä. Tulin eilen, täällä on vielä aika paljon lunta, mutta aurinko paistoi ja minua tervehti heti kaksi keväistä lempilintuani eli peippo ja mustarastas. Nyt on täysin pilvetön aamu, huikeaa. Ei hirveän lämmintä, mutta ei sitä vielä tähän aikaan vuodesta tarvitakaan. Saunapolulla riittää lapioimista, ennen kuin pääsee lämmittämään puusaunaa.
    Kirjattu

tassujateekuppeja

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    Kirjattu