Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Unelmat ja haaveet - 5

Rastas

• Vieras
Vs: Unelmat ja haaveet
« Vastaus #60 : 06. Joulukuuta 2012 klo 23:23 »

Mulla on jonkinkaltanen visio siitä, millasen elämän mä haluaisin.
Mä haluaisin oikeesti nähdä asioita enkä vaan katsoa päin, you know. Musiikki ja kirjottaminen on mulle sellasia asioita, että mä tekisin (ja teenkin) niitä ilmaseks, ja jos niistä sais muutaman vuoden päästä ammatin, se olisi ihan unelma.
Mä haluan myös matkustaa, tavata niitä ihmisiä, jotka elää; en vaan niitä, jotka on olemassa.
Tuli sellanen yhtäkkinen hämmennys, että miksi mä kirjoitan tänne...  ;D
Kirjattu

Peacemaker

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
    • Valokuvat
« Vastaus #61 : 28. Joulukuuta 2012 klo 09:12 »
  • Tykkää (0)

• Mulla on jonkinkaltanen visio siitä, millasen elämän mä haluaisin.
    Mä haluaisin oikeesti nähdä asioita enkä vaan katsoa päin, you know. Musiikki ja kirjottaminen on mulle sellasia asioita, että mä tekisin (ja teenkin) niitä ilmaseks, ja jos niistä sais muutaman vuoden päästä ammatin, se olisi ihan unelma.
    Mä haluan myös matkustaa, tavata niitä ihmisiä, jotka elää; en vaan niitä, jotka on olemassa.

Tää on melkee just sitä mistä itseki unelmoi ja haaveilee!  ::)
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

Midori

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #62 : 11. Syyskuuta 2013 klo 23:47 »
  • Tykkää (0)

• En voi sanoa, että omistaisin haaveita tai unelmoisin mistään erikoisemmin muusta kuin asioita, jotka on mahdollista toteuttaa jossain vaiheessa elämää. Haaveeni on päästä kiertää Intiassa orpokoteja  ja antaa niihin pieniä lahjoituksia. Tahtoisin myös elää ulkomailla. Mielellään Aasiassa. Kunhan on lämmin ympäri vuoden. Välillä haaveilen myös, että mulla olisi koti ja lämmin ruoka joka päivä.. Joka taitaa näistä haaveista olla kaukasin :D
    Kirjattu

maailmasen

• Vieras
    « Vastaus #63 : 12. Syyskuuta 2013 klo 06:58 »

mun unelma ja haave on parantua itsestäni ja itsessäni,, siis että syventyis joka hetki ja pystyis keskittymään siihen potentiaaliin mitä on ja löytäis itestään semmosia asioita, jotka tuovat hyvää oloa elämään/elämässä.
    Kirjattu

Jushka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #64 : 12. Syyskuuta 2013 klo 21:49 »
  • Tykkää (0)

• Haluaisin tulla sinuiksi itseni kanssa, eli elää onnellisempaa elämää, jaksaa/pystyä tekemään enemmän asioita, jotka tuottavat mulle mielihyvää ja kaupata käsitöitäni ottamatta paineita. Tällä hetkellä olen menossa kohti haaveitani, mutta se vie aikaa ja vaatii kärsivällisyyttä. Joku mukava hippiäinen kainaloon ois myös kiva  :D
    Kirjattu
    Ei elämääsi voi määritellä kukaan, se on kirjoitettava itse.

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #65 : 13. Syyskuuta 2013 klo 14:10 »
  • Tykkää (0)

• Tällä hetkellä unelmana on se että pystyisin elämään ilman alkoholia ja olemaan silti sosiaalisesti aktiivinen. Tulee olemaan helvetin vaikeaa, mutta pakollista!
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #66 : 24. Syyskuuta 2013 klo 21:16 »
  • Tykkää (0)

• Nyt ei tee enää mieli viinaa, niin sitten eteenpäin :D

Mua on alkanut kiinnostaa jonkinlainen nomadismi tai siis jatkuva liikkuminen paikasta toiseen. Tai luulen että se olisi oikea suunta mulle, inhoan sitä että pysyn kauan paikallani ja haluaisin nähdä maailmaa niin paljon kuin mahdollista :) Elämänjano on valtava!
    « Viimeksi muokattu: 24. Syyskuuta 2013 klo 21:19 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

ajt

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Kotisivu
    « Vastaus #67 : 26. Syyskuuta 2013 klo 01:53 »
  • Tykkää (0)

• Mua on alkanut kiinnostaa jonkinlainen nomadismi tai siis jatkuva liikkuminen paikasta toiseen. Tai luulen että se olisi oikea suunta mulle, inhoan sitä että pysyn kauan paikallani ja haluaisin nähdä maailmaa niin paljon kuin mahdollista :) Elämänjano on valtava!

Eihän siinä sitten muuta kuin liikkeelle ja nomadismia kokeilemaan!

Voin antaa käytännön vinkkejä tarvittaessa.

Arto
    Kirjattu

Erakkorapu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #68 : 26. Syyskuuta 2013 klo 06:27 »
  • Tykkää (0)

• Tää on muuten ihan älyttömän provosoiva keskustelu. Miten vitussa kukaan päätyy tilanteeseen jossa voi kirjotella netissä haaveestaan mutta ei elä sitä?
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #69 : 26. Syyskuuta 2013 klo 15:56 »

Itse uskon siihen, että asiat on ensin olemassa ajatuksina tai haaveina ja sitten konkretisoituu. Ensin on asian idea jossain "henkimaailmassa" ja sitten se "lihallistuu", toteutuu. Vaikkei tietenkään kaikki, mitä 7mrd ihmisen aivoissa syntyy, toteudu.

Haaveet voi myös olla pakotie ja lohtu vaikkapa vaikeassa elämäntilanteessa. Ne antavat voimaa selvitä hankaluuksien läpi, sikäli puolustan kaikkia "haaveilijoita". Tietenkin on hyvä elää myös tätä päivää, eikä vain sitku ja mutku elämää haaveisiin upoten. Usein on niin, että ensin haaveilee aikansa ja puntaroi asioiden eri puolia ja sitten rohkaistuu vaikkapa repäisemään itsensä irti entisestä. Mun päässä ainakin on jatkuvasti pieniä ja suuria haaveita/suunnitelmia, ideariihi. Osan sitten hylkään ja osan eteen ponnistelen ja osa toteutuu hups vaan. Joskus mietin tarvitsevani jotain ja jonkin ajan päästä löydän sen roskalavalta tai roskiksesta. Joskus mietin jotain ihmistä, jota en oo pitkiin nähnyt ja sitten yllättäen näen hänet.. Joten voisiko olla, että ajatus (haave) toteuttaa itse itsensä?

Mulla on asiat aika pitkälle niin kuin haluan, siis käytännön asiat ja jokapäiväinen elämä. Haaveet ehkä liittyy itseni kehittämiseen. Että vahvistuisi sellainen ymmärrys hyväksyä asiat ilman valtavaa tunnekuohua; mielentyyneys, enkä hermostuisi turhasta. Haluaisin olla lempeä ja hyvä pystyen samalla pitämään omat rajani ja suojeltua itseäni liian raskailta asioilta. Että esim jos joku puhuu inhottavia asioita (vaikkapa kehuu väkivallalla ihmisiä tai eläimiä kohtaan, tai halveksuen puhuu pahaa jostakusta, pystyisin sanomaan, etten halua kuulla ja poistumaan paikalta.
    Ja toinen haave/kehittämisen kohde on hankinnat ja materia. Lajittelisin kaiken omaisuuteni ja pohtisin jokaisen tavaran kohdalla, tarvitsenko sitä ja vielä tärkeämpänä uusien hankinnassa pohtisin tarpeellisuutta, vaikka saisin ilmaiseksikin roskiksesta.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #70 : 27. Syyskuuta 2013 klo 21:54 »
  • Tykkää (0)

• Tää on muuten ihan älyttömän provosoiva keskustelu. Miten vitussa kukaan päätyy tilanteeseen jossa voi kirjotella netissä haaveestaan mutta ei elä sitä?

Heititpä muuten pistävän kysymyksen... Eipä kai sitä oikein ole mitään muuta vastausta tuohon kuin porvarillisen nykyihmisen laiskuus...
    Kirjattu

erina

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #71 : 11. Helmikuuta 2014 klo 14:31 »
  • Tykkää (1)

• Itsellä on nyt kehkeytynyt ajatus, unelma, jonka haluaisin toteuttaa. Kun löydämme jostain jonkin sopivan, pienen maatilan, haluaisin alkaa ottaa ihmisiä siellä vastaan. Osa voisi tulla tekemään maatilan töitä majapaikkaa ja ruokaa vastaan. Voisi järjestää myös hiljaisuusviikonloppuja, luentoja, joogaa ja meditaatiota niityllä jne. Ihmiset saisivat halutessaan vain olla, katsella ja silitellä eläimiä, kävellä niiden kanssa metsässä, kuunnella itse soitettua musiikkia, syödä oman maan antimia (vegaaniruokaa). Tai voisimme keskustella rakkaudesta, antamisesta, oppimisesta. Ja kaikki olisi ilmaista, mitään maksua en ottaisi keneltäkään. Ajatus olisi, että nämä ihmiset voisivat sitten itse jossain vaiheessa elämäänsä antaa muille ilmaiseksi niin että hyvä laajenisi. Ja haluaisin tarjota tällaisen mahdollisuuden niille, jotka eivät sitä voi omassa elämässään saavuttaa vaikka rahatilanteen takia.
    Mikä parasta, tämä haave on jo aika lähellä toteutumista. :)  Itsellä on niin kova halu auttaa ja haluaisin tehdä sellaista työtä, joka on hyvää.
    Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #72 : 12. Helmikuuta 2014 klo 20:40 »
  • Tykkää (1)

• Vähän samanmoisia haaveita on itselläkin. Oikeasti haluaisin asustella jossain ihan muualla kuin nykyisessä kerrostalokämpässä. Joku vanha punainen tupa jossain metsän siimeksessä olis ihan jees. Sain olla möllöttää rauhassa hölmöiltä (nykyisiltä) naapureilta, olla omavarainen edes ositain ruuan suhteen (kasvihuone, jokunen kana ym sellasta) olis oma verstas missä rakentelis kaikenlaisia hyödyllisyyksiä kuten kalusteita ym. Mutta sitten todellisuus iskee silmille : Milläköhän tämän kaiken hankkis ? toisin sanoen maksais. Meikäläinen on niin tumpelo kaiken askartelun ja rakentelun suhteen, ettei oo tosi ( vaikka olenkin onnistunut rakennuspuolen koulussa käymään läpi). Jos asuisin tuolla metsän siimeksessä maaseudulla auton hankkiminen olisi lähes pakollista liikkumisen kannalta, nyt onnellisesti olen pystynyt elämään ilman moista rahareikää. Sitten tulisi vastaan se, että mistä löytää työtä tuolta maaseudulta, koska työ=raha ja ilman sitä on aika vaikeaa olla vaikka kuinka haluaisi. Pyhä henki ei kovin pitkään elätä.

Joskus hieman huvittaa kun lukee noita juttuja kaikenmoisista oravanpyörästä pois hypänneistä, jotka elelevät tuolla kaukana maaseudun rauhassa. En oikeasti tajua, millä ne sen tekevät (ilman perintörahoja tms). Vaikka kuinka haluaisin moisen elämäntyylin, niin ei kyllä meikäläisen talous koskaan anna moiseen mahdollisuutta.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #73 : 12. Helmikuuta 2014 klo 21:42 »
  • Tykkää (0)

• Erinan visio kuulostaa aika mahtavalta. :) Saattaisin tulla vieraaksi. :)
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #74 : 12. Helmikuuta 2014 klo 21:46 »
  • Tykkää (0)

• Minulla on aika vähän unelmia tällä hetkellä. Lähinnä toivon, että hyvät asiat elämässäni pysyisivät. Perustulo tai joku vastaava ratkaisu olisi hyvin tervetullutta. Talven ajan keskityn terveyteen, henkisyyteen ja ihmissuhteisiin. Pidän tätä sellaisena rauhoittumisen aikana. Kevättä ja kesää en ole vielä miettinyt.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3