Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Unelmat ja haaveet - 7

Johnnyboy92

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Unelmat ja haaveet
« Vastaus #90 : 17. Helmikuuta 2014 klo 11:31 »
  • Tykkää (0)

• Minusta tuon sanomasi ydin oli pessimismiä eikä realismia. Realisti ymmärtää että elämä on täynnä sekä myötä- että vastamäkiä eikä suuremmin stressaa tai nauti kummastakaan koska mitään todellista syytä suurempaan stressiin / nautintoon ei (lähes koskaan) ole. Optimistille muki on puoliksi täynnä, pessimistille puoliksi tyhjä ja realistille se on vain muki. 100% realistin elämä onkin juuri tällaista, tasapaksua päivästä toiseen "elämistä" - jos nyt sattuu heräämään huomennakin. Ei yhtään kivaa, koska suruksi se todennäköisesti joskus muuttuisi kuitenkin.

Muille (ainakin optimisteille) sydämen särkyminen voi olla opettajista suurin. Ainakin omalla kohdallani suurimmat harppaukset elämässä eteenpäin ovat ajoittuneet juurikin jonkun suuren surun jälkipyykkeihin. Pilvilonnoista alas putoaminen pakottaa miettimään elämäänsä syvemmin - jos sitä ajatteluaikaa ei mene täyttämään päihteillä, tv:llä tms ajatteluntappajilla.

Minä koitan sekoittaa liiankin hyvin osaamani realismin positiiviseen optimismiin. Elämä on valintoja täynnä, ja ne valinnat vaikuttavat tuleviin tapahtumiin. Samoin ajattelumaailman valinnat vaikuttavat tuleviin ajatuksiin. Sitä saa mitä tilaa jne. Uskon myös vetovoiman lakiin (http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_attraction) - se toimii niin hyvin ettei minulla ole mitään syytä olla noudattamatta sitä vaikka egoni realismi-kerros naureskeleekin koko ajatukselle :) Toivon siis erilaisia asioita tapahtuvaksi, mutta en stressaa niistä vaan otan ne ilolla vastaan jos/kun ne joskus tapahtuvat.

Ei, en ole pessimisti. En vaan koita toivoa elämältä mitään, koska kärsimys on niin suuri osa sitä. Ei se ole oikeastaan hyvä eikä huono asia. Loputon nautinto olisi vaan loputonta tylsyyttä. Jotta hyviä asioita voi arvostaa, on oltava ikäviäkin. Ja siinä olet oikeassa että huonot asiat opettavat eniten, mutta en silti koita hakea niitä. Jos jotain ikävää tapahtuu, niin sitten tapahtuu. Elämä vaan menee jollakin tapaa.

Itse en jaksa uskoa vetovoiman lakiin. Mielestäni sille ei ole oikeita perusteita ja oma kokemukseni ei sovi sen kanssa yhteen. Koska vaikka joskus kuinka uskoisi ja toivoisi jotain, niin ei se välttämättä tapahdu. Kaikki ei riipu vaan oman egon ajatuksista ja en näe mitään syytä olettaa että vetovoiman laki olisi mitään muuta kuin vain egon keksimä ajatusrakennelma. Mutta kiva jos se toimii sulle.

Ja niin kauan kun ego hallitsee toimintaamme, ei meillä ole kuin illuusio vapaasta tahdosta.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Erakkorapu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #91 : 17. Helmikuuta 2014 klo 16:10 »
  • Tykkää (0)

• Pettymys ja haaveiden sekä pilvilinnojen murskaantuminen on kaikkein pahinta, se oikeasti särkee sydämen.
    Entä sellasesta toipuminen? Onko se sun mielestä kaikkein parasta?
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #92 : 17. Helmikuuta 2014 klo 16:28 »
  • Tykkää (0)

• Entä sellasesta toipuminen? Onko se sun mielestä kaikkein parasta?

No, kyllähän se aika hyvältä tuntuu :)
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

kirkasmieli

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #93 : 17. Helmikuuta 2014 klo 16:29 »
  • Tykkää (0)

• Ei, en ole pessimisti. En vaan koita toivoa elämältä mitään, koska kärsimys on niin suuri osa sitä. Ei se ole oikeastaan hyvä eikä huono asia. Loputon nautinto olisi vaan loputonta tylsyyttä. Jotta hyviä asioita voi arvostaa, on oltava ikäviäkin. Ja siinä olet oikeassa että huonot asiat opettavat eniten, mutta en silti koita hakea niitä. Jos jotain ikävää tapahtuu, niin sitten tapahtuu. Elämä vaan menee jollakin tapaa.

Itse en jaksa uskoa vetovoiman lakiin. Mielestäni sille ei ole oikeita perusteita ja oma kokemukseni ei sovi sen kanssa yhteen. Koska vaikka joskus kuinka uskoisi ja toivoisi jotain, niin ei se välttämättä tapahdu. Kaikki ei riipu vaan oman egon ajatuksista ja en näe mitään syytä olettaa että vetovoiman laki olisi mitään muuta kuin vain egon keksimä ajatusrakennelma. Mutta kiva jos se toimii sulle.

Hyvä ettet ole pessimisti. Välillä vaan kirjoitat niin kuin ei olisi olemassa mitään toivoa egottomasta mutta onnellisesta elämästä. Minusta se ei ole ainoastaan mahdollista, vaan jopa luonnollista!

Minä olen onnellinen elämästä itsestään. Minusta on mukava herätä aamulla uuteen päivään - jolta en odota mitään mutta olen silti (lähes) joka hetkestä onnellinen. Negatiivisista tapahtumista koitan oppia jotain uutta, kuten myös positiivisista. Illalla minusta on todella mukava ruveta nukkumaan ja mielenkiinnolla odotan mitä unia on tänä yönä luvassa. Samoin kuin hereillä ollessani, pyrin vaikuttamaan ajatuksiini myös unissa. Ja se onnistuukin todella hyvin. Jos haluan painajaisia, näen niitä, jos haluan mukavia unia, näen niitä. Sama toimii hereillä ollessa ainakin siten, että jos ajattelen mukavia asioita ja hymyilen ihmisille, paljon useampi ihminen hymyilee takaisin kuin jos kuljen suu mutrulla. Jo se on omiaan tuomaan lisää iloa ja onnea elämääni. Jos joku ei hymyile takaisin, ei se ole minulta pois vaan häneltä itseltään, ja tunnen myötätuntoa häntä kohtaan. Yksinkertaisia mutta tehokkaita ajatusleikkejä =)

Nämä em. olot eivät liity siihen että kuuntelisin egoni haluja - päin vastoin yritän aktiivisesti käsitellä ne pois mielestäni kun sellaisen havaitsen jostain tulevan. Mitä enemmän saan egoni kerroksia kuorittua, sen paremmalta oloni tuntuu - siitä yksinkertaisesta syystä että ei ole mitään oikeaa syytä olla allapäin. Jos naurattaa, nauran. Jos sairastun, sitten sairastun. Jos kuolen sairauteen, niin sitten on aika kuolla. So what? En aio hakea sikainfluenssarokotusta :)

Ja painotan nyt vielä, että elämäni ei todellakaan pitäisi egon (eikä usean ystäväni) mittapuiden mukaan olla edes tasolla "ok", saati sitten että minulla pitäisi olla syytä olla iloinen tahi onnellinen. Silti olen valtaosan vuorokausista molempia  ^-^

Lainaus
    Ja niin kauan kun ego hallitsee toimintaamme, ei meillä ole kuin illuusio vapaasta tahdosta.

Aamen.
    Kirjattu

Juillet

• Siilisankari
    • Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
      • Hörhelöinen
    « Vastaus #94 : 19. Huhtikuuta 2014 klo 20:50 »
  • Tykkää (0)

• Mun mielestäni unelmien ja haaveiden kanssa niiden hyvyys/ huonous riippuu paljon unelman laadusta ja valitusta tähtäyskulmasta - tan90 ei mene koskaan perille, kuten koulussa opimme. On unelmia, joiden "kuuluu" olla niin kaukana, joita tavoitellaan koko elämä. Sitten on niitä, joita saavutetaan. Ja niitä, jotka ovat läsnä sekä nykyisessä että tulevassa, ehkä menneessäkin. Kaukainen unelma on jotain "epäinhimillistä", kuten täydellinen viisaus. Saavutettavia unelmia voisivat olla esimerkiksi perhe, punainen tupa ja perunamaa ja läsnäolevia esimerkiksi onnellisuus.

Kun puhutaan haavoittavista unelmista, minusta ongelma on pikemminkin tavassa nähdä unelma kuin itse unelmassa. Se että tahtoisin asua omassa talossa, jossa on puutarha, ei tarkoita, että unelmani murskaa minut, koska niin ei ole juuri nyt. Pessimismi tuntuu olevan nimenomaan tuota puoliksi tyhjää lasia, sitä että pelkää unelmiaan jo etukäteen eikä annan niille mahdollisuutta, ei uskalla tutustua niihin.

"There is a crack in everything. That's how the light gets in" ~Free People. Minusta nimenomaan näin. Kuten Johnnyboy sanoi, kärsimys on suuri osa elämää. Sitä voi velloa tuskassa, kun seinään tuli reikä, tai voi nähdä miten nättiä valoa siitä reiästä tulee. Ja kun reiästä vielä sataakin sisään, kukka pääsee kasvamaan. Paskahan tunnetusti on hyvää lannoitetta.

Mä olen huomannut, että viime vuosina omat unelmat ovat muuttuneet vähemmän konkreettisiksi, varsinkin pitkän tähtäimen unelmat. Nykyään unelmat tulevaisuudesta käsittävät lähinnä onnellisuutta, läheisiä ihmisiä ja kukkia, siinä missä ennen unelmoin perheestä, omakotitalosta puutarhalla ja jotain tietynsuuntaista ammattia. Johtuu ehkä siitä, että olen tajunnut olevani varsin mukautua persoona ja ettei oma onneni ole kiinni mistään yhdestä tietystä asiasta. Lyhyellä tähtäimellä tykkään työstäni tosi kovaa, siinä olisi kiva saada pysyä, kesällä olisi kiva päästä jossain vaiheessa taas maalle ja ensi talvena olisi kiva tehdä jotain. Vaikka käydä jotain koulua tai matkustaa.
    Kirjattu
    "There are always flowers for those who want to see them" ~ Henri Matisse

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #95 : 19. Huhtikuuta 2014 klo 22:34 »
  • Tykkää (0)

• Tein juuri toivelistan kesälle. 23 toivetta tuli.

Tämän voi tehdä, vaikka ei uskoisi vetovoiman lakeihin yms., ainakin hyvä tapa jäsennellä ajatuksia.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #96 : 21. Huhtikuuta 2014 klo 17:04 »
  • Tykkää (0)

• Tällä hetkellä toivoin vain sitä että pystyisin elämään mahdollisimman täyttä elämää ja että saisin joidenkin asioiden suhteen uusia mahdollisuuksia. Kun en ole niitä aina menneisyydessä osannut käyttää.
    Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #97 : 07. Toukokuuta 2014 klo 19:34 »
  • Tykkää (0)

• Miksi juuri nyt, kun näyttää siltä, että olis tapahtumassa se mitä on odotellut viimeiset kolme vuotta ja pitäisi tehdä päätöksiä asioista, alkaa pelottamaan, että kaikki meneekin päin sitä itteään ? 

Minkä ihmeen takia pitää olla niin arka ja pelokas uusien asioiden suhteen, että ei osaa/uskalla...Tässä meikäläisen tapauksessa pitäisi mm ottaa lopputili vakityöstä (sen seurauksena 3 kk karenssi) ja muuttaa toiselle paikkakunnalle. Koitan tässä hokea itselleni, että löytyy niitä töitä muualtakin, jos ei nyt heti, niin ainakin jossain vaiheessa. 

Auttakaa ! Antakaa "hyviä" neuvoja. Aikaa päätökselle noin viikko.    :-[  vai   :)
    Kirjattu

amelia

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #98 : 08. Toukokuuta 2014 klo 21:26 »
  • Tykkää (0)

• Ymmärrän sinua hyvin Gabriel, minäkin olen vähän nasuilija. Mutta ihan vain intuitiolla sanoisin että irtisanoudu ja hyppää tuntemattomaan, jos siten voit saavuttaa sen pitkäaikaisen haaveen. Se on pelottavaa, mutta työ on kuitenkin vain töitä ja kyllä sinä jostain sitten löydät uuden paikan missä sinua tarvitaan. Ihan varmasti! :)

Kirjattu

Marge

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #99 : 11. Kesäkuuta 2015 klo 17:17 »
  • Tykkää (1)

•  Minun unelmani ovat aika kaunisteltuja, enkä tiedä onko niitä mahdollista toteuttaa nykymaailmassa..
    Suurin toiveeni on, että kaikki ihmiset rakastavat toisiaan eikä sotia enää tulisi. Omaan henkilökohtaiseen elämääni kohdistuvia haaveita olisi hankkia sellainen flower power-auto, ah se olisi ihana ! Haluaisin asua vähän kauempana kaupungista, pienessä talossa. Kaikkein buenoin olisi talo puussa! Talon pihassa olisi iso puutarha, vieressä pieni metsä ja pieni lampi jossa voisi käydä peseytymässä. Talossa olisi terassi jossa voisi meditoida, ja puutarhassa iso riippumatto. Haluaisin myös ammatin musiikkialalta, ehkä musiikkiterapeuttina tai trumpetinsoiton opettajana.
     Ensimmäinen haaveeni, jonka meinaan toteuttaa, on varmaan rastat päähän. Ja aijon ryhtyä Animalian jäseneksi, koska haluan parantaa eläinten oloja.
     Rakastan haaveilla ja vaikka kaikkea ei voi saada ,toivon, että suurimman osan noista voisin toteuttaa.  ^-^
    Kirjattu

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #100 : 14. Kesäkuuta 2015 klo 17:43 »

Koko ajan elävä unelma: sais elää. Olla minä. Tehdä kuten mä teen. Tulla nähdyksi ja kuulluksi ja olleeksi olemassa, riittäväni niine kaikkineni  :-\
    Kirjattu

amelia

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #101 : 17. Kesäkuuta 2015 klo 16:44 »
  • Tykkää (1)

• Mä tykkään miettiä usein vaikka listaamalla ihan konkreettisia unelmia, koska silloin saa vähän actionia elämään eikä elämä muutu tasaisen harmaaksi. Tällä hetkellä mun unelmia on ottaa itsesuunniteltu tatuointi, kuvittaa kirja, suunnitella ja toteuttaa lyhytelokuva, matkustaa Kiinaan, Australiaan, Uuteen-Seelantiin ja Afrikan maihin, asua asuntovaunussa, asua talvet kaukana Suomesta, järjestää joskus kivat häät, pelastaa kissoja, osallistua johonkin luonnonsuojelutyöhön ja opettaa joogaa ja itse oppia kärsivällisyyttä ja meditointia ja oppia jtn luontaishoitoa mun jäätäviin niska&selkäsärkyihin. Musta on ihan parasta et sitku unelmia toteutuu niin aina tulee uusia tilalle ja elämä tavallaan virtaa eteenpäin eikä mätäne paikoillaan. Ja sit muistaa sen ettei mikään tässä elämässä oo koskaan valmista eikä tarvikaan olla. 8)
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #102 : 27. Kesäkuuta 2015 klo 12:16 »
  • Tykkää (0)

• Matkailu taitaa olla oma haaveeni ja unelmani. Sen opin kuluneen viikon aikana Barcelonassa. Täysin uusien paikkojen ja asioiden näkeminen pitää mielen virkeänä. Ja sen jälkeen tietää että on vahvasti elossa, eikä vain jossain pysähtyneessä horrostilassa...Pitää alkaa säästää rahaa seuraavaa reissua varten. Varmaankin kyseessä on silloin pidempi, Euroopan ulkopuolella suuntautuva matka, jos vain mitenkään mahdollista!
    Kirjattu

Kurre

• Vieras
    « Vastaus #103 : 15. Heinäkuuta 2016 klo 13:47 »

Haluisin asua jossain kivassa kommuunissa inspiroivassa ilmapiirissä, tehdä työtä jossa olen hyvä ja voin vaikuttaa asioihin, oppia vähän relaamaan ja elää enemmän hetkessä, sellaista tasapainoista, muttei tasapaksua elämää. Ja tykkäisin asua jossain lämpimässä tai kylmässä maassa, siis sellaisessa, jossa on aina vähän lämmin tai kylmä, sellainen vuodenaikojen vähäisyys.
    « Viimeksi muokattu: 15. Heinäkuuta 2016 klo 13:51 kirjoittanut Kurre »
    Kirjattu

metsänii

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #104 : 18. Heinäkuuta 2016 klo 15:17 »
  • Tykkää (0)

• Mie en oikeen enää uskalla haaveilla. Joku aikasemmin mainitsi, että se saattaa olla vaan piirre tyytymättömyydestä. Ja se loppu peleissä vaan satuttaa.
    Mutta olis kyllä kieltämättä kiva löytää saman henkisiä kavereita ympäri suomee, miksie eurooppaakin. Tykkäisin matkustella ja se olis helpompaa jos olis tuttuja muualla.
    Tietysti tää kesä vois olla kesäsempi, mut minkäs teet kun vettä sataa.. Voi sitä uida kylmälläki kelillä :)
    Kirjattu