Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Foorumin hengestä - 8

aiunkor

• Vieras
Vs: Foorumin hengestä
« Vastaus #105 : 29. Huhtikuuta 2016 klo 08:26 »

Mua harmittaa että tää keskustelu tuli tähän ketjuun, koska ei se musta foorumin henkeä ole. Ja kaikki tosiaan lähti siitä että kun "auinkor veti herneen nenään" ja se nostettiin tapetille (ja...hyvin paljon muutakin.), niin siis siihen nähden olen pahoillani, olisin voinut vain ohittaa koko tilanteen. Toisaalta siinä on auennut semmosta mitä arvelinkin olevan ja olleen jo pitkään taustalla. Olen mä ehkä jotain tästä oppinutkin, voin paremmin jatkaa vastaavissa tilanteissa simppelisti vain että "Aha, ok, sä aattelet noin."

Ikävää jos täältä nyt tän kaiken vuoksi lähtee ihmisiä :(

Ja toisaalta puhtaasti tsemppejä vain kaikille ja Stöllelle jatkoja myös ja tervetuloa takaisin, jos meno sulle sopivaksi muuttuu. :)
« Viimeksi muokattu: 29. Huhtikuuta 2016 klo 08:28 kirjoittanut aiunkor »
Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
« Vastaus #106 : 29. Huhtikuuta 2016 klo 11:18 »

Viimeaikaiset keskustelut on kyllä aika kaukaa siitä mitä hain tältä foorumilta. maku mennyt syyttelyiden tuiskeessa. jatkoja! :)

Vahva sama. Sen sijaan, että itse vetäytyisin ja lähtisin tieheni, aion kirjoittaa tälle foorumille kaikenlaista ihan toisenhenkistä, joka toivottavasti peittää alleen tiuskinnan ja äyskinnän. Love & Peace!
Kirjattu

Kurre

• Vieras
« Vastaus #107 : 29. Huhtikuuta 2016 klo 12:45 »

Vahva sama. Sen sijaan, että itse vetäytyisin ja lähtisin tieheni, aion kirjoittaa tälle foorumille kaikenlaista ihan toisenhenkistä, joka toivottavasti peittää alleen tiuskinnan ja äyskinnän. Love & Peace!

Hyvä asenne! Negatiivisuus ei poistu negatiivisuudesta valittamalla. Se kasvi mitä kastelee on se mikä kasvaa - otetaan mallia Epilästä ja kastellaan enemmän niitä kauniita kukkia.

Mutta tällaisillekin keskusteluille on aikansa ja paikkansa. Sekä minä että aiunkor ollaan tästä jotain opittu ja varmasti Josvallekin jäänyt jotain käteen, toivottavasti kuullaan hänestä vielä. Musta on hyvä että kaikki ovat avanneet tuntemuksiaan asioista, sitä kautta itse kukin voi lähteä työstämään mitä nyt ikinä on työstettävänä, ja kun tiedetään mikä on ongelma, osataan lähteä ratkomaan sitä.

Mietin hetki sitten, että tuntuu vähän koomiselta ajatus siitä, että jollain keskustelufoorumilla pitäisi jotenkin erityisesti panostaa hyvään henkeen, koska eihän näitä aiheita tarvitse edes lukea ja "tämähän on vain nettiä", mutta kun tarkemmin ajattelee, niin kyllä se on oikeasti aika tärkeää. Muistan kun itse olin viime keväänä ylioppilaskirjoitusten jälkeen ja omilleen muutettuani pari kuukautta täysin toimettomana, silloin erilaiset nettiyhteisöt, mukaan lukien tämä foorumi, olivat tärkeä osa omaa elämää ja paitsi väylä uusien tuttavuuksien tapaamiseen, myös yksi iso sosiaalisen kanssakäymisen muoto sellaisenaan. Silloin todellakin merkitsee, millainen tunnelma ja keskustelukulttuuri foorumeilla on, koska tavallaan ne yhteisöt ovat osa omaa arkipäivää. Luulen että monella kävijällä nykyäänkin on sama juttu, ja vaikka kävisikin päivätöissä ja olisi vilkas sosiaalinen elämä, niin nettiyhteisö voi edelleen olla tärkeä yhteisö siinä missä muutkin. Monihan täällä on esimerkiksi juuri sitä sanonut, ettei omassa lähipiirissä jaeta niitä hippimäisiä arvoja tai ajatusmaailmaa, minkä takia voi olla isokin juttu löytää joukko samanhenkistä keskusteluseuraa netistä, vaikkei ketään livenä tapaisikaan. Sen takia todella kurjaa, että tällaisella nahistelulla (mihin olen siis itsekin ottanut osaa!) ruvetaan nakertamaan kaikkien viihtyvyyttä.

Toivottavasti osataan jatkossa arvostaa taas sitä mikä meissä kaikissa on yhteistä ja kunnioittaa sitä mikä on erilaista, täällä on kuitenkin tosi mukavaa ja viisasta porukkaa, ja olisi kiva, että vastasuudessakin kaikki saisi nauttia siitä harvinaisen hyvästä ilmapiiriä, mikä erottaa hipit monista muista foorumeista.
Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #108 : 29. Huhtikuuta 2016 klo 19:27 »
  • Tykkää (0)

• On tullut huomattua foorumeilla, niillä muutamalla harvalla jolla olen niin vaikka kuinka henkistä sakkia siellä olisi niin silti porukkaa tuppaa menemään ja tulemaan. Usein ristiriidoista johtuen, toisinaan siitä ettei enää henkilökohtaisesti koe foorumia tarpeelliseksi. Itselleni tämä foorumi on erään muutaman kanssa ollut kyllä sellainen mukava väylä purkaa välillä omia ajatuksia ja on ollut mukava huomata, että samanhenkisiäkin ihmisiä löytyy. Eipä sillä, kyllä mukavat debatit ovat välillä ihan paikallaan vaikka itse en riitelystä perusta, mutta se nyt onkin eri asia. On silti sääli jos hyvät keskustelijat kaikkoavat omille teilleen, mutta sellaista se elämä kai sitten on. Jatkuvaa virtausta jonnekin.
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #109 : 30. Lokakuuta 2016 klo 20:45 »

:D ok, tää on nyt ihan OT, mutta jestas kun oon seuraillut tota dataa tossa, että moniko tykkää hipit.fi:stä facebook-tykkäykses, ja toi lukema hinaa edestakaisin 424 - 423 - 424 -423 ;D kuka ihme siel nyt joka toinen päivä on, että "tykkään,, eiku en tykkääkään, vai tykkäiskö sittenkin, nonyt en tykkää,, tai ehkä nyt kuitenkin" (nojoo ei varmaan kukaan, mutta must toi on niin käsittämätöntä että tykkäysluku seilaa tollee).

Ok, ei muuta,, tykkään kyllä täst foorumista, aika hiljaistahan täällä toisinaan on. Sekään ei haittaa :)
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #110 : 09. Marraskuuta 2016 klo 20:13 »

Ha, tänään taas, se oli 425, sit se olikin 424! Mut sit tein niin että kävin mun ug-FB-tunnarilla painamas tota tykkäystä, niin se on taas 425 :)
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #111 : 11. Marraskuuta 2016 klo 17:56 »

Mitä tälle foorumille on tapahtumassa? Välillä näyttää, että melkein kaikki uudet kirjoittajat ovat tänne postaillessaan joko mömmöissä tai muuten vain luovasti sekaisin.
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #112 : 11. Marraskuuta 2016 klo 18:58 »

Nooh, enpä luule että tälle foorumille mitään on tapahtumassa..

Itekin toki mm. tänään mietin että onko kaamoskausi vaikuttanut siihen, että ihmisistä purkautuu nyt kaikenlaista. Sinänsä luovuus on semmosta mistä tykkään, mutta jopa mun on pitänyt vähän funtsia että mitä viesteissä oikeastaan tahdotaan sanoa, tai on pitänyt hetkeks pysähtyy kelaamaan että mitä mä just luin. Se on toisaalta tuntunut aika hauskalta näkökulmalta henk.koht :D.

Yleisesti musta on vaikuttanut vähän siltä (pitkällä aikavälillä) että tänne eksyy melko paljon semmosia yhden tai kahden postauksen kirjoittajia.

Itelle näin jo vähän pidemmän aikaa tutustuneena tää palsta on eniten semmonen alusta, missä on monii hienoi tyyppei, jotka selkeesti luo hyvää henkeä ja yhteistä keskustelunpaikkaa ja sitten on myös semmost jotain muunlaista menoa ja meininkiä ja kaikkee siltä väliltä.
    ..en mä ehkä ihmettele että hippifoorumille eksyy värikästä porukkaa joilla on värikästä stooria myös :)
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #113 : 12. Marraskuuta 2016 klo 03:03 »
  • Tykkää (0)

• En ole kyllä mikään paras sanomaan. Ei kai kannata vaan välittää. Vaikka itse olen kai luovasti sekaisin niin ihan ei noin äkkiältään ole hipahtanut lujaa nää itse näkemänin kaikki uudet postaukset. Voisin sanoa ettei varmaan niin mömmöillä tai luovalla hulluudella ole niin suurta osuutta asiaan vaan se on ehkäpä sitä ihan ihkaaitoa suomalaista kultuuria. Sanoisin että tälläset lyhyet postaukset ja katoamiset on just sitä mitä sivistyskasvatus suoltaa suomen kansaksi - sellaset pitemmät löpertelyt ja roikkumiset(kun mulla) on sitä mistä tässä sivistyskasvatuksessa yritetään kai päästä eroon.

Samaan hengen vetoon voisin hahmottaa hippikultuuria. Taisi aikanaan pitkätukat olla omillaan olevia nuoria ketkä tarvitsi omaa tilaa esim siten että lähdettiin telttailemaan kun kotona oli turhaluulo hengailla kavereiden kanssa(vanhemmat näki valkoista ja punaista halusi tai ei). Jengi sitten vaan samaistu toisiinsa ja telttaili ja hengaili oikeesti toistensa kanssa. Ei haluttu sitä vanhempien sotaa mutta olitiin silti ihmisiä itsekkin valmiita antamaan liiankin jyrkkää mielipidettä tarvittaessa. Ei ollut tietoa työstä asunnosta eikä oikein koulutuksestakaan - elettiin hetkin ajatonta aikaa kun sodasta selvinneet vanhemmat suoritti jälleenrakentamista. Piriä ja herskaa pursus joka valkosen suomituvan lipastot ääriään myöten kuten vissiin niisä omissa tuvissaan englannissa saksassa usassa ja vaikka missä muuallakin, mutta suomessa totisesti herskaa oli hipeillä. Joku uskalsi lontooseen niin trippipulloja taisi tulla tuliaiseksi kuten meidänkin kotona taisi mutsin broidi innostua ja minäkin vahingossa söin samaa paperia tai paremminkin sen takan päällä lojuneen paperin kokonaa. Myöhemmin(tai tässä mun kirjotuksen kronologiassa jo aiemmin tässä vaiheessa) porukkaa alko esim delaa yliannostuksiin ja muuhin niin sitten joku osa "sosiaalista porukkaa" ryhty hippien elämäntyyliä vastaan (elämäntyyli oli sitä: elä ja anna toisten kuolla / samassa piirissä vedetiin herskaa ja budia, mömmö ja viinaa , tinneriä ja mopoa, etteriä ja happoa jne/etc eikä siihen ollut kenelläkään mitään sanomista jos aikoi olla mukana hippailemassa) missä kukin lähinnä vastasi vain omista tekemisistään. Kotona oli vanhemat ketkä mahdollisesti oli tappanut esim sisarensa/vanhempansa/lapsensa ja satoja ihmisiä piri ja herska porinoissa. Voi olla että olen väärässä - mutta meillä kyllä oli ainakin aika paljon vihollisia tappanut isoisä eikä isoäitikään varmasti tappamatta ollut selvinnyt eikä varmasti maito leipä ollut pelkkänä eväänä. Lipastot oli täynnä tuubeja ja paperipusseja. Kunnon ihmisiä ne isovanhemmat oli, mutta vähät välitti sosiaalisestakasvatuksesta vaan ainakin minulle teki vapaan. Eihän tästä tuu mitään - pahoittelen jos loukkaa jotakin ja se ei ole tarkoitus.

Enemmän toki jengi sais tehdä jotain - siis täällä foorumissa ja maailmassa.

Tosi hippiä ei saa takaisin mullan alta - ketä haittaa ei kai hippaa.

Tosi mukavaa viikonloppua ja hippiä alkutalvea!
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #114 : 28. Elokuuta 2017 klo 02:21 »
  • Tykkää (0)

• Harmittavasti foorumi on näyttänyt melko kuolleelta viime aikoina, varsinkin kun muutamat hyvät kirjoittajat ovat täältä kadonneet mielipiteineen eikä ihmisillä tunnu olevan aiheita mistä kirjoittaa. Sosiaalinen media taas on puolestaan ollut viime aina täynnä kädenvääntöä esim. maahanmuutosta johon olen ainakin itse jo totaalisen kyllästynyt. Ehkä tämä on vaan toivottavasti tällainen hiljainen kausi ja meno taas piristyy täälläkin syksyn myötä.
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #115 : 28. Elokuuta 2017 klo 09:15 »

^ Jos sanon ihan suoraan: foorumeilla tapaa olla jokunen kirjoittaja, joiden postauksia ei jaksa heidän tyylistään ja/tai asiasisällöistään johtuen edes lukea. Mikäli tällaiset kirjoittajat ovat foorumin aktiivisimpia, heidän aktiivisuutensa ei elävöitä vaan tyrehdyttää keskustelua. Sinänsä kirjoittajien moninaisuus on rikkautta, mutta jos kirjoittajan psykokemiallinen tajunnantila tai mielenterveysongelma määrittää liikaa muotoa/sisältöä, ei lukijaa ymmärrettävästi haluta tulla tempaistuksi noihin universumeihin. Itse toivoisin tänne lisää asiallista ja mukavahenkistä jutustelua, vähemmän kryptisyyttä ja minäminää – ja vähemmän oman, joskus jopa kaupallisen agendan levittämistä, joka myös on kohtalaisen yleinen ilmiö näillä foorumeilla. Vaikka se oma toimiala olisikin joltain kantilta "hippihenkinen". No joo, olkoon tämä nyt tästä.
    Kirjattu

Babylon post

• Vieras
    « Vastaus #116 : 26. Tammikuuta 2020 klo 21:51 »

Kun joskus kävin tanssimassa paljon, oli usein paikkoja joissa kukaan muu ei tanssinut. Ihmiset katselivat lattian reunoilta kyräillen kun pompin siellä mukamas musiikin tahtiin muiden keskittyessä kaljan juontiin ja agressiivisen baariseurustelun päällekäyviin traditioihin. En silloin enää juonut itse ja tunsin oloni epämukavan teennäiseksi kun joku aloitti sen sosiaaliseen nauruun kulminoituvan kanssakäymisen. Kuitenkin ne katseet tanssilattian reunoilta olivat sellaisia jotka tunteakseni yrittivät häpeän kahleilla pysäyttää sen liikkeen johon olin yrittänyt pysähtyä.

Alistettujen traditio tarkoittanee yksinkertaistettuna sitä, että jos joku ihminen on häpeän voimalla saatu assimiloiduksi ja normalisoiduksi jollaiseksikin, hän muuttuu sen häpeä-perinteen jatkajaksi, ja pyrkii normalisoimaan koko ihmismoneuden samaan muottiin. Sama trendi pelolla ja väkivallalla. Pyrkiessään lannistamaan latistamaan ihmisiä siihen kaltaisuuteen johon itse on alistunut, ihminen käyttää samoja työkaluja joilla hänet itsensä on henkisesti kahlehdittu. Ihmisten tulee murtautua ulos siitä alistuneisuudestaan. Hyvien ihmisten.

The great strength of the totalitarian state is that it forces those who fear it to imitate it. -A Hitler.

Ihmisten täytyy lakata imitoimasta totalitäärista valtaa.

Kun lattia vihdoin täyttyi hiljalleen tanssijoista tuntui se aivan mahtavalta.

Tyhjälle foorumille kirjoittamisessa on jotain samaa. Sanotaan että pitäisi tanssia niin kuin kukaan ei näkisi ja kirjoittaa niin kuin kukaan ei lukisi. Niin että kun he tulevat sisälle baariin, he huomaavat että täällä viihdytään ja haluavat jäädä. Ja kun he huomaavat että ihmiset rakastavat nähdä kuinka he tanssivat, he haluavat tanssia.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #117 : 27. Tammikuuta 2020 klo 04:32 »

Alistettujen traditio? Voisko olla niinkin että joidenkin luonne on istuu reunoilla? Kaikki ei haluu tanssia keskellä lavaa.. Mut on pari kertaa pakotettu tanssimaan. Mä en nauttinut siitä. Eka kerran olin lapsi ja esitin nukkuvaa mun isän sylissä, koska oli niin noloa ja ahdistavaa. Yksin omassa kodissa on ihan kiva tanssia kyllä.

Mä sitä vaan, että niinkuin kaikki yleensä, niin mitä jos myös sä puhut lähinnä omasta puolesta, ja että jollain toisella voi ollakin toimivampaa ja onnellisempaa elää jotenkin toisin? Ei kaikki ole sillai alistettuja johonkin normaaliin. Mitä jos osa populaatiosta vaan luonteensa puolesta soveltuu tiettyihin juttuihin jota jo on? Musta on kiva jos joku tanssii keskellä lavaa koko sydämestään jos siltä tuntuu ja sitä ilo katsella, mutta en mä tykkää jos se ajattelee että muut on jotain alistettuja. Toki vapaa ajatus sillä, mutta ei tunnu kivalta sellainen..
    Enkä mä tällä yritä ketää alistaa, ihan vaan sanoa että meitä on moneen.
    Kirjattu

Babylon post

• Vieras
    « Vastaus #118 : 27. Tammikuuta 2020 klo 07:20 »

Alistettujen traditio? Voisko olla niinkin että joidenkin luonne on istuu reunoilla? Kaikki ei haluu tanssia keskellä lavaa.. Mut on pari kertaa pakotettu tanssimaan. Mä en nauttinut siitä. Eka kerran olin lapsi ja esitin nukkuvaa mun isän sylissä, koska oli niin noloa ja ahdistavaa. Yksin omassa kodissa on ihan kiva tanssia kyllä.
    Nimenomaan sitä tarkoitin, se tuntui lamauttavaan asti nololta ja ahdistavalta. Juuri näihin tunteisiin viittasin alistamisen keinoina, häpeän kahleet.
    Alistettujen traditio on itse asiassa Walter Benjaminin valtiotieteissä käyttämä ilmaus jota sovelsin käytäntöön. Alkuperäiskontekstissa sen tulkinta voi olla paljon laajempi. Se liittyy siihen miten poikkeustiloista jotka oikeuttavat vallan tulee sääntöjä ja miten koko yhteiskunta on lopulta voimaan jääneiden poikkeustilojen summa. Ja myös siihen miten vallankäyttäjän intressiksi muodostuu ylläpitää sitä poikkeustilaa, joka oikeuttaa siihen perustuvan vallankäytön.

Esimerkiksi amerikassa huumeita vastaan käytävä sota, jossa diskriminaation avulla aiheutetaan niitä ongelmia, joilla se oikeutetaan. Sama tietenkin suomessa, mutta huomattavasti pienemmässä mittakaavassa. Suomi on ikäänkuin parodia amerikasta jonka pikkupoika esittää yrittäessään imitoida jengin kaikkein suurinta kovista. Kannattaa ainakin tutkia yhteiskunta/yhteisörakenteita alistettujen tradition kautta. Se saa monessa tapauksessa pahantekijät näyttämään ensimmäisiltä uhreilta.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #119 : 28. Syyskuuta 2021 klo 10:13 »
  • Tykkää (2)

• Harmittaa, kun tämän foorumin henki on nykyään hiljaisuus. Kesän aikana jutustelua oli sentään jonkin verran, mutta syksyn tullen kaikki ovat kuin yhteisestä merkistä häipyneet.

Toki, jos paikalla olisi joku minua sopivampi keskustelun nostattaja, voisi olla että joku keskustelisikin jostain. Minähän en oikein ymmärrä, mistä toiset hipahtavat ihmiset haluavat nykyaikana jutella – itseäni kiinnostavat ennen kaikkea musiikki, kulttuurinen lähihistoria, luonnonilmiöt ja yleiset elämäntapajutut (nimenomaan yleiset, eivät minkään tietyn yhteisön sisäiset, sillä itse en kuulu mihinkään yhteisöön). Olisi vain kiva vaihdella ajatuksia ja ehkä tutustuakin jonkun kanssa, mitä takavuosina tapahtui paljonkin. FB on nykyään puolikuollut, Insta jonkinlainen brändäyskanava ja Twitterissä vain intetään kuukaudesta toiseen samoista, aika loppuun kalutuista asioista. Olisi kiva, kun olisi jotain ihan muutakin.
    Kirjattu