Vahva sama. Sen sijaan, että itse vetäytyisin ja lähtisin tieheni, aion kirjoittaa tälle foorumille kaikenlaista ihan toisenhenkistä, joka toivottavasti peittää alleen tiuskinnan ja äyskinnän. Love & Peace!
Hyvä asenne! Negatiivisuus ei poistu negatiivisuudesta valittamalla. Se kasvi mitä kastelee on se mikä kasvaa - otetaan mallia Epilästä ja kastellaan enemmän niitä kauniita kukkia.
Mutta tällaisillekin keskusteluille on aikansa ja paikkansa. Sekä minä että aiunkor ollaan tästä jotain opittu ja varmasti Josvallekin jäänyt jotain käteen, toivottavasti kuullaan hänestä vielä. Musta on hyvä että kaikki ovat avanneet tuntemuksiaan asioista, sitä kautta itse kukin voi lähteä työstämään mitä nyt ikinä on työstettävänä, ja kun tiedetään mikä on ongelma, osataan lähteä ratkomaan sitä.
Mietin hetki sitten, että tuntuu vähän koomiselta ajatus siitä, että jollain keskustelufoorumilla pitäisi jotenkin erityisesti panostaa hyvään henkeen, koska eihän näitä aiheita tarvitse edes lukea ja "tämähän on vain nettiä", mutta kun tarkemmin ajattelee, niin kyllä se on oikeasti aika tärkeää. Muistan kun itse olin viime keväänä ylioppilaskirjoitusten jälkeen ja omilleen muutettuani pari kuukautta täysin toimettomana, silloin erilaiset nettiyhteisöt, mukaan lukien tämä foorumi, olivat tärkeä osa omaa elämää ja paitsi väylä uusien tuttavuuksien tapaamiseen, myös yksi iso sosiaalisen kanssakäymisen muoto sellaisenaan. Silloin todellakin merkitsee, millainen tunnelma ja keskustelukulttuuri foorumeilla on, koska tavallaan ne yhteisöt ovat osa omaa arkipäivää. Luulen että monella kävijällä nykyäänkin on sama juttu, ja vaikka kävisikin päivätöissä ja olisi vilkas sosiaalinen elämä, niin nettiyhteisö voi edelleen olla tärkeä yhteisö siinä missä muutkin. Monihan täällä on esimerkiksi juuri sitä sanonut, ettei omassa lähipiirissä jaeta niitä hippimäisiä arvoja tai ajatusmaailmaa, minkä takia voi olla isokin juttu löytää joukko samanhenkistä keskusteluseuraa netistä, vaikkei ketään livenä tapaisikaan. Sen takia todella kurjaa, että tällaisella nahistelulla (mihin olen siis itsekin ottanut osaa!) ruvetaan nakertamaan kaikkien viihtyvyyttä.
Toivottavasti osataan jatkossa arvostaa taas sitä mikä meissä kaikissa on yhteistä ja kunnioittaa sitä mikä on erilaista, täällä on kuitenkin tosi mukavaa ja viisasta porukkaa, ja olisi kiva, että vastasuudessakin kaikki saisi nauttia siitä harvinaisen hyvästä ilmapiiriä, mikä erottaa hipit monista muista foorumeista.