Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Chakrat - 1

Nefi-

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Chakrat
« : 13. Maaliskuuta 2011 klo 09:06 »
  • Tykkää (0)

• Tämä ei sinällään liity enää kolmanteen silmään, vaan enemmänkin sydänchakraan. Mutta kun en muuta keskustelua löytänyt! :)
    Kuten mainitsin, puhdistelin tässä yhtenä päivänä chakrojani ja voimakkaimman yhteyden sain sydänchakraani.. Noh. Eilen sitten kuulin hyvältä ystävältäni tämän olevan raskaana ja elämäntilanteen olevan melkoisen hankala. Keskusteltiin asiasta ja kuuntelin tilannetta. Sydänchakrassani tuntui koko illan ajan voimakasta energiavirtausta, etenkin silloin kun halasimme. Olen vieläkin päästäni pyörällä tuosta illasta ja sen voimakkuudesta, kauneudesta ja hyvyydestä. Tämä kuitenkin kävi mietityttämään että olen liikaa tunteitteni kuljeteltavissa. En osaa oikein elää todellisuudessa vaan haahuilen siellä omissa ajatuksissani.
    Kuitenkin voimakkaat asiat herättävät voimakkaita tunteita. Hullu tunnemylläkkä nyt kyllä päällä!  ::) Huh huh!

Mode-edit: Tein tästä uuden aiheen! :)

- Vihreäkaupunki
    « Viimeksi muokattu: 13. Maaliskuuta 2011 klo 10:04 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu
    Saniaispuita ja sammakoita,
    peikkoja, keijuja, päivänkakkaroita.
    Sinun sydämestäsi pulppuilevat monet lähteet.

Colourflower

• Vieras
    Vs: Chakrat
    « Vastaus #1 : 13. Maaliskuuta 2011 klo 11:56 »

Nefi, wow. (En oikein osaa muutenkaan ilmaista.)
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #2 : 13. Maaliskuuta 2011 klo 11:57 »
  • Tykkää (0)

• Asiaa voi katsoa monelta kantilta. Itseäni joskus harmittaa, kun tunnen voimakkaita tunteita vain todella harvoin! :)

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 20. Maaliskuuta 2011 klo 11:12 »
  • Tykkää (0)

• Nyt tämä tyttö sekosi! Nimittäin totaalisesti ja vieläpä tiedostaen energian. Huh!
    Tämän viikon ajan ollut kummallisia tuntemuksia. Olen epäillyt sekoavani, joutuvani johonkin suljetulle, ties mitä! En ole osannut elää tässä todellisuudessa ja olen havainnut selkeästi täällä olevan jonkun muun. Olen ollut kovin peloissani, etenkin kotona, sillä niin selkeästi havainnut täällä olevan jotain vierasta energiaa. Kruunuchakra on tuntunut erityisen avoimelta, koskaan ennen en ole havainnut siinä näin voimakasta liikehdintää. Olen miettinyt olisiko kuun asennolla ja maapallon siirtymisellä ollut vaikutusta asiaan?

Eilen sain sitten etänä chakrojen tasapainotusta. Se oikeasti tepsi, ei ollut enää ruumiista irrallinen olo ja mielialakin koheni kun ei ollut niin suurta syytä pelätä. Tunsin oikealla puolella päätä enemmän, vasen puoli energiakehosta ei tahtonut tuntua ollenkaan. Sen jälkeen kun olin tämän havainnut, minulle sanottiin että tällaista oli tunnettu (juteltiin irkin välityksellä). Minua kehotettiin kutsumaan paikalle suojelusenkeli.. En koskaan ennen ole ajatellut sellaisen edes olevan olemassa! Ihmettelin kun tunsin aurassani värehdintää, kysyin tästä ja sanottiin että enkeli puhdistaa minua. Olo alkoi rauhoittua, nyt olen aivan täpinöissäni tästä kokemuksesta!!!
    Vielä olisi paljon tehtävää ja opittavaa, tuntuu ettei henki olisi vielä poistunut täältä. Aurani tuntuu selkeämmältä ja selkäpuolella varsinkin tunnen vähän kuin joku kävisi sitä läpi jollain magneettisella. Päätä hiukan särkenyt ja kolmas silmä tuntunut avoimemmalta. Hurja tunne!

Ihaninta tässä on se, ettei ole tosiaan irrallinen olo. Saatoin katsella peilistä, enkä osannut tunnistaa itseäni. Kun kosketin vaikka kättäni ja liikuin, keho ei tuntunut omalta. Nyt on taas realistisempi olo, voin vaikka lähteä ulos ja nauttia kauniista ilmasta! Ihanaa! :)
    Kirjattu
    Saniaispuita ja sammakoita,
    peikkoja, keijuja, päivänkakkaroita.
    Sinun sydämestäsi pulppuilevat monet lähteet.

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #4 : 02. Tammikuuta 2013 klo 19:35 »
  • Tykkää (0)

• Nykyisin hoidan (osittain enkeleideni avulla) 5-ulotteisia chakrojani, joita on 12 kappaletta.

Ohjeita tähän löytyy ainakin Diana Cooperin kirjasta 2012 ja sen jälkeen. :)
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 02. Tammikuuta 2013 klo 19:36 »
  • Tykkää (0)

• Vitsit mäkin haluun tuntee mun chakrat!!
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

metsähiiri

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 03. Tammikuuta 2013 klo 17:26 »
  • Tykkää (0)

• Tää kuullostaa kyllä mielenkiintoiselta. Tahtoo tietää lisää!  :)

Mikä ihme on kundalini?
    Liittyykö auran puhdistaminen (vai miksi sitä sanotaan?) chakroihin?
    « Viimeksi muokattu: 12. Helmikuuta 2013 klo 08:01 kirjoittanut metsähiiri »
    Kirjattu
    “Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”

jättietana

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 09. Syyskuuta 2014 klo 01:19 »
  • Tykkää (0)

• Jaa-a niin, mikäs se auran ja chakrojen yhteys onkaan?
    Joskus harvoin näkee ihmisiä, jotka näyttää melkein säteileviltä, onkohan niillä poikkeuksellisen kirkas aura?
    Kundaliinienergiaa kutsutaan käsittääkseni myös käärmevoimaksi (tai jotain sinne päin): elämänenergia, joka kulkee chakrojen kautta ihmisen läpi. Olisiko hyvä kuvaus sähkövirta?
    Tänään tuli lueskeltua Blavatskyn selityksiä Veeda-kirjallisuudesta, ja jostain syystä otsaa ja päälakea alkoi kuumottaa ja kihelmöidä jossain kohtaa, nyt on aika tyyni ja iloinen olo.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #8 : 09. Syyskuuta 2014 klo 15:20 »
  • Tykkää (0)

• Tää kuullostaa kyllä mielenkiintoiselta. Tahtoo tietää lisää!  :)

Mikä ihme on kundalini?
    Liittyykö auran puhdistaminen (vai miksi sitä sanotaan?) chakroihin?

Kundalinienergiaa tosiaan kutsutaan vertauskuvallisesti käärmeeksi. Energia sijaitsee "tavallisella" ihmisellä juurichakrassa, ja valaistuessa se nousee kaikkien chakrojen kautta kruunuchakran (päälaella) tasolle asti. Kundalinin nousu on yksi valaistumisen huippukokemuksista. Aktivoiduttuaan kundalinienergia alkaa vaikuttaa kehossa uudistavasti ja parantavasti.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

kirkasmieli

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 11. Syyskuuta 2014 klo 11:09 »
  • Tykkää (0)

• Nyt tämä tyttö sekosi! Nimittäin totaalisesti ja vieläpä tiedostaen energian. Huh!
    Tämän viikon ajan ollut kummallisia tuntemuksia. Olen epäillyt sekoavani, joutuvani johonkin suljetulle, ties mitä! En ole osannut elää tässä todellisuudessa ja olen havainnut selkeästi täällä olevan jonkun muun. Olen ollut kovin peloissani, etenkin kotona, sillä niin selkeästi havainnut täällä olevan jotain vierasta energiaa. Kruunuchakra on tuntunut erityisen avoimelta, koskaan ennen en ole havainnut siinä näin voimakasta liikehdintää. Olen miettinyt olisiko kuun asennolla ja maapallon siirtymisellä ollut vaikutusta asiaan?

Eilen sain sitten etänä chakrojen tasapainotusta. Se oikeasti tepsi, ei ollut enää ruumiista irrallinen olo ja mielialakin koheni kun ei ollut niin suurta syytä pelätä. Tunsin oikealla puolella päätä enemmän, vasen puoli energiakehosta ei tahtonut tuntua ollenkaan. Sen jälkeen kun olin tämän havainnut, minulle sanottiin että tällaista oli tunnettu (juteltiin irkin välityksellä). Minua kehotettiin kutsumaan paikalle suojelusenkeli.. En koskaan ennen ole ajatellut sellaisen edes olevan olemassa! Ihmettelin kun tunsin aurassani värehdintää, kysyin tästä ja sanottiin että enkeli puhdistaa minua. Olo alkoi rauhoittua, nyt olen aivan täpinöissäni tästä kokemuksesta!!!
    Vielä olisi paljon tehtävää ja opittavaa, tuntuu ettei henki olisi vielä poistunut täältä. Aurani tuntuu selkeämmältä ja selkäpuolella varsinkin tunnen vähän kuin joku kävisi sitä läpi jollain magneettisella. Päätä hiukan särkenyt ja kolmas silmä tuntunut avoimemmalta. Hurja tunne!

Onnittelut, kundaliinisi on heräämässä!!  :sydamia

Älä turhaan kuumottele, vaan pysy hetkessä ja nauti & koeta oppia tuntemuksista. Ne tasapainottuvat kyllä, aivosi vaan opettelevat käsittelemään niille uusia (/ lapsena unohdettuja) impulsseja.

Olisikohan sydänchakrassa (tai ehkä solar plexuksessa) ollut tukos , joka poistui tuon aiemmmin mainitsemasi ilouutisen myötä? Ja ylemmät chakrat ilmeisesti olleet jo valmiiksi aktiiviset niin tukoksen poistuttua nuo selkärankaa hivelevät hermoradan sähköimpulssit pääsevät vapaasti kulkemaan juuresta kruunuun saakka.

Lainaus
    Ihaninta tässä on se, ettei ole tosiaan irrallinen olo. Saatoin katsella peilistä, enkä osannut tunnistaa itseäni. Kun kosketin vaikka kättäni ja liikuin, keho ei tuntunut omalta. Nyt on taas realistisempi olo, voin vaikka lähteä ulos ja nauttia kauniista ilmasta! Ihanaa! :)

Muista maadoitus! Luonnossa kävely varsinkin paljainjaloin auttaa palauttamaan maan pinnalle :)
    Kirjattu

kirkasmieli

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 11. Syyskuuta 2014 klo 11:40 »
  • Tykkää (0)

• Kundaliinienergiaa kutsutaan käsittääkseni myös käärmevoimaksi (tai jotain sinne päin): elämänenergia, joka kulkee chakrojen kautta ihmisen läpi. Olisiko hyvä kuvaus sähkövirta?

Erinomaisen hyvä kuvaus, kun sitä se juurikin on :) Hermosto perustuu sähkökemialliseen tiedonvälitykseen.

Valtaosalla (varmaan 99,9...%) ihmisistä on kropassaan tiedostamattomia tukoksia/lihasjännitteitä hermoratojen risteyskohdissa ("chakroissa"), ja nämä tukokset toimivat ikäänkuin vastuksena joka pienentää aivoille saapuvan kokonaisvirran määrää. Kun kaikki tukokset poistuvat, aiheuttaa se täyteen virtaukseen tottumattomissa aivoissa ylikuormitusta joka ilmenee päräyttävinä värinöinä aivoissa ja kihelmöintinä varsinkin selkärangan tienoilla.

Kun hermosto toimii ilman tukoksia, elimistöllä on paremmat mahdollisuudet itsensä eheyttämiseen kuten Hariel totesikin.

Vitsit mäkin haluun tuntee mun chakrat!!

En tiiä heititkö tuon sketsillä mutta kerrompa kuitenkin reseptin :)

Jooga tmv monipuolisesti koko kropan (hermoradat) läpikäyvä ja selkärankaa notkistava fyysinen liikunta herkistää yksittäiset hermoradat toimintaan.

Meditointi tmv läsnäoloharjoitus auttaa havainnoimaan ja eliminoimaan em. lihasjännitykset.

1+1 = 1.
    « Viimeksi muokattu: 11. Syyskuuta 2014 klo 12:20 kirjoittanut kirkasmieli »
    Kirjattu

aventurine

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 02. Tammikuuta 2015 klo 19:18 »
  • Tykkää (3)

• Muutaman kappaleen ajatuksia tahtoisin aiheesta jakaa.

Omakohtaisesti katson sumuisen olon, sekoamisen tunteen ja muun sellaisen johtuvan erityisesti otsa-, sydän-, ja solar plexus chakrojen tukoksesta ja epätasapainosta (poissaolevan olon käsitän eritoten otsachakran tukoksena). Yleensä tuolloin monet muutkin chakrat ja meridiaanit ovat tukossa, ja aurassa on ongelmia. Jos joutuu ihan paniikkiin, niin myös juurichakra on tukossa ja maadoitus heikko. Vainoamisen tunne voi tulla taas kurkkuchakran ongelmista suhteessa muihin chakroihin. Ymmärtääkseni, jos kurkkuchakra on auki ja muut tukossa, on tuloksena ikävimmillään "psykoosi". Kuitenkin jälleen tapauskohtaista. Onkin niin tärkeää hoitaa kaikki chakrat, meridiaanit, aura ja muu kuntoon samaan aikaan sopusuhtaisesti alkaen maadoituksesta ja juurichakrasta ylöspäin. Mielellään ensin fyysisen kehon alueen chakrat ja muu kuntoon, sitten muihin 'uudempiin' chakroihin käsiksi, jos haluaa. Tiettyjen chakrojen hoidosta ja muiden laiminlyönnistä seuraa hankaluuksia. On hyvä muistaa, että nähtävästi chakroilla on eetterikehon lisäksi vastineensa samassa kohtaa myös astraali-, mentaali-, ja kausaalikehossa. Voi esimerkiksi olla, että eetterikehon chakrat ovat auki ja tasapainossa, mutta astraalikehon tasolla olevat vastaavat eivät ole. Toisaalta tämä asia varmaankin yleensä ymmärretään chakrojen syvyytenä ja tulee automaattisesti riittävästi huomioiduksi.

Se, että tuntee ympärillä olevan jotain 'ylimääräistä' voi olla osin totta. Varsinkin raskaita energioita on ympärillämme kokoajan (ellei puhdistele), ja ne voivat tavallaan naamioitua 'hengiksi' (tuntuvat / näyttävät siltä). Lähettelemme niitä toisillemme tiedostamattamme usein. Vahva suojautuminen torjuu nekin kokonaan. Ei-toivottuja henkiäkin on keskuudessamme (jos olosuhteet on otolliset). Olemme kuitenkin aivan turvassa, perussuoja meillä on aina. Joskus voi joutua speciaalimpiin häiriötekijöiden häätämistoimiin. Useimmiten ne ovat silti meidän omia energioitamme / muistojamme mitä aistimme lähellämme ja luulemme möröiksi. Ajatuksilla vedämme toki puoleemme ajatustemme kohteita, joten ajatusten muuntaminen positiivisiksi on tärkeää. Jos ihminen on herkkänä ja osin vielä energeettisesti 'likaisena' lähtenyt 'polulle' (esim. energiahoitojen ja henkiparannuksen tekeminen ilman omaa puhdistusprosessia) on suojausten pyytäminen / luominen jollain konstilla olennaisen tärkeää. Valo, jossa on tahroja houkuttelee kokemusteni mukaan niin avun tarvitsijoita kuin ei-toivottua puolta holtittomasti. Onneksi meitä siis kuitenkin suojataan joka tapauksessa. Lisäsuojaukset tulevat, kun vain vilpittömästi niitä pyydämme. Näin on chakrojen hoidonkin laita, apua tulee kun pyytää.

Jos itsestä katsottuna vasen puoli kehosta / aurasta 'ei tunnu' tai on tukossa, johtuu siitä, että vasemmalla puolella on menneisyytemme. Hyvin tuttu kuvio muutenkin tässä ketjussa kuvailtu tilanne. Tällaisissa tilanteissa todennäköisimmin ihmisellä nousee vanhoja asioita ikäänkuin ylös, ja nämä vanhat asiat ovat yleensä niin tukahdutettuja, ettei niitä enää kykene suoraan tunnistamaan, vaan tuntuu kuin 'jokin hyökkäisi' ja 'ottaisi valtaansa', tai itse olisi katoamassa jonnekin. Kun vanhaa energiaa alkaa poistua, voi se tuntua kuin jakaantuisi kahtia / osiin, tai osa itsestä irrotettaisiin pois. Se voi olla erittäin ikävää, mutta onneksi se ei ole sen kummempaa ja tuossa tilanteessa pitää vain luottaa ja rauhoittua, jos suinkin pystyy. Tarpeeton energia poistuu ja siitä kuuluu päästää irti (mikä on toki vaikeaa). Joskus voi tuntua niinkuin osa itsestä lähtisi lentoon tai niinkuin tavallaan aaltoilisi tai keinuisi, vaikka olisikin voimakkaasti maadoittunut. Siinäkin kuitenkin on onneksi kyse yleensä vain energian virtaamisesta ja poistumisesta. Valitettavasti tällaiset tilanteet ja oireet lääketiede luokittelee ja leimaa tietämättömyydessään tunnetuin tautiluokituksin ja seurauksin.

Kundalini on mielenkiintoinen asia. Sillä pelotellaan ja sitä tavoitellaan hurmoksellisesti joskus. Minun mielestä kundalinia ei pitäisi tavoitella väkisin, silloin sillä voi ehkä olla ikäviä seurauksia. Kundalini nousee silloin kuin on sen aika. Sanovat, että sen tie on vapaa vasta kun ego on hiljennyt. Kundalini on oma voima, jota pitääkin kontrolloida. Voi olla, että kun kundalini nousee ajallaan, se ei olekaan mikään järisyttävä kokemus, vaan se lempeämmin asettuu osaksi omaa energiavirtausta. Sanovat, että kundalinia on aina mukana hitusen.

Kirjallisuudessa ja koulukunnissa chakroistakin on melkein yhtä paljon eri kantoja ja väitteitä kuin on kirjoja ja koulukuntia. Peruskäsitykset ovat melko yhteneväisiä kyllä. Joskus saa lukea esimerkiksi chakrojen "oikeasta" pyörimissuunnasta, joka väitetään olevan "normaaleilla" miehillä ja naisilla vastakkaissuuntainen tai muuta sellaista. Minusta se on hieman hassua sukupuolinormatiivisuutta. Henkisessä kirjallisuudessa on paljon tekopyhyyttä. Suurimmasta osasta henkisiä kirjoja on löydettävissä vähintään se ripaus pelkoon perustuvia käsityksiä, ihmisten luokittelua ja arvottamista. Taitaa olla lopulta niin, että chakrojenkin pyörimissuunnatkin ovat yksilöllisiä. Ehkä silti 'valaistuneen' ihmisen chakrat pyörivät kaikki samaan suuntaan sukupuolesta ja muusta riippumatta, itsestä katsottuna vasemmalle päin, siis vastapäivään.

Kannattaa olla tarkkana kirjoja ja muita tekstejä lukiessa, laittaa oma puhtain intuitio / viisaus päälle ja tunnustella onko luettu totta. Ei ehkä ole tekstiä, jossa kaikki olisi peräisin totuudesta. Mukana tahtoo olla aina värittynyttä tietoa, riippuen onko kirjoittaja pystynyt pysymään koko kirjoitusprosessin ajan totuuden kanavana, tai onko halunnutkaan sitä (useissa kirjoissa käytetään vain vanhoja muualta saatuja tietoja, jolloin virheet kertaantuvat). Myös suomennokset saattavat vaikuttaa. Joskus alkaa kirjoja lukiessa epäilyttää jokin kohta (ilman, että varsinaisesti pelkäisi väitteen olevankin totta), eli sen vain tietää milloin on tullut väärän tiedon kohdalle. Esimerkiksi juuri Cooperin kirjoissa on tällaisia kohtia. Suurimmaksi osaksi Cooperinkin kirjat ovat varsin hyviä ja totta, mutta jokin niissä epäilyttää. Mielestäni esimerkiksi chakroja ei pitäisi puoliväkisin kehittää sillä tavalla kuin hänen kirjoissaan kehoitetaan, se voi olla haitallista (chakratkin kehittyvät ajallaan). Cooperin kirjoissa "mielikuvaharjoitukset" paljastuvat usein itse asiassa kehosta irtaantumismatkoiksi, jotka on valmiiksi käsikirjoitettuja. Sellainen voi olla myös haitallista varsinkin jos ei hoksaa asiaa tai ei ole valmis. Kaikilla, esimerkiksi minulla, ei ole haluajakaan sellaisiin matkoihin (toimin maasta ja fyysisestä kehostani käsin, se riittää). Onneksi meitä suojellaan aina kuitenkin. Doreen Virtuen kirjat, ne mitä olen lukenut, välittävät mielestäni puhtaampaa fiilistä kokonaisuudessaan. Jokainen silti aina tavallaan, niin kirjoittaja kuin lukija. Paras henkinen ja muun muassa chakroja käsittelevä kirja tähän mennessä itselleni on ollut Marianne Aallon "Kivet kertovat". Ehkä siinä on sama aallonpituus kuin minulla, mutta jotenkin tuntuu, että siinä kirjassa liikutaan vilpittömän lähellä totuutta. "Totuus" on sanana hieman taas hankala käsite ja oma aiheensa, mutta tieto on meissä.  ;)
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #12 : 02. Tammikuuta 2015 klo 20:52 »
  • Tykkää (0)

• Tampereella Maa ja Taivas -niminen paikka järjestää meditaatiokursseja, joissa oppii työstämään omia energioitaan, chakrojaan ja maadoittumaan yms. (Kursseilla ei opeteta perinteistä itämaalais-tyyppistä meditaatiota, vaan juurikin näitä energioiden työstämisjuttuja). Hyviä kursseja, voin suositella.

http://maajataivas.fi/
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #13 : 02. Tammikuuta 2015 klo 21:05 »
  • Tykkää (0)

• Cooperin kirjoissa "mielikuvaharjoitukset" paljastuvat usein itse asiassa kehosta irtaantumismatkoiksi, jotka on valmiiksi käsikirjoitettuja. Sellainen voi olla myös haitallista varsinkin jos ei hoksaa asiaa tai ei ole valmis. Kaikilla, esimerkiksi minulla, ei ole haluajakaan sellaisiin matkoihin (toimin maasta ja fyysisestä kehostani käsin, se riittää).

Tällaiset mielikuvaharjoitukset voi (ja ehkä tulisikin) tehdä visualisaatioina, maadoittuneena ja kehossa pysyen (ei "matkoina"). Kannattaa hoitaa maadoitus kuntoon, jos tällaisia alkaa tekemään enemmän. Maadoituksesta on muutenkin hyvä huolehtia, se helpottaa elämistä aika paljon. :)

[Edit: Maadoitus tarkoittaa "olla läsnä tässä ja nyt fyysisessä todellisuudessa" ja sen toteuttamiseksi on olemassa useita eri keinoja]
    « Viimeksi muokattu: 02. Tammikuuta 2015 klo 21:08 kirjoittanut Hariel »
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

kirkasmieli

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #14 : 24. Helmikuuta 2015 klo 00:00 »
  • Tykkää (0)

• Muutaman kappaleen ajatuksia tahtoisin aiheesta jakaa.

Hienoja näkemyksiä ja ajatuksia, kiitos.

Ei todellakaan kannata kiirehtiä näitä asioita, kaikki tapahtuu aikanaan jos on tapahtuakseen. Monet "oikopolut" voivat olla turhan rankkoja kuljettavaksi...

Täällä alkoivat chakrat liian runsaan treenaamisen vuoksi aueta liian nopeasti. Ymmärsin onneksi lopettaa (omatoimisen) treenaamisen ajoissa, ja pidinkin lähes vuoden tauon keskittyen vain kehon ja mielen puhdistamiseen, lihasjäykkyyksien avaamiseen ja tietoiseen läsnäoloon. Meditaatiotakaan en juurikaan ole harjoittanut. Nyt kun fyysinen ja henkinen taso alkavat olla tasapainoisessa ja stabiilissa (joskin edelleen noususuuntaisessa) tilassa, olen taas palaamassa päivittäiseen joogaamiseen (varovasti aloitan aamun aurinkotervehdyksillä) ja lisäilen meditaatiota pikkuhiljaa fiilisten mukaan.

Ja heti alkoi tapahtumaan. Ajoittain tulee "irrallinen" olo (tänäänkin pari kertaa), jotenkin irtoan tilanteesta - aika ja paikka katoavat ja elän vain täysin hetkessä unohtaen/kadottaen kaiken ympärillä olevan. Myös keho ja mieli ikäänkuin yhdistyvät ja alan tavallaan leijailemaan tilassa kuitenkin suorittaen ja keskittyen 100% asiaan jota olen tekemässä.. Tilahan on itsessään muuten mainio, mutta palaaminen sieltä säikäyttää hieman varsinkin jos lähistöllä on muita ihmisiä :)

Olisiko kellään jotain vinkkiä antaa miten pystyisi pysymään tässä ns. flow tilassa mutta olemaan myös tietoinen ympärillä tapahtuvasta? Luulen että suurin ongelma on maadoituksessa - eli sen puutteessa.
    Kirjattu