Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Enkö kuulu minnekään? - 2

evenflow

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Enkö kuulu minnekään?
« Vastaus #15 : 08. Kesäkuuta 2012 klo 11:47 »
  • Tykkää (0)

• Ymmärrän täysin minkälainen fiilis sulla on, olin itse joskus ihan samanlainen. Jatkuvasti piti olla miettimässä jotain muottia mihin asettaisi itsensä. Pukeutua, ajatella ja toimia tietyillä tavoilla jne jne jne. Sitten eräänä päivänä se itsensä kanssa painiminen kaatui siihen tajuamukseen, että minkätakia sitä pitäisi olla jotain muuta kuin oma itsensä? Pienen itsensätutkiskelun jälkeen sitä tajusi olleensa vuosia liian rankka itselleen ja vaatineensa aina kohtuuttomuuksia. Kavereille tunnuit olevan pelkkä taakka jota pitää raahata perässä varmaankin siitä syystä ettei itsellään ollut hyvä olla ja se heijastui sitten lähiympäristöönkin. Silti, samat kaverit ovat vielä kuvioissa ja kun antoi itsensä mennä ja asettautui elämän virran vietäväksi niin nykyisin tuntuu että monista itselleen tärkeistä ihmisistä on tullut vielä läheisempiä.

Samalla arvojen muuttumisen myötä sitä alkoi kiinnittää ihan jokapäiväisiin asioihin eri tavalla huomiota. Ruoka muuttui terveellisemmäksi, kämppä pysyy siistinä ja asiat hoidossa ilman turhaa säätämistä ja turha murehtimien on jäänyt. Jatkuvasti hymyilyttää ja entiseen masennukseen ja ahdistukseen tuntuu olevan valovuosien matka. Kaikki tämä ihan vain siitä että hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, maailmassa on tilaa meille kaikille ja erilaisuushan on rikkautta =)

Positiivisuus ja ymmärrys auttoi meikäläistä. Free your mind and the rest will follow :)
    Kirjattu

Morrighan

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #16 : 12. Elokuuta 2012 klo 15:45 »
  • Tykkää (0)

• Ajattelepa entisiä kotejasi tai asuntojasi. Ikävöitkö niihin, oletko tuntenut niistä yhtäkään kodiksi? Jos et, olet yksi minun rodustani, joka ei kuulu mihinkään. Siihen tottuu ja lopulta se tuntuu oikealta. Sitten alkaakin löytyä lisää moisia otuksia, joiden kanssa keskustella. Sitä ei vain voi selittää.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #17 : 12. Elokuuta 2012 klo 15:57 »
  • Tykkää (0)

• Mullakin on tosi usein tunteita etten kuulu minnekään. Oon koko elämäni tuntenut itseni erilaiseksi muista. Oon pyörinyt monissa erilaisissa piireissä enkä ole löytynyt omaa paikkaa silti. Joskus tuntuu siltä etten edes tiedä mitä etsin. Mutta viime vuosina olen löytänyt vihdoin asioita jotka tuntuu OIKEASTI hyviltä ja olen myös terapian kautta oppinut tuntemaan itseni paremmin :)

Mutta toivottavasti vielä löydän sen oman paikan tästä maailmasta :) Ja ehkä sen voi löytää parhaiten itsestään ja sydämestään
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #18 : 15. Elokuuta 2012 klo 22:43 »

Olen kolmeen otteeseen tänä kesänä viettänyt aikaa paikassa, jossa olen kokenut, että tällaiseen ympäristöön voisin tuntea kuuluvani aivan eri lailla kuin nykyiseen (ja seuraavaankin) asuinympäristööni. Paikka sijaitsee saaristossa. Merta näkyy silmänkantamattomiin, luonto tulee ihan syliin ja yöllä on täysin hiljaista. Suuri osa aikaan liittyvistä käsityksistä menettää siellä merkityksensä. Pelkkä oleminen siellä tuntuu niin voimakkaalta, ettei ole mitään kiirettä tai hinkua mihinkään muuhun. Puusaunan voi lämmittää illan tullen, jos siltä tuntuu, ja kyläkauppaan voi polkaista pyörällä jos tulee ennen kuutta mieleen. Paikassa vakituisesti asuva ihminen tiivisti pohdiskeluni sen tunnelmista: "Sielu lepää." Täsmälleen. Ja modernimman, urbaanimman maailman ongelmat tuntuvat keinotekoisilta tai toissijaisilta.
    Kirjattu

2tails

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #19 : 31. Elokuuta 2012 klo 23:33 »
  • Tykkää (0)

• -Ketuilla on kolonsa, linnuilla on pesänsä, mutta ei ole ihmisen pojalla sijaa minne päätänsä levätä, sanoi Kristus.
    Sinä päivänä Galileassa satoi, ja Jeesus oli ensimmäistä kertaa varma siitä, että hän voisi hyvinkin uhrata henkensä sen puolesta mitä oli sanonut. Monella muulla ei näyttänyt olevan mitään minkä vuoksi olisivat suostuneet kuolemaan, eikä heillä sen vuoksi näyttänyt olevan uskallusta elääkään.  :'(  Ei hän ajatellut vielä silloin niitä, jotka tulisivat joskus hulluiksi sen vuoksi, ettei häntä koskaan ollut. Eikä ajatellut niitä, jotka huutaisivat hänen nimissään korvansa kuuroiksi ja suunsa mykäksi. Jeesus oli silloin vielä ihminen eikä idoli, häntä kuunneltiin kun hän puhui.   :ow Jeesus suuteli Johannesta korvan taakse ja kirmasi yli erämaan.
    -Hippa, hän huudahti.
    Johannes säntäsi salamana perään huulet törröllään valmiina pussaamaan.
    Heihips.
    Kirjattu
    tr-tr-tr

Miracselad

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #20 : 08. Lokakuuta 2012 klo 21:09 »
  • Tykkää (0)

• Tulee tuota mietittyä monesti... Sellainen olo etten kuulu mihinkään, eikä minua haluta mihinkään.. Porukoilla huomioidaan vasta, kun sitä vaivalla hakee eikä kaveritkaan yhteyttä pidä. Koulussa kukaan ei tule hakemaan minua pois nurkasta murehtimasta.. Muutan pois tästä kurjuudesta hakeakseni uutta elämää, mutta pelko on kummiskin, että jatkuuko tämä sama ja jäänkö vain entistä yksinäisemmäksi..

Löydänkö paikkaani koskaan muitten ihmisten keskeltä? Olo on kuin en kuuluisi olla edes ihminen, ehkä jokin vaeltava eläinlaji joka on aina yksin.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #21 : 08. Lokakuuta 2012 klo 21:38 »
  • Tykkää (0)

• Tulee tuota mietittyä monesti... Sellainen olo etten kuulu mihinkään, eikä minua haluta mihinkään.. Porukoilla huomioidaan vasta, kun sitä vaivalla hakee eikä kaveritkaan yhteyttä pidä. Koulussa kukaan ei tule hakemaan minua pois nurkasta murehtimasta.. Muutan pois tästä kurjuudesta hakeakseni uutta elämää, mutta pelko on kummiskin, että jatkuuko tämä sama ja jäänkö vain entistä yksinäisemmäksi..

Löydänkö paikkaani koskaan muitten ihmisten keskeltä? Olo on kuin en kuuluisi olla edes ihminen, ehkä jokin vaeltava eläinlaji joka on aina yksin.

Just samoja tunteita itsellänikin. Paitsi etten ole missään koulussa/opiskelemassa, lukio loppui viime vuonna. Jotenkin oon siitä lähtien vain ajelehtinut ja mietin juuri sitä että jäänkö itsekin täysin yksin...
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #22 : 09. Lokakuuta 2012 klo 01:08 »
  • Tykkää (0)

• Miksi niin monet ihmiset jäävät yksin? Johtuuko se siitä, että on joskus sosiaalisesti poljettu maahan? Vai johtuuko se omasta käytöksestä? Vai johtuuko se tästä kulttuurista, jossa on tapana olla puhumatta asioista avoimesti? Vai johtuuko se vain yksinkertaisesti siitä, ettemme uskalla ottaa kontakteja ihmisiin ja nauttia ihmisseurasta?

Omalla kohdallani pohdin usein kaikkia noita asioita ja yritän soveltaa niitä itseeni. Yritän ajatella, ettei vain pitäisi ajatella liikaa, pitäisi vain osata olla spontaanisti tuttavallinen ja kyllä se siitä sitten alkaisi luistamaan. Ehkä ensisijaisen tärkeää on olla mahdollisimman aito ja avoimesti jakaa asioita ja ottaa asioita vastaan. Ei saisi myös koskaan lannistua/nolostua liikaa jostain omista pikku virheistään. Eikä saisi ajatella liikaa "Minkälainen minun pitäisi olla? Mitä minun pitäisi nyt sanoa tai tehdä? Mitä uskaltaisin tehdä?"

Yksinäisyyden syy pitäisi jotenkin kaivaa esille ja tutkia se perin pohjin. Sitten ehkä olisi paljon helpompaa lähteä tekemään arviointeja, miten yksinäisyydestä pääsisi eroon. Itse olen yrittänyt kokeilla kaikenlaisia asenteen muutoksia itseeni. Tällä hetkellä kokeilen ajatella, että en arvostele turhia asioita: En arvostelisi ihmisten olemusta tai vaatteita tai miten he käyttäytyvät - niin ehkä minusta tuntuisi vähemmän siltä, että minua arvosteltaisiin liikaa. Kun pinnalliset ja turhat asiat jättää omaan arvoonsa, on paljon helpompi saada näkyviin todellinen ihmisarvo. Kun tietää tämän "todellisen" ihmisarvon, ei kiusaa muita, eikä välitä siitä, että itse tulee kiusatuksi.

Kaikilla on oma syynsä ja oma tapansa päästä eroon yksinäisyydestä, mutta uskon että hyvin merkittävää on oma asennoituminen. Kannattaisi vain miettiä miksi on yksinäinen ja siten päätellä, millainen asennoituminen auttaisi omaa itseään. Kannattaa myös tehdä ne johtopäätökset, mitkä tuntuvat omalle itselleen hyviltä ja luontevilta. Lisäksi: ihmisten pitäisi muutenkin antaa tarpeeksi oikeanlaista huomiota muille ihmisille - varsinkin vähän eksyneille ja yksinäisille ihmisille. Nostan hattua niille ihmisille, jotka ovat niin rohkeita, että uskaltavat niin tehdä. :)

En tiedä kannattaako tätä kirjoittamaani sontaa ottaa niin kirjaimellisesti, koska olen itse aika syrjäytynyt ihminen.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #23 : 09. Lokakuuta 2012 klo 13:07 »

Itse olen useissa elämäni vaiheissa ollut se yksin jäävä tyyppi – se, jolla ei ole ollut seurustelukumppania, se jonka tupareihin tai synttäreille on tullut pari-kolme ihmistä, kun muilla on ollut vastaavissa tilanteissa toistakymmentä vierasta. Jne. Asia eteni päässäni niin pitkälle, että aloin repiä myönteisiä kiksejä yksinäisyydestäni. Samastuin buddhalaiseen Sarvikuonon sutraan, jossa luetellaan esimerkkitilanteita joissa täytyy "elää yksin kuin sarvikuono". Paitsi: "Jos löydät itsellesi viisaan kumppanin, eläkää yhdessä iloisina ja muistavina." (En ole ihan varma tuosta sanamuodosta.)

Viime vuosina olen ollut pääasiassa seurustelusuhteessa, ja nykyinen kumppani on jakanut yksinjäämiskohtaloni omassa tähänastisessa elämässään. Pidän häntä aika lailla sellaisena viisaana kumppanina, jota olen etsinyt myös sarvikuonovuosinani. Toivon olevani myös sellainen hänelle. Eriämme siinä toisistamme, että hän suhtautuu sosiaaliseen elämään myönteisemmin kuin minä. Joka tapauksessa minusta ei edes ole sattumaa, että paljon yksin ollut ihminen tuntuu jollakin lailla "viisaalta". Sen sijaan, että olisi omaksunut koko ajan lähipiirinsä yleisiä näkökantoja, yksinäinen on joutunut ajattelemaan asioita itse, päättämään tavanomaista omakohtaisemmin hyvän ja huonon, oikean ja väärän omassa elämässään. Tällainen johtaa samalla myös ulkopuolisuuden tunteeseen, joka voi sattua kipeästi ja riipaista syvältä. Vastoin omaa tahtoaan yksinäistä ja ulkopuolista ihmistä ei paljon lämmitä se tieto, että hänellä on käsissään avain viisastumiseen. Parasta olisikin, jos ihminen voisi olla yksin tai yhdessä sen mukaan, miten näkee mielekkääksi ja parhaakseen, ja osaisi välillä valita myös yksin itsensä kanssa olemisen ilman pakkososiaalisuuden paineita.
    Kirjattu

Miracselad

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #24 : 09. Lokakuuta 2012 klo 17:57 »
  • Tykkää (0)

• Just samoja tunteita itsellänikin. Paitsi etten ole missään koulussa/opiskelemassa, lukio loppui viime vuonna. Jotenkin oon siitä lähtien vain ajelehtinut ja mietin juuri sitä että jäänkö itsekin täysin yksin...

En itsekkään ole opiskelemassa tällä hetkellä, kun on juurikin noista kokemuksista jäänyt hieman straumoja... :S
    Ja no ehkä sitten jos on kaksi ihmistä jotka kokevat olevansa yksinäisiä niin tukea toisiaan tai jottai.. :)

Miksi niin monet ihmiset jäävät yksin? Johtuuko se siitä, että on joskus sosiaalisesti poljettu maahan? Vai johtuuko se omasta käytöksestä? Vai johtuuko se tästä kulttuurista, jossa on tapana olla puhumatta asioista avoimesti? Vai johtuuko se vain yksinkertaisesti siitä, ettemme uskalla ottaa kontakteja ihmisiin ja nauttia ihmisseurasta?

En tiedä kannattaako tätä kirjoittamaani sontaa ottaa niin kirjaimellisesti, koska olen itse aika syrjäytynyt ihminen.

Minusta sinun jutussa oli niin paljon perää, että se hieman avasi silmiäni! Ja varsinkin juurikin tuo ensimmäinen teksti. Olen sitä mieltä, että nuo kaikki vaikuttaa, minul kohdallani ainakin. On vähän kaikkea, jotakin enemmän. Itse menen monesti juttelemaan joillekkin, kun nauttisin ihmisten seurasta, mutta minua kohtaan ei olla niin vastaan ottavaisia. Olen kyllä usein se "outo lammas" porukassa, oman tieni kulkija joita monet sanovat oudoksi..

Muistan viime opiskelu ajaltani, kun olin se ainoa yksinäinen koko luokassa joka puhui kaikille mutta kukaan ei tullut minulle juttelemaan. Pyysin sitten yhdesltä luokkalaiselta, että saisinko mennä heidän kanssaan syömään, kun yksin on niin surkeaa mennä. Tämä vastasi kyllä myönteisesti mutta kummiskin... Kun piti sitten mennä syömään ja pakkilin koulutarpeet siitä pöydältä pois, olivat kaikki jo kadonneet... Kukaan ei jäänyt odottamaan, ei edes kysymään olenko tulossa vai en. Se ole hyvin hämmentävää ja jotenkin mieltä sortavaa. : /
    « Viimeksi muokattu: 09. Lokakuuta 2012 klo 18:06 kirjoittanut Miracselad »
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #25 : 10. Lokakuuta 2012 klo 18:25 »
  • Tykkää (0)

• Minusta sinun jutussa oli niin paljon perää, että se hieman avasi silmiäni! Ja varsinkin juurikin tuo ensimmäinen teksti. Olen sitä mieltä, että nuo kaikki vaikuttaa, minul kohdallani ainakin. On vähän kaikkea, jotakin enemmän. Itse menen monesti juttelemaan joillekkin, kun nauttisin ihmisten seurasta, mutta minua kohtaan ei olla niin vastaan ottavaisia. Olen kyllä usein se "outo lammas" porukassa, oman tieni kulkija joita monet sanovat oudoksi..

Muistan viime opiskelu ajaltani, kun olin se ainoa yksinäinen koko luokassa joka puhui kaikille mutta kukaan ei tullut minulle juttelemaan. Pyysin sitten yhdesltä luokkalaiselta, että saisinko mennä heidän kanssaan syömään, kun yksin on niin surkeaa mennä. Tämä vastasi kyllä myönteisesti mutta kummiskin... Kun piti sitten mennä syömään ja pakkilin koulutarpeet siitä pöydältä pois, olivat kaikki jo kadonneet... Kukaan ei jäänyt odottamaan, ei edes kysymään olenko tulossa vai en. Se ole hyvin hämmentävää ja jotenkin mieltä sortavaa. : /

Voi ei, tiedän myös kuinka lannistavaa se on, kun yrittää jutella muille ja olla kaveri, mutta muut eivät vain yksinkertaisesti vaikuta haluavan olla kaveri. Olen itsekin ollut syntymästäni asti jotenkin erilainen, ja sen jälkeen kun minua alettiin kiusaamaan kouluissa, kasvoin lisäksi vielä jotenkin henkisesti kieroon. Se on valitettava tosiasia, että on ihmisiä, jotka vierastavat itselleen outoja asioita, mutta myös ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita kaikesta erilaisesta. Lisäksi meillä on muutenkin täällä sellainen "ei hitsi kuka toi on, miks se puhuu mulle?"-kulttuuri. Monet ihmiset tarvitsevat tosi paljon aikaa tullakseen jonkun kanssa kavereiksi. Ylä-asteella minun kaveripiiriini tuli erään kaverini kautta uusi henkilö. Kesti melkein kaksi vuotta, että pystyimme puhumaan ja vitsailemaan toisillemme avoimesti (siis tämän 'uuden henkilön' kanssa).

Ylä-asteella tutustuin myös erääseen tyttöön, joka vaikutti ihan mukavalta ja hän oli erittäin avoin ja tuttavallinen. Hän oli myös niin persoonallinen, että ajattelin olevani jopa kiinnostunut hänestä kaverina. Kuitenkin huomasin, että tällä tytöllä oli tapana puhua päälle ja olla kuuntelematta mitä muut hänelle sanoivat ja ilmeisesti sen takia hän joutui syrjityksi. Voi ei, se oli niiiiin surullinen juttu...

Minäkin olen semmoinen koditon kummajainen jota katsotaan vähän kieroon. Ihmisistä en kauheasti tykkää mutta onneksi täällä pallolla asuu paljon myös muita eläimiä. Suosittelen yksinäisille hakeutumista vaikka koirien seuraan. Ainoa miinuspuoli on se että koiraa ei yleensä saa ottaa mukaan ruokalaan. ( ;D)

Ihmiset ovat tosiaan niin vaikeita ja monimutkaisia, että eläimet tuntuvat niin mukavalta ja aidolta seuralta. Itselläni on seurana kolme koiraa ja yksi kissa, ja viihdyn heidän kanssaan kyllä paljon. :)
    Kirjattu

Li

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #26 : 10. Lokakuuta 2012 klo 21:19 »
  • Tykkää (0)

• Joka tapauksessa minusta ei edes ole sattumaa, että paljon yksin ollut ihminen tuntuu jollakin lailla "viisaalta". Sen sijaan, että olisi omaksunut koko ajan lähipiirinsä yleisiä näkökantoja, yksinäinen on joutunut ajattelemaan asioita itse, päättämään tavanomaista omakohtaisemmin hyvän ja huonon, oikean ja väärän omassa elämässään. Tällainen johtaa samalla myös ulkopuolisuuden tunteeseen, joka voi sattua kipeästi ja riipaista syvältä. Vastoin omaa tahtoaan yksinäistä ja ulkopuolista ihmistä ei paljon lämmitä se tieto, että hänellä on käsissään avain viisastumiseen. Parasta olisikin, jos ihminen voisi olla yksin tai yhdessä sen mukaan, miten näkee mielekkääksi ja parhaakseen, ja osaisi välillä valita myös yksin itsensä kanssa olemisen ilman pakkososiaalisuuden paineita.
    Yhdyn. Mä olen miettinyt ihan älyttömästi näitä aiheita tässä viime aikoina. Se on jotenkin järkyttävää, miten ne samat roolit tuntuu välillä seuraavan työelämäänkin. Mä olin ihan oikeasti luullut, ettei sillä ole enää yli 30-vuotiaana merkitystä, onko koulussa ollut suosittu vai ei! Mutta näköjään on. Tuntuu, että olen ihan se sama tyttö kuin ennenkin. Se, jota ei kamalasti kiusata tai syrjitä, mutta joka tuntee itsensä edelleen ulkopuoliseksi, joka ei jaksa eikä halua tehdä asioita niin kuin muut ja sitten kierre valmis. Kun olet itsenäinen, jäät helpommin yksin. Joskus mua kummastuttaa varsinkin naisten tarve liimautua toiseen ja tehdä sitten kaikki yhdessä. Mua ei vaan kiinnosta höpöttää kaikkea ja kuiskutella lasten horoskooppimerkeistä, mä osaan mennä yksin lounaalle, mutta joskus olisi kiva, jos joku pyytäisi mua mukaansa.

Niin, oon siis täysin samaa mieltä tuosta, että se yksinäisen viisaus ja itsenäisyys on samalla hienoa, mutta samalla sitä kantaa lastinaan kaikkea sitä yksinäisyyttä ja p***kaa, jota on saanut kokea eikä oikein tiedä, miten tulisi pois jostain yksinäisestä lokerostaan. Useinhan sitä ei tosiaan juuri edes kaipaa kaiken jakamista tai huomion keskipisteenä oloa, mutta onhan se fakta, että jokainen meistä haluaisin kuitenkin joskus tulla positiivisesti huomatuksi ja jollain tavalla arvostetuksi.
    Kirjattu

Miracselad

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #27 : 10. Lokakuuta 2012 klo 22:41 »
  • Tykkää (0)

• Voi ei, tiedän myös kuinka lannistavaa se on, kun yrittää jutella muille ja olla kaveri, mutta muut eivät vain yksinkertaisesti vaikuta haluavan olla kaveri. Olen itsekin ollut syntymästäni asti jotenkin erilainen, ja sen jälkeen kun minua alettiin kiusaamaan kouluissa, kasvoin lisäksi vielä jotenkin henkisesti kieroon. Se on valitettava tosiasia, että on ihmisiä, jotka vierastavat itselleen outoja asioita, mutta myös ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita kaikesta erilaisesta. Lisäksi meillä on muutenkin täällä sellainen "ei hitsi kuka toi on, miks se puhuu mulle?"-kulttuuri. Monet ihmiset tarvitsevat tosi paljon aikaa tullakseen jonkun kanssa kavereiksi. Ylä-asteella minun kaveripiiriini tuli erään kaverini kautta uusi henkilö. Kesti melkein kaksi vuotta, että pystyimme puhumaan ja vitsailemaan toisillemme avoimesti (siis tämän 'uuden henkilön' kanssa).

Ylä-asteella tutustuin myös erääseen tyttöön, joka vaikutti ihan mukavalta ja hän oli erittäin avoin ja tuttavallinen. Hän oli myös niin persoonallinen, että ajattelin olevani jopa kiinnostunut hänestä kaverina. Kuitenkin huomasin, että tällä tytöllä oli tapana puhua päälle ja olla kuuntelematta mitä muut hänelle sanoivat ja ilmeisesti sen takia hän joutui syrjityksi. Voi ei, se oli niiiiin surullinen juttu...

Ihmiset ovat tosiaan niin vaikeita ja monimutkaisia, että eläimet tuntuvat niin mukavalta ja aidolta seuralta. Itselläni on seurana kolme koiraa ja yksi kissa, ja viihdyn heidän kanssaan kyllä paljon. :)

Se on todella lannistavaa.. Eniten minua kalvaa se, että toiset koittaa väkisin olla mukavia ja sitten kuitenkin kuiskuttelevat toisten korvaan sinusta jotain pahaa.. Miksei voisi vain ihan suoraan ilmaista haluaako olla kaveri vai ei..? Teeskentely sattuu aina, olisiko se minkälaista tahansa. : /

Ja minulla on yksi ystävä joka keskeyttää todella herkästi, tai alkaa puhumaan niitä näitä kissoilleen eikä edes anna sinun puhua asiaasi loppuun. Son joskus hyvin häiritsevää, mutta olan kuitenki siitäkin asiasta hiljaa..

Jep, lemmikit auttaa aina särkynyttä sydäntä!  :sydamia
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #28 : 11. Lokakuuta 2012 klo 13:11 »
  • Tykkää (0)

• Joka tapauksessa minusta ei edes ole sattumaa, että paljon yksin ollut ihminen tuntuu jollakin lailla "viisaalta".

Ehkä, kun on paljon tuttuja ja turvallisen oloisia ihmisillä ympärillä, unohtaa myös ajatella omalla aivoillaan fiksusti ja järkevästi...  :-\

Se on todella lannistavaa.. Eniten minua kalvaa se, että toiset koittaa väkisin olla mukavia ja sitten kuitenkin kuiskuttelevat toisten korvaan sinusta jotain pahaa.. Miksei voisi vain ihan suoraan ilmaista haluaako olla kaveri vai ei..? Teeskentely sattuu aina, olisiko se minkälaista tahansa. : /

Ja minulla on yksi ystävä joka keskeyttää todella herkästi, tai alkaa puhumaan niitä näitä kissoilleen eikä edes anna sinun puhua asiaasi loppuun. Son joskus hyvin häiritsevää, mutta olan kuitenki siitäkin asiasta hiljaa..

Jep, lemmikit auttaa aina särkynyttä sydäntä!  :sydamia

Argh, tiedän sellaisia ihmisiä, jotka ovat päällin puolin ihan kilttejä, mutta kuitenkin puhuvat koko ajan pahaa... Kauhean kaksinaamaista... >:/
    Yritän vain ignoorata sellaiset ihmiset kokonaan, ettei tulisi yhtään enempää mielipahaa. Meillä koulussa eräs nimeltämainitsematon tyttö koko ajan juoruaa musta, ja kerran sain sen siitä vielä kiinni, ja silloin ne nauro mulle vähän pelästyneenä ja meni kauemmas musta... Just sellanen tilanne missä kohottaa vain vähän kulmaansa ja ajattelee "...ookoo...."

Sitten mun kaveritkin vielä kertoo, mitä ne on kuullu musta puhuttavan. Olen kuulemma "outo ja ärsyttävä". Sitten kohautan vain olkiani ja sanon: "No... Kai minä vähän olenkin vähän outo ja ärsyttävä" ja yritän antaa asian vain olla..

Sellainen asia ei ole todellakaan sen arvoinen asia, että siitä pitäisi nostaa sen enempää huomiota. Antaa perkl olla vaan.
    Kirjattu

Miracselad

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #29 : 11. Lokakuuta 2012 klo 13:21 »
  • Tykkää (0)

• Niin, oon siis täysin samaa mieltä tuosta, että se yksinäisen viisaus ja itsenäisyys on samalla hienoa, mutta samalla sitä kantaa lastinaan kaikkea sitä yksinäisyyttä ja p***kaa, jota on saanut kokea eikä oikein tiedä, miten tulisi pois jostain yksinäisestä lokerostaan. Useinhan sitä ei tosiaan juuri edes kaipaa kaiken jakamista tai huomion keskipisteenä oloa, mutta onhan se fakta, että jokainen meistä haluaisin kuitenkin joskus tulla positiivisesti huomatuksi ja jollain tavalla arvostetuksi.

Lokerosta tuleminen on todella vaikeaa.. Varsinkin, kun ei tiedä "minne sitä menisi". Mistä hakeisin sitä seurallista elämää.. Ja minulla on aina se ennakko luulo, ettei minua kuitenkaan hyväksytä, kun ei ole pahemmin aijemminkaan missään hyväksytty.. : /

Sitten mun kaveritkin vielä kertoo, mitä ne on kuullu musta puhuttavan. Olen kuulemma "outo ja ärsyttävä". Sitten kohautan vain olkiani ja sanon: "No... Kai minä vähän olenkin vähän outo ja ärsyttävä" ja yritän antaa asian vain olla..

Sellainen asia ei ole todellakaan sen arvoinen asia, että siitä pitäisi nostaa sen enempää huomiota. Antaa perkl olla vaan.

Voi kun osaisinkin olla välittämättä. Se vain sattuu niin paljon itseäni jos tiedän, että minusta on puhuttu pahaa.. Ja sekin vaikeuttaa asioita omalla kotiseudullani, että juorut kiertää hyvin nopeasti ja jos olet sitten sen yhden virheen tehnyt, se muistetaan aina..! Ei vaikka kuinka koittaisit korjata asian tai antaa olla...
    Kirjattu