Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Muiden mielipiteet - 1

M-H

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Muiden mielipiteet
« : 02. Tammikuuta 2015 klo 15:32 »
  • Tykkää (0)

• Mitenkä paljon välitätte muiden ihmisten mielipiteistä? Otatteko itseenne, tuntuuko teistä pahalta vai tuntuuko ylipäätään missään muiden mielipiteet.

Itseäni ei sinäänsä ulkonäkö mielipiteet hetkauta, jos jonkun mielestä minulla on rumat hiukset niin ihan sama minulle.

Mutta jos kuulen jonkun sanovan, että ootpa ihan todella kusipää; luoja, että oot outo; oot nolo; en kehtaa olla sun seurassa; jyräät sun mieleipiteilläs kaikki; oot epäkohtelias; huono ystävä; et ota muita huomioon... jotain tällasta missä viitataan oikeasti siihen kuka olen, niin pahoitan mieleni todella pahasti... Ehkä juuri sen takia, että en ole sosiaalisesti kovin hyvä, enkä tunne itseäni niin (hyvin), että tietäisin millaisen kuvan annan itsestäni ulospäin muille. Näissä asioissa minulla on myös huono itsetunto. Olisi ihanaa oppia niin itse varmaksi kuin esim (papananaama, youtube), aina kun joku sanoisi minusta jostakin pahaa, voisin näpäyttää takaisin jotain nokkelaa, ja sen jälkeen kohauttaa olkapäitäni ja jatkaa elämääni.

Tätä en osaa! Onko muilla samaa? Mitä välitätte muiden mielipiteistä? Mitkä sanat sattuu ja mitkä ei? Ja onko täällä vaikka ketään luonne analyysin tekijää, ratkaisi ongelmani siinä suhteessa, että miten muut minut näkevät ja kokevat? :D
    Kirjattu

rimpsi lorestaan

• Vieras
    Vs: Muiden mielipiteet
    « Vastaus #1 : 02. Tammikuuta 2015 klo 19:13 »

^ kyllähän tuo jotenkin aika tutulta näyttää. Ikävintä on se, kun ihmiset, joita on pitänyt ystävinään tai joiden kanssa viettää eniten aikaa, ilmaisevat jotain halveksivaa tai alentavaa, mikä vie pohjan molemminpuoliselta tasa-arvoiselta kunnioitukselta. Usein se menee niinkin, että kun yksi ei selvästi kunnioita toista, toinenkaan ei kunnioita sitä ensimmäistä ja sitten ollaan yhdessä melkein juuri siksi, että saadaan tuntea ylemmyydentunnetta toista kohtaan. Ei mitään järkeä.

Kokonaan toinen asia on se, mitä vieraat ja tuntemattomat "näyttävät" tai "tuntuvat" ajattelevan minusta tai sinusta, siitä ei kannata välittää. Oikeasti näes ne vieraat ja tuntemattomat eivät ajattele meitä juuri ollenkaan.... ???
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2 : 02. Tammikuuta 2015 klo 20:42 »
  • Tykkää (0)

• Toisten ihmisten mielipiteet ovat "informaatiota heidän todellisuuksistaan", heidän havaintonsa minusta, ja ne eivät välttämättä kovinkaan paljoa liity siihen mitä "oikeasti" olen.

Pyrin kuitenkin kuuntelemaan ja jollain tasolla huomioimaan muilta saadun palautteen. Onneksi sitä tulee nykyisin aika harvoin/vähän. :)
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 03. Tammikuuta 2015 klo 00:37 »
  • Tykkää (1)

• Minun tekojani voi arvostella, koska ne ovat asioita, joihin voin vaikuttaa.

Vaikeampi on hyväksyä sitä, jos minua ei arvostella tekojeni mukaan, vaan sen mukaan, mitä minä olen. Ominaisuuksiaan kun ei voi muuttaa.

Tämä on tietenkin ongelmallista, koska ihmiset ovat niin erilaisia. Jotkut ovat hyvin äkkipikaisia ja saattavat esimerkiksi suuttuessaan sanoa sellaista, jota eivät tosiasiassa tarkoita. Mutta koska minunlaiselleni ihmiselle toisen ihmisen loukkaaminen on täysin mahdotonta, tapaan ottaa myös itseeni kohdistetut loukkaukset totena. Anteeksiantaminen minua loukanneelle ihmiselle ei ole vaikeaa, mutta se ei tarkoita, että silti enää koskaan voisin täysin luottaa häneen. Voisinko enää koskaan olla varma siitä, milloin hän puhuu totta: loukatessaan minua vaiko sanoessaan, ettei tarkoittanut sitä?
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 04. Tammikuuta 2015 klo 01:40 »
  • Tykkää (2)

• Vähän vaikea sanoa. Tuntuu, että nykyään en oikeastaan välitä paljoa muiden mielipiteistä ja annan itselleni luvan olla tällainen hörhö kuin olen, mutta kuitenkin tavallaan ihmisten kohdalla haluaisin antaa hyvän kuvan itsestäni. Ei se koskaan mieltä kohenna jos joku sanoo jotain tökeröä ulkonäöstä. Olen myös joskus saattanut loukkaantua joistakin kommenteista niin, että ne ovat jääneet vuosiksi mieleeni vaikka en koskaan kanna mitään kaunaa ihmisiä kohtaan. Kuitenkin erityisesti paljon loukkasi joskus se kun "kaverit" puhuivat selän takana minusta kaikkea inhottavaa, luottamuksen pettäminen on minulle aika kova paikka, koska itse olen aina loppuun asti valmis tukemaan ihmisiä joista välitän. Odotan heiltä samaa ja koska olen turhan usein pettynyt ihmisiin niin olen ehkä turhankin varovainen tuntemattomien suhteen.
    Kirjattu

M-H

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 04. Tammikuuta 2015 klo 09:34 »
  • Tykkää (0)

• Mulla on just uusien ihmisten kanssa se, että oletan jokaisen olevan hyvä ihminen. En nää heti ihmisten läpi, tästä onkin seurannut paljon sitä, että mua on käytetty hyväksi.. Nyt onneksi alan pikkuhiljaa oppimaan mihin kannattaa vetää rajat uusien tuttavuuksien kanssa.
    Kirjattu

Marge

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 04. Tammikuuta 2015 klo 13:08 »
  • Tykkää (0)

• Ennen välitin aika paljon muiden mielipiteistä ja pyrin miellyttämään muita mm. pukeutumalla samalla tavoin. Nykyään olen oppinut olemaan välittämättä toisten kommenteista ja mielipiteistä, pyrin vain olemaan oma itseni ja tekemään mikä itsestä tuntuu parhaimmalta. Tottakai otan vastaan neuvoja ja apuja, mutta esim. erilaisuudesta kommennoinnin pyrin jättämään omaan arvoonsa. :)
    Kirjattu

cherokee

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 04. Tammikuuta 2015 klo 16:57 »
  • Tykkää (1)

• Kyllä muiden mielipiteet tuntuvat - sitä ne tekevät varmasti jokaiselle. Jokainen on varmasti joskus kokenut jonkun mielipiteen traumaattisena, ja ne vanhat traumapisteet siellä muistuttavat olemassaolostaan joka kerta kun tilanne toistuu. Mutta se miten niihin reagoi on ratkaisevaa ja tie itsetunnon parantumiseen. Useimmiten tilanteesta löytyy paikka pienelle pohdiskelulla. Mielipiteen aihetta (esim. persoonasi ydin versus "hiusten rumuus") on tärkeää pohtia, mitä juuri se sinun elämällesi merkitsee? Ja jos koet aiheen merkitseväksi ja itsellesi tärkeäksi, allekirjoitatko sen todenperäisyyden? Allekirjoittavatko muut? Jos allekirjoitat sen että hiuksesi ovat rumat, olisitko onnellisempi jos ne olisivat toisenlaiset? Hiukset nyt ovat vain esimerkki, mutta tuonkaltaista ratkaisukeskeistä ajatusleikkiä käyn läpi usein.

Itselläni on paljon mainstream-asioista kiinnostuneita kavereita jotka kavahtavat hipahtavia ajatuksiani ja hassuja vaatevalintojani, mutta olemme löytäneet sen pisteen jossa asialle pystyy nauramaan. Huumori on muutenkin se psyykkeen rakentavin puolustuskeino. Alussa himmailin pukeutumistani koska en halunnut liikaa katseita, mutta en nykyäänkään pukeudu täysin hipahtavasti - korkeintaan boheemisti. Tätä en laske negatiivisten mielipiteiden peloksi vaan siksi että omaa identiteettiä ei hae enää niin paljoa pukeutumisella kuin nuoruusvosina. Ja negatiivisia mielipiteitä enemmän oikeastaan pelkään omaa reagointiani positiivisiin mielipiteisiin, eli toisinaan saan itseni kiinni keikaroinnista jos minua ihaillaan. Tulee syntisen narsistinen olo egon pönkittymisestä.  ::)
    Kirjattu
    “How hurtful it can be to deny one's true self and live a life of lies just to appease others.”
    ― June Ahern

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #8 : 04. Tammikuuta 2015 klo 19:52 »
  • Tykkää (1)

• Vaikeampi on hyväksyä sitä, jos minua ei arvostella tekojeni mukaan, vaan sen mukaan, mitä minä olen. Ominaisuuksiaan kun ei voi muuttaa.

Tuo on miusta aika erikoinen uskomus, joka kannattaa vaihtaa. Kyllä itseään voi muuttaa. Tärkeintä lienee oma tahto, sitten niitä keinojakin alkaa löytyä.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #9 : 05. Tammikuuta 2015 klo 21:07 »
  • Tykkää (2)

• Tuo on miusta aika erikoinen uskomus, joka kannattaa vaihtaa. Kyllä itseään voi muuttaa. Tärkeintä lienee oma tahto, sitten niitä keinojakin alkaa löytyä.

Tarkoitattekohan Brooksin kanssa vähän eri asioita? Sellaisille seikoille kuin vaikkapa ihonväri tai ikä yms ei kyllä hirveästi voi kukaan eikä tarvitsekaan voida. Eikä sellaisillekaan seikoille kuin vaikkapa ruma nenä tai lyhyenläntä olemus (jollei lähde leikkauslinjalle). Oletan, että tarkoitit Hariel jotain henkisiä ominaisuuksia. Niissä on mielestäni asioita, joita ihminen voi itsessään muuttaa ja työstää, mutta myös asioita jotka ovat pysyviä. Syntyjään poikkeuksellisen arka voi vähitellen kasvaa normaalihkoksi ja joskus vaikka esiintyjäksi asti ja vähän liian aggressiivisella temperamentilla varustettu voi opetella toimimaan rauhallisemmin ja harkitsemaan ennenkuin sattuu mitään. Sellainen ei välttämättä ole helppoa ja voi vaatia paljon töitä, mutta on mahdollista. Mutta esimerkiksi huonon matikkapään omaavasta ihmisestä ei tule matemaattis-loogisen ajattelun neroa vaikka kuinka paiskisi hommia. Umpihomosta tuskin tulee heteroa vaikka kuinka koetettaisiin, vaikka kyllähän niitä koetetaan voimakkaan uskonnollisissa piireissä eheyttää.
    Sitten on seikkoja, joista en osaa sanoa varmuudella onko muuttaminen mahdollista, mutta luulen, että ei. Esim vaikka tapa jolla joku kokee maailman/tunteet/jne. Voi opetella suhtautumaan eri tavalla, mutta se on kai enemmänkin toimintaa, ei kokemista?
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #10 : 05. Tammikuuta 2015 klo 23:06 »
  • Tykkää (1)

• Puhut ihan asiaa, Ketoneilikka.

Haluaisin vielä aiempaan viestiini lisätä, että jos haluaa itseään muuttaa, niin sisältä päin ohjautuen ja omista lähtökohdista käsin, ei muiden mielipiteiden mukaan. (En tiedä sopiiko tämä _ihan_ kaikkiin tilanteisiin, mutta suuntaa-antavana yleisohjeena ehkäpä).
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

rimpsi lorestaan

• Vieras
    « Vastaus #11 : 05. Tammikuuta 2015 klo 23:38 »

Oletan, että tarkoitit Hariel jotain henkisiä ominaisuuksia. Niissä on mielestäni asioita, joita ihminen voi itsessään muuttaa ja työstää, mutta myös asioita jotka ovat pysyviä. Syntyjään poikkeuksellisen arka voi vähitellen kasvaa normaalihkoksi ja joskus vaikka esiintyjäksi asti ja vähän liian aggressiivisella temperamentilla varustettu voi opetella toimimaan rauhallisemmin ja harkitsemaan ennenkuin sattuu mitään. Sellainen ei välttämättä ole helppoa ja voi vaatia paljon töitä, mutta on mahdollista.
    muistutan vielä, että sellaiset ominaisuudet, jotka nyky-yhteiskunnassa koetaan huonoiksi, eivät ole mitenkään absoluuttisesti huonoja, vaan niillä on oma arvonsa ja niissä asioissa ei tarvitse välttämättä tulla mitenkään "paremmaksi". Voi myös toivoa, ja tehdä omalla esimerkillään jotain sen eteen, ettei niitä ominaisuuksia enää katsota kieroon tai arvioida tyyliin "onpa tuo huono ihminen, kun on niin arka pikku rassukka". Aggressiivisuus nyt ei ole hyväksi ihmiselle eikä ihmisyydelle....mutta varmaan ymmärrät, mitä tässä ajan takaa?  :)
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #12 : 06. Tammikuuta 2015 klo 14:29 »
  • Tykkää (0)

• ^Juu toki :). Äkkiä naputtelin niin tuo ujous tuli mieleen ominaisuutena, jotai voi halutessaan muuttaa, tuohon ei sisältynyt ajatusta että olisi mikään pakko yrittää olla vähemmän ujo jos se ei itseä häiritse. Jotkut kuitenkin kokevat vakavan ujouden vaikeuttavan elämäänsä suhteettoman paljon ja siinä kohtaa on sit taas ihan fiksua ja perusteltua koettaa tehdä asialle jotain.

Jälkeenpäin mietin myös tuota Harielinkin viittaamaa ulkopuolista painetta muokata jotain. Jos asia ei vaivaa itseä eikä ole aidosti haitallinen ympäristölle/ihmisille ympärillä niin ei, ei ja ei. Jos jotakuta häiritsee punkkarin oranssi keesi tai vaikkapa jonkun tosi vilkkaan puhetulva niin se on sellainen "no voi voi".
    Kirjattu

cherokee

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 06. Tammikuuta 2015 klo 15:09 »
  • Tykkää (0)

• Yksi pohtimisen aihe on tietysti myös omat mielipiteet muista ihmisistä. Jaksatteko te huokua aina joka solullanne rakkautta ja universaalia hyväksyntää, vai huomaatteko koskaan luovanne ennakkoluuloja tai negatiivisia latauksia kohtaamistanne ihmisistä? Mä huomaan aavistusta näistä ajatuksista pelottavan usein vaikka olenkin kokonaisvaltaisella ajattelutapani muuttamisella saanut kitkettyä suurimman piikkisyyden itsestäni. En siis todellakaan tuomitse erilaisuutta mutta joidenkin ihmisten käytös saattaa toisinaan olla niin absurdia että siitä vaikeneminen on vaikeaa. Tai palautteen pitäminen neutraalina tai rakentavana on vaikeaa.
    Kirjattu
    “How hurtful it can be to deny one's true self and live a life of lies just to appease others.”
    ― June Ahern

Maapähkinä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #14 : 06. Tammikuuta 2015 klo 20:46 »
  • Tykkää (0)

• Ehkä juuri sen takia, että en ole sosiaalisesti kovin hyvä, enkä tunne itseäni niin (hyvin), että tietäisin millaisen kuvan annan itsestäni ulospäin muille. Näissä asioissa minulla on myös huono itsetunto. Olisi ihanaa oppia niin itse varmaksi kuin esim (papananaama, youtube), aina kun joku sanoisi minusta jostakin pahaa, voisin näpäyttää takaisin jotain nokkelaa, ja sen jälkeen kohauttaa olkapäitäni ja jatkaa elämääni.

Tutun kuuloisia asioita: en itsekään ole maailman sosiaalisin olento ja välillä myös tuntuu, etten aivan tunne itseäni vieläkään, en ehkä koskaan. Ennen välitin valitettavan paljon muiden sanomisista, mutta nyttemmin olen aika hyvin siitä oppinut pois, joskaan en täysin. Olenhan kuitenkin aika herkkä ihminen, aina olen ollut.

Tuosta takaisin näpäyttämisestä: itse en kyllä koe kovin tarpeelliseksi sanoa mitään ns. nokkelaa takaisin. Aina, kun kuulen jonkun turhan ja ikävän kommentin minua koskien (nykyään onneksi harvoin tapahtuu), pyrin suuntaamaan huomioni johonkin muuhun enkä ainakaan vastaa kyseiselle henkilölle mitään, ellei kyseessä sitten ole mielestäni asiallinen kritiikki. Tulee meinaan hyvä olo, kun tajuaa olevansa itse vahvempi ja järkevämpi, kun ei provosoidu - vanha kunnon "viisas vaikenee" pitää todellakin monesti paikkansa. :)
    Kirjattu