Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Toisinajattelua - 1

Aarrematkailija

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
  • Maailma on kaunis
Toisinajattelua
« : 26. Heinäkuuta 2012 klo 16:55 »
  • Tykkää (0)

• Miksi nurmikko pitää leikata? Moinen aiheuttaa vaan turhaa päänvaivaa kanssaelijöille. Pitkä heinikko voi olla myös kaunis ja jännittävä. Tai näin ainakin minusta.

Eli, ajatteletko joistain asioista toisella tapaa kuin monet tuntemasi ihmiset? Kaipaisin hieman sielunsiskoja ja -veljiä tässä aiheessa. En ole nimittäin täysin ymmärtänyt miksi ihmiset kulkevat massan mukana ilman omia mielipiteitä ja "itsestäänselvyyksien" kyseenalaistamista. Miksi ulkona esim. pitäisi pitää kenkiä, vaikka paljainjaloinkin pärjää hyvin? ...Sitten ne tavalliset kaduntallaajat ihmettelevät kun tämmöinen hippityttö kulkee reppuselässä ilman kenkiä pitkin tienpientareita. Eikai siinä ole mitään väärää  ???  :P

Ja miksemme voisi hymyillä ja laulaa juuri silloin kun siltä tuntuu?
    Kirjattu

Torstai

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Roar
    Vs: Toisinajattelua
    « Vastaus #1 : 26. Heinäkuuta 2012 klo 20:41 »
  • Tykkää (0)

• En valitettavasti osaa sanoa syytä, mutta on suloista kun sie uskallat tehdä toisin! :) Ehkä toisinajattelua estää jokin pelko ihmisessä, jotain hyväksynnän hakemiseen liittyvää?
    Kirjattu
    Jokainen tuntee laulun sen, jokainen kuulee sävelen, poluilta suuren tyhjyyden. kun löytää viimein rakkauden.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #2 : 26. Heinäkuuta 2012 klo 23:20 »

Useimmista asioista. :)
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 27. Heinäkuuta 2012 klo 19:12 »
  • Tykkää (0)

• Hm ... vaihtoehtoihmisillä taitaa joskus olla taipumusta jonkinasteiseen hybrikseen, siis ajattelutapaan, että se, mitä itse pitää tärkeänä, on jotenkin erityisen omaperäistä, arvokasta ja syvällistä, kun taas "ne muut" kulkevat massan mukana ilman omia mielipiteitä. Saattaa jopa olla niinkin, että yrittäessään osoittaa "omaperäisyyttään" ja "syvällisyyttään" nämä ihmiset sortuvat juuri siihen, mistä muita arvostelevat.

Taitaa kuitenkin olla niin, että ihmiset ovat pohjimmiltaan hyvinkin samanlaisia, mutta sattuvat nyt vain päätymään erilaisiin ratkaisuihin. Joku tykkää kulkea paljasjaloin, toisen mielestä kengät ovat mukavammat. Joku leikkaa nurmikkonsa liiankin lyhyeksi, toinen anta heinien ja rikkaruohojen kukkia. What's the difference? Vaikka ihmiset usein ajattelevat eri tavalla ja päätyvät erilaisiin ratkaisuihin, yhteistä heille on se, että suurin osa haluaa nähdä elämänsä mielekkäänä, että heidän olemisellaan on jokin merkitys.  Siinä katsantokannassa nurmikon leikkauksella on varmasti ihan sama merkityssisältö kuin pitkässä heinikossa käyskentelyllä.

Ainahan on niitä, jotka kyselevät ja ihmettelevät: yksi ihmettelee paljaita jalkoja, toinen kenkiä. Jälleen: what's the difference? Tärkeintä on kuitenkin se, että mitä tahansa teemmekin, koemme sen mielekkääksi. Ei sitä tarvitse suhteuttaa muiden tekemisiin.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Ankkadaami

• Vieras
    « Vastaus #4 : 27. Heinäkuuta 2012 klo 23:24 »

Toisinajattelija ei ehkä sanana ole soveliain, toisintekijä. Sitä voi mielessään hyväksyä ne asiat mitä ei itse viitsisi lähteä julkisesti tekemään. Eihän sitä voi koskaan tietää mitä mieltä se ihminen oikeasti asioista on. Itsekin niin paljon vaihtelen huvikseni asioita ja mielipiteitä mitä viljelen ihmisten keskuudessa ihan vain sen vuoksi, kun tiedän, että ihmiset sen niin totena ottavat. Sitten voin yksikseni naureskella sille kuvalle, minkä ihmisille olen antanut.
    Toisinajattelijasta en nyt tiedä. On sitä tultu kuultua monesti, että se ajatuksenjuoksu ei sieltä normaaleimmasta päästä ole, mutta toisinajattelijaksi en itseäni tituuleeraa. Vilkkaan mielikuvituksen omaavaksi monen vaihtoehdon ihmiseksi ehkä.
    Erilaiseksi ajattelijaksikin minua vain nimitetään monesti sen takia, että omaan erittäin hedonistisen ja itsekeskeinen elämänasenteeni. Teen haluamani asioita kuten haluan miten haluan. Jos tekee mieli pelastaa maailmaa, pelastan sen sen vuoksi, että itse haluan en maailman vuoksi. En yritäkään uskotella tekeväni asioita joidenkin muiden vuoksi kuin minun itseni vuoksi. Itsekäs en kuulemma ole, mutta ajattelumaailmani on itsekeskeinen. Tämä harvemmin tulee ihmisille suoraan esille, mutta se kuvastuu eri lailla mielipiteissäni ja muissa. Ja tästäkin erilaisen vain tekee se, että en piilottele sitä.
    Kirjattu

Hviduri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Hviduri
    « Vastaus #5 : 27. Heinäkuuta 2012 klo 23:35 »
  • Tykkää (0)

• Mutta eikös se ole kaunista, että kaikki meistä ovat erillaisia.
    Eri tapoja, tyylejä,ajatuksia,kokemuksia.

Olisihan hivrveän ikävää jos olisimme samoja, vaikka pohjimmiltaan olemmekin.
    Kaunista  :sydamia
    Kirjattu
    We lay in bed day after yesterday

Konna

• Vieras
    « Vastaus #6 : 29. Heinäkuuta 2012 klo 19:21 »

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä tuosta nurmikkoasiasta. Unelmapihani olisi sellainen hieman metsittynyt ja sinne voisi fiiliksen mukaan pystyttää majoja, hämäriä tilataideteoksia ja vaikka toteemipaalun... Majoista puheen ollen en varmaan koskaan lakkaa tekemästä niitä ja leikkimästä muutenkin. Minulla on myös tapana sisustaa hieman oudosti. Ei esimerkiksi tulisi mieleen laittaa sänkyä makuuhuoneeseen, siinähän menisi kokonainen huone ihan hukkaan päiväsaikaan. Myös jokseenkin kaikki tavalliset siirtymäriitit ovat jääneet / tulevat jäämään väliin, esim. rippikoulu, autokoulu, armeija ja kirkkohäät.
    Kirjattu

Keijukainen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 29. Heinäkuuta 2012 klo 21:20 »
  • Tykkää (0)

• Meillä ku oli rivitalossa asunto ni annettiin sen pihan kasvaa ihan miten se itse halus ja siitä saatiinkin kuulla sit melkein päivittäin (ei tietenkään suoraa keltäkään, mut naapureitten jutusteluita sattu kuulemaan pihalla lähes päivittäin  ::)). Asialle ei kyllä tehty mitään ja jossain vaiheessa kun joku naapureista oli valittanut etiäpäin asiasta ni jaettiin lappu kaikkiin asuntoihin että pihat on pidettävä kunnossa asukkaan itse ja plaa plaa plaa... ja ei kyllä sittenkään tehty asialle mitään  ;D
    Kirjattu
    "Halusin olla keijukainen. Tyttö, jota kukaan ei voinut omistaa, ei omaksi ottaa eikä unohtaa. Halusin olla luonnonraikas, hauraanvahva ja riippumaton. Enkä taakaksi kenellekään."
    -Manuela Bosco-

Konna

• Vieras
    « Vastaus #8 : 30. Heinäkuuta 2012 klo 10:33 »

^ Tuommoiset poikkeukset piristävät kyllä ympäristöä. :) Vanhempani asuvat alueella, jonka asukkaista suuri osa on semmoisia rikkaita ja hieman vihaisia vanhoja ihmisiä, jotka eivät pidä mistään epätyypillisestä tai boheemista. Siitä huolimatta sieltä löytyy aina jokunen väriläiskä, kuten eräs huippu vanha täti susikoirineen. Hän aina pysäyttää minut mitä ihmeellisintä tavaraa pursuavalta parvekkeeltaan juttelemaan ja ihmettelee, kun naapurit valittavat aina milloin tupakanpoltosta ja milloin sotkusta... Luo mainiota kontrastia alueelle.

Ainiin, jokunen toisinajatus tuli vielä mieleen. Olen enemmän kuin tyytyväinen tämänhetkiseen maalliseen omaisuuteeni. Globaalisti mitattuna minulla on asiat erittäin hyvin. En ymmärrä, miksi pitäisi olla koko ajan tekemässä töitä ja ostamassa lisää tavaroita. Koko maailma pyörisi ihan hyvin vähän vähemmälläkin työnteolla, jos kaikki sotiminen ja muu tuhoisa "työ" jätettäisiin tekemättä.

En myöskään ymmärrä, miksi pitäisi olla koko ajan lisäämässä vettä haluamisen ja takertumisen myllyyn toteuttamalla kaikkia mielensä oikkuja, kun voi paljon helpommin kouluttaa mieltänsä haluamaan vähän vähemmän turhia asioita.

Ihmettelen myös joskus ihmisiä, jotka eivät ihmettele tämän olemassaolon ihmeellisyyttä! Tämä upea elämä menee monilta ihan ohi, kun juostaan vain  kaikenmaailman pikkuasioiden perässä kamalan tärkeinä.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #9 : 30. Heinäkuuta 2012 klo 12:25 »

Ihmettelen myös joskus ihmisiä, jotka eivät ihmettele tämän olemassaolon ihmeellisyyttä! Tämä upea elämä menee monilta ihan ohi, kun juostaan vain kaikenmaailman pikkuasioiden perässä kamalan tärkeinä.

Niinpä. Viime yönä oli häkellyttävä ukonilma ja seurasin koko ajan parvekkeelta, miten se lähestyi, tuli kohdalle, meni ohi, uusi vaihe lähestyi ja tuli kohdalle (tässä vaiheessa oli mentävä sisään, kun sade alkoi piiskata jopa asuntoni parvekkeen oveen). Salamat välkkyivät muutaman sekunnin välein ja valaisivat hetkittäin maiseman kuin keskipäivällä. Oli huikean upeaa. Siinä välillä sitten huomasin, kuinka jotkut ihmiset ajoivat ihan tavallisesti autonsa parkkiin, eivät vilkaisseetkaan taivaalle vaan ottivat kamansa ja lampsivat sisään. Tuli mieleen, että nämä ihmiset eivät edes "näe" luonnon ihmeitä.

Tämä tykkäsi kuvauksen perusteella myös parveketädistä. :)
    Kirjattu

Dandelion

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 31. Heinäkuuta 2012 klo 14:14 »
  • Tykkää (0)

• ^Jep olen täysin samaa mieltä! Eilen oli yksi kesän pahimmista ukkosista ja pysähdyin hetkeksi hymyilemään ja ihmettelemään luonnon kauneutta. Ukkoset ovat parhaimpia asioita kesässä ja tuollaiset pienet hetket ovat juuri niitä tärkeimpiä :)
    Kirjattu

Aarrematkailija

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Maailma on kaunis
    « Vastaus #11 : 15. Elokuuta 2012 klo 14:14 »
  • Tykkää (0)

• ^ Tuommoiset poikkeukset piristävät kyllä ympäristöä. :) Vanhempani asuvat alueella, jonka asukkaista suuri osa on semmoisia rikkaita ja hieman vihaisia vanhoja ihmisiä, jotka eivät pidä mistään epätyypillisestä tai boheemista. Siitä huolimatta sieltä löytyy aina jokunen väriläiskä, kuten eräs huippu vanha täti susikoirineen. Hän aina pysäyttää minut mitä ihmeellisintä tavaraa pursuavalta parvekkeeltaan juttelemaan ja ihmettelee, kun naapurit valittavat aina milloin tupakanpoltosta ja milloin sotkusta... Luo mainiota kontrastia alueelle.

Ainiin, jokunen toisinajatus tuli vielä mieleen. Olen enemmän kuin tyytyväinen tämänhetkiseen maalliseen omaisuuteeni. Globaalisti mitattuna minulla on asiat erittäin hyvin. En ymmärrä, miksi pitäisi olla koko ajan tekemässä töitä ja ostamassa lisää tavaroita. Koko maailma pyörisi ihan hyvin vähän vähemmälläkin työnteolla, jos kaikki sotiminen ja muu tuhoisa "työ" jätettäisiin tekemättä.

Olen ihmetellyt tässä juuri samanlaisia asioita. En oikein ymmärrä kun ihmiset puhuvat "jos voittaisin lotossa muuttaisin jonnekin ökyrikkaaseen kaupunginosaan, kenties ulkomaille". Miksi ihmiset haikailevat jotain niin suurta ja mahtavaa? eikö voisi olla onnellinen siihen mitä on tässä ja nyt. Jotenkin kummaksuttaa että ihmiset ovat usein niin rahan ja vallan perään. Pitäisi olevinaan saada hyväpalkkainen työ, vaikutusvaltaa ja ulkomaan lomamatkoja pitäisi olla montakertaa vuodessa. En ymmärrä! Minulle tärkeintä on, että voin tehdä sellaista työtä josta todella nautin. Työ, johon on mukava lähteä aamuisin ja jossa saa toteuttaa itseään. Jopa vapaaehtoistyö sopisi minulle, mutta sillä en kuitenkaan saisi elätettyäni itseäni :/ Perusperiaatteeni onkai se, että olen onnellinen jos minulla on rahaa maksaa vuokraa ja rahaa ostaa ruokaa. Silloinhan ihmisellä on kaikki mitä tarvitsee -koti ja maha täynnä  :)

Ja nuo raha-asiat ovat tuollainen oravanpyörä; ensin täytyy saada rahaa että voi ostaa ison talon. Sitten kun on iso talo, piha täytyy laittaa upeaksi isolla rahasummalla. Kun piha on kunnossa, täytyyhän sitä olla isompi auto... Ja mitä tämä kaikki suuruudenhimo tarkoittaakaan... sitä, että työn pitää olla hyvä, siellä pitää tehdä paljon töitä ja täytyy menestyä. Jatkuvaa kilpa-ajoa. Onhan se ihan ymmärrettävää jos joku tuosta elämäntavasta nauttii, niin mikäs siinä sitten. Harmikseni olen kuitenkin tavannut ihmisiä jotka loppupeleissä tuskastuvat ja katkeroituvat elämään jos ja kun asiat eivät mene suunnitelmien mukaan.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 15. Elokuuta 2012 klo 14:48 »
  • Tykkää (0)

• Ja nuo raha-asiat ovat tuollainen oravanpyörä; ensin täytyy saada rahaa että voi ostaa ison talon. Sitten kun on iso talo, piha täytyy laittaa upeaksi isolla rahasummalla. Kun piha on kunnossa, täytyyhän sitä olla isompi auto... Ja mitä tämä kaikki suuruudenhimo tarkoittaakaan... sitä, että työn pitää olla hyvä, siellä pitää tehdä paljon töitä ja täytyy menestyä. Jatkuvaa kilpa-ajoa. Onhan se ihan ymmärrettävää jos joku tuosta elämäntavasta nauttii, niin mikäs siinä sitten. Harmikseni olen kuitenkin tavannut ihmisiä jotka loppupeleissä tuskastuvat ja katkeroituvat elämään jos ja kun asiat eivät mene suunnitelmien mukaan.

Raha ja omaisuus ovat addiktoivia huumeita. Ja sitten vielä ihminen kuvittelee tulevansa niiden avulla onnelliseksi.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 15. Elokuuta 2012 klo 23:46 »
  • Tykkää (0)

• Olen ihmetellyt tässä juuri samanlaisia asioita. En oikein ymmärrä kun ihmiset puhuvat "jos voittaisin lotossa muuttaisin jonnekin ökyrikkaaseen kaupunginosaan, kenties ulkomaille". Miksi ihmiset haikailevat jotain niin suurta ja mahtavaa? eikö voisi olla onnellinen siihen mitä on tässä ja nyt.

Ei se, että ihmisillä on unelmia, tarkoita sitä, etteivätkö he olisi onnellisia. Haaveilevathan monet maailmanrauhastakin.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Loco

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #14 : 16. Elokuuta 2012 klo 09:10 »
  • Tykkää (0)

• Ei se, että voittaisin lotossa, saisi minua ostamaan isoa taloa ja bensasyöppöä Volvoa jne. Sen rahan voi käyttää hyödyllisemminkin. Sillä voi työllistää ihmisiä, rakentaa ja tehdä hyvää, pelastaa viidakkoa ym. kivaa. Ei se, että omistaa, tee ihmisestä automaattisesti välinpitämätöntä kapitalistia.
    Kirjattu
    “Because we don't think about future generations, they will never forget us.” - Henrik Tikkanen