Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tulkintoja - 3

Napu

• Vieras
Vs: Tulkintoja
« Vastaus #30 : 26. Marraskuuta 2019 klo 19:05 »

Tuli tämmönen kiva/epäkiva juttu vastaan. Kyläyhteisö piti lasta noitana eikä hyväksynyt tai auttanut sitä. Kaikki kääntyi sen lapsen elämässä, kun se sai mahdollisuuden:
https://www.cbsnews.com/news/one-year-later-nigerian-witch-boy-healthy-headed-to-school/?fbclid=IwAR19YCaOsNXZH2zmy8vHQGVYni8i7Pf4KGxFa1e0nTF-39uTfzJk_r5u8jc
Kirjattu

Nayrus Love

• Vieras
« Vastaus #31 : 28. Marraskuuta 2019 klo 19:37 »

Mä luulen että vasta kun ihminen luopuu omasta demonisuudestaan hän voi huomata olevansa helvetissä. Toisaalta Einstein joskus sanoi että samalla kun ihminen hyväksyy omat rajansa hän ylittää ne. Näyttäisi siltä että kun ihminen tulee tietoiseksi omista demoneistaan hän vapautuu niistä. Paha on kuin puu joka kuolee jos sen juuret paljastuvat valolle. Tämän tähden syntien tunnustaminen nähdään oleellisena, ne pitävät ihmistä orjinaan kunnes ihminen paljastaa ne sisältään ja ne kuolevat. Mä ymmärrän kyllä niitä jotka eivät kestä kohdata sellaista pahuutta. Suomen entinen puolustusministeri Yrjö Kallinen on kirjoittanut aiheesta. Kallinen oli muutenkin supermies eikä ihminen ollenkaan.
Kirjattu

Napu

• Vieras
« Vastaus #32 : 28. Marraskuuta 2019 klo 20:37 »

Musta tuollainen kuulostaa sellaiselta, että joku kaipaa jotai draamaa ja paljastuksia sääntömaailmaansa ollakseen jotain. Siksipä en vaan uskontoihin tai semmoseen psykologiseen vääntämiseen mielelläni mene. Mä koen Jumalaa ja rakkautta ja vapautta ihan tarpeeksi vaikka olisin miten syntinen jonku ihmisen mielessä.
Ja demonisuudesta tuli mieleen tää kuva.

Hitto että mä olen sanonut jo sanani ja mä lopetan ny. Tulk.
Kirjattu

Babylon post

• Vieras
« Vastaus #33 : 21. Tammikuuta 2020 klo 22:34 »

Hermes oli antiikin kreikassa jumalten sanansaattaja. Hän oli matkalaisten suojelija ja varkaiden jumala. Ainoa jolla oli lupa kulkea manalan ja maailman välillä siivekkäissä sandaaleissaan. Hermes oli älykkäin jumalista. Hän kehitti ja keksi aakkoset, sävelasteikot ja tähtitieteen.
Hermeneutiikka on tulkitsemista. Ennen kaikkea uskonnollisten kirjoitusten tulkitsemista. Myös musiikin, yhteiskunnan ja tähtien ja taiteen tulkitsemista. Kun kaksi ihmistä katsoo yhdessä elokuvan joka kummankin mielestä on kovin vaikuttava, he ovat luultavasti ymmärtäneet sen täysin eri tavalla. Jokainen tarina on kuin meri, jonka pintaan heijastuu syvyyksien pohjaton kauneus mieltäliikuttaviksi pyörteiksi. Hermeneutiikka on mittaa sitä syvyyttä ja selkeyttä jolla ihminen ottaa vastaan lukemansa ja kokemansa. Heidegger ajatteli että hermeneutiikan pitäisi tarkoittaa tietoisen olennon tietoisena olemista ja maailman vastaanottamista kokonaisuudessaan. Heideggerin ajatus tuntuu väkinäiseltä.

Hermes on myös jumalallinen pilailija, vaikka jossain määrin hänen pilailunsa voi ihmisen näkökulmasta vaikuttaa silkalta terrorilta.

Hindujen Vedat kertovat Saramasta, hän on Intialainen vastine jossain määrin Hermekselle. Voidaan ajatella että kaikki alkoi Babylonista ja kulkeutui kuin kuiskaus itään ja länteen, ottaen omat muotonsa kummassakin. Sarama on naaras-susi. Kaikkien susien äiti. Tästä tulee hieman mieleen Lilith, joka oli ensimmäinen nainen. Se jonka Jumala loi yhtäaikaa Adamin kanssa, mutta joka pakeni erämaahan Adamin vallanhimoa. Tämän jälkeen herra vaivutti Adamin uneen ja loi hänelle uuden vaimon hänen kylkiluustaan. Mene ja tiedä, kuten Kyllönen sanoisi, tekstejä voi tulkita kuinka tahtoo.
« Viimeksi muokattu: 21. Tammikuuta 2020 klo 22:36 kirjoittanut Babylon post »
Kirjattu

Babylon post

• Vieras
« Vastaus #34 : 21. Tammikuuta 2020 klo 23:09 »

Mielestäni paras kristinuskon tulkinta viihteen saralla on Tron elokuvat. Ensin ihminen luo kyberavaruuden ja keinoälyn, jonka jälkeen hän sujauttaa itsensä luomaansa maailmaan. Korkein hänen enkeleistään(lucifer) tulee kuitenkin kateelliseksi hänen aitoudestaan ja ottaa hänet vangiksi hänen itse luomaansa maailmaan. Lopulta he houkuttelevat myös hänen poikansakin troniin, ja poika onnistuu pelastautumaan sieltä itsesyntyisen naisen kanssa isän muuttuessa auringoksi luomaansa maailmaan. Tarina ei seuraa täysin raamatun narratiivia ja on kovasti puutteellinen, mutta tätä parempaa vertauskuvaa en tiedä. Ehkä merkittävimmin sellainen ulottuvuus jää käsittelemättä että alussa oli logos, laki jonka mukaan kaikki saavat ansaitsemansa, ja maailma olisi jonkinlainen vankimielisairaala ja armo ainoa terveyden muoto. Yhden armo aivan kaikkia kohtaan. Sitten meidän täytyisi kuvitella taivas paikaksi jonne pääsevät vain ja ainoastaan ne jotka elävät ikuisesti kaiken parantavan rakkauden alla kuolemankin uhatessa armollisena kaikkea ja kaikkia kohtaan. Armollisten laakso. Helvetti täytyisi kuvitella niiden paikaksi jotka tekevät pahaa joka on laitonta, tekevät oikeuttamattomia tekoja.
Myös tietyissä Krishnailaisuuden jumalia ja demoneita ja ihmisiä käsittelevissä kirjoituksissa on hyvin samansuuntaisia trendejä. Eritoten siinä miten demonit ja jumalat kirnuavat myrkkykäärmeellä vuoren avulla amritaa merestä.
Kirjattu

Jursia

• Vieras
« Vastaus #35 : 21. Tammikuuta 2020 klo 23:32 »

Lilith on mun idoli, vaikken arvosta lasten syömistä. Mä kyl tulkitsen tylsästi kaikki mytologiat enemmän vertauskuvina ihmisen mielen elämästä ja sekoilusta, voimista meidän sisällä, kuin todellisina tyyppeinä (tai no ikuisuuskysymys, mikä on todellista?).
Kirjattu

Babylon post

• Vieras
« Vastaus #36 : 22. Tammikuuta 2020 klo 11:11 »

Tuohon lilithiin palatakseni, niin hänen legendansa jatkuu uudessa testamentissa. Kolme Magia Zarathustralaisen astrologian piiristä tulee julistamaan Jeesuksen siksi ennustetuksi, joka tuli tekemään lopun koko tietokonesimulaatiosta ja päästämään vapaaksi world of warcraftin sisään jääneet south parkin ala-astelaiset. Zarathustralaisen astrologia-perinteen jatkoksi jeesus valitsee 12 opetuslasta vastaamaan kutakin tähtikuviota jonka kautta aurinko kulkee. Kaikkien hindulaisten ja Abrahamilaisten uskontojen ja filosofioiden koti on persiassa mithralaisuudessa ja Zarathustralaisuudessa.

Jeesus vastasi heille: "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele."

Kirkon parissa ollaan vakuuttuneita siitä että Jeesus tarkoitti Juudasta, vaikka nimenomaan pietaria Jeesus kutsuu Saatanaksi useaan otteeseen, sanoen Pietarille; mene pois luotani vitun saatana, sinun ajatuksesi ovat tästä maailmasta eikä Jumalasta. Pietari on myös joukon sovinisti joka ei hyväksy Maria Magdaleenaa heidän joukkoonsa koska tämä on nainen. Lopulta Jeesus sanoo Pietarille :"Nyt vyötät itsesi ja menet minne haluat, mutta pian sinut laitetaan vöihin ja viedään sinne minne et halua mennä". Pietarista, tästä maailmallisesta Saatanasta Jeesus tekee kirkkonsa kivijalan ja nimittää hänet huolehtimaan seurakunnastaan. Saatana on kirkko, ensin nimenomaan Vatikaanin katolinen kirkko, mutta myöhemmin myös itsestään eroon rimpuileva lutherilainen kirkko. Oikeastaan Lilithistä tulee katolisen kirkon pää.
Ilmestyskirjasta 17:9 Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu; ne ovat myös seitsemän kuningasta;>

Eli lohikäärme jolla Lilith ratsastaa on Rooman kaupunki ja hänen pyhiensä verestä siellä juopuva Babylonin prostituoitu on Lilith, joka hylkäsi vallanhimoisen Adamin ja liittoutui Lucifeerisen lohikäärmeen kanssa joka kietoi kaikki maailman kansat kiinni siihen typerään simulaatioon jonka luomisesta raamattu kertoo.

Lilithin lapsenryöstöt ovat siis nimeomaan kirkon harjoittamaa haureutta, ja Hermeksen raakaa pilailua koko kristinusko. Kuka se purppuraan ja kultaan puettu on joka istuu seitsemän vuoren päällä, susien kaupungissa?

« Viimeksi muokattu: 22. Tammikuuta 2020 klo 11:39 kirjoittanut Babylon post »
Kirjattu