Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Vihaiset ihmiset - 2

Nefi-

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Vihaiset ihmiset
« Vastaus #15 : 05. Kesäkuuta 2011 klo 13:04 »
  • Tykkää (0)

• Eilen tuli tavattua eräässä baarissa erittäin vihaisia ja kyynisiä ihmisiä. En olisi todellisuudessa edes uskonut olevan niin vihaisia ihmisiä ja kohdistaen vihaansa johonkuhun aivan syyttä. Hiukan ehkä erikoislaatuinen perhe jossa oli poika, tämän täti ja hänen aviomiehensä. Poika ja täti kaulailivat toisiaan ja olivat selkeästi hyvin läheiset. Kun minut istutettiin tuohon pöytään odottamaan uutta tuttavaani, alkoi heti hyökkäys sitä kohtaan miksi siihen istuin. Aloin puhumaan käyttäen mie-minää ja siitä alkoi kysely että mistä päin olen ja halveksiva asenne. Alussa nauroinkin heidän vittuilulleen. En olisi omatoimisesti heidän pöytäänsä istunut, sillä heidän omat perhesuhteensakin jo vaikuttivat melko kummallisilta. Noh, lopulta tuttavani liittyi seuraan ja tällä alkoi kina pojan kanssa, jonka seurauksena poika alkoi haukkua tätä. Minä tietysti lähden heti puolustamaan tuttavaani. Kaikenlaisia sanoja he sanoivat, olin yllättynyt että vaikka he kuinka hyökkäsivät vastaani, vaikka nainen kuinka sanoi minua lihavaksi ja että "Näen lävitsesi tuollaisten tukkien ja hepeneitten alta, hei, vaihda tyyliä, minä olen elänyt kauemmin joten tiedän. Et ole yhtään tollanen, sun miet ja siet, et ole mitenkään aito", en edes vihastunut! En edes ärtynyt, enpä oikeastaan edes loukkaantunutkaan! Saatoin tuntea itseni ylpeäksi kun lopulta vaihdoimme pöytää ja toivotin heille hyvää jatkoa ystävällisesti.  :))

Ehkä niinkin pitkään kuin istuin heidän pöydässään, tunsin lähinnä mielenkiintoa. Viha on aina kummastuttanut minua kun en osaa siihen kovin hyvin yhtyä. Katselin naisen kasvoja kun tämä vihastuksissaan minulle puhui ja haukkui. Ja katselin kuinka poika oli lellitty ja yritti pitää yllä samanlaista kovaa kuorta ja kyynisyyttä, miltei toistellen tätinsä sanoja ja etenkin äänensävyä. Sen sijaan tädin aviomies oli lähes koko ajan hiljaa, maksumieheksi tätä alussa sanottiin.
    Saanpahan tuntea itseni vanhemmaksi kuin minua 30 vuotta vanhemmat ihmiset!  ^-^
    Kirjattu
    Saniaispuita ja sammakoita,
    peikkoja, keijuja, päivänkakkaroita.
    Sinun sydämestäsi pulppuilevat monet lähteet.

Happy

• Työtön runoilija
    • Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #16 : 07. Toukokuuta 2012 klo 06:10 »
  • Tykkää (0)

• Mä olen usein ärtynyt, vihainen ja joskus raivona
    Mulla on suuria vaikeuksi tunteitten hallitsemisen kanssa
    mutten siltikään koskaan halua purkaa vihaani kehenkään toiseen
    toki usein sitä tulee ärähdettyä läheisille ilman syytä, mutta kyllä sitä osaa pyytää aidosti anteeksi

mun mielestä mulla ei ole mitään syytä tai oikeutta siirtää mun negatiivisia tunteita kehenkään

Silloin kun oon niin vihainen että tekis mieli tyyliin kuristaa joku, alan purkaa sitä johonkin rakentavaan
    kuten siivoaminen tai lähden ulos

Vihasia ihmisiä olen saanut kohdata paljon, ja olenkin oppinut pelkäämään vihaa

Mulla on myös korostuneet syyllisyyden tunteet, joten jos joku (läheinen, harvemmin vieraammat mut niittenkin kanssa joskus) on vihainen, tulee mulle olo että se ois mun syytä vaikka järjellä ajatellen se ei mitenkään voi olla niin
    ja yritän lepytellä tätä ihmistä ja mua itteeni alkaa ahistaa
    Kirjattu

Dada

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #17 : 08. Toukokuuta 2012 klo 11:11 »
  • Tykkää (0)

• Luin tässä taannoin lehdestä tämmöisestä tapauksesta jossa mies oli hakannut ensin kaksi lasta, muistaakseni 10- ja 12-vuotiaat ihan randomisti ja ilman mitään syytä ja sen jälkeen käynyt vielä parikymppisen naisen kimppuun  :-\  Ja sittenhän oli myös se Varkaudessa tapahtunut puukotus joka kohdistui nuoreen tyttöön  :-[
    Olen myös huomannut omakohtaisesti useaan otteeseen että ei ole turvallista käyskennellä yksin esim viikonloppuna kotiin hämärän aikaan. Viime kesänä oltiin vieraalla paikkakunnalla rap battlea katsomassa, ja lähdin käväisemään autollamme yksin. Suojatielle pysähtyi pakkettiauto jossa oli noin kolmekymppisiä miehiä ja ne jotain huuteli mulle iloisena sieltä. Vilkutin takaisin ja hymyilin, kävelin niiden auton takaa ja pum! Yhtäkkiä takaovet aukes ja mua alettiin repimään selälleen sinne auton sisätiloihin, muistan vaan että näin sen auton katon sisäpuolelta.  :'( Onneksi lähistöllä ollut mies näki ja tilanteen ja huusi että päästäkää irti, sillon pääsin karkuun ja auto kurvasi kumit vinkuen pois. Soitettiin poliisille mutta ei sitä autoa koskaan löydetty.  :-\ Samana iltana kävin vaihtamassa kengät, ja tilanne päättyi siien että juoksin keski-ikäistä humalaista miestä karkuun ilman kenkiä takki riekaleina.  :-\
    Kirjattu
    Just be yourself. Everybody else is already taken.

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #18 : 08. Toukokuuta 2012 klo 11:48 »
  • Tykkää (0)

• Ensinnäkin; Dada, ja muutkin, ikävää että tuollaista on sattunut.

Toisekseen, haluaisin tietää mitä muut ajattelevat?
    Näitä "vihaisia ihmisiä" kun kun on ja tulee aina olemaan. Vihaiset ihmiset tekevät hirvittäviäkin tekoja, joiden motiivit ovat toisinaan selkeät ja toisinaan hämärän peitossa. Pystyttekö ajattelemaan, että he tarvitsevat paljon valoa ja rakkautta, kaikkea hyvää osakseen, sillä he ovat pahoin eksyksissä siitä mitä on olla inhimillinen?
    Voiko "vihainen ihminen" olla anteeksiannon arvoinen jos hän teille on jotakin tehnyt? Jos hän katuu asiaa, tai jos vaikka ette enää koskaan häntä näkisi? Mitä tunnette tällaista ihmistä kohtaan? Säälittekö häntä? Hänelläkin on jossakin todennäköisesti perhettä, elämä jne.
    Kirjattu

Happy

• Työtön runoilija
    • Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #19 : 08. Toukokuuta 2012 klo 12:06 »
  • Tykkää (0)

• Dada
    aivan kaameita oot joutunu kokeen, onneksi mitään pahempaa ei käynyt
    Kiva että oot hengissä ja ehjä : )

Sellanen ihminen joka purkaa vihaansa, turhautumista, surua ihan mitä tunnetta vain toiseen ihmiseen (fyysinen, henkinen) väkivallalla on mulukku. Väkivalta ei ole koskaan perusteltua (no siis jos pilkkua viirataan niin musta itsepuolustus on ihan jees, mutta rajansa toki siinäkin) se on aina väärä valinta. Toki jos sitä katuu aidosti, ja osoittaakin halunsa korjata mitä on tehnyt, niin musta on reilua antaa mahdollisuus. Oli ihmisen lähtökohdat mitkä tahansa, hän itse valitsee omat tiensä. Menneisyys täynnä ikäviä kokemuksia ei mitenkään oikeuta tunteittensa purkamista toisiin.

Kaikki vihaiset ihmiset ei suinkaan oo väkivaltaisia henkisesti eikä fyysisesti, kuten mäkään. Mä lasken vihasiin ihmisiin tälläset helposti pillastuvat ihmiset. Vihaakin saa näyttää, esim kertomalla että kylläpäs nyt ketuttaa, silloin toinen (toivottavasti) osaa antaa tilaa toiselle käsitellä tunnetta.

Mutta jos mietin tilannetta jossa ihminen on koko ikänsä kommunikoinut väkivallalla tai sen sävytteisellä tavalla, eli lapsuudesta lähtien nähnyt vain väkivaltaa, voi muunlainen ongelman ratkaisu ja kanssakäyminen olla haastavaa. Silloin pitäisi yhteiskunnan alkaa opettamaan ja ottamaan vastuuta, eli rajat ja ymmärrys sopivassa suhteessa.

Mä en kyllä valitettavasti tiedä kaikkea, enkä osaa tän kummenpaa vastailla. Onneks on mua fiksumpia  :peukku
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #20 : 08. Toukokuuta 2012 klo 12:46 »
  • Tykkää (0)

• ^ Minusta tuo oli hyvä vastaus. Ja on tärkeä erotella sellainen ihminen joka on vihan tunteen vallassa, sekä väkivaltainen käytös.
    Tuo väkivaltaisuus tuli mieleen noista tarinoista.
    Kirjattu

Aura

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #21 : 09. Toukokuuta 2012 klo 18:04 »
  • Tykkää (0)

• Kaikki vihaiset ihmiset ei suinkaan oo väkivaltaisia henkisesti eikä fyysisesti, kuten mäkään. Mä lasken vihasiin ihmisiin tälläset helposti pillastuvat ihmiset. Vihaakin saa näyttää, esim kertomalla että kylläpäs nyt ketuttaa, silloin toinen (toivottavasti) osaa antaa tilaa toiselle käsitellä tunnetta.

Itse olen kyllä hyvin helposti pillastuvaa sorttia, mutta en silti koe olevani vihainen ihminen   :)

Tosin tällä hetkellä olen äärimmäisen räjähdysherkkä, koska eräs ihminen johon luotin ja jonka kanssa oli kaikenlaisia suunnitelmia, jäi kiinni valehtelusta.
    Mä kun olen superherkkä valehtelulle - lapsenikin olen kasvattanut "tee mitä teet muttä älä valehtele mulle"- asenteella, niin siihen loppui sitten sekin ihmissuhde.     >:(
    Kirjattu
    "Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
    -Risto Ahti-

Aarrematkailija

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Maailma on kaunis
    « Vastaus #22 : 09. Toukokuuta 2012 klo 19:24 »
  • Tykkää (0)

• viha... en oikein tunne koko sanaa.  ;D Tunteiden tukahduttaminen on ollut jotenkin tutunpaa kuin kiukkuaminen tai äkäisenä oleminen. Joskus olen vain nöyrtynyt siihen jos minua on kohdeltu kaltoin. Ei se niin vakavaa ole. Huonona puolena tässä elämänasenteessani on ollut ehkä se, että syyllistin itseäni aikaisemmin jos joku asia meni pieleen. Ihmettelin aina, että mikä vika itsessäni oikein oli, jos asiat eivät menneet suunnitelmien mukaan. Nykyisin koen virheet enemmän opettavaisina kokemuksina, en kanna kaunaa tai ole vihainen jos tapahtuukin jotain kurjempaa.

Ei viha edesauta mitään  ::)
    Kirjattu

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #23 : 09. Toukokuuta 2012 klo 22:37 »

Ihan ensiksi, oi kun söpöä! Vihaiset ihmiset : ) Ihmisten kahtia jakaminen? Ja myyttiset nuo pahikset, joista joudumme joskus kärsimään?

Mäkin olen vihainen jopa joskus! Silleen ylimielisesti vihainen, en tunteikkaasti juuri koskaan. Pää vaan raksuttaa, kun joku yrittää manipuloida mua ja alkaa hirveä kylmä spurtti kohti asioiden selvittelyä ja suuttumuksen mahdollisuutta pakoon. Olen tempperamentilta aika viileä, mutta joo, vihainen, vähän antisosiaalinen. Vihan tunne on ajatuksia, miksi jouduin tänne, olen jäänyt jostain paitsi tai kehittynyt liian hitaasti (uralla). Olisi helppoa painaa vahingossa jotain nappulaa: vapauta kosto, vaikken puno mitään erityisempää kaunaa ihmisille enkä yleensä kadehdi jos muilla on paremmin tai enemmän.
    Kirjattu

Ankkadaami

• Vieras
    « Vastaus #24 : 10. Toukokuuta 2012 klo 23:27 »

Tiedän, tunnen, olen tavannut monia "vihaisia" ja hyökkääviä ihmisiä, joilla tuo alkoi puolustautumisesta. Heidän kimppuunsa hyökättiin, heidän oli pakko oppia puolustautumaan. Sitten sitä helposti herkeää olemaan kokoajan valmis puolustautumaan, joka johtaa liian nopeisiin reagointeihin. Loppujen lopuksi päädytään itse hyökkääjän paikalle. Puolustuksesta on liian helppo lipua hyökkäämiseen. Joillakin se hyökkäyskin toimii puolustuksena, hyökätään ennen kuin joku toinen tekee sen.

Itse jossain vaiheessa myöskin tästä kärsin. Jouduin ja joudun yhäkin asuinpaikallani puolustautumaan tiettyjä ihmisiä vastaan. Muuten tulisin muiden tallomaksi täysin. Ovat osoittaneet minulle selkeästi sen, että jos hetkeksikään herpaannun ja annan heille aihetta, joudun silmätikuksi ja kärsisin myös siitä. Sen takia jossain vaiheessa olin erittäin herkästi puolustautumassa aggressiivisesti melkeinpä. Lopulta huomasin, että puolustukseni oli muuttunut ennenaikaiseksi. Saatoin olla itse se, joka hyökkäsi ekana. Sitten kun aloin miettimään asiaa, suurin osa minun kimppuun hyökänneistäkin taisi aloittaa samasta. Puolustuksesta tuli hyökkäys. Jatkamalla itse tätä olisin vain pitänyt jatkuvaa kierrettä yllä. Aloin opetella järkeilemään mikä niiden hyökkäysten takana oli, ja pikkuhiljaa se alkoi olemaan helpompaa puolustautua ilman hyökkäämistä ja aggressiivisuutta, tosin kuten aina poikkeustapauksia on.

Järkeilyllä opin siis pikkuhiljaa turhasta vihasta eroon. Mutta kaikesta vihasta ja ärtyneisyydestä en pääse järkeilemällä. Sellainen on vain omalla kohdallani parasta päästä suusta ulos. Muuten se ärsyyntyminen piiloutuisi mielen nurkkiin, ja siellä alkaisi kasvaa, kunnes olisi niin iso ja valtaisa, että vyöryisi tahtomattani ulos murskaten samalla. Ihmisten on helppo nauraa ärsyyntymiselleni, mutta vihaani jopa jotkut pelkäävät. Mieluummin siis päästän ärtymykseni ulos ettei se kerkeä vihaksi kasvamaan. Seuraamukset ovat paljon pienemmät. Temperamenttini ja luonteeni takia vihasta eroon pääseminen on yksi himputin vaikea asia. Olen avoin ihminen, sen olen kuullut, joten minun on vaikea pitää vihani omana tietonani samoin kuin mitään muutakaan tunnettani. Temperamenttini takia taas pillastun helposti, ja vastavuoroisesti lepyn helposti. Ärtymyksestä ja vihasta pääsen helposti eroon parissa sekunnissa, mutta jos viha on synnyttänyt katkeruuden samalla, se saattaa pysyä kanssani useampia vuosia.

Olen siis kai vihainen ihminen. En pysty vihatta elämään, vaikka se onkin seuranani vain joskus, nykyisin vielä harvemmin, joten minun pitää siis olla vihainen.

Kirjattu

Satyrus

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #25 : 27. Toukokuuta 2012 klo 21:09 »
  • Tykkää (0)

• Mä veikkaan että sellaiset tosi vihaiset ihmiset ovat ihmisiä, joilla on ollut vaikeuksia joista ne ei oo syystä tai toisesta päässeet yli. Ne voi olla pieniä tai isoja, me reagoidaan niihin eri tavalla. Elämä tekee joistakin ihmisistä vihaisia, se on surullinen totuus. Uskon silti myös, että jokainen pääsee irti vihan kourista jos vain tarpeeksi yrittää :) Yritetään siis ymmärtää vihaisia ihmisiä. Heillä on vaikeaa. Me voitaisiin vaikka estää sen vihan tuleminen meihin tuntemalla kiitollisuutta siitä, ettei me olla niin vihaisia :)
    Kirjattu

FlowerGirl

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #26 : 28. Toukokuuta 2012 klo 11:12 »
  • Tykkää (0)

• En ole vihainen ihminen, mutta vihaan konflikteja ja olen aina pyrkiny välttelemään niitä. On vaan tullu havaittua, että se ei valitettavasti ole aina mahdollista, omalla kohdalla ainakaan. Monet kaverit sanoo, että ne ei osaa edes kuvitella mua riidoissa kenenkään kanssa koska olen niin rauhaa rakastava. Mutta silti niin käy aina toisinaan. Se on vähän outoa ja ärsyttävää, mutta olen muodostanu muutamia teorioita sille, miksi näin käy välillä.

Tuntuu useasti, että jotkut ihmiset koittavat ihan tarkoituksella ärsyttää selvittääkseen, kuinka pitkälle mun pinna kestää. (omaan kai useasti melkoiset lehmän hermot) Ja muutama on jopa tunnustanu näin tekevän. Musta tuollainen toiminta on jotenkin väärin, joutua nyt toisten nyrkkeilysäkiksi vaan sen takia että on kiltti. Rakentava kritiikki ja väittely ovat sitten asia erikseen, niistä voi oikeasti molemmat oppia jotain hyvää. Mutta tuollainen lapsellinen lähestymistapa... toivon aina että sellaiseen ei törmäisi enää aikuisten ihmisten kanssa, mutta kyllä se taitaa välillä olla vähän väistämätöntä. Ja uskon toki että näihin konflikteihin on muitakin syitä olemassa, mm väärinkäsitykset ja liian suuret odotukset ovat olleet aika yleisiä syitä näille riidoille.

Nykyään pistän aika napakasti vastaan koska olen kyllästynyt olemaan ihmisten "nyrkkeilysäkki" tai muunkaan kärsivällisyyskokeen kohde. Mutta harmoniaani ja rauhaa en ole silti menettänyt. Make love, not war. <3
    Kirjattu

Avallon

• maanmatonen
    • Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #27 : 26. Syyskuuta 2012 klo 20:22 »
  • Tykkää (0)

• Aika hauska toi skinhead-juttu.Mua aika usein luullaan sellaiseksi kun oon kalju.Ajoin tukan pois koska jostain syystä tuli tota hilsettä ihan simona (anteeksi Simot) siis niinku hirveesti ja kyllä kuulkaa käyn säännöllisesti suihkussa,ainakin kerran pari viikossa  ;D. Mua kovasti hymyilyttää ihmisten mieli miten ne sijoittaa mut johonkin gategoriaan.
    Mutta tää kyseinen skini varmaan sitten oli jonkinasteinen natsi tai mikä pelle se nyt on.Sellaiset tyypit eivät halua elää rauhassa tai pelkäävät jäävänsä yksin.Varmaan tämä ko henkilö haki jonkinlaista hyväksyntää omalta kaveripiiriltä.
    Onhan meilläkin hipit niin sillä kaverilla on varmaan joku oma yhteisö missä se nyt kertoo omille kavereilleen,että huomasitteko kun pistin sen XXXXX järjestykseen.Toi äx äx äx on joku ruma sana mitä tälläinen tyyppi varmaan voisi käyttää.
    Kiva kun sait saattajan.
    Kirjattu