Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

[Vanha esittelyketju] - 23

Shallallaa

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Vs: Esittele itsesi!
« Vastaus #330 : 05. Heinäkuuta 2011 klo 18:01 »
  • Tykkää (0)

• mustakäsi: olen aika lailla samaa mieltä ! (: olisis hienoa päästä elämään tuollaiseen yhteisöön ! (:

bacchant: oli kyllä harvinaisen mielenkiintoinen esittely !! lukenut sen tässä kolme kertaa läpi ja tuntuu että joka kerta älyää jotai mitä ei edellisellä kerralla  ::)
    Kirjattu
    kesää odotellessa.

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #331 : 06. Heinäkuuta 2011 klo 03:50 »
  • Tykkää (0)

• Tervetuloa Mustakäsi ja Bacchant! Mielenkiintoisia esittelyjä minusta kummallakin, eikun tervetuloa poppooseen! :)

Taika-Kim

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #332 : 06. Heinäkuuta 2011 klo 23:17 »
  • Tykkää (0)

• Lainataan Spirogyraa vaikka:

If you don't like lying in the sun/
    you might as well not be here/
    Let the sea come up and cover you/
    you will feel a new dimension/
    Like sleeping on a featherbed
    and dreaming of/ a world in which you don't have to work/.

Käsitöitä on tullut tehtyä:
    http://taika-kim.deviantart.com
    Ja musii:
    http://aavepyora.wordpress.com

Kirjattu

lynx lynx

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #333 : 07. Heinäkuuta 2011 klo 12:50 »
  • Tykkää (0)

• ^ Muistaisinko Taika-Kimin jostain lahtelaisista hippikemuista vuosien takaa? Kadunvaltauksista ainakin?

Ja minä itse. Tahtoisin matkustaa taas kaukomaille, vaeltaa vuorilla, asua pienellä saarella kivassa yhteisössä, viljellä itse ruokani, merirosvolaivan ja yksisarvisen, hengittää puhdasta ilmaa, maailmanrauhan, toimivan ympäristöpoliittisen tilanteen ja vaahtokarkkeja nuotiolla.

Tosielämässä istun tässä tietokoneeni ääressä aika usein. Sekin on ihan kivaa, täällä pienessä yksiössäni on lautalattia, kaiuttimet toimii, kirjahylly notkuu ja kukaan ei rajoita päivittäistä kahviannostani. Koitan etsiä sitä kärsimyksen lakkaamiseen johtavaa tietä ja hypätä taas babylonin rattaisiin heilumaan. Mikäs tässä, elämässä on kauniita kesäöitä, puistoja, musiikkia, ystäviä ja uusia tuttavuuksia. Mikä parasta, en tiedä mitä huomenna tapahtuu.

Hei vaan.
    Kirjattu

Alva

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #334 : 07. Heinäkuuta 2011 klo 17:54 »
  • Tykkää (0)

• Hei kaikille!

Rekisteröidyin tänne jo jokin aika sitten mutta sitten kesän riennot veivät mennessään enkä ole käynyt palstalla. Syksyä kohden yritän aktivoitua. Olen 3-kymppinen nainen, joka tuntee itsensä nyt nuoremmaksi kuin vaikkapa lukioiässä ja jolle ikä on tosiaan pelkkä numero. Mun luonne on utelias, sosiaalinen ja jossain määrin lapsenomainen, enkä aina oikein tajua keskiluokkaistuneiden ikätovereideni elämää, sillä se eroaa todella paljon omasta materiaalisesti köyhästä mutta monin tavoin vapaammasta elämästäni. En tunne löytäneeni ihan vielä paikkaani tästä maailmasta, mutta toisaalta en ota siitä paineita. Matkalla oleminen on lopulta kuitenkin paljon olennaisempaa kuin perille pääsy.

Pidän kasvimaanhoidosta, musiikista, kirjallisuudesta, pitkistä kävelylenkeistä, ekologisesta matkailusta (en lennä), uusien ihmisten tapaamisesta, laiskottelusta, mökkeilystä jne. Asun kaupungissa, mutta toivon löytäväni itseni jonakin päivänä maalta viettämässä yksinkertaista ja mahdollisimman omavaraista elämää kaukana kaupungin oravanpyörästä. En tiedä, mitä erityisen hippimäistä mussa on, sillä en (ainakaan tähän ikään mennessä) ole kunnostautunut vapaan rakkauden saralla tai koskenut laittomiin huumeisiin.  ^-^ Pasifisti, kasvissyöjä ja muutenkin "hieman" hörhö myönnän kyllä olevani.
    Kirjattu
    Whenever people agree with me I always feel I must be wrong. - Oscar Wilde

Liljankukka

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #335 : 08. Heinäkuuta 2011 klo 10:58 »
  • Tykkää (0)

• Hei vaan kaikille! Pakkohan sitä nyt on esittäytyä..

No tämä on tälläinen ylivilkas äiti joka poukkoilee ja unohtelee asioita ja päivät kuluu haaveillessa hulluja unelmia.. Maailman rakastuneet elämänkumppaninsa kanssa ja YRITTÄVÄT luoda päivärytmiä 3-vuotiaan ylivilkkaan pojan kanssa..( mielestäni yhteiskunta vain päättänyt luoda vilkkaudellemme nimen AD/HD, vaikka se on mielestäni vain meidän persoonallisuutta eikä "sairautta") Mutta todettakoon että elämä meillä on hetkessä ja suunnitemia ei oikein ole ;D And i like it!
    Tahtoisivat he asua maalla hörskässä, kasvattaa eläimiä, matkustaa kaikki maailman kolot ja kaupungit.. Suunnitteilla löytää ammatinharjoitus/yritys joka ymmärtäisi mun sekavaa päivärytmiä ja antaa mun tehdä asiat mun tavallani ^-^ Kovasti yritän päästä yhteiskuntaan mutta kaikki tuntuu jäävän kesken mutta pitääkö sitä sitten elää edes niin jos ei ole luotuna sellaiseksi?? Että ehkäpä nämä keksii jotain maatilameininkiä..
    Kesät moottoripyörällä pitkin Suomea ja hiukan rajojen ulkopuolellakin ( jep tiedän se saastuttaa ihan mielettömästi kun on viellä niin vanhakin  :-[ se vähän nyt hävettää ) Talvet köllitään sisällä ja ei tykätä lumesta , vaikka sekin on kyllä kaunista..

Harrastelee erilaisia käsitöitä, musiikkia, soittelee kitaraa, pyörittelee poi:ta, leikkii autoilla ja käy leikkipuistoissa..

Rakastaa liljoja, päivänkakkaroita, kesäpäiviä, leikatun nurmen tuoksua, vapauden tunnetta pyörällä, festareita, LP-levyjen rätinää, värikästä kotia, emaliastioita, reissuja, tupakan tuoksua, vanhaa suomalaista romantiikkaa ja kesämökkiä <3

Sellaiselta näyttää Liljankukan elämä..

P.S Haluan meille papukaija :sydamia
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #336 : 08. Heinäkuuta 2011 klo 11:07 »
  • Tykkää (0)

• Hiusia, tervetuloa Taika-Kim, lynx lynx, Alva ja Liljankukka! :sydamia

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #337 : 08. Heinäkuuta 2011 klo 11:11 »

( mielestäni yhteiskunta vain päättänyt luoda vilkkaudellemme nimen AD/HD, vaikka se on mielestäni vain meidän persoonallisuutta eikä "sairautta")

Olen ihan samaa mieltä. Asperger on toinen sellainen, mitä ei "sairautena" minusta ole olemassakaan.

Meininkisi vaikuttaa ainakin näin ulospäin ja etäämmälle varsin ihanalta. Toivottavasti, Liljankukka, viihdyt pidempäänkin! :)
    Kirjattu

Shallallaa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #338 : 10. Heinäkuuta 2011 klo 16:42 »
  • Tykkää (0)

• ( mielestäni yhteiskunta vain päättänyt luoda vilkkaudellemme nimen AD/HD, vaikka se on mielestäni vain meidän persoonallisuutta eikä "sairautta")

Olen ihan samaa mieltä. Asperger on toinen sellainen, mitä ei "sairautena" minusta ole olemassakaan.

tuosta minäkin voin olla samaa mieltä, toisella isosiskollani nimittäin on olevinaan adhd ja isoveljelläni asperger. ja sitten annetaan purkkirauhottavia käteen..

mutta tervetuloa munkin puolesta kaikille ! (::
    Kirjattu
    kesää odotellessa.

Karhunsydän

• Vieras
    « Vastaus #339 : 18. Heinäkuuta 2011 klo 16:49 »

Hei kaikille!  :sydamia

Olisi niin paljon sanottavaa, niin paljon kerrottavaa, mutta koitan tiivistää itseyteni!

Olen 22v (kuun lopussa 23)- vuotias hippi, elämäntapaintiaani, intiaanitavan eläjä, shamanisti eli shamaanisdepressiivinen (tahi miksikä sitä nyt haukkua haluaa) paljasjalkanen oululainen. Kostui silmät kun luki tätä ketjua, vihdoinkin samanhenkisiä ihmisiä yhdellä foorumilla ja näin paljon! Aloitteleva energiahoitaja sekä elämäntapojen parantaja, ainakin omien, toivottavasti muidenkin. Pyrkimys olla parantaja, auttaja egon kuohuista huolimatta ja ne voimaksi ja rakkaudeksi muuntaen.

Henkinen polkuni alkoi varsinaisesti pari vuotta sitten masennuskauden aikana, jolloin kävin niin syvällä mietteissä elämää kohtaan, sekä sisimmässäni, että aloin ymmärtämään. Seuraava harppaus tapahtui, kun ex-tyttöystäväni oli pitkään sairaana ja aloin kipeästi itsekkin etsimään apua ja tapaa auttaa häntä kun terveyskekuksessa ei keksitty syytä hänen kipuiluunsa. Luin shamanismistä ohimennen, eksyin eräälle hoitofoorumille ja sieltä sitten löysin energiahoidosta valtavasti juttua. Lainasin kirjoja aiheesta, harjoittelin, pyysin korkeammilta voimilta apua ja eräs ilta sainkin lahjan jonka avulla sitten olen nyt satunnaisesti kohta vuoden tehnyt hoitoa läheisille. Kursseja en siis ole käynyt tms. Uskon tahdon, mielenkiinnon ja pyyteettömän rakkauden avanneen kanavat ehkäpä pienellä avustuksella  :)

Sairaslomalla olen tällähetkellä. Koulussa kiusattu, erilainen. Luonto on kiinnostanut aina ja siellä tunnen olevani kotonani. Jo pienenä tuli ötököiden ja kasvien kanssa oleiltua, vaikka välillä vähän kiusattuakin, mutta sieltäpäs oppi paljon arvokasta. Olen jännittänyt ihmisiä paljon lähes koko ikäni koulukiusauksesta ja kodin vaativasta ilmapiiristä johtuen (uskoisin), tästä syystä jäi lukio kesken kun alkoi stressaamaan jännittävät tilanteet ja sitten masennuin. Nyt olen sairaslomalla, pienin askelin parantumassa. Lääkkeitä en syö, vaan meditoinnin, maadoitusharjotteiden yms, posiitiivisen ajattelun ja terveellisen ravinnon kautta lähden itseäni parantamaan ja hoivaamaan. Kehoni on temppelini. Lihansyönnin lopetin lähes kokonaan n. vuosi sitten. Vielä tulee kumminkin luomun muodossa maitotuotteita ja kalaa käytettyä jonkin verran osana ravintoa, riistaa myös kunnioittaen mutta hyvin hyvin harvoin. Aamut alkavat superfood-smoothiella, kyllä ravinnolla on iso merkitys hyvinvoinnissa! Alkoholinkin lopetin, mutta kun melko vasta erosimme avovaimon kanssa on tullut vähän viinillä haavoja voideltua ja tupakkaan retkahdettua uudelleen. Kaksi askelta eteen ja yksi taakse  ;)

Olisi tosi hienoa löytää täältä oulunkin alueelta henkisiä ja/tai hippihenkisiä ystäviä vaikkapa tee-seuraksi tahi ihan foorumilla porisemiseen. Ovi on siis avoinna vaikkapa pakuri-teen muodossa! Yksinäistä kun on, kun vanhat "karkeammin värähtelevät" ihmissuhteet ovat tuntuneet jääneen matkasta. Ehkäpä tälle foorumille tulo on yksi askel tällä polulla joka ohjaa valoisampiin sfääreihin. Kiitos  :sydamia

ps. Pistän messengerin tuonne tietoihin, sinne voipi lisäillä jos haluaa porista niitä tahi näitä.
    « Viimeksi muokattu: 18. Heinäkuuta 2011 klo 17:00 kirjoittanut Karhunsydän »
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #340 : 18. Heinäkuuta 2011 klo 17:30 »
  • Tykkää (0)

• ^ Sydänlämpimästi tervetuloa!
    Kirjattu

Ismael Rantala

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • ikihippi
    « Vastaus #341 : 18. Heinäkuuta 2011 klo 19:55 »
  • Tykkää (0)

• Olen metsästä tullut ja metsään minä menen. Viiskymppinen ikihippi ei voi muutakaan, vieras olen tuossa, kaupungissa jossa elän.

Ja vieraana siellä elän.
    Parempaa muille, niin toivon.

Ajattelin liittyä tähän foorumiin, kun muualle en kuulu. Tiedä sitten tähänkään.

Toivotaan hyviä porinoita itse kullekkin ihmisten kanssa.
    Kirjattu
    Muista, yksi muista.

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #342 : 18. Heinäkuuta 2011 klo 21:21 »
  • Tykkää (0)

• Myös sinulle tervetuloa! Tosiaan, toivottavasti hyviä porinahetkiä tulee  :D
    Kirjattu

Mikaela Elo

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #343 : 18. Heinäkuuta 2011 klo 21:22 »
  • Tykkää (0)

• olisi kiva kuulla tuosta energiaparantamisesta ja maadoitusharjoitteista lisää! :)
    Kirjattu

Karhunsydän

• Vieras
    « Vastaus #344 : 19. Heinäkuuta 2011 klo 04:07 »

olisi kiva kuulla tuosta energiaparantamisesta ja maadoitusharjoitteista lisää! :)

Eiköhän niistäkin tule höpöteltyä :) Oon miettiny (ja taas, välillä tulee kirjakieltä ja välillä mennee ihan ouluksi, elekää pahastuko  :D) että alkaisin tekemään kaukohoitoja jollekki random ryhmälle sillontällön. Tännekkin ilmotan sitte jos halukkaita löytyy, kunhan saa ittensä kuntoon niin että pystyy parantamaan sitte hyvin toisiaki. Rikkinäisellä käellä on huono korjata särkynyttä vaasia  ^-^

Maadoittavaahan on monikin asia, kävellä paljain jaloin, pelata pelejä yms arkiset asiat jotka palauttaa turhasta ajattelusta, mutta on tullu myös visualisoinnin kautta voimistettua. Yksinkertainen harjoite on mennä makaamaan tahi istua hyvässä asennossa ja kuvitella juuret juurichakrasta (tahi näistä tiedon puutteessa jostain kohti kehoaan, vaikkapa jaloista!) äiti maan ytimeen vaikka jokaisen sisään ja uloshengityksen (rauhallisesti) tahdissa hiljalleen kasvaen. Sitten hengittelee punaista valoa kehoonsa ja uloshengityksillä voi halutessaan visualisoida antavansa negatiiviset energian ja kuonan kehostaan valua äiti maalle (tuo neiti siitä tuskin rasittuu, pistää vaan kiertoon! Ainahan voi mielessään kiittää tms pyytää tuon energian kierrätystä). Ihan simppeleimmillään vaikka näin :) Hengitystä voi myös tehdä tahdissa mikä tehostaa ainaki keskittymistä, esim 6sek sisään 3sek pidättää hengitystä 6sek ulos ja taas 3sek pidättää hengitystä, helppo muistaa 6-3-6-3. Rauhoittaa oloa kummasti  ^-^

Jatketaanpa näistä sitte muissa ketjuissa, jatkakoot ihmiset esitelmiään itsestään. Kiitos vielä kaikille terveisiä toivottaneille  :sydamia
    Kirjattu