Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

[Vanha esittelyketju] - 6

mariaia

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Esittele itsesi!
« Vastaus #75 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 10:28 »
  • Tykkää (0)

• Moro, oon tämmönen kohta seittämäntoista vuotias melekee oululainen. Tykkään matkustella ja liikkeessä täytyy olla aina :P
    Aloitin kasvissyönnin vuosi sitten. Eläinsuojelu ja eko eläminen on paljon lähellä sydäntäni. Tykkään palijo taiteesta ja taiteilen ja askartelenpaskartelen palijo.  :P Joskus oon vähän rääväsuinen ja sanon ennen ku ehin miettiä mitä suusta tuli.
    Oon aika äkkipikainen ja tykkään laittaa asioille vauhtia. Jääräpäinenki osaan olla mutta osaan antaa myös periksikkin joissakin asioissa :--D
    Arvosta persoonallisia ihmisiä (toki kaikkia ihmisiä arvostan) enkä tykkää oikee massa jutuista. Tykkään ku asiat sanotaan suoraan eikä hirviästi aleta kiertelemmään.
    Sitä on täsä pikkuhilijaa alkanu hippieys kiinnostammaa ja täsä tutustelen ja mutustelen asiaa joka kiinostaa palijo.
    Oon aika huono kertommaa ittestä mutta täsä o jotaki pientä juttua musta, mutta tutustua saapi :--)
    Pakko lisättänee vielä että joskus saan aika outoja päähänpistoja ja niitä toteutellu B--DD

« Viimeksi muokattu: 22. Heinäkuuta 2010 klo 10:33 kirjoittanut mariaia »
    Kirjattu

Hankku

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #76 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 11:46 »
  • Tykkää (0)

• Moikka! Hankku täällä! En menisi itseäni varsinaiseksi hipiksi sanomaan (miten sen sitten kukakin määrittelee), mutta foorumille kirjauduin lähinnä siksi, että huomasin täältä löytyvän mukavia juttuja ja ihmisiä. Olen luontoa, sielua, rakkautta ja elämää rakastava aloitteleva erakoitunut nainen Lahdesta (Lahtea minä en rakasta, kotikaupunkiani Heinolaa kyllä rakastan), mutta toivottavasti pääsen sieltä kohta pois.
    Olen aina ollut hyvin "hippihenkinen", joka aloitti kunnollisen heräilynsä joskus 4-5 vuotta sitten, ja eteenpäin mennään.
    Loput selvitköön sitten keskusteluissa :).
    Kirjattu

haukansilmä

• Vieras
    « Vastaus #77 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 12:10 »

Moi!

Olen jo +viiskymppinen ukko Pohjois-Karjalasta ja taidan olla vanhimmasta päästä (tai vanhin) täällä. Huomattuani tämän foorumin aloin muistelemaan  :D "aktiivihippi"aikaani 60-70 lukujen taitteessa. Hyvin positiivisena tuli mieleen se aika  :)  vaikka olinkin silloin vielä hyvin nuori.

Huomasin, että minussahan on asunut sisäinen hippi koko ikäni. :D

Luonto ja sen suojelu on ollut aina lähellä sydäntä kaikkineen, mutta erityisesti linnut. Ne on hyvä ympäristön tilan mittari. Lisäksi minulle on tärkeää ihmisten välinen tasa-arvo ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus.

Tykkään kuunnella hyvin monenlaista musiikkia vähän fiiliksen mukaan. Esim. 60-70 lukujen hienot laulut, proge, melodinen metalli, klassisesta erityisesti Bach ja Vivaldi (ja kaikkikin barokki).

Ehkä en kovinkaan paljon tule keskusteluihin osallistumaan, mutta hengessä mukana. ;D Mukavaa, että täällä on paljon nuoria mukana. Se antaa uskoa parempaan tulevaisuuteen.
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #78 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 13:15 »
  • Tykkää (0)

• Ehkä en kovinkaan paljon tule keskusteluihin osallistumaan, mutta hengessä mukana. ;D Mukavaa, että täällä on paljon nuoria mukana. Se antaa uskoa parempaan tulevaisuuteen.

Hei! Tervetuloa haukansilmä, ja kaikki muutkin!
    Hienoa, että on mielestäsi hienoa  ;D Olipas harvinainen kommentti. Koska minusta tuntuu, että olen sukupolvea (s. -84) joka on saanut kuulla ala-asteelta lähtien olevansa  pullamössöä, lintukodossa elävä epäisänmaallinen itsestäänselvyyksien hyväksikäyttäjä. Ja tällä vuosituhannella sitten videopelien aivopesemä sohvaperuna.  :o
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #79 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 14:43 »
  • Tykkää (0)

• Tervetuloa kaikki te lukuisat uudet käyttäjät!! :)
    Kiva kun on erilaisia ja eri ikäisiä ihmisiä. Toivottavasti viihdytte täällä!  :P
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

sikkejogi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #80 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 15:18 »
  • Tykkää (0)

• Kai minunkin on itseni esiteltävä kun tänne "eksyin" jostakin. Olen 27 vuotias yhden lapsen äiti.
    Hippiys määritelmänä on hankala enkä osaa kategorioida itseäni suuntaan tai toiseen.
    Arvomaailmani on kuitenkin luonnossa ja vähäisessä kuluttamisessa. Kasviksia kun oppisi vielä
    syömään niin hyvä olisi mutta en vain oikein tykkää syödä muuta kuin "raakoja" kasviksia ja se
    joulukinkku kuitenkin maistuu. Älkäähän minua raukkaa tuosta hirveästi sättikö jookos...
    Asun kotkassa hieman syrjässä kaikesta enkä ole oikein tavannut vielä kaltaisiani kummajaisia.
    Niin, kaverit ei oikein ymmärrä meditointi hurahduksia tai muita harrastuksiani saatikka sitten
    elämäntapaani ja järjenjuoksuani. heh.. En oikein tunnu kuuluvan mihinkään. Ehkä täältä löydän
    hengenheimolaisia. :)
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #81 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 17:02 »

36-vuotias mutta noin 26-vuotiaan näköinen, miespuolinen mutta noin naispuolisen näköinen tulokas esittäytyy. Minua on taidettu hipiksi nimitellä niin monta kertaa, etten voi muuta kuin antautua. :) Tai no, itse kyllä olen innostunut hipeistä ja hippiydestä monet kerrat. Kiintoisampaa on kuitenkin ollut jatkuvasti huomata, että se mitä itse ilman esikuvien tiedostamista teen, on ollut harrastuksena silloin 60-luvun lopussa ja 70-luvun alussa yleisemmin... kuten henkisen tien etsiminen, höpsähdys väreihin, psykedeliamusiikki, pienlehden toimittaminen, liftailu, vieraantuminen yhteiskunnasta... :)

En oikeastaan ole stereotyyppinen hippi, en "vanhassa" enkä "uudessa" merkityksessä. En ole koskaan oppinut meditoimaan, syön muutakin kuin kasviksia (en kuitenkaan punaista lihaa), miedot a-juomat maistuvat paremmin kuin yrtit, poliittisesti olen nykykentässä enemmän punainen kuin vihreä ja asunkin toistaiseksi aika tylsästi yksin lähiössä (maalle on enemmän kaipuuta kuin kommuuniin). Taiteellisia ja hengellisiä asioita tosiaan harrastelen, jotain pientä olen julkaissutkin ja joskus näyttäytynyt jossain happeningissa. Olennaisinta kuitenkin on (minusta) että olen omistanut koko elämäni asioille, joita pidän pyhempinä kuin toiset, en tee kompromisseja sovinnaisuussyistä (muista syistä joskus kyllä) ja sikäli voin kuvitella nakertavani hieman tätä "babylonia" osin ulkoa, osin myös sisältä päin. Niin että heipä hei ;)
    Kirjattu

Jade

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #82 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 17:17 »
  • Tykkää (0)

• Siitetty Rakkauden kesän alussa ja syntynyt Hulluna vuonna....Voiko sitä tuntea olonsa muuta kuin hipiksi...  ;)

Elikkäs 42v nainen Pirkanmaalta, elänyt nuoruutensa punk-aikana, mutta sisimmässään kokenut aina olevansa enemmän hippi. Eli siis syntynyt ihan liian myöhään tai sitten ei muista edellisestä elämästä riittävästi, että olisi tyytyväinen osallisuudestaan hippiliikkeeseen  ;D ;)

Olin jo tosi nuoresta kiinnostunut hippiliikkeestä ja lisäksi itämaisuudesta. Dokumenttiohjelmia niistä ajoista on tullut katseltua, vaikka päihteiden osuus ei minua viehätäkään vaan se henki. Kunnioitan luontoa, teen mahdollisimman paljon itse (mm. ruoka), ostan luomua aina kun mahdollista. Ei ole autoa ja joko kävelen tai käytän joukkoliikennettä.
    Hitaasti on haaveissa alkanut elää muutto enemmän maalle ja mahdollisuus viljellä ja pitää esim. kanoja. Nyt vain pystyn ikkunalautaviljelyyn  :'(
    Musiikin suhteen olen kohtuullisen kaikkiruokainen, mutta lähimpänä ovat Doors, Rush, SEHV, Pelle Miljoona, klassinen musiikki, meditaatiomusiikki....
    Lukeminen, maalaus ja valokuvaus ovat lähinnä sydäntä. Vaihtoehtohoitoja osaan muutamia. Henkisyys omalla tavallani, joskin ajatusmaailmani on lähellä buddhalaisuutta. Joogaa olen aiemmin harrastanut ja olen ollut lakto-ovo-vege, mutta terveyssyistä siirryin takaisin sekasyöjäksi, mutta pyrin hankkimaan aina luomua tai riistaa.

Senioriosastoa lienen täällä, mutta eihän hippeys ole ikään sidottua vaan mielentilaan  :)
    Kirjattu
    Se, mitä etsit, on.
    Se on jo.
    Nykyhetki on.
    Todellisuus on.
            Evald Flisar:Tietäjän oppipoika

Auringonkukka

• Vieras
    « Vastaus #83 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 17:55 »

Kiva kun on erilaisia ja eri ikäisiä ihmisiä. Toivottavasti viihdytte täällä!  :P

Kyllähän täällä varmasti viihtyy, tuntuu olevan niin mukavaa porukkaa.
    Kirjattu

reikai

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #84 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 19:31 »
  • Tykkää (0)

• Täällä kirjoittelee 24-vuotias naisenalku. En tiedä voinko itseäni hipiksi sanoa, mutta minä pidän paljon luonnosta ja olen maalla lapsuuteni asunut ja nauttinut luonnon helmassa olemisesta, mutta sieltä tie vei kaupunkeihin ja sinne kotini tein. Mutta luonto ja maaseudun kauneus pysyy aina muistoissa ja myös sitä saa joskus ihastella, kun perheen luona käy. Olen vähän hidas ihminen, kun edelleen lukiossa olen kun en taaskaan päässyt haluamaani kouluun Tampereelle/Helsinkiin. Minua kiinnostaa kaikki, uskonnot, aatteet ja etsin niitä omia arvoja ja aatteita. En ole oikein sulautunut mihinkään, minusta löytyy vaatetukselta goottia kuin myös ihan normia vaatetusta, minussa asunee sisäinen emo, olen tunteella elävä ihminen. Minun elämääni jakaa 5-vuotias dobermanninarttu Mila, joka on aika isosyy etten pääse enää paljoakaan mihinkään osallistumaan, kun tuota ei voi jättää yksin matkojen ajaksi :) Mutta hippiys on myös asioita jotka kiinnostaa kovasti.
    Kirjattu
    "If I had a world of my own, everything will be nonsense"

Venla

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #85 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 23:44 »
  • Tykkää (0)

• Mää oon lähemmäs kolmikymppinen nainen, joka pian muuttaa Lahteen. Mitähän se hippeys nyssit on? Joskus syön kalaa ja maitotuotteita, siitä kroonisesti huono omatunto. Punaista lihaa ja lintuja en oo syöny kohta viiteen vuoteen. Kuuntelen reggaee (rootsia ja dancehallia), räppiä (hyvin vähän suomi-sellasta), punkkia, vaihtoehtorockia... Alan opiskelee kirjastonhoitajaks, se on mun haaveammatti, eli luen aika paljon. Tykkään tanssia ja rakastaa. Satunnaisesti harrastan astangajoogaa ja hölkkäämistä. Haluisin joskus asuu pienessä puutalossa mun sielunkumppanin kanssa.. Missä se viipyy?
    Kirjattu

Yasu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #86 : 23. Heinäkuuta 2010 klo 01:05 »
  • Tykkää (0)

• Lämmintä yötä kaikille!

Olen 82-vuonna syntynyt vapaamielinen sekä mieleltään nuori mies.
    Hipit ovat saaneet hymyn naamalleni niin kauas historiaan, kuin muistini kantaa.
    Melkoisen loistavat olotilat iskivät mieleeni, kun tämän foorumin löysin.  :)

Luonto, mukavat ihmisolennot, valokuvaus, musiikki sekä eläimet tekevät elämästäni elämisen arvoista.
    Asustan maalla ja kaupungin vilinään minua ei saa muuttamaan vaikka hämähäkillä uhattaisiin.
    Hämähäkit eivät ole lähellä sydäntäni. Toivottavasti vielä joskus pääsen kammostani.  ::)
    Koiria on ollut elämässäni niin kauan kuin tässä ruumiissa olen maailmaa ihmetelly. Kissatkin tulleet hyvinkin tutuksi elämäni aikana.

Pukeutumistyyli on paljolti normikansaa, eikä rastojakaan löydy (toistaiseksi).
    Etsiskelen uusia mukavia ihmisiä elämääni ja uskoisin, että täältä löytyy paljonkin samanhenkistä chilliä ja elämänmyönteistä ihmisolentoa.

Mukava liittyä seuraanne.  :)
    « Viimeksi muokattu: 23. Heinäkuuta 2010 klo 01:05 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #87 : 23. Heinäkuuta 2010 klo 04:53 »
  • Tykkää (0)

• Hei Yasu, Venla, reikai, Auringonkukka, Colourflower, Sikkejoogi ynnä muut!
    Tervetuloa piiriin! Toivottavasti täältä löytyy itse kullekin sopivaa ajatustenvaihtoa  ;)
    Kirjattu

husma

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #88 : 23. Heinäkuuta 2010 klo 10:24 »
  • Tykkää (0)

• Ihastuttavaa huomata, että hippiaiheesta on kiinnostunut nimenomaan nuoret. Olen itse 54 v. 6 pojan äiti ja elänyt yhden hippiajan ja siitä kyllä jäi elämän punainen lanka. Rauhaa, rakkautta ja hyvää tahtoa, niitä olen yrittänyt viljellä yrttien ohella.
    Minusta tärkeintä hippiaatteessa on rakkauden ja hyvyyden eteenpäin vieminen. Ei ole tärkeintä mitä syö ja elääkö aina virheettömästi, vihreiden arvojen mukaisesti. Tärkeintä on ajatus ja päämäärä hyvyydestä. Omat ajatuksemme muokkaavat tekojamme eli pyrkimys hyviin ajatuksiin, toteutuu kyllä myös sitten elämässämme.
    Nähdään lauantaina Leppävirralla, otan nuorimmaiset lapseni mukaan katsomaan miten äiti vietti nuoruuttaan.
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #89 : 23. Heinäkuuta 2010 klo 10:25 »
  • Tykkää (0)

• Terve kaikille uusille! Kovasti ollaan mietitty voiko tänne liittyä tai mahtuuko joukkoon... Tänne saa liittyä jokainen ken haluaa, vaikkei itseä stereotyyppiseksi "hipiksi" kokisikaan. :) Jos rakkaus, tasa-arvo, lempeys ja myötätunto kuuluvat sanavarastoosi, olet luultavammin oikeassa paikassa! Hippi tuntuu nyt vain olevan sana miksi jotkut välillä kutsuvat, ja luulen että monia samanhenkisiä silloin tälloin näin nimitellään. :D

Ja mukava nähdä että niin eri-ikäistä porukkaa tänne on liittynyt. Mielestäni tämä on suuri rikkaus!

Mukavia keskusteluhetkiä foorumilla kaikille :)
    « Viimeksi muokattu: 23. Heinäkuuta 2010 klo 10:28 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu