Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

[Vanha esittelyketju] - 5

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi
Vs: Esittele itsesi!
« Vastaus #60 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 12:56 »
  • Tykkää (0)

• Terve mali, mukava että tulit! Tänne liittyäkseen ei tarvitse mieltää itseään hipiksi, mutta hippi -nimike tuntuu nykypäivänä käsittävän suuren ihmisryhmän kaikenkarvaista menijää, jotka tuntuvat kuitenkin olevan jollain tavalla yleispositiivisia ja vapaamielisiä :) Muuta nimikettä tälle ryhmälle en ole keksinyt kuin se millä monesti jotkut parjaavat, hipit :))

Itseäni en miellä stereotyyppiseksi hipiksi, mutta hippimieliseksi kyllä :D

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #61 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 13:51 »
  • Tykkää (0)

• Itseäni en miellä stereotyyppiseksi hipiksi, mutta hippimieliseksi kyllä :D

Tuo on osuva kuvaus. Hippimielinen - siinä on kiva sointi  8)
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #62 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 14:03 »
  • Tykkää (0)

• Oikein lämpimästi tervetuloa Supikoira, Vyyppi ja mali munkin puolestani! :) olkaa kuin kotonanne täällä.  ;)
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #63 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 15:04 »
  • Tykkää (0)

• Haluanpa sanoa tervetuloa kaikille! Niille, jotka tässä ketjussa esittäytyvät, sekä niille kymmenille, jotka taas ovat rekisteröityneet sekä niille SADOILLE, jotka parhaillaankin lukevat foorumia!
    Taitaa gathering saada väen liikkeelle netissäkin  8)
    Kirjattu

tiina

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #64 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 15:13 »
  • Tykkää (0)

• Hau!

Siis joo, tuon Kuopion hippitapahtumauutisen lapsia olen minäkin. Heh. Mutta tuskin se menoa haittaa!

Olen 18vuotias tyttö pohjoisesta, ja tunnen aatteen omakseni, pitkältä ajalta. Ja nyt vasta löysin tämän foorumin :( mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Olen kiinnostunut kirjallisuudesta, filosofiasta, uskonnoista ja historiasta ja haluaisinkin joskus tulevaisuudessa toimia uskonnonopettajana, siis humanistiselta puolelta. Musiikki ja ruoanlaitto ovat lähellä sydäntä. Nam!
    Kirjattu
    Elämä on vain yksinkertaisuuksien monimutkaistamista.

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #65 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 15:26 »
  • Tykkää (0)

• Terve tulemasta tiina, kyllähän tänne saa tulla vaikka naapurilta kuulemalla :D Ja etpä paljoa ole missannut, puoli vuotta foorumi onkin ollut vasta pystyssä... :)

tiina

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #66 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 15:39 »
  • Tykkää (0)

• Terve tulemasta tiina, kyllähän tänne saa tulla vaikka naapurilta kuulemalla :D Ja etpä paljoa ole missannut, puoli vuotta foorumi onkin ollut vasta pystyssä... :)

Kiitoksia! Toivottavasti foorumi kukoistaa tulevaisuudessakin!
    Kirjattu
    Elämä on vain yksinkertaisuuksien monimutkaistamista.

JEIJEI

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #67 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 15:50 »
  • Tykkää (0)

• HERVES! 41-vee karvanaama Savon sydänmailta ilmoittautuu ja tervehtii. Gathering uutisoinnin ansiosta löytyi polku tänne. Kyllä kyllä perinteiset kunniassa ja still going strong.
    Kirjattu

Supikoira

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    Kiitos kaikille ja tervetuloa uusille :)
    « Vastaus #68 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 16:47 »
  • Tykkää (0)

• Ajelin perjantai-iltana Varkaudesta Kuopioon ja ihmettelin sitä hippien määrää mikä Paukarlahteen oli liftaten menossa, tänäänpä tuo selvisikin uutisista. Yksille tarjosin kyytiäkin mutta olivat vaan pissitauolla ja jo määränpäässään :D
    Kirjattu

Tiksu

• Vieras
    « Vastaus #69 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 16:59 »

Jou! Meikä on lukiolainen Oulusta, ja vaikka en tykkääkkään lokeroinnista niin olen kai aika hippimielinen. Tykkään kuuskyt-sietkytluvun musiikista, varsinkin progesta, ja soitan itsekin. Piirrän ja maalaankin. Tykkään filosofiasta ja ekologiset arvot on tärkeitä. Olen tällä hetkellä lakto-ovo-vege, mutta vegaanius on tähtäimessä. Arvostan luonnonmukaisuutta ja syönkin melko prosessoimatonta ruokaa ja kuljen paljon avojaloin. En ole varsinaisesti ateisti, mulla ei vaan ole uskontoa, mutta buddhalaisuus on alkanut kiinnostaa viime aikoina :)
    Kirjattu

Pekka-poikaMIES

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #70 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 18:14 »
  • Tykkää (0)

• No niin, nyt sitten tällainen reilu 50v. huomaa löytäneensä elämänsä aatteen ja siihen liittyvän sivuston. En ole täysin vege, mutta tykkään samoilla metsissä, keräillä marjoja ja sieniä, kuunnella tuulen huminaa ja katsella pilvien vaellusta. Aamuaurinko on jotain paljon enemmän kuin ilta-aurinko. Olen tutustunut enemmän vapaamielisiin ihmisiin ulkomailla kuin täällä Suomessa, missä niuhotetaan aina ja kaiken kanssa. Teen risusavottaa mökillämme kaiket kesät (ilman vaatteita - tietenkin). Sitten joku kysyy syksyllä, miksei ole rusketusraitoja. En kuitenkaan ala vaahdota, että sellaiset on aatteet. Mukaan risusavottaan pääsee sukupuoleen katsomatta em. ehdoilla. Asustelen sekä pk-seudulla että itäisessä Suomessa.
    Kirjattu

Mystikko

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #71 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 18:35 »
  • Tykkää (0)

• Hei. Olen abivuotta aloitteleva keravalainen poikaihminen. Kuulin Rainbow-kohtaamisesta ensi kertaa viime syksynä, ja sen kautta löysin tälle foorumille.

Musiikki, rakkaus ja metsä ovat syitäni elää. Pidän myös filosofiasta, uskonnoista lukemisesta, pullojen keräämisestä ja kirjoittamisesta (tämänkin esittelytekstin kirjoitin ainakin kolmeen kertaan,,,  :D). Harrastan myös partiota, joka turhan usein mielletään patrioottiseksi ja vanhoilliseksi järjestöksi. Tosiasiassa olen oppinut partiossa arvostamaan luontoa ja elämään yhteisöllistä elämää oman partioporukan kanssa.

Aloin 16-vuotiaana hippiytyä osin juuri partion vaikutuksesta. Samoihin aikoihin heräsin systeemin mädännäisyyteen, sotien mielettömyyteen, tähän asti elämäni keskiluokkaisen elämän suunnattomaan kankeuteen sekä anarkososialistiseen yhteiskuntamalliin. Ympäristöasiat ovat olleet lähellä ala-asteelta saakka.

Hippi-identiteettini antaa minulle vapauden näyttää juuri siltä kuin huvittaa ja kuunnella sitä musiikkia kuin tahdon (genrejä on suunnaton määrä). Epähippimäisintä minussa on lihansyöntini (luomulihaa koetan suosia) ja luonteeni ajoittainen kiivaus.

EDIT: joo, käyttäjätunnustani vaihdoin, sillä kirjoitan tänne mieluusti nimettömänä. Koska uskon täällä olevan samanhenkistä porukkaa, uskallan kirjoittaa tänne juttuja, joita en muualle viitsi,,,
    « Viimeksi muokattu: 21. Heinäkuuta 2010 klo 21:33 kirjoittanut Mystikko »
    Kirjattu
    Minun sotani ei ole tämä
    olen muukalainen outo maan
    Minun rauhani ei ole täällä
    keskellä sodan ja tuhkan
    Ja minun vapauteni ei ole tämä
    kun vielä kotia kuljetaan

-Joose Keskitalo

Auringonkukka

• Vieras
    « Vastaus #72 : 21. Heinäkuuta 2010 klo 18:48 »

Ikinuori nelikymppinen hippineitokainen länsisuomesta.
    Jonkin aikaa jo täällä foorumilla käynyt lueskelemassa, mutta jostain syystä nyt vasta sain aikaiseksi rekkautua. Mielenkiintoisia ihmisiä täällä tuntuu olevan! Ihan omanlaisiani.  :)
    Olen kasvissyöjä ja pyrin elämään mahdollisimman ekologisesti. En omista ajokorttia tai autoa, asun maalla pienessä mökissä ilman juoksevaa vettä tai vesivessaa. Vaatteet yms löytyy aina kirppiksiltä ja kierrätyskeskuksista.
    Rakastan luonnossa kulkemista; kuunnella lintujen laulua, halailla puita, kosketella kiviä, antaa tuulen tuivertaa pitkissä hiuksissa..uida puhtaissa vesissä.
    Omistan pari lemmikkieläintä.
    Enimmäkseen kuuntelen 60 ja 70 lukujen musiikkia, suosikkini on Joe Cocker.
    Kirjattu

Katkeransuloinen

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • Ain't Life Grand
    « Vastaus #73 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 06:44 »
  • Tykkää (0)

• Rainbow Gathering uutisoinnin myötä tänne eksyin  :) (ovatpa taas muuten iltapäivälehdet osanneet otsikoida huomiotaherättävän tyhmästi)

Ajatusmaailmani ollut koko ikäni "hippi" ja vanhemmalla iällä se on johtanut erakoitumiseen ihmisistä ja olenkin äärettömän paljon paremmin kosketuksissa luontoon ja eläinkuntaan kuin ihmisiin. Joku aina joskus kuvailee minua ihmisvihaajaksi; mutta olen vain valikoiva - tällaisessa tapahtumassa samanhenkisten seurassa olisin suvereenisti; mitä en vaikkapa jättimäisessä ostoskeskuksessa lapsiperheiden ja citymaastureiden keskellä ole. Kyynikko kuitenkin. Luova, avarakatseinen universuminlapsi.

Välillä mietin miksi elän äärimmäisen maapalloa säästäen koska uskon että olemme jo tuhoontuomitut valtaosan käytöksen vuoksi, mutta omatunto ei salli kuin tehdä parhaani äiti maalle ja eläinkunnalle. Hyvää mieltä saan musiikista, luonnosta, eläimistä ja sitten tämä nykyinen maailmanmeno surettaa.

Todella hienoa että tällainen perinne on olemassa ja nyt Suomessa asti (en ole aikaisemmin kuullutkaan). Seurailen foorumia taustalla varmaan enimmäkseen  :)
    Kirjattu
    "Nothing is new, only forgotten" -Tyla

Justiina84

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #74 : 22. Heinäkuuta 2010 klo 09:32 »
  • Tykkää (0)

• Olen pieni hippiäinen, ehken ihka ehta hippi, mutta jotain sinnepäin, hippimielinen olisi varmaanki juuri se oikea sana.
    Elän pohjoisessa laumani kera, kerään, viljelen ja kasvatan ruokamme, ja teen vaihtokauppaa. Täysin omavaraisia emme ole, emmekä siihen pyrikkään. Välillä työskentelen "oikean" maatalouden parissa.
    Pihamaalla käyskentelee hyötyeläinten lisäksi poneja. 
    Äkkiseltään mietittynä en elä kovinkaan maapalloa säästellen, mutta todellisuudessa emme sitä paljoa kulutakkaan. Teen toki anti-hippisyyksiä, en käytä julkisia kulkuneuvoja(koska viimeinen bussi lähti meidän kylältä 80-luvulla) ja syön myös lihaa(omakasvattamaa ja riistaa).
    Elän luonnon parissa, ja myös opiskelen luonnontuotealaa sillä joku taloudellinen turva on oltava, asuntolainaa kun on vielä pitkä siivu maksettavana.
    Kirjattu