Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

[Vanha esittelyketju] - 22

Aura

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Vs: Esittele itsesi!
« Vastaus #315 : 17. Kesäkuuta 2011 klo 15:46 »
  • Tykkää (0)

• "...olen hippityttö 42..." Eli joo - satuin syntymään kunnon hippivuonna -68 ja nyt jo tännekin tieni löysin.   ;)

Pirkanmaalla asustelen 14-v tyttäreni ja 3 koirani kanssa. Harrastan koirien kanssa kaikenlaista, kudon sukkia, kokkailen mielelläni (mut kukaan ei tykkää tiskata meillä), luen ja askartelen kaikenlaista aina kun aikaa on. Netissä notkuminenkin on "harrastukseni" toisinaan   ;D

Viime talvena opiskelin hevos- ja koirahierojaksi ja nyt syksyllä ois tarkoitus jatkaa opiskeluja. Tavoitteena on aromaterapeutin/luontaishoitajan tutkinto, mutta saapas nähdä kuin ämmän käy.
    Luonnonkosmetiikkaakin valmistan (jalkarasvaa & huulirasvaa) ja kunhan taas talvi tulee ja jää enemmän aikaa istuskella sisällä, niin pitänee jatkaa sillä saralla uusien ohjeiden tutkimista.

Hippimielinen lienee mun olomuotoni tällä hetkellä - ehkä eläkkeellä on aikaa ja mahdollisuus olla "oikea" hippi   ::)
    Kirjattu
    "Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
    -Risto Ahti-

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #316 : 19. Kesäkuuta 2011 klo 11:22 »
  • Tykkää (0)

• Tervetuloa poppooseen Aura, toivottavasti viihdyt. :)

Tyly Lyikkynen

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #317 : 23. Kesäkuuta 2011 klo 15:26 »
  • Tykkää (0)

• Moi! :)

Oon 24-vuotias nainen Joensuusta.
    Perheeseen kuuluu avomies 28v. ja kaksi lasta, 5 vuotias poika ja 1,5 vuotias tyttö.

Oon täs mietiskelly et missä ne samanhenkiset perheet oikein luuraa?;)
    Ollaan aika vähän aikaa asuttu Joensuus ja ois kiva löytää hengenheimolaisia.
    Muutamiin perheisiin ollaan vähän tutustuttu, mutta ei ois pahitteeks saada lisää tuttavuuksia.
    Ajattelin et ehkä tätäkin kautta vois tutustua...?

Eli ois kiva tutustua johonkin lapsiperheeseen Joensuusta tai jostain Joensuun läheltä.
    Jos löytys vaikka puistossa käynti seuraa yms.

Sellaisiin vanhempiin haluisin erityisesti tutustua ketkä ois rentoja,
    ei pienistä nipottavia tai täydellisiä "äitejä, isiä" leikkiviä.
    Mielellään siis suvaitsevaisia, vihreistä ja humaaneista elämänasenteista kiinnostuneita.
    Aitoja fiksuja ihmisiä! :)

Jos kiinnostaa niin voi laittaa viestiä tänne tai s-postiin.Kiitos! :sydamia2

Vihreäkaupunki-edit: poistin useat tyhjät rivit pois viestin lopusta.
    « Viimeksi muokattu: 23. Kesäkuuta 2011 klo 21:47 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #318 : 23. Kesäkuuta 2011 klo 21:46 »
  • Tykkää (0)

• Tervetuloa Lyly! Toivottavasti samanhenkistä porukkaa löytyy tätä tai jotakin muuta kautta. :) Ja miiteissä varmasti tapaa samanhenkisiä ihmisiä, siis tervetuloa myös sinne!
    « Viimeksi muokattu: 23. Kesäkuuta 2011 klo 21:57 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Mikaela Elo

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #319 : 25. Kesäkuuta 2011 klo 23:40 »
  • Tykkää (0)

• Moikka!
    Yks hippiäinen ilmottautuu!
    Löysin tänne sivuille ja äimistellen vain luen ja luen teiän juttuja, kokoajan päässä sanoen "just noin mäki oon ajatellu! just tota mieltä mäki oon!" :) ihan mieletön fiilis!
    Mä oon  päälle 20 alle kolkyt naenen, mulla on pieni kikkarapää poika, ja koen että oon jossain elämäni etsikko-vaiheessa :D tiedän varsin hyvin mitä on ollu, mut ei mitään hajua mitä tuleman pitää; missä, milloin, miksi ja kenen kanssa? niinku joku täällä sano, ei oo mitään välii mitä muut ajattelee susta, kunhan oot onnellinen oma ittes ja että pienistä asioista on aivan turha murehtia. Niin suuria murheita mä oon joutunu näkemään että pikkuasiat menettää merkityksensä ja nyt tuntuu siltä että mä alan ehkä vihdoin löytämään itseäni ja alan elämään itsellni sopivalla tavalla enkä "niin mitä muut on aina multa odottanu". aina mä oon vähän vaihtoehtoinen ajattelija ollu...mä en vaan tienny et on niin paljon muitaki  :sydamia ihanaa!

Uskottekste kohtaloon?

palataan!
    t. Mikaela Elo  ;)
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #320 : 25. Kesäkuuta 2011 klo 23:46 »
  • Tykkää (0)

• Olipa energinen viesti Mikaela, hyvin hauskaa että löysit tiesi tänne! Hehee, tutulta kuulostaa kyllä tuo kuvauksesi elämäntilanteestasi, en yhtään ihmettele jos täältä löytyy samanhenkistä porukkaa. Sydämellisesti tervetuloa, toivottavasti viihdyt. :)

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #321 : 26. Kesäkuuta 2011 klo 23:55 »
  • Tykkää (0)

• Morjesta Pranafox! Ei muutakun osaa ottamaan hippimiitttiin jos samanhenkinen seura kiinnostaa: http://hipit.fi/foorumi/tapahtumat-ja-menovinkit/hippien-toinen-tuleminen-(tapaaminen)-2011/ . :) Itsellänikin on muuten didgeridoo ja matkadidgeridoo (eli imurinputki), mutta musikaalisuudesta sitten en mene mitään lupaamaan. :D
    « Viimeksi muokattu: 26. Kesäkuuta 2011 klo 23:57 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu

sienensyöksy

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #322 : 27. Kesäkuuta 2011 klo 15:28 »
  • Tykkää (0)

• Mä en oo mikää hippi. :D

Tai no, tavikset kutsuu mua hipiksi ja hipit sanoo että en oo hippi. Kai mä sitte olen vähän "hippihenkinen". Pukeudun lähinnä kirpparivaatteisiin mutta mun tyylissä on ehkä jotain sellasta "muotihippimäistä". Tykkään hiippahupuista ja haaremihousuista että jos semmosia vaatteita vaan jostain käytettynä halvalla löydän niin varmasti ostan, on sitä joskus uutenakin tullu ostettua. Kai se on sit tää pukeutuminen mikä taviksia hämää :D

Soitan pianoa, tai soitin joskus. Nykyään vähemmän. Oon tehnyt jotain omia kappaleitakin mutta viime aikoina en kamalasti... Maalaaminen ja piirtäminen on myös aika lähellä sydäntä, oon tehnyt jopa yhden decoraation psytrance-tanssitapahtumiin ja lisää ois tarkoitus tehdä. Kavereille oon kans joskus tehnyt jotain piirustuksia/maalauksia. Valokuvailen myös joskus, kirjotan runoja ja joskus novelleja ja tanssin aika paljon. Jos kuulen kivaa rytmikästä musaa ni saatan helposti alkaa tanssia.

Tutustuin erään psykedeelifoorumin miitissä seurustelukumppaniini, joka on enemmän sellainen "oikea hippi". Hänen kauttaan sit vähän herännyt uteliaisuus esim. terveellisempään ruokavalioon, rainbow:ssa käväisemiseen ja muuhun semmoiseen. Ehkä siis Suomen rainbow:ssa saatan tänä vuonna piipahtaa...
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #323 : 27. Kesäkuuta 2011 klo 20:16 »
  • Tykkää (0)

• Harvapa täällä varmaan itseään kovin stereotyyppiseksi hipiksi leimaa! Itse näen niin, että foorumilta samankaltaista juttuseuraa varmasti löytävät ihmiset, joita joku muu voisi nimittää hipiksi. :D Itse en koe olevani hippi, mutta on minua monesti sellaiseksi nimitetty. Tervetuloa vaan sienensyöksy (taivas varjele tuota sun nikkiä, tarvii olla tarkka oikeinkirjoituksen kanssa :)))!

Aura

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #324 : 28. Kesäkuuta 2011 klo 14:49 »
  • Tykkää (0)

• Harvapa täällä varmaan itseään kovin stereotyyppiseksi hipiksi leimaa! Itse näen niin, että foorumilta samankaltaista juttuseuraa varmasti löytävät ihmiset, joita joku muu voisi nimittää hipiksi. :D Itse en koe olevani hippi, mutta on minua monesti sellaiseksi nimitetty. Tervetuloa vaan sienensyöksy (taivas varjele tuota sun nikkiä, tarvii olla tarkka oikeinkirjoituksen kanssa :)))!

Arvaas montako kertaa luin tuon nikin ennenkuin sain aivoni tajuamaan MITÄ siinä todella lukee...   ;D
    (vai oisko siitä puhe mitäs puute-tai jotain semmosta)...  ::)
    Kirjattu
    "Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
    -Risto Ahti-

sienensyöksy

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #325 : 28. Kesäkuuta 2011 klo 14:56 »
  • Tykkää (0)

• Haha :D Joo musta tämä on aika hauska nicki. Oikeastaan keksin tän jo yli vuosi sitten, mutta ei oo ollut oikeen käyttöä niin nyt päätin ottaa nickiksi :D Hauskaa kun n ja m on vielä niin samannäköisiä kirjaimia niin helposti jää huomaamatta :-D
    Kirjattu

Mustakäsi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #326 : 29. Kesäkuuta 2011 klo 16:37 »
  • Tykkää (0)

• Hola!

Nyt vihdoin koitti aika rekisteröityä tännekin.
    Vuodenpäivät on tullut plarailtua tätä saittia ja kyllähän täältä aina jotain mukavaa ja mielenkiintoista osuu silmään.
    Useat ovat "eksyneet" tänne viimevuoden Rainbow rytäkässä ja samoin myös meikäläinen.
    Ennen lähtöä Paukarlahteen, tuli väijyttyä tietoa sijainnista/muusta täältä ja löytyihän sitä.
    Kai sitä muutamalla sanalla voisi yrittää kuvailla itseään.

Olen neljänkympin kynnyksellä oleva mies, joka lähes päivittäin ihmettelee kuulumattomuuttaan tähän yhteiskuntaan ja valtaväestöön.
    Sekä ajatuksellisesti, että myös ulkomuodollisesti.
    Aikalailla on reilut 20-vuotta tullut viipotettua marginaalissa ja mitä onkaan matkanvarrella tullut sählättyä, sivuuttaa lähes kaikki touhu hippi-aatetta, siinä määrin kuin olen itse sen ymmärtänyt. Liialliset leimat kuitenkin unohtaen.
    Kasvissyönti, ihmis/eläinoikeusasiat,  kierrätys, ekologisuus, roskisdyykkaus, D.I.Y-meininki ja osittainen rahasta luopuminen vaihtokaupan puitteissa, siinä muutama kulmakivi joiden nimeen olen luottanut hyvän aikaa.
    Luonto on myös lähellä sydäntä, siksi Buddhalainen ajattelutapa on lähestulkoon itsestäänselvyys tällaisella arvomaailmalla.
    Jooga ja meditaatio kulkien sykleissä, välillä unohtuen ja taas löytyen uudelleen.
    Djembe-rumpuja ja didgeridoita on tullut soitettua sekä rakennettua, aktiivisemmin 90-luvun loppupuolella.
    Tällä hetkellä on elämässäni menossa suuret muutokset, selätettyäni pitkäaikaisen lääkeriippuvuuden.
    Enpä uskonut sen olevan näin totaalista elämän uudelleen opettelemista ja etsinkin nyt apua muualta kuin kemiasta.
    Opetellen kohtaamaan ja ratkaisemaan ongelmat sellaisena kuin ne eteeni asettuvat.
    Kenties täältäkin apua ja ohjeita löytäen. Matkailu on asia joka herättää minussa ristiriitaisia tunteita.
    Suunnaton halu vaan lähteä ja jättää kaikki on kytenyt jo kauan. Osittain kaipuu läheisiin on estänyt sen toteutumisen. Impulsiivisuuteni tietäen, ei olisi mikään mahdottomuus löytää itseään toiselta puolelta palloa jostain yhteisöstä ja ajatellen jääntiä sinne.
    Käytännön esimerkkinä 2-viikon olo/elo Christianiassa ja totaalinen sydämen menetys kyseiseen paikkaan ja ihmisiin.
    Samoja tunteita nosti pintaan viime kesäinen 3-viikon pysähtyminen Paukarlahdessa. Käsittämättömiä energioita, HUH!

Tulipa sekava ryöppy, mutta kuvaapa rehellisesti minua...

Hyvää kesää kaikille...

LOVE & LIGHT!

« Viimeksi muokattu: 29. Kesäkuuta 2011 klo 16:48 kirjoittanut Mustakäsi »
    Kirjattu
    MISERY IS A BUTTERFLY!

Shallallaa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #327 : 29. Kesäkuuta 2011 klo 18:03 »
  • Tykkää (0)

• täytyy sanoa että elämäsi kuulostaa aikasta ihailtavalta tietyllä tapaa, etenkin tuo vaihtokauppa (sillä oon juuri lähiaikoina miettiny paljon rahasta luopumista) ! (:
    Kirjattu
    kesää odotellessa.

Mustakäsi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #328 : 01. Heinäkuuta 2011 klo 13:06 »
  • Tykkää (0)

• Moikka!

Kyllä tässä elossa ja olossa on vielä paljon petraamisen varaa.
    Nuo poiminnat elämäntyylistäni olivat siitä positiivisimmasta päästä, joka kestää päivänvaloa.
    Paljon mahtuu rivien väliin muutakin mistä en niin ylpeä ole.

Mitä tuohon vaihdannaistalouteen tulee, niin optimaalinen tilanne mielestäni olisi kutakuinkin seuraavanlainen.
    Jos itsellä olisi mahdollisuus pienimuotoiseen viljelyyn ja yhdistäisi voimavarat lähipiirin samanhenkisten ihmisten kanssa.
    Eri henkilöt viljelisivät eri lajikkeita ja vaihdettaisiin tarpeen mukaan esim. porkkanat perunoihin jne.
    Takaisin yksinkertaiseen elämään joka osaltaan parantaisi omaa ja muiden viihtyvyyttä ns. arjen askareissa.
    Tuloksena voisi olla lähestulkoon omavarainen elämäntilanne.
    Parhaiten tämänlainen suunnitelma onnistuisi varmasti jonkinlaisessa yhteisössä, kommuuni/kollektiivi.
    Kaikki varmasti tiedostavat mahdolliset kompastuskivet kyseisissä asumisen muodoissa.
    Vaan eipä mitään saavuteta ilman rohkeita kokeiluja.

Jos jollakin on omakohtaisia kokemuksia asiaan liittyen, olisi mukava kuulla moisista.

Tuo kaikki edellämainittu on kuitenkin vielä pelkkää unelmaa kohdallani, mutta eipä sitä koskaan tiedä.
    Tällä hetkellä omat voimavarat tuntuvat olevan aika rajalliset ja uupumus tulee äkkiä, kun ajatus lähtee lentoon.
    Toivottavasti osaan edetä pienin ja vakain askelin, niin saatan yllättyä pitkässä juoksussa.
    Taipumus on kyllä lyhytjänteisyyteen ja luovuttamiseen liian "ylevissä" päämäärissä, josko ne uudet tuulet tässäkin asiassa puhaltaisivat.

Onhan tuo rahasta luopuminen hankalaa tänä aikakautena, mutta toki mahdollista ainakin tietyssä määrin.
    Kaikki voivat omalla tahollansa varmasti tehdä jotain muutoksia halutessaan.

Onnea kaikille muutokseen tähtääville!
    Kirjattu
    MISERY IS A BUTTERFLY!

Bacchant

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #329 : 04. Heinäkuuta 2011 klo 15:11 »
  • Tykkää (0)

• Moi, just tulin. Foorumille, en housuihini. Koska mulla on hame. Mä oon vähän vieraantunut sanallisesta kommunikaatiosta, haluisin osata kirjottaa ja puhua jotenkin kokemuksellisemmin, kauempana yksinkertaistamisesta. Oon kuullut että oon hippi, ok, emmä tiedä mitä se meinaa, kai mulla on pitkä tukka ja kiinnostusta rakkaudelliseen yhteiseloon kanssa otusten. Oon varmaan aika teknohippi, joo tykkään teknosta ja tsaikkedeeleistä mut enemmän siinä mielessä että tykkään teknologiasta ja progressiivisuudesta. Uskon että siinä on paljon potentiaalia muuttaa kökköö kukaks. Oon semikriittinen hippimömbelöinnistä, mut sit toisaalta aika valmis kokeilemaan kaikkee ja tiedostaan sitäkin ettei kaikki toimi kaikille, eikä se tee asioista arvottomampia. 

Haaveilen siitä että ostaisin metsästyshaukan ja hengaisin sen kanssa appalakeilla, mut tuntuis vähän luovuttamiselta erakoitua. Mun sukujuuret on Portugalissa. Mun päähän mahtuu kaikkee inkamaista neliöö, atomimaista ympyrää, länsimaista kolmioo, itämaista valtavaa kääpiöö, kummajaista, tavanomaista. Oon ihan kewl itteni kaa vaikka pyrinkin kokoajan olla vähän enempi itteni. Munsta kuolema ja tappaminen on ihan okei,
    mut vähän tyhmii ne lieveilmiöt. En oo oikeen mitään ehdotonta mieltä mistään koska jahkailija löytää aina kuppeihin täytettä oli ne sit miten päin tahansa. Se on varmaan muiden mielestä tosi raivostuttavaa, tai siistii tai jotain. Muutin just skattalle, siellä on vettä, jota tarvitsen rauhoittumiseen ja hiljaisuutta, tuntuu jännältä. Juoksen draamaa karkuun vähän liiankin hanakasti ja jätän asioita käsittelemättä kunnes ne vuoret sit romahtelee. Se on aika huvittavaa ja uuvuttavaa, mut toimii kunnes löydän paremman tyylin. Tökin taiteilla itseäni, otan vastaan ajankulua, harkitsen töitä ja olen lähes kykenemätön oppilaitoksissa oppimiseen.

Elän aika minimikulutuksella, kierrätyskeskus on mun mesta jos jotain joskus tarvii. Kiinnostaisi virittää keho hyvään kuntoon, oon laiminlyönyt sitä koko ikäni ja oon 22vuotiaaks aika romu, vaikkakin aika nätti romu. Joogailen kevyesti kotona mut teen varmaan kaikki liikkeet aika omalla tyylillä, sitä ois kiva oppia ns. oikeesti. Kiinnostaa myös kiipeily ja rento tanssiminen ja varmaan kaikki muukin liikunta mut huonokuntosena on iso kynnys uskaltautuu mihinkään messiin. Selkäranka on mutkalla ja muisti pätkii vaikka en nykyään jaksa juurikaan polttaa hatsia. Ehkä jo kohdusta imenyt mutsin stressihormoonit ja siks itsen pakko olla superchillisti. Syön ihan hyvin mut haluisin hifistellä ruokapuolta enemmän, tuntuu vaan että kaikki ruoka on nykyään jotenkin arveluttavaa ja sossupummin luomubudjetti venyy vaan tiettyyn pisteeseen asti. Aikapankista on tosin löytynyt vähän jeesiä tähänkin ongelmaan. Tulevaisuudessa todennäköisesti liityn johonkin ihmekulttiin tai vetäydyn lisääntymään johonkin puskaan tai molemmat. Tai sit en. Tuntuu että lukeminen on monesti palkitsevampaa kun ihmisten kanssa hengailu vaikka sitäkin tarvii ettei sekoo kuuppa. Semmonen olen, humaltunut omasta feedbackloopistani ja luultavasti pian myös teidän..
    « Viimeksi muokattu: 04. Heinäkuuta 2011 klo 15:26 kirjoittanut Bacchant »
    Kirjattu